LOKAKUISET 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys!
Ja heipä hei Ariel, sinua ei olekaan "näkynyt" pitkään aikaan! Tosiaan, suurin osa "vanhoista" lokalapsista siirtyi äiteineen suljetulle listalle (minäkin jäin siitä junasta kun just sairasteltiin pahimman "kahakan" aikana), ja sitten tehtiin ihan uusi lista. Pistä ihmeessä omatkin tiedot sille!

Viikonloppu tuli ja meni, Viktorilla on nenä tukossa ja epäilemme myös uusien hampaiden tuloa (alakulmat ehkä?). Aika huonotuulinen poitsu joka nukkui huonosti koko viikonlopun, tosin viihtyy nyt ihan hyvin itsekseen ja nukkui ENNÄTYSpäiväunet (2,5h) parvekkeella aamupäivällä. Sain tehtyä kotitöitä ja jopa luettua tenttiin, jee! Surkea sää, ja kohta pitäisi hakea 2-vuotias energiapakkaus kotiin tarhasta. Mihin mä sen pistän, pitäisikö vaan jäädä lasten kanssa pihalle nököttäämään sateeseen?

Starlet, esimerkistäsi "innoittamana" ajattelimme miehen kanssa ottaa riski ja jättää lapset äitini luokse yöksi vappuna. Poika jää siis ekaa kertaa koko yöksi hoitoon. Hän tulee meille tänne Wappujuhlahumun keskelle, saa nähdä nukkuuko mummoparka lainkaan. No, hän on itsekin sanonut että saa nukkua sitten 364 yötä vuodessa, mitäpä yhdestä yöstä. Isi ja mamma lähtevät ulos syömään ja hotelliin yöksi, aika hauskaa! Tai no, saas nähdä ovatko lapset terveitä. Siinä tapauksessa otetaan uusiksi joskus toiste.

Joku pohti lämminten aterioiden määrää vuorokaudessa. Meillä aloitettiin kiinteät tässä järjestyksessä:
Lounas (4,5kk) - päivällinen (5kk) - iltapuuro (5,5kk) - aamupuuro (5,5kk)- välipala (6kk)

Tänä viikonloppuna vasta annoimme muutakin välipalaa kuin maitoa, ja sitä meneekin sitten esim. kokonainen banaani kerralla + yli dl maitoa. Pelkkä maitoateria koostuu jo 2,5 desistä korviketta, mikä tulee turhan kalliiksi.

Viktorin ruokarytmi noudattaa melko täsmälleen esikoisen (ja meidän) rytmiä, syödään usein jossain määrin vuorotellen samassa pöydässä. Lisäksi poika juo maitoa 1-2 krt yöllä tai aamuyöllä, tänään vasta klo 6. Tuntuu että poika myös syö melkein samoja määriä ruokaa kuin 2-vuotias sisko, 1½-2 dl sosetta/puuroa sekä maitoa päälle. Huh huh.

Nyt täällä kutitellaan varpaita huomionkipeänä, heippa!

Tervetuloa Ariel.

Arki taas edessä. Meillä olleet nuo yöt vähän niin ja näin viimeaikoina. Välillä nukkuu koko yön ilman syöttöä mut sitten taas saattaa parina yönä vaatia syötön. En oikein tiedä pitäisikö yrittää vaan vierottaa tissistä kun toisaalta ei kamalasti haittaa vaikka syökin yöllä. Jospa antaa mennä nyt sitten näin.

Nuhaa oli meilläkin taas loppuviikosta. Nyt näyttäisi tilanne paremmalta. Jospa menisi ohi. On tosiaankin inhottavaa kuunnella kun toinen yrittää nenän kautta hengitellä ja ei meinaa onnistua. Olen kyllä yötä vasten sitten laittanut sitä lasten nasolinia? menikö oikein? jotta saataisiin edes hetki nukuttua ja onneksi on toiminut.

meilläkin aloittettiin eka lounaalla 4-5kk ikäisenä (kunnolla vasta 5kk) sitten päivällinen 5-6kk ja samalla taisi kehiin tulla myös välipala. 6kk ikäisenä mukaan aamu-ja iltapuuro sekä lihat. Nyt olen antanut joka ruualla korviketta taikamukista. Lisäksi siis vielä imetystä joka välissä missä vaan kelpaa.

Meidän muutto lähestyy. Toukokuun puolivälissä olisi tarkoitus kamat kantaa uuteen kotiin. Eka pitäsi saada tapetoitua parihuonetta. Toivottavasti se onnistuu. Mies kun aikoo itse siinä onnistua (ei ole koskaan tapetoinut) siispä käytämme näitä liisteri suoraan seinään tapetteja. jospa se on helpompaa.

Nyt kutsu käy...mentävä siis...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Moips!

Nopsati kyselisin.. Kertokaapa kuinka pitkään maistelitte yhtä ruokalajiketta? Neiti täyttää huomenna 6 kuukautta ja on maistellut kolme päivää pottua ja hyvällä mielellä. Ajattelin, että jos jo huomenna siirryttäisiin maistelemaan porkkanaa. Kuullostaako liian nopealta tahdilta? Tiedosta kiitollinen!

Iltaa! =)

Nopeasti vain..

Tervetuloa takaisin Ariel69! =)

Meillä lähdettiin tänään konttaamaan! =) Pieniä matkoja vasta, mutta likka naureskeli ääneen ja kiljui ilosta kun huomasi pääsevänsä eteenpäin. =)

Lillis: Itse ainakin teen puuron riisihiutaleista korvikkeeseen. Muksu hiutalepuuropaketin mukaan puurin voi tehdä lapsen käyttämään maitoon.

Kerde: Ei minun mielestäni kuulosta liian nopealta tahdilta. Ja voittehan sitten porkkanan jälkeen halutessa maistella taas muutaman päivän peruna-porkkana-sosetta. Muistaakseni neuvolan ohje on 1-2 uutta ruokalajia viikossa.Me maisteltiin pari kolme päivää samaa ruokalajiketta. Sitten kun alkoi menemään hyvin alas, eikä vatsavaivoja tms tullut, niin otettiin kokeiluun seuraava maku.

Me "maistettiin" tänään vettä ekaa kertaa. Hyvin näytti maistuvan. Tyttö hörppäsi sitä 100ml soseen (n1dl) ja maidon (200ml) päälle. =) Pitäisi ostaa pikkutaikamuki ja alkaa harjoittelemaan juomista sillä.

Nyt telkun ääreen nautiskelemaan omasta ajasta..

Mukavaa illanjatkoa ja pikaisia paranemisia! =)

Moikka!

Ensin pari vastausta:
Puuron voi tehdä korvikkeeseenkin, mutta silloin siitä katoaa ravinteita. Meillä tehdään nykyään paksu suolaton puuro veteen, otan erikseen pojalle ja lantraan korvikkeella. Alkuperäiseen satsiin laitan suolaa ja maitoa ja annan esikoiselle. Viktor aloitti myös puuronsyönnin Muksun riisihiutalepuurolla, sitä varten lämmitin korviketta mikrossa kun sitä ei tarvinnut keittää. Oli ihan näppärää, mutta aika mössöähän noi riisihiutaleet ovat.

Kerde, jos ei tule vatsavaivoja niin uusia ruokia voi vallan hyvin kokeilla 2-3 päivän välein. Uusia makuja voi lopulta antaa parikin kerralla, vasta jos ongelmia ilmaantuu niin voi lähteä erottelemaan ruoka-aineita. Ja vinkkinä kaikille: banaani (kovettaa vatsaa) ja luumu (löysentää vatsaa) ovat toisiaan tasapainottavia, kannattaa sekoittaa. Myös mustikasta voi tulla löysä maha, ja persikasta ja aprikoosista on tullut aikanaan minulle sekä kummallekin lapsistamme alkuun vähän ihottumaa.

Tuhina,
onneksi teillä on toiminut tuo lasten Nasolin. Sehän kuivattaa limakalvoja jonka seurauksena nenä voi mennä vielä tukkoisammaksi. Viime yönä se taisi auttaa Viktorin nenän tukkoisuuteen, aiemmin en ole huomannut vaikutusta.

Nukuttamiset ja yöt ovat olleet aika horroria meillä viimeiset 3-4 yötä (en edes muista kuinka monena...), tutti on kyllä kirottu vempain kun siihen totuttaa lapsen. Onneksi Viktor sentää osaa nukkua jotenkuten ilman sitä kun tarpeeksi väsyttää. Esikoinen oli sen suhteen ihan mahdoton. Kyllä me tosissamme kaivataan ja ollaan ansaittu se ensi viikon hotelliyö - toivottavasti voimme toteuttaa suunnitelmamme!

Nokkamukit ovat meilläkin ostoslistalla. Niitä siis löytyy kyllä, mutta esikoinen käyttää niitä ilman kantta. En raaski antaa NIITÄKIN Viktorin käyttöön, kun tyttö joutuu jo jakamaan lähes kaiken muun. Tyttö on jo muutenkin pojan kimpussa kuin herhiläinen kun on huomannut nuhaisen vauvan saavan erityishuomiota hänen kustannuksella.

Nyt valmistelemaan tytön kummitädin vierailua!

Pakko oli tulla kertomaan et meijän poitsu ryömi tänään eka kertaa ihan kunnolla...aikasemmin on menny vaan ihan vähän eteenpäin, mut tänään meni pitkän matkaa lelun peräs :) on se poitsu jo iso :)

Moro.

Kerde, meillä aloitettiin kiinteät 4,5 kk ikäisenä vähän miten sattuu, on tullut 2-4 uutta makua viikossa! Esim. kaupasta mies oli ostanut pari purkkia "hedelmä-Bonaa", jossa oli varmaan neljä eri hedelmää sekaisin. Hyvin on mennyt vaikka välillä vähän hirvittää. Ei ihan neuvolan ohjeiden mukaan mutta ehkä jotakin sinne päin. Tyttö saa nykyään illalla yhden aterian jotakin mössöä. Muuten mennään vielä pelkällä maidolla.

Yritän tänään laittaa taimia kasvamaan jugurttipurkkeihin, jos tuonne takapihan terassille sais jotakin kukkia. Ostin varmuuden vuoksi sellaisia kukkia joita voi myös syödä (siemenpussissa lukee että kukat voi syödä, koristeellinen esim.salaateissa), mikäli tyttö jossakin vaiheessa kesällä päättää laajentaa itsenäisesti ruokavaliotaan.

Hei kaikki!

Täällä kanssa on taimien kasvatus käynnissä. Myrkyttömiä olen minäkin yrittänyt valita. Oli tarkoitus laittaa takapihan seinustalle villiviini kasvamaan, mutta kaveri kertoi sen olevan yksi myrkyllisimmistä köynnöksistä. Suunnitelma meni siis uusiksi...

Meillä kuume on hellittänyt, mutta sen tilalle on tullut yskä. Sitä ollaan yritetty hoitaa mm. laittamalla ilmankostutin tytön sängyn viereen. Kylppärissäkin ollaan istuskeltu höyryssä. Vappu tulee ja meillä vaan sairastetaan :-( Tuntuu siltä, että seuraavaksi on äidin vuoro.

Onpas moni jo lähtenyt liikkeelle :) Täälläkin edistystä, ei liikkumisen suhteen, vaan yösyönti on saatu pois..tai en tiedä uskaltaako vielä liputtaaa, mutta jo 3 yötä takana. Päivisin kyllä syödään nyt paljon enemmän ja välipala on myös. Maitoa meidän poju juo huonosti :(
Joko tiedätte, että jatkatteko hoitovapaalla? Tein eilen anomuksen kesään -08 asti :)
Ariel: Muistan sinut :) Minulle kävi samoin, että tipuin kelkasta (en päässyt koneelle), kun täällä oli ollut jotain hässäkkää ja ovat sitten siirtyneet yahoolle..

Aurinkoa :)

Täällä on tänään ollut varsin kiukkuinen jätkä! Kuolaa valuu ja joka paikkaa jyystetään ikenillä.. jos nyt ei tuu hampaita, niin menee kyllä hyvä kiukku hukkaan! ;0)
Onneksi on nyt unilla ja äippä ehtii vähän keräillä voimia!

Meidän jätkällä on nyt jonkin aikaa ollut poskissa, leuassa ja kaulassa sellaista punaista pientä näppylää. Tosin tällä hetkellä poskissa on vain punaiset, tasaiset läntit siinä kohdissa, jossa tutti on. Ei mun mielestä johdu mistään yksittäisestä ruoka-aineesta, eikä häiritse poikaa mitenkään. Muita oireita ei ole ollut (nukkuu yöt läpi ja on muutenkin tyytyväinen). Punainen alue on kuiva ja olen rasvannut sitä useita kertoja päivän aikana bebantenilla. Se ei vaan tunnu auttavan. Tiedättekö olisiko jokin toinen rasva tehokkaampi? Iho ei ole pahasti (välillä ei ollenkaan) röpelöinen/kuiva, joten en tiedä mistä se punoitus johtuu. Aika ajoin iho on selvästi parempi.
Mietin itse, että voisiko se johtua siitä, että esim. poskissa tutin alle jää kuolaa ja se jotenkin kuivattaa/ärsyttää ihoa? Punainen alua tosiaan rajoittuu tarkasti juuri siihen, missä tutti on ihoa vasten. Sitten taas leuka/kaula on jätkällä nyt koko ajan kuolassa ja välillä ruuassa, kun tekee niitä hampaita. Voisiko kosteus iholla aiheuttaa tällaista? Kannattaakohan silloin rasvata? Osaisiko joku auttaa?
Huomenna onneksi neuvola ja voi kysyä sieltä vielä vinkkiä..

Pikaisesti nostoa...

Täällä taas äidillä matalalentoa menossa...en oikein saa nukuttua vaikka lapset kyllä nukkuu hyvin...tämän vuoksi itse menee päivisin kuin unessa ja silleen...kevät vissiin pistänyt kropan sekaisin??

vappu tulossa ja samalla anoppi ja appi...ei oikein huvittais...=) johtuu tästä väsymyksestä. Jospa tämä tästä.

Myöhemmin lisää, nyt ruoanlaittoon...

Hei taas...

onpas ollut hiljaista!

Täällä odotetaan jo ihan hulluna viikonloppua. Mies ollu tälläkin viikolla aamusta iltaan töissä ja mä yksin lasten kanssa. Se on aika rankaa ja ihanaa kun nyt sit mieskin sit apuna ja mummu ja pappakin tulee joten hoitajia useampi.

Sais itekin vähän omaa aikaa kun en ole päässyt yksin edes vessaan =) kävelylenkistä haaveilen...ehkäpä viikonloppuna?

Ikionnellinen: kuulostaa kuivalta iholta. Meidän esikoisella samaa vaivaa jo 4kk ikäisenä ja lääkäri määräsi hydrocortison 0,5% kasvojen iholle ja sit vahvempaa voi käyttää muualle vartaloon (meillä 2.5% voide vartalolle).

Tällä viikolla ei oo kauheasti edes touhuttu poikien kanssa. Oltu aika paljon vaan kotosalla ja käyty iltaisin tossa ulkona. Yleensä käyty myös aamupäivällä mut tällä viikolla en oo jaksanu ja lisäksi kotiakin pitää jossain vaiheessa hoitaa kun yksin pitää sekin tehdä. =( välillä kyllä ollu sellainen yksinhuoltaja olo ja käyny kyllä mielessä että miten ihmeessä jaksaisin jos miestä ei olisi. Toki en varmaankaan asuisi sit tässä kaupungissa jos yksin olisin sillä mun sukulaisia täällä ei juurikaan ole. Mutta onneksi mies on kesällä kotona vanhempainrahakaudesta ne kaksi viimeistä viikkoa ja saa näin ollen ne kaksi ylimääräistä isyyslomaviikkoa eli hyvityksiäkin tulossa. Ja nyt kun muutetaan on viikonkotona.

Mut iltapala hommiin...joten huomiseen!

Onpas ollut hiljaista...

Missäs kaikki? Me täällä edelleen... =) heräiltiin just päiväunilta ja kylläpäs ne maistuivat. Tänään pääsen "iltavapaalle" katsomaan kaverin vastasyntynyttä. Ihan yksikseen joten saapi jotain kamun kanssa juteltuakin.

Mä olen ajatellut pyrkiä takaisin työmaailmaan kesällä 2008. Mulla ei ole työpaikkaa odottamassa mut ajattelin kesälomansijaisuuksiin pyrkiä ja sitä kautta tunkea jalkaa oven väliin. Eiköhän onnistu. Toivoisin kyllä että lapsille löytyisi hoitaja vielä siksi kesäksi ja että menisivät hoitoon vasta syksyllä 2008 kun tuo lokakuinenkin täyttää sit jo 2v.

lokakuinen liikkuu kovasti pyörimällä, ryömimään ei ole vielä lähtenyt mutta pikkaisen jo yrittää. Kova nauramaan tuo meidän poika. muutenkin aina hymyillyt herkemmin kuin isoveljensä. Kovin eri luonteisia muutenkin.

Nyt ei muuta tule mieleen...ja eikun lasten perään...

meillä ollaan nyt kipeenä. Viime yö oli aika levoton. Ja aamulla pikku-ukolla melkein 39 astetta kuumetta. Taitaa olla vähän ripuliakin. Nukkunut on toinen melkein koko päivän kun ei jaksa mitn.tehdä. No jos siitä parantuis ja olis jo vapux virkeempi kun kummitätinsä tulee kylään.

Heissan!
Kiitokset ruokavinkeistä kaikille! Neitokainen syö hyvällä ruokahalulla kaikki mitä sille olen tarjonnut ja onneks ei oo tullut ainakaan vielä mitään oireita. Huomenna ajattelin aloittaa puuron syöttämisen.

Me on oltu viikko reissussa anoppilassa ja eilen illalla oli oikein ihanaa tulla kotiin. Onhan sieläkin mukava olla, mutta onhan se koti aina koti! Äsken käytiin uimassa ja neiti sukelsi eka kerran. se oli aikasta jännää ja neiti nauraa hekotti jälkeenpäin. Taisi olla siitäkin hienoa.
Monella tuntuu olevan liikkuvaiset lapsukaiset. Meillä edelleen vaihdetaan paikkaa kierimällä. Ryömimisestä ja konttamisesta ei ole tietoakaan.. No, ne tulee omalla tahdillaan.

Mäkin ajattelin jäädä kotiin syksyyn 2008 asti. On se mukavampi viedä hoitoon, kun neiti osaa jo jotakin itsekin tehdä.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Iltaa,
näpyttelen pari riviä kun lapset nukkuvat, mies lähti ex tempore saunomaan kaverinsa luokse (autolla) eikä telkkarista tule YHTÄÄN mitään... Tyypillistä, kun kerrankin saisi katsoa hömppäohjelmia ilman sohvannurkasta kuuluvia syviä huokauksia!

Tuhina kyseli missä kaikki ovat. Noh, perheen kanssahan nämä viime päivät ovat menneet aika tiiviisti. Esikoinen on kotona tarhasta perjantaisin (ensi viikosta alkaen maanantaisin) joten eilen oli tiukka aikataulu. Ehdin lukea kuulumiset joka päivä mutta kirjoittelen harvemmin, koska viestistä tulee aina kilometrin mittainen (tunnen itseni). Tänään ollaan mm. siivottu, käyty kaupassa sekä ulkoiltu + "pientä sälää" kuten tukan värjäystä, ruoanlaittoa ja pyykkäystä. ;)

Kerde, meidän esikoisemme oli 7 kk ennen kuin oppi ryömimään. Sitä ehdittiin jo hieman odottaakin. Piti olla sopiva kitka: kun muutimme parkettilattialla varustetusta asunnosta kämppään jossa kulunut muovimattolattia (tyylikästä) niin johan rupes tyttö hiissaamaan itseään eteenpäin. Kumpikaan lapsistamme ei ilmeisesti aio ryömiä "perinteisellä" tyylillä. Esikoinen oppi konttaamaankin vasta joskus 9-10-kuisena.

Kotiinjäämisestä:
Minähän teen gradua, joten "kotona oleminen" = opiskelua. Olen hakenut paria työpaikkaa syyskuusta alkaen ja tiirailen paikkoja jotka alkaisivat loppuvuodesta, ihan siksi että pysyisi kärryillä - en ole syksyn 2004 alkaen tehnyt ollenkaan alani töitä. Pakko mennä töihin, sillä suunnitelmissa on oman asunnon osto vuodenvaihteessa. Mieheni tai lasten isovanhemmat pystyvät mahdollisesti hoitamaan Viktoria pari kuukautta, jotta hän saisi aloittaa päivähoidon mahdollisimman vanhana. Mutta mistään vuosikausien kotiäitiydestä on turha haaveilla - enkä oikeastaan haaveilekaan, sillä nautin omasta työstä. Toivon että lapset saisivat tehdä mahdollisimman lyhyttä tarhapäivää, mikä ehkä onnistuu sillä alallani vuorotyö on melko yleistä.

Maruska,
miten teidän yösyöttöjen kävi? Palasivatko ne?

Ikionnellinen,
tuliko hampaita? Nauroin itsekseni lauseelle "muuten menee hyvä kiukku hukkaan". Loistavaa!

Starlet,
pojalle pikaista paranemista! Oletko itse pysynyt terveenä? Pidetään peukkuja että äiti sentään pysyy tolpillaan.

Jatkan surffailua, hyvää yötä kaikille!

tulinpa minäkin tänne vielä kirjottelemaan kun en osaa mennä nukkumaankaan.
Pojalla tais olla vaan yhen päivän kipeys: tänään ei enää kuumetta tai ripulointia. Nuha ja yskä kyllä pientä vielä vähän vaivaa.
Itelläkin tuntuu että nenä vuotaa ja kurkku on kipee. Toivotaan että ei minulla pahemmaksi tämä olo mene kun pojan kummitätikin tulee vapuksi kylään.
Viime yö meni suht hyvin, mitä nyt poju huusi täyttä kurkkua klo 4.30-5.30. On ollu varmaan naapurit onnellisia :)
niin minunkin piti kirjottaa tuosta kotiinjäämisestä. Ite ajattelin että oon pojan kanssa kotona vuoden loppuun ja rupean sitten etsimään töitä. (jos ei satu hyvä työpaikka vastaan aikasemmin) Tuntuuhan se ikävältä noin pieni hoitoon sit laittaa, mut pakko on jostain töitä=rahaakin saada. Kun ennen pojan syntymää olin vaan opiskelemassa.
että semmosta.
Mutta jatkampa tätä netissä surffailua. Hyvät yöt ja loppu viikonloput.

Kiitos Pijo, Aurora Vee, Tuhina ja Adalia ja muut... :)

Teidän tekstejä lukiessa tuntuu melkein kuin olisi ne itse kirjoittanut - niin samoissa mennään! Hauska lukea Aurora Veen isosta pojasta. Meidän poitsu oli syntyessä 56cm ja 4490g ja nyt tasan 6kk iässä 73,5cm ja 9490g! Pitkä ja hoikka poika. Neuvolan täti sanoi ettei ole noin isoa vauvaa vielä tähän mennessä tavannutkaan. Kyllä täälläkin hauikset alkaa olla kunnossa! :)

Tänään maisteltiin ensimmäistä kertaa liha-ateriaa. Ei oikein maistunut, ilmeet kertoivat kaiken. Maistoin sosetta itsekin, eikä mitenkään erikoisemmalta maistunutkaan. Puuro on pojan lempiherkkua.

Minkä kokoiset jalat teidän puolivuotiailla on? Meidän pojalla on nyt n.koko 19. Täytyykin taas tehdä mustikkamehun kanssa painojäljet jaloista ja käsistä. Viimeksi tein ne pojan ollessa viikon ikäinen. Silloin ne olivat jo todella ison näköiset verrattuna esikoisen (tytön) jälkiin 5 kk iässä...

Ariel69 + poika tasan 6kk

Hei!

Olemme olleet etelässä kyläilemässä koko viikon, joten en ole oikein päässyt koneelle. Juttujanne olen kyllä lueskellut aina ehtiessäni. Aion itse olla kotosalla pojan kanssa tämän vuoden loppuun ja sitten yritän löytää töitä. Määräaikainen sopimukseni nimittäin päättyy samaan aikaan ja se ei tule jatkumaan. Minun täytyy kyllä myöntää, että vähän mieli halajaisi jo työmaalle. Mutta toisaalta en ole vielä missään nimessä valmis laittamaan pikkuistani hoitoon, ristiriitainen juttu siis. Poika on reilun vuoden 2008 alussa, joten silloin uskon jo hoitoon laittamisen olevan helpompaa. Olen alkanut huomaamaan itsessäni merkkejä turhautumisesta ja siitä johtuvasta väsymyksestä ollessani kotosalla. Vaikka niin suunnattomasti poikaani rakastankin =). Saa nähdä, mikä on mieli vuodenvaihteen lähestyessä.

Ariel69, meidän poika oli puolivuotiaana saman mittainen kuin teidän, tosin paino oli 8700 g, eli vielä hoikempi kaveri kyseessä =). Jalka taitaa olla nyt siinä 19-20, isolta se ainakin omasta mielestäni vaikuttaa. Meillä on kiinteä maittanut hyvin, vaikkakin pienetkin kököt aiheuttavat heti kakomista, hyvin hienolla seoksella siis mennään eteenpäin. Puuro hedelmäsoseella on kanssa ehdotonta herkkua, sitä meneekin kunnon satsit aamuin illoin.

Mutta nyt pakkaamaan, vaihdamme tänään maisemia toiseen mummolaan. Katoan taas koneen ääreltä, joten toivotankin jo etukäteen oikein mukavaa vappua ja toivottavasti pysytään kaikki terveenä, niin vaavit kuin äipätkin =).

Sain jo päätöksen hoitovapaasta ja heti rupes hirvittämään, että apua! Sekoanko kotona? Onneksi vauva kasvaa koko ajan, joten on helpompi suuntautua perhekerhoihin ym..nyt vaan niin hankalaa, kun on nuo aamupäivä unet vielä ja kaikki kerhot aamupäivisin, niin jotenkin hankalaa..Meillä 3 levotonta yötä takana jälleen ja kaiken huippu, että oltiin sitä ennen hotellissa yksi yö ja tietysti siellä nukkui niin hyvin, että pari kertaa vaan laitoin tuttia. Onko teillä muilla sitä ongelmaa, että vaikka on ne pinnasuojat niin silti jalka tulee ulos pinnojen välistä, kun riuhtoo niitä kankaita ja lyö päätä pinnoihin, kun liikkuu ja pyörii sängyssä..Kaiken lisäksi alkoi nukkumaan illalla siten, että piti kädellä pinasuojan laidasta kiinni..tuntuu että roikkuu melkein sängyn reunalla..Hotellissa kun oli matkasänky, niin näitä ongelmia ei ollut..pohdinkin matkasängyn ostamista. Harmi kun on noin kolea sää, jää varmaan vapputorit väliin :)

Hei!

Minäkin olen alkuperäisiä lokakuun odottajien aktiivikirjoittelijoita (Annu76, mutta nyt herjaa, että käyttäjätunnus on varattu). Pikkuneidin synnyttyä kirjoittelu jäi, kun päivät tuntuu olevan niin puuhaa täynnä (esikon kanssa - hatunnosto teille kahden/useamman lapsen äidille), ettei netissä ehdi kuin pakolliset sähköpostin luvut ja huutonetissä roikkumiset (; nekin tytön nukahdettua iltakymmenen jälkeen.

Nyt voisi taas yrittää aktivoitua jollekin listalle ja tämä ellit on minusta ainakin ollut kivan selkeä ja helppo käyttää (tosin minusta oli parempi ennen uudistusta). Kiva lueskella, mitä muut saman ikäiset puuhaavat ja millaisten kysymysten kanssa äidit askartelevat. Paljon tuttua löytyy.

Meillä pikkuneiti on nyt 6,5 kk. Huimalta tuntuu lukea millaisia vauhtiveikkoja teillä monilla on. Meillä liikkeelle lähdön kanssa ei ole pidetty huimaa kiirettä. 4,5-kuisena tyttö kääntyi selältä vatsalleen eka kerran, sitten jätti taidon pitkäksi aikaa muhimaan ja nyt vasta puolivuotiaana kääntyilee oma-aloitteisemmin (eikä sitäkään kaikenaikaa, vasta jos tulee tylsää tai on "pakko" hakea joku lelu...) Takaisinpäin pääsisi muuten, mutta toinen käsi jää aina tielle "linkkuun" selän taakse. Huutohan siitä tulee. Nyt viikon-parin sisään tyttö on oppinut pyörimään napansa ympäri jo melko sujuvasti ja tänään huomasin, että peruuttaminenkin onnistuu. Olen ehkä liikaa pitänyt tyttöä matolla/peitolla. Paljaalla parketilla pääsee paljon liukkaammin liikkeelle (=

Nyt ei tällä kertaa enempää. Iltapuuhat kutsuu (meillä nukutaan "päiväunia" vielä iltakahdeksalta!!!!)

Hei!

Tuntuu huimalta, että on jo toukokuu. Vastahan sitä lokakuussa opetteli vauvanhoitoa ihan keltanokkana, ja nyt se sujuu jo kuin vanhalta tekijältä :-)

Meillä alkaa olla flunssa ohi. Tyttö vielä vähän niiskuttaa ja yksii, mutta ihan pikkuisen vaan. Itse olin sairaana koko viime viikon, oli nuhaa ja kuumekin kipusi 38 asteeseen. Olihan rankkaa sairastaa kun yöt ja päivät tuli valvottua lapsen kanssa. Viime yö nukuttiin ihan kokonaan, vanhaan malliin. Olo on kuin uudestisyntyneellä. Kyllä se uni tekee ihmeitä!

Taas kutsu käy.... Mukavaa päivää kaikille!

Heipä hei...ja tervetuloa unna76/Annu76!

Meidän lokakuinen alkoi oksentamaan vappuaattona joten se päivä sit sairastettiin. Onneksi meni helpolla ohi eikä tarvittu lääkäriä. Osmosalia juotin ruiskulla ja ruokaa sitä mitä meni...ja vettä tietty. Vappu siis meni ikäänkuin ohi ilman mitään erikoista ohjelmaa. Vapunpäiväkin meni oikeastaan täällä kotosalla ollessa kun ulkona oli aivan järettömän kylmä ilma.

Kovasti olen muistellut viime vuotta tähän samaan aikaan...Tänään viime vuonna meillä oli rakenne Uä. rv oli 18+2. Voi miten aika rientää... =)

Nyt hommat kutsuu...kaikille hyvää loppuviikkoa.

Äkkiä kirjoitan, kun poika on tuolla lattialla lelujen seassa :) Samoin minulla mielessä vuoden takaiset ajat, kun oli raskaana ja varmaan kesällä sitä tulee muisteltua vielä enemmän :) Minulle jäi raskausajasta mukavat muistot, vaikka oksensin melkein loppuun asti. Ehkä näin siksi, että olin niin energinen (alkuväsymyksen jälkeen)..ilmankos meillä tykätään imurin äänestä..vielä saman päivänä kun synnytin, nii imuroin ja kuurasin keittiön lattiaa..nyt sitä muistelee huvittuneena :)
Tympeää, kun edelleen näin kylmä sää..ei tunnu ollenkaan toukokuulta :( Meillä muuten allergiatestit ensi viikolla..ja maitoaltistus nyt siinä vaiheessa, että viikonloppuna vaihdettiin takaisin nanniin.. Nyt karjutaan :)