Lokakuiset 2007 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumi81

Vieras
Lokakuiset 2007 (2)

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Niiskulainen LA 4.10 Toinen pikku Toukka, Kajaani
Sofianna 23v. LA 4.10. Toinen, TAYS
Susanne LA 4.10 Toinen, TYKS
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Lissu78 28v LA 7.-8.10 Esikoinen. Porvoo
Tehotyttö 35v, LA 9.10., neljäs, TYKS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ultsu 35 v, LA 12.10, toinen, Jorvi
Jellybean 25 ja 26, LA 15.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Entu 25 ja 31 LA??? toinen KYS
Ninni83 23 ja 24 LA 21.10 kakkonen

Noniin ja uusi ketju on avattu!! Oikein hyvää huomenta ja hyviä vointeja kaikille!!

Lumi & Aape rv 7+6

LISTA
Lokakuiset 2007 (3)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Tehotyttö 35v, LA 9.10., neljäs, TYKS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks

Hepis kaikille ja tervetuloa Likka76 mukaan!

En ole nyt muutamaan päivään kirjoitellut, kun ollaan koko perhe sairasteltu vatsatautia, mutta nyt alkaa onneksi olo hiukan helpottamaan. Vatsatauti on kyllä yksi kamalammista taudeista, joita tiedän...

Mulla piti olla ensimmäinen neuvola torstaina, mutta se peruuntui terveydenhoitajan sairastumisen vuoksi ja olisin varmaan joutunut omankin tautini takia sen peruumaan. =0( Ensi viikolla täytyy sitten varata uusi aika, toivottavasti se ei siirry kovin pitkälle, kun joudun ajan varamaan kuitenkin esikoisen päivärytmin mukaan. En voi häntä hoitoonkaan siksi aikaa laittaa, kun ei olla raskaudesta vielä kerrottu kellekkään.

Tänään on ollut huomattavasti enemmän alavatsa nippaulija, kuin aikaisemmin. Voihan se liittyä tähän vatsatautiinkin, mutta kyllä tunnistan ne samanlaisiksi, kuin esikoisestakin. Ihanaa, että taitaa siellä masussa joitain elämää olla, kun olo on jatkuvasti epävarma... Tuo epävarmuus taitaa kalvaa melkein meitä jokaista! =0(

Mutta ei tällä kertaa enempiä, kun olo on mikä on!

Juulia rv 7+5

Nostellaanpas meitä kun ollaan valumassa... Missäs te kaikki lokakuiset luuraatte kun on niin hiljaista?

Tänne ei mitään ihmeempää kuulu eli raskausoireita ei liikaa ole. Joskus vihlaisee nivusista, mikä on hyvä merkki. Sehän tietää sitä, että kohtu on kasvamaan päin, hyvä niin. Muuten ei ihmeempiä paitsi, että saunominen ei tunnu enää ollenkaan hyvältä. Mulla kävi esikoistakin odotellessa niin, että melko alkuvaiheessa huomasin, että saunassa ei ollut enää mukava olla. Nytkin huomaan, että päätä alkaa siellä helposti särkeä ja tulee sellainen raskas olo. No, jätetään saunomiset hamaan tulevaisuuteen. Tämä on tosi yksilöllistä, tunnen ihmisiä, jotka saunovat synnytykseen asti. Mutta ei tämä mamma. Jokin kumma juttu siinä on.

Eipä muuta kuin mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!!

Hei! Mulla on ollu tosi turvonnut olo tässä muutaman päivän, aamulla katsoin vatsaani peilistä, alavatsalla pieni kumpu, erilainen siis kuin normaalisti. Mut eihän tässä vaiheessa voi vatsa mitenkään olla vielä pyöristynyt?? Tosi outoa, vaatteet päälläkin näkyy selvä kumpu?! Pitää vissii alkaa käyttämään löysempiä paitoja, että pysyy ainakin kuukauden vielä salassa.
Varasin ekan neuvola-ajan, sain jo ens viikolle. Esikoista odottaessa, ne antoi ajan vasta rv 10..

Mies ottaa pannuu tosi paljon! Se ärähtää kaikesta pienestä, esim. jos joku ei mene niinkuin se haluais, heti on voi prkl! Ja minä en yhtään tykkää siitä! Kysyin äsken, et mitä se oikein ärisee, niin kuulemma tää kotona oleminen! Haluais ryyppäämään.. Juonnu parina iltana tässä kotona. Mut seinät kuulemma kaatuu! Saman verran minä oon kotona ollu, ei oo päässyt mihkään ja kyllä itekin joskus haluais vähän irrottautua arjesta..mut ei tunnu olevan mahollista. Miehen mielestä ryyppäys on ainot rentoutumis keino. Ei se kuitenkaan mikään juoppo ole, normaali mies vain! Mut ei se käsitä, että vaikka raskaana olen niin ihan kun minä en kaipais rentoutumista?! Mulle tulee pahasti mieleen ensimmäinen raskaus ja vauva-aika, oli todella raskasta. Mies oli paljon pois töiden takia ja sit kun sillä oli lomaa sen oli ensin lähettävä juomaan ja sit seuraava päivä meni nukkuessa ja sit seuraavana pitikin jo lähteä takas töihin. Minä paloin loppuun, kun en mistään saanut apua lapsen hoitoon ja olin niin yksin.
Sit kun olin pahasti masentunut ja melkein itsemurhan partaalla, mies ymmärsi ja paransi tapansa. Ja ollut ihan kunnollinen mies. Mut mun terveys ei ole varmaan koskaan täysin kunnossa. Ja pelottaa jos kaikki vanha toistuu...
Anteeksi vuodatus! Ja toi antaa todella huonon kuvan mun miehestä, vaikka tosiaankin tavallinen mies ja monissa asioissa parempi isä ja mies kuin muut tuntemani.

Ninni rv 5+6

Juu, tulin itsekin juuri saunasta ja omituisen epämukavaa se oli.. Ja rinnat on kasvaneet aivan mahdottomasti! Että jonkunlaisia tuntemuksia onneksi on, kun välillä tuntuu että olen kuvitellut koko raskauden. Koko ajan on nälkä ja jos maha ehtii kokonaan tyhjentyä niin tulee tosi huono olo. Yritän sitten aterioitten välillä täyttää mahaa hedelmillä, marjoilla ja salaateilla kun tuntuu että jos alan kahden tunnin välein syödä oikeita aterioita niin alkaa kiloja kertyä huolestuttavaa tahtia.

Hyvää lauantaita teille kaikille!

Vk 9 mennään, yhä rinnat kipeät ja palelua ollut, muuten suht ookoo. Pömppömaha oli jo ennen raskautta, joten siitä en osaa sanoa;-) Mieliala heittelehtinyt parina päivänä viimeisten viikkojen ajan aika hyvin, outoa, kun olen aika tasainen muuten. Nyt ihan ookoo fiilis.

Me käytiin rentoutumassa koko perhe (koiraa ei lasketa mukaan tähän =)) kylpylässä, esikoinen oli aivan haltioissaan eka kerrasta kylpylässä. Sitten käytiin syömässä ravintolassa, jonka jälkeen mulle tulikin aivan kaamea olo. Esikoistakaan ootellessa ei ollu näin kaameta oloa ollukkaan, eilen illan sitten oksentelin ja oli muutenkin tosi paha olla. rv 8+4 nyt meneillään ja moni sanoo et 8-9 rv olisi pahinta aikaa, voi tosiaan pitää paikkansa, ainakin mun kohdalla. Väsymyskin on jatkunut entisellään, vitamiineja ja monipuolista ruokaa oon koittanut syödä, mutta kun oikestaan aika moni ruoka-aine on nyt etovien listalla.

Ninni83: Tosi harmillista miehisi käyttäytyminen. Onhan raskaus, etenkin ensimmäinen, mutta myös toinen sellainen kriisivaihe parisuhteessa. Jotkut vaan käsittelee erillalailla kriisejä, jotkut rupeaa juomaan enemmän toiset masentuu yms. Tuli vaan mieleen, että miehesi muistaa edellisen raskauden ja sinäkin muistat sen ja toteutatte samaa käyttäytymismallia, kuin viime raskaudessasi ja se ei ilmeisesti ollut kovin hyväksi kummallekkaan, joten kannattaa varmaan jutella ja saada jotenkin muuten käytyä läpi tämä kriisivaihe. En kuitenkaan tunne teitä paremmin ja sen takia olen huono sanomaan mitään ja ehkä sinä et haluakkaan, että kukaan sanoo mitään, hyvä vaan kun saa aina joskus purkaa asioita täällä ja joku kuuntelee. Oonhan minäkin jo täällä valittunat meidän parisuhteesta =)), vaikka se onkin ihan hyvällä mallilla, mutta kriisivaiheet ja hormoonit saavat ihimisen aika usein puntaroimaan /epäilemään kaikkea. Meillä minä olen aika voimakkaasti reagoinut tähän raskauteen, siirtyhän minulla taas muu kodin ulkopuolinen elämä ja mieheni saa jatkaa uraansa, mutta pakko hyväksyä, lapsia kuitenkin haluan elämäämme ehkä useammankin kuin kaksi ja se tarkoittaa luopumista joistain asioista, ainakin hetkellisesti.

Hyvää talvipäivää kaikille lokakuisille. Pitää koittaa jatkaa tuota siivousta, mies jo tuolla mattoja ulos kantelee ja tyttö on mummolassa, että eipä auta maleksia.

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Tehotyttö 35v, LA 15.10., neljäs, TYKS

Pikainen tervehdys!
Päivitin uudelleen listan omalta osaltani, kun oli jossain vaiheessa kadonnut päivitetty versio.

Tänne on tullut uusia. Kaikille tervetuloa!
Palattiin reissusta eilen illalla ja nyt pyykkikone laulaa taas :-)

Sellainen olo oli koko viikon, että raskaana ollaan. Mun energia menikin siihen, että peittelin olotilaa anoppilassa :-) Ei ollut kyllä helppo homma, kun umpiväsymys vaivasi koko viikon ja sillontällön pientä etovaa oloakin. Ruokaviinin aina otin lasiin, josta vähän siemailin. Isäntä hoiti aina lasin tyhjäksi. En tiedä, menikö ihan täydestä.
Nyt tässä pitää miettiä, että menisikö vielä uudelleen käymään ultrassa, kun siellä ei kerran 5+3 vielä sydämen sykettä näkynyt. Toisaalta olen jotenkin ihan luottavaisin mielin.

Perehdyn paremmin teidän kuulumisiin ensi viikolla. Pikalukuna ei oikein jäänyt mieleen ;-)

Tehis rv 6+6

Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille...

Ikävä, Ninnu, tuo teidän tilanne. Toivotaan, että saatte asiat selvitettyä.

Toivottavasti, Niiskulainen, et saanut mitään pöpöä siitä ravintolaruoasta, jos pahoinvointi siitä johtuisi. Tosin onhan tässä tilassa muutkin vaihtoehdot mahdollisia:-)

Ja tervetuloa, Tehotyttö, taas linjoille! Onhan tuo aikamoista kun joudut piilottelemaan raskauttasi vaikka olo on vaihteleva, mutta sellaista se on, jos ei halua paljastua...

Itse odotan huomista ultraa innolla, koska siellä kyllä selviää, mikä on homman nimi. Nyt ei ole kyllä tullut enää minkäänlaista vuotoa enää ja alavatsa on "oudon" koholla. Mieskin naureskelee sivuprofiilille kun jotenkin se alavatsa sieltä on pompsahtanut näkyviin vaikka mullakin on vatsaa ihan omasta takaa. Mutta ei se oma maha niin alhaalta ala...

Mutta huomenna ollaan viisaampia eli palailen linjoille kun on jotain kerrottavaa. Mukava sunnuntaipäivän jatkoa...

Ultsu, rv 7+2

Jellybean; Kävin vasta nyt lukemassa vanhaa lokakuisten viestiketjua ja huomasin, että kyselit Kajaanin ykstyisten hintoja. En tiedä ykstyisten hintoja, mutta oletko kysynyt neuvosta varhaisultraan aikoja. En tiedä miltä alueelta olet, mutta ainakin keskustan neuvolassa varasin ultran samalla puhelinsoitolla, kuin varastin neuvola-ajankin. Neuvolalääkäri Saloranta, taitaa olla kaikille sama, eli ilmeiseti sinullakin on keskustassa sitten lääkärillä käynti.

Hei, vieläkös mahtuu mukaan? Mullakin la joskus lokakuun loppupuolella. En ole vielä käynyt neuvolassa, enkä edes varannut aikaa. Tosin huomenna ajattelin varata ajan. 13.3 menen yksityiselle varhaisraskauden ultraan. Olemme olleet lapsettomuushoidoissa ja halutaan tarkistaa että kaikki on ok ja että onko tulossa yksi vai kaksi vauvaa.. Ennenstään meillä on äskettäin vuoden täyttänyt poika.
Vointi on kyllä ollut niin normaali, etten ole lainkaan uskoa, että olen raskaana. Tällä hetkellä vaan armoton flunssa vaivaa. Mutta kaipa tämä tästä!

Heippa taas kaikille ja tervetuloa mukaan Pia78, kyllä tänne mahtuu ja paljon onnea!

Me ollaan täällä just selvitty vatsataudista ja nyt sitten esikoiselle iski vesirokko eilen. Ei hällä vielä ole montaa näppylää eikä kuumettakaan, mutta kyllä ne kerkee vielä tässä tulemaan. Pari näppylää on jo rakkulavaiheessa ja koko ajan pelkään, että milloin ne alkaa kutiamaan kauheesti... Ja totta kai pelkään, että itsekkin saan rokon, vaikka olenkin sen jo pienenä sairastanut! Sikiöllehän voi vesirokosta olla jotain vaaraa =0(

Onx teillä monilla jo tosiaan rinnat kipeinä? Mulla ei oo lainkaan eikä ne vielä ole liiemmin kasvaneetkaan. Välillä alavatsa on nippaillut jonkun verran, mutta taas sekin vaiva on hävinnyt... Väsymys on kyllä tosi voimakasta, nukkua voisin varmaan vaikka kellonympäri. Välillä ajattelen, että tää väsymyskin liittyy tohon sairastettuun vatsatautiin. No, huomenna yritän varata neuvolaan uuden ajan , kun ensimmäinen siis peruuntu sairastelun takia ja eikö siellä sitten siinä 11-12 raskausviikon paikkeilla kuunnella sydänäänet? On vaan niin kauheen epävarma tää olo, kun oireet on niin vähäsiä verrattuna esikoisen odotteluun. Mutta silloin olinkin töissä, joka varmaan myös vaikutti hiukan siihen oireiluun... nyt kotona ollessa pääsee vähemmällä fyysisellä rasituksella. Seli seli seli,heh!

Sunnuntain jatkoja kaikille!

Juulia rv 8+0 (vai mites se merkataan, kun 9 viikko alkaa?)

Noniin, eipä tule meille lokakuun lasta ainakaan tänä vuonna. Eli keskenmeno tuli viikoilla 8+2. Aloin vuotamaan tossa enemmän perjantaina ja viikonlopun istuinkin päivystyksessä. Ikävää, en suosittele:(
Mutta paljon onnea teille kaikille, toivotaan, että muilla menee kaikki hyvin.

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10

Sofianna: Olen todella pahoillani! Kamalaa, hirvein pelko käy toteen! Toivottavasti perhe auttaa jaksamaan!

Olimme viikonlopun Levillä lumikenkäilemässä ja laskettelemassa ja huijaamassa kavereita. On katsokaas kolmiolääkekuuri, ei voi juoda yhtään, ei, ei edes viinilasillista ruualla...

Lumi olikin saanut ihania ultrauutisia! Itsellä vielä kaksi viikkoa, eli ultra on 12.3.

Kiva (onkohan tuo nyt oikea sana), että mukana tuntuu olevan muitakin, joille raskautuminen ei ole tullut luonnollista tietä. Tarkoitan siis Iikkaa ja Piaa. Te, jos ketkä tiedätte, miltä plussaaminen vastoinkäymisten jälkeen tuntuu! Aion tehdä huomenna vielä yhden testin, ennenkuin perun julkisella odottavan aikamme lapsettomuushoitojen jatkoon. Olen muutenkin hyvin jalat maassa ennen tuota ultraa, sitten uskon, kun sydänmen syke näkyy.

ratsastus on minulta nyt siis kielletty ainakin ensimmäiseen ultraan asti, enkä halua mitään riskejä ottaakaan. Urheilen sitten muulla tavalla. Oireita ei kamalasti ole, tai siis pahoinvointia ei ole. Rinnat hellät ja alavatsaa nippailee, muuten normitunnelmat. Väsymystä ja janoa edelleen ehkä normaalia enemmän.

Siinäpä tärkeimmät.

Jelli ja Enttinen 5+4

LISTA
Lokakuiset 2007 (3)
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
[/quote]

Tosi ikävä juttu, Sofianna, jaksuja ja voimia Sulle ja perheellesi!!!

Päivitin tuon listan äsken uudestaan kun huomasin, että mm. likka76 puuttui listasta kokonaan. Eli kun päivitätte listaa, kopsatkaa aina viimeisin lista ja tehkää siihen muutokset, please!

Ultsu, rv 7+2

Ilmoittaudun mukaan tänne lokakuisten odottajien kerhoon! Sain eilen plussan testiin vajaan vuoden yrityksen jälkeen!:) Esikoinen siis tulossa ja sitä ennen vielä pidetään häätkin ensi kesänä... hääpuku tosin taitaa nyt mennä vaihtoon!?
Mulla LA laskurin mukaan 29.10 eli Rv5 menossa tällä hetkellä. Tisut on arat ja alavatsassa aikamoisia repäisykipuja -niiden perusteella aloin raskautta epäilläkin. Huomenna ajattelin soittaa jo neuvolaan ja varata ajan. Onko täällä muuten muita verenpainetaudista kärsiviä odottajia?

Huh huh, hirveä nälkä pääsi yllättämään aamulla ja kamala olo sen myötä. Näinköhän se sitten minullakin on aluillaan tuo pahoinvointi...voi hitsi, olen tosi huono kestämään pahaa oloa yleensäkään, siis menee ihan itkemiseksi ja kieriskelemiseksi. En ymmärrä, miten pystyn olemaan töissä, jos pahoinvointi kestää viikkoja.

Nälkä minulla on muutenkin kyllä koko ajan. Mieskin eilen kyseli, että mihinkä minä oikein syön, kun koko ilta meni syödessä ja ihan oikeasti nälkään.

likka ja Pia, aiotteko te kertoa muille,miten raskaus on saanut alkunsa? Me emme ole päättäneet sitä. Jos kaksoset on tulossa niin sitten kai kerrotaan, kun kummamkaan suvussa ei ole yhtiäkään kaksosia. Eipä se siihen juurikaan liity, mutta mies oli sitä mieltä, ettei halua ihmisten puhuvan, vaan kerrotaan selvästi asiat. Mutta lapsettomuuden syistä ei tietenkään sen kummemmin puhuta.

Olen yrittänyt etsiä netistä jotain runoa, jonka voisin liittää ultrakuviin, kun kerromme raskaudesta. Ette sattuisi tietämään mitään kivaa, jota voisi sitten muokata omakseen vähän?

Tervetuloa tuleva äityli ja onnea plussaamisesta! Laitahan itsesi listaan, niin saadaan taas täydennettyä sitä!

Kai tässä pitää työviikko aloitella....

Jelli ja Enttinen 5+5

Huomenta! Ja tervetuloa uudet ketjulaiset ja paljon onnea plussasta!!

Sofianna: *halauksia* mulla tuli tippa linssiin kun luin sun viestin. Kamalaa! En osaa kuvitellakaan miltä susta tuntuu. En ole koskaan kokenut keskenmenoa. Kannattaa varmasti käydä asia kunnolla läpi, keskustele miehesi kanssa ja surkaa rauhassa. Asiaa ei kannata "unohtaa" ja painaa pois mielestä. Muuten se jää kummittelemaan. Sit ku asia on käsitelty niin voi aloittaa taas puhtaalta pöydältä. Voimia teille!
Muuten, olitteko jo ehtineet käydä varhaisultrassa?

Ninni: Minusta kans tuntuu että uusi raskaus tuo sinulle ja miehellesi ne edellisen raskauden tunteet pintaan. Kantsii jutella asiasta kunnolla ja nostaa sillai "kissa pöydälle" ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Ikävää että joudut miettimään tuollaisia asioita, varmasti haluaisit nauttia raskaudesta ilman tuollaisia huolia. Entäs jos tekisitte koko perheen voimin jotain kivaa joka irrottaisi arjesta?? Lähtekää vaikka kylpylään päiväksi. Sie käyt jossain vartalohoidossa ja mies on esikon kans, ja sit mies sais käydä jossain hieronnassa :). Tavallaan etsisit ryyppäämiselle vaihtoehtoja. Varmasti miehesikin nauttisi tämmöisestä päivästä. Kotona on kaikki arkiset asiat, tiskit, pyykit ja imurit, ruoanlaitto ynnä muu. Menkää päiväksi pois kotoa arjesta, ja vaikka käytte ravintolassa syömässä. Tsemppiä!! Ja tuli vielä mieleen että pelkääkö miehesi että sun rakkaus ei enää riitäkkään hälle, että hän joutuu kilpailemaan huomiostasi lasten kanssa? Kahdenkeskinen aika on myös tärkeää.

Niiskulainen, Jelli ja muut pahoinvoivat: käykää ihmeessä ostamassa niitä inkivääri-kapseleita. Veivät multa pahan olon kokonaan pois ja nyt voin jo nauttia raskaudesta!!!!

Juulia77: vesirokkoon auttaa KAURAKYLPY!! Tein meijän tytölle ku sil oli pari kuukautta sitte vesirokko. Illalla laitoin ammeeseen kylpyveden ja sinne murskataan ja liotetaan kaks/kolme isoa kahvikupillista kauraryynejä. Sinne laps vaan istumaan ja ihoa ja niitä näppyjä hierotaan sillä kauramössöllä. N. 10min. riittää. Jo ensimmäinen kylpy auttaa. Meillä tyttö nukkui seuraavan yön ku tukki eikä näppyjä kutittanut. Seuraavana iltana taas kaurakylpy ja hyvin nukuttu yö. Kas kummaa näpyt eivät koskaan ehtineet märkimisvaiheeseen, vaan kuivuivat pois ennen sitä, eli TODELLA helpolla päästiin!! Kokeile ihmeessä!!!!!!

Ultsu: Tsemppiä ultraan!! Tule sit kertomaan kuulumiset!! peukkuja!!

Jelli: Mä kans en voi sietää pahaa oloa. Mulla on oksentamiskammo, tosi paha sellainen!!! Oikea fobia!! Oon viimeksi oksentanu yhdeksänvuotiaana. Mulla kans menee ihan kieriskelemiseksi ja panikoimiseksi. Onneksi löysin noi multitabs raskaus-inkivääri-tabletit, yhden päivän annoksen ku olin ottanu niin seuraavana päivänä paha olo oli poissa! Kokeile niin ei tarvi kärsiä!

Onko teillä muilla muuten jotain fobioita?? Ei oo pakko vastata jos ei halua :)

Omaa napaa: Täällä oireet kohdillaan. Paha olo siis väistynyt, väsymys vaivaa vielä vähän, ja ainainen NÄLKÄ!! Mieskin ihmettelee et mihin mahaan mä sitä ruokaa vedän ku oikeesti parin tunnin välein vois syödä oikeen aterian. Aika ärsyttävää sinänsä ku ei huvittais koko ajan olla syömässä, ja jos lähtee johonki reissuun/kylään niin pitää olla jotain hedelmiä tms mukana jos nälkä yllättää.
Tissit on vähän arat ja tosi turvonneet, nyt mieskin huomaa kokoeron ja muka ihan innossaan ku tissit kasvaa..heh. :)

Yllättäviä uutisia!! Sain eilen tietää että mun kaksoissisko on myös raskaana!! Niillä on laskettu aika marraskuun alussa, olikohan viides päivä. eli neljä viikkoo vaan eroa!! IIK!! Se kävi eilen meillä kylässä ja yhes testattiin ja plussaa oli :) siinä sit riemuittiin ja mies vaan tokas et "mitähän tästä seuraavasta kahdeksasta kuukaudesta oikeen tulee"... heh! Mietittiin jo kaikkee et sit yhessä mennään vaunuostoksille ja äitiysvaateostoksille. Ihan kiva ku kuitenki asutaan samassa kaupungissa. Sit yhessä ollaan äitiyslomalla ja meidän lapsista (toivottaavsti) tulee hyvät kaverit! Jännää!!

No, ei mulla tällä kertaa muuta! Hyviä vointeja kaikille!

Lumi & Aape rv 8+2