Hei!
En olekaan aikoihin ennättänyt kirjoittelemaan tänne.. Jonkin verran olen kuitenkin koittanut lueskella teidän kuulumisia.. Oma aikani on opiskelujen ja töiden takia ollut hieman kortilla.
Mukava lukea teidän iloisia ja onnellisia kokemuksia ultristä yms. Minäkin viimeksi perjantaina kuulin vauvan sykkeen
Täällä oli puhuttu painosta.. Siitä voisin sanoa oman kantani

Painohan siis nousee jokaisella hyvin yksilöllisesti. Hoikille ja normaalipainoisille ihmisille on kyllä tärkeää, että painoa tulee lisää ja että sitä seurataan, sillä painon nousu on tiiviissä yhteydessä sikiön kasvuun ja vointiin muutenkin. Puolestaan ylipainoisten tavoitteena raskauden ajan on pitää painoa suht samana, korkeintaan muutama kilo. Tietenkään laihduttamaan ei saa alkaa, koska sillä voi olla haitallista vaikutusta vauvaan. Minä olen kyllä sitä mieltä, että suurimmassa osassa neuvoloita on ihan osaavat terkkarit, jotka huolehtivat (tai huomauttelevat

) painosta asiaankuuluvalla tavalla. Ja sanotaan, että joillakin voi paino laskea raskauden alussa esim. pahoinvoinnin takia. Mutta se painon nousu on siis hyvin yksilöllistä ja tapauskohtaista.
Niiskulainen kerroit, että olet terveydenhuoltoalan ihminen. Saanko udella, että millä tapaa?

Olen nimittäin itsekkin sellainen, tavoitteenani on pätevöityä juuri naisten hoitotyön asiantutijaksi.
Minä olen ollut hirveän itkuherkkä raskaana ollessa.. Meilläkin nimittäin koulussa käsiteltiin aiemmin keväällä raskauksia ja keskenmenoja niin oli tosi vaikeeta pidätellä itkua.. Tuli niin mieleen omatkin kokemukset keskenmenosta. Mut sitähän tämä elämä joskus on, että tunteet on pinnassa ja pelissä mukana välillä tosi herkästi
Minä olen voinut melko hyvin tämän alkuraskauden aikana. Tosin vielä on jonkin verran ällöttävää oloa ja se ilmenee etenkin iltaisin. Eikä oikein ruoka tahdo maistua vieläkään.. Onneks ei tee yhtään mieli mitään herkkuja ku ennen tätä raskautta oli varsinainen "herkkupylly". Jotain posiitiivista
Toisinaan minulla on ollut inhottavia mahakipuja. Ne ei kyllä ole kohtuperäisiä vaan johtuvat jostain muusta, mutta pitkään jatkuessa huoli aina meinaa vaivata..
Oletteko muuten muut kärsineet päänsärystä? Minulla on ollut useampana päivänä nyt sitä..
Jeps, mutta nyt taitaa olla saunan vuoro. Oli niin ihana ilma ulkona, että tuli ihan hiki ulkoillessa ja nyt tarvitsee hieman raikastusta
Mukavaa alkavaa viikkoa teille!
Octo 13+2