Lokakuiset 2007 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, hyvä Ultsu, kun muistit lisätä nuo :-) Itse kun en noita muutenkaan syö, niin ei tarvitse erikseen muistaa. Paitsi nuo pihvit tietysti... Niissähän on siis se toksoplasmoosin vaara.

Niin, kyllähän niitä vahingossa saattaa syödä. Kyllä itsellänikin jäi vähän kaivertamaan siitä syksyisestä keskenmenosta se, että oltiin isännän kanssa Prahan reissulla sillon ihan alkuviikkoina. Jälkeenpäin aloin miettiä, että söinkö mahdollisesti sillä matkalla jotakin, josta sain esim. listerian. Mutta eipä niitä kannata jälkikäteen murehtia. Todennäköisesti tuossakin oli kyse jostain ihan muusta, mutta aina se laittaa miettimään.

Toivotaan ja uskotaan Ultsu, että kaikki on hyvin! Eihän näillä viikoilla nyt kauheasti niitä oireita vielä tarvitsekaan olla. Ja kai tuohon väsymiseenkin vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkkä raskaus. Mulla ainakin ekaa ja kolmatta odottaessa oli armoton väsy, koska olin töissä. Kakkosta odottaessa olin kotona, eikä sillon ollut läheskään niin kovaa umpiväsymystä. Nytkin lähinnä iltaisin yhdeksältä vasta saapuu se väsy...

Lähdetään perheen kanssa ensi viikoksi hiihtolomareissulle, joten en ole linjoilla yli viikkoon. Tsemppiä kaikille ja toivotaan lisää uusia lokakuun odottajia mukaan!

Tehis rv 5+4

Heippa kaikille ja Liamalia tervetuloa mukaan!

Mulla on taas ollut pari oireetonta päivää ja heti ne pahat ajatukset hiipii mieleen! Ultsu mullakin paleleminen on hävinnyt melkein kokonaan eikä muutenkaan tunnu oikein miltään... pientä yökötystä välillä iltapäivisin esiintyy. Onko sulla Tehis joka raskaudessa ne alavatsan nippailut olleet yhtä voimakkaita? Aatelin, että jollei paikat niin kauheesti enää venyile näin toista odottessa ja sen takia nippailut on vähäisiä. Meillä ei täällä päin ole lainkaan np-ultraa eli ensimmäinen ultra on vasta rakenneultra, joten täällä eletään "pimennossa" koko alkuraskaus.=0(

Tohon kieltolistaan lisäisin vielä makeutusaineet, elikkä kaikki light-mehut ja limsat yms. olis vaihdettava tavallisiin.

Juulia rv 6+5

Pikaisesti vastailen Juulian kysymykseen. Täytyisi ruveta pakkaamisia haaveilemaan. Olen jo kolme päivää laulattanut pesukonetta :-)

Mä en oikeastaan ihan kunnolla muista millasia nippailuja on aikasemmin ollu. Jotenkin mulla sellainen muistikuva, että kakkosesta, joka oli suht nopeasti ekan jälkeen, olis kans alkanu kasvukivut aika aikaisin. Olen ollut aina kyllä aikas oireeton. Nyt luulen, että mulla on jotain lievää endoa tolla oikealla puolella. Olen sitä epäillyt tässä matkan varrella muutenkin ja nyt epäilys vähän vahvistuu. Siellä kun ei ollut mitään raskauteen viittaavaa, keltarauhanenkin oli eri puolella. Taipumusta monirakkulaisuuteen mulla huomattiin sillon km:n yhteydessä. En tiedä tekeekö se jotakin lisäkipuja tms.
Mutta mulla ainakin ekan jälkeen kohtu alkanut alussa kasvaa nopeasti, että kai se niitä kipuiluja tuo.
Yksilöllisiä juttuja varmaan nämäkin. Vaikka ei nippailisikaan vielä, niin tuskinpa mitään syytä huoleen kuitenkaan on. Mutta on se kyllä pitkä aikaa odottaa rakenneultraan, että jotain näkee :-(
Tulipas sekavaa tekstiä. Nyt pitää kiitää...

terve taas! Ja tervetuloa uudet lokakuiset!

En oo taas vähään aikaan kirjoitellu. Nyt siis rv 6+6 ja huomenna seittemän viikkoa täynnä! jee!

Kohta viikon ollu aamupahoinvointia.Siedettävää sellaista, menee ohi syömällä. Tänään sit tuli tämmönen iltapäiväpahoinvointi moneksi tunniksi ja tuntu et oksennus tulee, siis aivan kauheeta! Tämmöstä jös alkaa koko ajan olemaan niin en kyllä pysty olemaan töissä. Sit on pakko kertoo pomolle ja hakee saikkua....ei kyllä huvittais vielä kertoo. Vähän se repii persettä ku kerron...hih :)

Meillä ois sit se varhaisultra keskiviikkona! Jännittää...mutta enää ei pelota. Uskon että kaikki on ihan hyvin ku on näin karsee olokin. :) toivotaan parasta.

Tässä yks vinkki aamupahoinvointiin: Lasillinen kylmää mustikkakeittoa ennen ylösnousua. (hitaasti nautittuna). Auttaa tosi hyvin! Ja viime yönä kun kävin mustikkakeittoa pissareissulla juomassa niin ei ollu muuten aamulla paha olo. Pitää varmaan tästä eteenpäin laittaa herätyskello soimaan joka yö kolmelta ja käydä jääkaapilla...heh.

mites teidän voinnit??

Itse kans yritän vältellä noita kiellettyjä ruoka-aineita, mutta en ota semmosta stressiä asiasta. Jos vahingossa jotain syö niin sitten syö..

Miten teidän miehet suhtautuu tohon pahoinvointiin? Meillä mies on välillä vähän huolissaan ja antaa mun levätä ja tekee itse kotitöitä. Äsken se taas vähän niiku vitsaillen sanoi että "vaikka ootkin raskaana niin et saa mitään erityiskohtelua", ei kyllä ollu kovin hauska vitsi. Se sais kyllä ite kokea hetken tätä olotilaa pahoinvointeineen ja tunnekuohuineen ja väsymyksineen niin ei paljo enää naurattais. Ihan kuin mä valittaisin turhasta. Just joo...ehkä sen suhtautuminen muuttuu kun näkee sen pikku vauvan siellä ultran ruudulla....

Iltaa taas! Ja hyvää reissua Sulle, Tehotyttö, jos vielä ennätät tällä palstalla seikkailla!

Mulla ei ole mitään sanottavaa tuohon pahoinvointiin kun en ole yhtään pahoinvoiva, mitä joskus nyt kaupassa tulee ohimenevä ällöttävä olo, jos haistan paistettua ruokaa. Eipä ollut esikoisenkaan kohdalla minkäänlaista pahoinvointia.

Sen olen tänään huomannut, että ihan niin kuin tuo alavatsa ja varsinkin kohdun seutu päältäpäin olisi jotenkin tavallista pinkeämpänä. Voi olla, että toivon vain, että jotain raskauteen viittaavaan mulla olisi. Mutta ehkä siinä on jotain perääkin. Jos tämä raskaus oikeasti nyt on alkanut, voi olla, että mulla hyvinkin aikaisessa vaiheessa pullahtaa vatsa esiin kun esikoinen on tosiaan vasta vajaa 1 v 2 kk. Kroppa on onneksi tosin hyvin palautunut muuten ekasta raskaudesta, synnytyksestä ja reilu vuoden imetysrumbasta, mutta tulihan tämä toinen tärppi (jos tämä siis oikeasti sellainen on) melko sukkelaan. Voi olla, että kroppa on vähän ihmeissään.

Muuten koska olen ollut ihan hyvävointinen, ei mies mitenkään erityisemmin mun raskaustilaani huomioi. Kyllä mä sitten aikanaan tulen pyytämään apua kun en enää jaksa, mutta nyt olo on virkeä. Ainoa asia on, etten ehdoin tahdoin makaile kovalla alustalla "täysillä" vatsallani ja esikoisen potkuja yritän muutenkin vältellä varmuuden vuoksi vaikka alkio onkin minimaalisen kokoinen. Ihan vaistonvaraisesti edetään.

En ole kertonut positiivisesta raskaustestistä kenellekään perheessäni miestäni lukuunottamatta. Luulenpa, että uutiset jaetaan siinä vaiheessa jos/kun puolentoista viikon päästä ultrassa jotain kerrottavaa näkyy.

Vapisevin sormin yritän siirtyä tuolta lapsettomuuspalstalta tänne teidän seuraan...Tänä aamuna testattu vahva plussa 16 vrk alkionsiirrosta ja 18 vrk hedelmöityksestä. Kaiken tämän alkuvuoden piinallisen hormonishown jälkeen, huh, huh, tuntuu, että ollaan tämä ansaittu! Meillä on kyydissä kaksi matkustajaa, ekassa ultrassa sitten selviää, ovatko molemmat tarranneet kiinni.

Minulla on siis tiedossa, että vauvamme elämä on alkanut 30.1., silloin oli hedelmöitys. Laskurit vääristävät hieman, kuukautiseni alkoivat 15.1. ja niiden mukaan hedelmöitys olisi ollut 28.-29.1. No, laskettu aika siis sattuu johonkin 22.-24.10.

Voisiko joku auttaa ja kertoa minulla, olenko nyt viikoilla 4+5, vai 5+5?

Onnesta sekaisin Jelli

Kiitos ohikulkijalle! Kaikkialla muualla,mitä löysin, raskaus laskettiin kuukautisista.

Okei, eli olen viikolla 4+4 ja laskettu aika 23.10.

Oireita on ollut alavatsan kipuilu oikeastaan koko ajan siirrosta lähtien. Janokin on ollut ja vilu. Olin todella negatiivinen ja pidin jalat maassa homman suhteen, joten onni on valtaisa! Raskauskiekon perusteella sydänäänet olisi kuultavissa jo viikon kuluttua. Taidetaan mennä yksityiselle, jos kunnassa ei niin aikaisin pääse. Hoidoissakin oltiin yksityisellä. Voisin lisätä itseni vielä tuohon listaan...

Lokakuiset 2007 (2)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Sofianna 23v. LA 4.10. Toinen, TAYS
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 5.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 9.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 10.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS

Tervetuloa Jelli! Ja paljon onnea plussauksen johdosta!

Mulla on ollut koko päivän tähän asti huono olo. Siivosin eilen hullun lailla ja illalla söin vähän huonosti, luulen että se syynä. Täytyy näköjään ottaa tavaksi syödä illalla jotain ennen nukkumaanmenoa. Välillä on semmoinen tunne, että onkohan tuolla mahassa oikeasti jotain, kun ei yhtään nipistele mahaa. Esikoisen kohdalla mahaa nipisteli. Yritän luottaa siihen, että raskaustesti ei valehtele ja toinen merkki on tietysti menkkojen puute. Tämä odotusaika on niin hirmusen pitkä...

Esikoisen kummit ovat tulossa iltapäivällä käymään. Heille on tulossa maaliskuun puolessa välissä ensimmäinen vauva. Voi kun itsekin olisi jo niin pitkällä. Täytyy yrittää nauttia tästä odotusajasta ja esikoisen touhuista. Siinä mielessä ehkä helpompi odottaa, kun on jo yksi, jonka kehittymistä ja touhuja seurata. Esikoisen kohdalla, kun tuntui välillä, että ei se synny koskaan.

Tämmöistä tunnelmia täällä, nyt taidan hetken levetä, kun poikakin on päiväunilla. Jaksan sitten "esittää" pirteää, kun vieraat tulevat. Ei aiota vielä kertoa heille vauvauutista. Odotellaan, että heille ehtii ensin syntyä oma vauva.

Onnea Jelli ja muut uudet plussanneet:) toivotaan tosiaan, että kaikki menee hyvin!
On tämä hassua aikaa kun kokoajan pienimmästäkin oireesta/oireettomuudesta huolestuu, että onkohan siellä kuitenkaan kaikki hyvin...
Täälläkään ei ole nippailuja tuntunut, mutta ei niitä muistaakseni tuntunut esikoisenkaan odotusaikana pahemmin...

Mua hirvittää minkä näkönen olen sitten jos kaikki menee hyvin ja tämä vauva syntyy. Esikoiseta tuli kiloja 25 ja osa niistä edelleen varastossa ja lisäksi sain aivan älyttömät arvet mahaan. En ole ikinä kenelläkään nähnyt näin kamalaa mahaa kun mulla. Itsetunto on maton rajassa niin mitä se on sitten mahdollisen seuraavan synnytyksen jälkeen. Pientähän tämä tietenkin on siihen verrattuna jos saa terveen vauvan, mutta jokatapauksessa mun täytyy pystyä itseni kanssa elämään vielä toivottavasti monta vuotta..:) Kadehdin vähän teitä, joille ei ruoka maistu, mä voisin syödä mitä vaan ihan kuinka paljon tahansa ja kokoajan mutustankin jotain. Saa nähä paljonko kiloja kertyy tällä kertaa. Jos alle 30 niin olen tyytyväinen...

Mulla on neuvola jo maanantaina ja perjantaina kävin jo neuvolan seinältä hakemassa kirjekuoren, jossa oli taas niitä hauskoja lappusia täytettäväksi; alkoholin ja huumeiden käytöstä, ravinto- ja liikuntatottumuksista ym.
Joudun myös ottamaan esikoisen mukaan kun ei vielä ole isovanhemmille kerrottu niin ei voi oikeen pyytää hoitamaan. Neuvolantäti vaan sanoi, että nyt ensimmäiselle kertaa on varattu reilusti aikaa, noin puoltoista tuntia! Saa nähä mitä siitäkin sitten tulee.

Ai niin neuvolantäti sanoi myös, että la olis jo 3.10, mutta en nyt vielä lähde sitä tuolta listasta muuttamaan kun ei varmaksi tiedä. Nyt olis vikkoja jotain 7+ jotain, kai.

Hyvää viikonloppua, me lähdetään raxiin SYÖMÄÄN.

Sofianna, mullakin neuvolantäti laski la:n 3.10:ksi vaikka laskurit sanoo selvästi 2.10. No en mee kanssa vaihtamaan ennen ultraa tms. tarkempaa.
Mulla ei ole pahoinvointia ollut ollenkaan. Vain se vilu ja väsymys. Nekin hellittäneet nyt, rv 8+4 vai 5...

Ei päässyt kyllä tämä tytsy huokaisemaan ultran jälkeen. Ei oikein mitään saanut lääkäri vielä näkyviin. Totesi vaan, että ne testit eivät kyllä valehtele, eli raskaana ollaan mutta tosi alussa. Selitää tietty kaikki ne nega testit. Oli sitten pakko tehdä itse vielä testi (apteekin oma) ja sain maailman laimeimmasta pissasta (n.1/2 h aiemmin olin pissinyt ja juonut tuopillisen vettä) hyvin hailakan plussan. Helpotti nähdä jotain itse tikussa, eli ei mennyt rahat hukkaan. Hölmö vaan kun piti heti siitä superlaimeasta pissistä mennä tekemään. Aamupissasta olisi varmaan tullut vahvempi tulos. Neljän viikon päästä on uusi ultra, että sinne asti edetään hermoillen :/. Oli kylläkin lääkäri sitä mieltä että kohdun sisäpuolella jokatapauksesa jotain tapahtuu (limikset paksut) ja ultrasi munasarjat ja munanjohtimet tarkkaan, eli vika paikassa ei pitäisi kylläkään mitään olla. Nyt vaan ollaan ihan alkutaipaleella.......

Entu rv??????????

Kopsailin tuolta plussanneista Viilaajista tuon sepustukseni tännekin. Laskettu siis menee varmaan reilusti lokakuun puolella?? Tosi inhottavaa kun ei tiedä! En oikein viitsi itseäni listatakaan ennen kun tiedän sen lasketun.....

Onnea hurjan paljon Jelli! Tosi ihanaa, että teillä pitkän yrityksen ja hoitorumban jälkeen onnistanut! Jospa siellä nyt kelliikin peräti kaksi kyytiläistä :):)

Entu ei edelleenkään tiedä viikkoja :(

Käykää apteekista ostamassa Multitabs raskaus inkivääri -kapseleita!! niitä pitää syödä 1 tabletti 2 krt päivässä.
Kävin eilen aamulla ostamassa ja aloitin niiden syömisen, yllätys yllätys tänään ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan, ei edes aamulla! vaan ihan normaali olo! kokeilkaa!!!

Autuas oloni vain jatkuu! Tai no, olen kyllä kammottavan huolissani kaikesta. Kuinka huono karma pitäisikään olla, josensin mahtuu siihen muutamaan prosenttiin, jotka eivät vuoden sisällä saa luonnollisella tavalla lapsia ja sitten vielä kenkenmeno tai lapsen vakava sairaus osuisi kohdalle.

Hoitorumban aikana, kun tällainen ihan perussuomalainen tapakristittykin yltyi ihan rukoilemaan, lupasin mennä tänään kirkkoon, jos plussaisin. No, sielähän sitä tänään sitten kävin. On se kyllä synkkää puuhaa, kun synneistä vaan veisataan. Haikeutta aiheutti, kun näki rippikoululaisia ja tajusi, kuinka kauan omasta riparista jo on...

Minulla ei (vielä) pahoinvointia ole ollut juurikaan. Tissit ovat kipeät, oleet kyllä koko ajan, koska hormonihoito siis jatkuu viikolle 7. Nyt niitämyös kutittaa (?!) koko ajan. Jano minulla on samoin aika lailla koko ajan.

Huomenna soitan klinikalle ja varmaankin myös oman kuntani neuvolaan. Toivottavasti ultran saisi nopeasti!! Paranisi mieli ja osaisin vähän rentoutua, kun tietäisi, johtuuko alavatsan kipuilu (en esim. voi ollenkaan ratsastaa, jota teen normisti 4xviikossa) kahdesta matkustajasta, vai onko jokin hullusti.

No, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille lokakuulaisille!

Iltta kaikille ja tervetuloa, Jelli! Kyllä ne asiat selkiävät tässä pikkuhiljaa, missä vaiheessa kukin raskaudessaan on menossa. Nuo kiekot kun ovat suuntaa-antavia.

Mulla on ollut pari päivää aika omituinen olo mahassa, niinkuin olisin jatkuvasti ylensyönyt tai muuten olisi hirveästi ilmavaivoja. Tiedä häntä. Yritän syödä kyllä säännöllisesti pieniä satseja, koska ihan syömättäkään ei voi olla. On alkanut kiristää kaikki vyötärönauhat. Kummallista kun puntarin mukaan paino on entisellään tai vähän alakanttiinkin. No, ehkäpä tämäkin on sitten jokin raskausoire.

Mulla on nyt ylihuomenna eka neuvolakäynti, mutta eihän siellä selviä mitään. Kunhan papereita täytellään ja verta otetaan. No, onneksi on sitten enää viikko siihen yksityisultraan. Jospa siellä varmistuisi, mitä tuolla alakerrassa oikein tapahtuu.

Koetetaan tässä pysyä kärsivällisinä itsekukin...

Heippa kaikille ja Jellille onnea kovasti plussauksesta ja tietty muillekkin uusille plussainneille!

Ulsu; Mullakin on just tollanen ylensyönyt olo, etenkin illalla ja ilmavaivatkin on vaivannut. Esikoista odotellessa ei turvotusta ollu näillä viikoilla ollenkaan, mutta nyt on ja kuulostaa muillakin olevan, eli no hätä.

Käytiin perjantaina ultrassa ja siellä oli yksi elävä alkio aivan oikeassa paikassa, pieni sydän siellä pamppaili ja pituutta oli huimat 9 mm. Lasketuksi ajaksi ultran mukaan sitten tulee 3.10 eli päivällä muuttui la, vaihdan sen kohan muistan, vaikka tuskinmpa sellaista sattuisi että sille päivälle juuri syntyisi, esikoinen syntyi viikkoa ennen la:n, pelkoa ennenaikaisesta syntymästä oli loppuraskaudesta rv 32 lähtien.

Tehis: Mullakin on todettu jo 2004 monirakkaulaiset munasarjat, sehän kuulema voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja myös keskenmenon vaara kasvaa muutamalla prosentilla. Ei muuten minulla ole olleet kuitenkaan kivuliaat raskauden aikana.

Mukava laskiaisilma muuten oli, käytiin koko perheenvoimin laskiaisriehassa ja rekiajelulla.

Niin piti vielä sanoa, että Kajaanista yllätys, yllätys on raskaana oleville nyt tarjolla np ultra rv 12- 13 ja rakenneultra rv 20. 2,5 vuotta sitten tarjolla oli tuo np. Hyvä kun kunta tarjoaa palveluita, itsellä ei varaa yksityisillä olis käydä, kun kodinhoidontuella tässä ollaan ja mies vain pelkästään töissä. Mietin tuossa, että vieläköhän tässä kerkeis töitä hakea ja vielä toivoa olla, että joku minut ottais. Olis tuo äitiyspäivärahakin vähän isompi. Esikoista odotellessa jäin äitiyslomalle opiskelusta, joten äitiyspäiväraha oli minimi. Mutta onneksi mies on nyt töissä, viimeksi eskoisen aikaan oli opiskelemassa hänkin vielä. Meillä oli pelko raskaaksi tulon kanssa, joten meillä lapset tehdään, kun niitä on tullakseen ja sitten opiskellaan loppuun. Tosin pakkohan jonkin näköinen taloudellinen varmuus on hyvä olla, jos lapsikin/lapsiakin on elätettävä.

Moikka!

Täällä vähän matalalentoa. On tullut sellaista niukkaa ruskeaa vuotoa torstaista asti, mutta ei mitään kummempia kipuja. Tiedä mitä pitäisi tehdä? Soittelin jo torstaina neuvolaan ja ne sanoivat, että saattaa olla ihan normaalia. Jos vuoto ei lopu, täytyisi soittaa uudestaan. Täytyy kai sinne neuvolaan soitella uudestaan, kun vielä sitä näyttää tulevan.

Voi ei, Lissu, toivottavasti on kyse normaalista vuodosta!!
Itse yritän ajatella ja vakuutella itselleni, että jos km tulee,niin sitten on parempi ollut niin ja luonto on katsonut parhaaksi niin...

Soittelin neuvolaan ja klinikalle. Huoh, eka ultra on vasta viikolla 11, siis kalenteriviikolla 11, 12.3., eli raskausviikkoja on silloin 7+5. Kamala odotus edessä! Klinikalla olisi ultra ollut vast asamalla viikolla, joten enköhän mene sinne neuvolaan ihan rahallisista syistä. Toivottavasti kaikki menee sinne asti hyvin!!

Olen edelleen ratsastuskiellossa. Ei hoitajan mukaan kannata riskeerata, kun töminä kerta alavatsaan koskee. Enkä tietenkään riskeeraakaan, mikään ei ole tätä raskautta tärkeämpää!

Soitin neuvolaan uudemman kerran ja tämä terveydenhoitaja on tämän viikon lomalla. Lasten neuvolan puolella täti ei osannut oikein sanoa juuta, eikä jaata ja käski kärsivällisesti odottaa. Mietin tovin ja päätin soittaa yksityiselle ajan varhaisultraan niin saan sitten ainakin varmuuden. Sain kuin sainkin peruutusajan tälle päivälle klo 17, hyvä hyvä!! Ei tarvitse olla enää epätietoisuudessa ja saa varmuuden sitten asialle. Jos on kohdunulkopuolinen tai jtn.. niin tietää sitten... Toivottavasti siellä nyt sitten sydänäänet kuuluu tai jotain, huomennahan tulee 7 vkoa täyteen...
Toivotaan, että kaikki järjestyy.. =)

Lissu78: Mulla oli ruskeaa vuotoa perjantaina ja silloin oli myös ultra ja lääkäri sanoi ihan normaaliksi vuodoksi, kuulema tollasta kuolluttaverta voi olla siellä valkovuodossa, mutta kyllä pitää tarkistaa ihan oman mielenrauhan vuoksi, jos vuoto pitkäänkin jatkuu, voihan siellä olla esim. joku tulehdus. Mulla oli myös yhdynnän jälkeen ihan toosi alussa tätä raskautta vähäistä veristä vuotoa, joka on myös kuulema ihan normaalia. Kohtu on nyt erityisen verekäs ja kohdunkaulassa pienet verisuonet voivat rikkoutua helposti. Mutta kyllähän aina vuoto kannattaa mainita neuvolassa ja jos se on runsasta ja pitempi aikaista tarkistuttaa lääkärillä tilanne.

Miten muuten muilla seksihalut? MInulla ihan alussa ei haluttanut laisinkaan, vaan ny on kokoajan tosi halukas olo, etenkin päivällä. Mutta eipä tässä juuri kerkeä sellasia harrastelee, kun päivällä mies töissä ja esikoinen vaatii ajan ja illalla on niin väsynyt, vaikka haluttais niin on mukavampi vain olla vierekkäin ja nukahtaa. Meillä esikoisen yöunille menokin on venynyt sinne 21-21.30, pitäisi taas koittaa siirtää nukkumaanmenoa ilta 20. Nyt herätään aamulla klo.7.30-8, en kyllä millään haluttais niihin aikoihin vielä heräillä, mutta pakko ja jos yöunille menoa siiräisi pitäisi luultavasti herätä vielä aikaisemmin.

No niin täällä ensimmäinen neuvola käynti takana... Eipä siellä mitään erikoista. Lääkäriaika ja ultra varattiin... rv 12 molemmat. Oiken oli mukava neuvolantäti, ihan samanolonen kun esikoistakin odottaessa vaikka olikin siis eri täti:)

Lissu tuskin on mitään hätää. Joka kolmannella on raskaus aikana veristä vuotoa. Mutta hyvä, että pääset ultraan ja saat varmuuden...

Jeps, ei tässä varmaan kummempia nyt... painun hetkeksi untenmaille kun tuo möttiäinenkin tuolla vielä tuhisee.