*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvicci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveisiä täältä vauvantuoksuisesta arjesta. Meidän prinsessalla nyt ikää 3 päivää ja tuolla se nukkua tuhertaa peiton alla. Pienoinen oli hieman pienempi kuin veljensä ja synnytys sujui tosi hyvin. Merkattiin polikliniseksi synnytykseksi ku lähdettiin kotiin 24 h synnytyksestä (olimme yön yli tyttö syntyi aamupäivällä)

Synnytystarinaa... Minunhan oli tarkoitus mennä yliaikaiskäynnistykseen maanantaina 26.10 mutta lauantai- sunnuntai välisenä yönä alkoivat supistukset 10-8 minuttin välein noin klo 1 yöllä... ne olivat hieman lyhytkestoisia mutta väli tiheni koko ajan... Klo 2 maissa yöllä päätin miehen kanssa että soitetaan esikoiselle hoitaja kun edellinen (käynnistetty) synnytys kesti vain 4,5 tuntia niin ei haluttu ottaa riskiä että tulis autoon.. :laugh:

Kolmen neljän pintaan meidät otettiin tarkkailuun mutta lähetettiin "kävelylle" olin 2,5 sormelle auki ja kohdunkaula kadonnut... mentiin ajelulle naistenklinikan ympäristöön ja teki tuskaa... oli aika kipeä olo ja supistukset 4 min välein. Kävelin hieman naistenklinikan pihalla... ja silloin kun käveli niin supparit tuli 2 min välein.. Sitten mentiin takaisin sisään ja synnytys kirjattiin alkaneeksi noin klo 4.30. Kohdunsuu oli tuolloin 4 cm auki. Ilokaasua yritin ottaa (edellisessä meni hyvin) mutta heti tuli yök olo... sitten meninkin luomuna kello 10 aamulla kunnes kätilö ehdotti kalvojen puhkaisua kun en ollut auennut juuri ollenkaan. Edellinenhän synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla.. Sitten laitettiin juuri ennen puhkaisua epiduraali ja taivas aukeni. =)

Siitä menikin sitten 1,5 h kunnes kätilö sanoi että sano jos tunnet ponnistamisen tarvetta poistui huoneesta ja sano tulevansa 30 min päästä katsomaan kohdunsuun tilanteen... juuri kun oli oven lyönyt kiinni niin tuli ponnistamisen tarve ja olinkin täysin auki... Sitten käski vähitellen ruveta työntämään kun siltä tuntuu... ja kirjoitteli siinä koneelle jotain... mutta pää alkoikin heti syntyä ja 2 min niin tyttö oli maailmassa.

sain tytön heti rinnalle ja siinä hän imikin yli tunnin ennen kuin punnittiin ja pestiin... 9 pistettä tuli ja heti oli tosi hyvä olo... :heart: yhden ompeleen laittoi tonne alas.. ja heti pystyin istumaan ja pissaamaan ja kävin suihkussa ja sitten mentiinkin osastolle. Olo oli niin hyvä ja imetys lähti käyntiin ja mikä tärkein vauvalla kaikki hyvin niin päätimme lähteä kotiin heti seuraavana päivänä.

Neidin mitat oli siisn 3666g 50 cm ja pipo 35,5.

Huomenna meillä on rutiini pova käynti, sillä mun synnytys oli ns poliklininen synnytys

Nyt ollaan kotona oltu.. ihan luksusta pientä esikoisen temppuilua lukuunottamatta (normaalia mutta rasittavaa) Vauva herää kerran yössä syömään ja esim viime yönä nukkui 23- 04 ja sitten siitä imetys ja 8.30 aamuun.. Päivisin sitten tankkaakin enemmän. Saa nähdä onko paino mikä huomenna.

Kotikaljasta kyselisin... Onko se sairaalassa annettava kalja promillepitoista. kun mies osti jotain mutta ei löytänyt yhtään alkoholitonta enkä uskalla ottaa...

Etanainen ja pieni prinsessa 3 päivää :heart:

Heippa,

Meille syntyi tyttö eilen rv 40+0, apgar pisteitä saatiin täydet 10. Mitat oli 50cm ja 3580g. Mentiin sitten hätäsektioon, kun vedet meni yöllä ja vauva perätilassa. Tarkempaa tarinaa myöhemmin nyt tytteli kutsuu syöttämään.

Alley ja "ninni"

En ole kerinnyt pariin päivään lukemaan... löytyi tuolta mitäs nyt keskusteluista yks niin hauska ketju jossa siis jo joku 34 sivua ja sitä olen lueskellut kun olen kerinny.

Mutta siis kovasti onnea kaikille vauvaantuneille taas!!! :flower: :flower:
Ja täysiaikausuuden saavuttaneille!! :flower: :flower:

Meillä on yöt menny kohtalaisen hyvin.
Viime yö erityisen hyvin kun typy nukahti jossain 23 aikaan ja heräs kyllä yöllä kerran mut kokeilin että riittääkö tutti... nukahti heti uudelleen ja tosiaan otin aamulla seittemän aikaan tissille.
Mut sit tuo esikko.... oli kulemma oksentanut yöllä sänkyynsä.
Käytiin aamupäivällä hammaslääkärissä, ja ny huomattiin päikkärien jälkeen että typylle on ilmestyny semmosia punasia läiskiä ympäri khoa joissa sit semmosia vaaleita paukamia... mitä lie on nyt sit odotettavissa.... :/

Eikös se nyt sit aina mene niin että kun tulee jotain ylimääräistä rahaa niin kummasti ilmaantuu niitä ylimääräisiä menojakin?
Tai siis mies sai viime tiliin ylimäärästä kun oli yhen viikonlopun töissä.... no se suunnitteli ostavansa uusia osia tietokoneseensa.... joutui jättämään osan osista ostamatta kun nyt sit yhtäkkiä yllättäen autoon tuli vika joka on nyt korjattava ja kissakin täytyy käyttää eläinlääkärissä kun on jo jonku aikaa nilkuttanu toista etutassuan.
No... veronpalautuksia odotellessa että saadaan ainakin visa maksettua.

Vitsit... mun olis tosiaan tarvinnu aloittaa nuo pissalihasten harjoittaminen aikasemmin!
Ja varmaan tarvis enempi niitä treenata kun vieläkin kun yskii/aivastaa oikein kovasti niin lirahtaa housuun :ashamed:
Ja olempa miettinyt että treenaankohan mä niitä edes oikein??
Onko jollain hyvää vinkkiä noien treenaamiselle? Että tosiaan treenais oikeita lihaksia ja oikein.

Riivinrauta ja nuppunen 1kk

Niin tosiaan meun nuppu on jo siis kuukauden vanha!!!! :heart:

Riivinrauta:

Olisikos vauvarokkoa??
Muistelen, että poikakin ensin oksensi kerran pari ja sitten se alkoi..alkoi nousta näppyä ja hissukseen alkoi myös kuume nousta...pahimmillaan oli yli 39 astetta...tuota kesti n.4pv ja sitten alkoi kuume laskea...ja sen myötä se tuhoton määrä näppyjä katosi kuin tuhkatuuleen.
Normaalistihan sen sairastaa suurimmalla todennäköisyydellä 1-2v...pahoittelen etten muista esikoisenne ikää :ashamed:

Ja onnittelut teillekkin 1kk iästä...meillä sama ikä tänään kun on 28.10 ja poikakin sai uuden kuukauden ikäänsä myös :D

No tänään ois se päivä, la... mutta eipä mitään näyttäis tapahtuvan... mutta ihana tietää, että siihen ei todellakaan enää kauan mene!

aamulla heräsin tuon nuoremman itkuun... on ollut koko päivän tosi itkuinen, on lämpöä ja sit on tosi hikinen... mitäköhän se nyt on, en kans haluis synnärille mukana viedä mitään tautia..

Vauvoja on taas tullut =) onnea kaikille hirmusti :flower:

voi että kun tälläiset kipeet päivät kuluu hitaasti, meki ollaan joka päivä ulkona monta tuntia ja nyt olo on itelläkin ihan nuutunut sisäilmasta... toivottavasti nyt pian tervehtyy!
kyllä se on nyt niin että otan koiran ja lähen reippailemaan ja mies saa helliä tota niin surkeena makaavaa kuopusta :heart:

nallemakarooni tytöt ja toukka 40+0

Oluesta:

Jos se on tarkoitettu nostamaan maitoa, niin lasillinenkin riittää.
Ja ei taida olla kyllä promilleja sairaalan tarjoamassa.
Ainakin Nikolai on alkoholitonta, jos sitä löytyisi, ykkönenkin on ok.
Se kannattaa tuo missä on normi määrä alkoholia, niin nauttia se lasillinen kun vauva tiettävästi nukkuu pidempiä uniaan...

Esikoisen synnyttyä, kun maito ei tahtonut nousta, niin join normi olutta 1,5dl kupillisen ja puolen tunnin päästä alkoi rinnat täyttyä hirveällä voimalla ja sitten sitä tulikin :D

alleylle onnittelut prinsessasta :flower: :D

nallemakarooni onnittelut täysiaikaisuudesta :D On toi sun nikki vaan niin mukava, aina kun nään sen mun alkaa tehä mieli spagettia ja ketsuppia :laugh:

( . ) Selkää juilii ja alamahassa tuntuu vähän kuin menkka kipuja, mut ei nää tuntemukset vielä ainakaan päihitä näitä liitoskipuja, kun vihloo kokoajan tosta häpykummusta :headwall:

pinkkimieli ja pallopää 39+5

Onnea uusien vauvauutisten johdosta :heart:

Meille ei neuvolan täti tuonut deetippoja vaan ihan vain ohjeisti, mies sitten kipaisi apteekista. Ajattelin että ne olisi pahan makuisia mutta ei, tyttö ei ollut millänsäkään:)
Käytiin neuvolassa ja tyttö on syntymänsä jälkeen kahdessa viikossa kasvanut 2,5cm ja painoa tullut 100g syntymäpainoon verrattuna, 300g viime viikkoon verrattuna. Neuvolassa oltiin tyytyväisiä:)

Mä en olekaan testannut oluen vaikutusta maidontuotantoon. Kotikaljassa tuskin on alkoholia enempää kuin kaupan simassa tms, siitä ei varmaan tarvi välittää. Ja alkoholittomia on myös. Lisäksi ykkösoluessa myös niin vähän alkoholia että kovin pitkää taukoa imetyksessä ei tarvitse pitää. Yksi pullohan on 0,5 annosta vain.

Hei taas!
Arvatkaas mitä. Meillä tänään mies vaihtoi aamulla ihan oma-aloitteisesti vaipan! Siis olin aivan hämmästyksestä mykkänä :o Oli makee fiilis :) Ehkä se tästä vähitellen alkaa sujua...

Paulah: Oon kokeillu itsetehtyjä taskuvaippoja, voihan olla että ne ei vaan toimi. Harmittaa kyllä sitten, kun kyllä niitä on sit väännettykin :kieh: Sitten myös ne äippäpakkauksen kestot on kokeiltu, läpi tuli ja reilusti. Yritin pistää niihin lisäimuakin, ei auta. Ohi tulee. Mutta odotan nyt että tytön jalat tosta sais vähän paksuutta ja kokeilen uusiks.

Riivinrauta: Joo, kyllä se niin on että jos rahaa jostain saa niin se heti menee. Mies sai kelalta myönteisen opintotukipäätöksen, ja saman tien tänään meni pesukone rikki... Miten ihmeessä vauvaperheet on ennen tullu toimeen ilman pesukonetta... Nyt en kyllä tiiä miten me pärjätään kun tosiaan joka vaipanvaihdon yhteydessä menee vaatteetkin uusiksi. Eikä noita pikkusia vaatteita nyt niin ylenmäärin ole. Perjantaina varmaan saadaan uusi. Mut 400e menee, voih...sellasta tää on. Ja noista lantionpohjalihaksista, oon huomannu, että mulla on ihan surkeessa kunnossa! Siis ei multa kyllä pissaa lorahda, mutta oon koittanu treenata niiden ohjeiden mukaan mutta en pysty! Siis lihakset vaan väsähtää!

Etanainen: Ihana pikkuinen! Varsinki tossa ylemmässä kuvassa oikeen supersuloinen :)

Siis onko teille muille annettu ilmaiseksi noita D-tippoja? Me kyllä ihan ostettiin apteekista. Dee-tipat, niitä me ostettiin kun ne säilyy huoneenlämmössä niin voi ottaa matkalle mukaan. Tyttö syö niitä tosi suloisesti, aukoo suuta ja maiskuttaa, saan tiputtaa suoraan sillä pipetillä :) Ei taida kovin pahalle maistua. Eikä Rela-tipoistakaan yhtään naama väänny. Hyvin menee kaikki.

Juuri kun eilen menin tänne sanomaan, että tyttönen kakkaa korkeintaan kerran päivässä, niin tänään on sitten tullu jo kolmet! Ja vaatteita vaihtoon...

Tietääkö joku koska vauvalla on se imemisen tarve suurimmillaan? Kun oon tässä jo parisen päivää miettinyt että vois tuttia antaa, mut mies on sitä mieltä että ei vielä annettais. Tyttö sai sairaalassa vähän tuttia välillä, kyllähän se rauhoitti. Ei hän sitä kyllä kauaa suussa pidä. Mutta oli niin suloinen kun imi niin tosissaan =) Huomasi kuitenkin että on ihan huijausta, ei tulekaan maitoa :)

hemari ja tyttönen 2vk 4vrk

Onnea emuliinu, Regsu, peppimamma ja alley!

Mähän juon ykkösolutta koko ajan, kun se tosiaan nostattaa tota maitoa enemmän. Oon niin hysteerinen että se hiipuu.. Juon yleensä illalla juuri imetyksen jälkeen, jolloin on ainakin se 2h tauko. Lyhyempikin väli tosiaan riittäisi, joten Etanainen don't worry.

Ei mekään saatu d-vitamiinia neuvolasta, itse ostettiin. Ostin Dee-tippoja kun ne on kuulemma lempeitä masulle. Tosin niitä pitää antaa hirveä määrä, mutta eiköhän toi yksi pullo mene.

hemari me annettiin tytölle tutti 2,5-viikkoisena. Esikoinen sai 3-viikkoisena. Ihana kapistus :)

piti tuosta kaljasta sen verran kanssa sanoa, että mulla toimii kans tosi hyvin. kun tuntu et tissit on enää pelkät roikkuvat nahat, otin just lasillisen tavallista kolmos olutta, ja ei kauaa aikaa kerenny mennä kun tissit pinkeinä ku ilmapallot! mut tosiaan, sillon tarvi olla vauva sit lähellä, kyllä ne niin kipeiks täytty... mut tota kesti vaan ihan alku aikoina, kyl ne tissit alko sitä maitoo sit ite säätelee ku tottu vauvan tahtiin :D
mutta sillon kun kakkosen imetyksen lopetin 1v 1kk ikäsenä (iltatisu enimmäkseen) ja lähdin ulos kavereitten kaa, ni olut teki kyllä samat temput, mä olin ihan ihmeissäni miten musta vielä irtos noin paljon maitoa, lypsin hetkessä semmosen isomman tuttipullollisen... ja olin ihan kuvitellu että ei se taapero sieltä enää maitoa saa, vaan pitää sitä enemmän semmosena hellyttely hetkenä ennen nukahtamista =) no mutta sen illan jälkeen maito ei enää kerääntynyt, ja ei sattunut enää tota huimaa tissien kasvua =) harmi sinänsä, olihan se kiva välillä saada ne "ennen lapsia"tissit takas :D

mä oon vähän niinku pölliny tän mun nimimerkin tältä kuopukseltani =) sitä sanottiin yhessä vaiheessa nallemakarooniks =) en edes muista miksi... mut mulle se on jotenki niin hellyttely nimi, kiva ettei ollu jo käytössä! ja kiitos onnittelusta, kyllä tätä päivää sit onkin odotettu, eikä pinkkimielelläkään oo tähän ku kaks päivää =)

illan jatkoja kaikille ja napakoita supistuksia pallomahoille :D

nallemakarooni tytöt ja toukka 40+0

Tääläkin on alkanut ilmaantumaan masuvaivoja :( Likka vetää itteään ihan kasaan ja parkuu kun yrittää piereskellä tai kakata.Kakkaa täälläkin riitää lähes joka vaippaan jotain pientä ainakin.Äänet on kyllä aika miehekkäitä :laugh:

Oonkin miettiny josko sitä uskaltas alkaa nukuttaan tuotakin mahallaan.Tää aihe jakaa mielipiteitä aika rankastikin,sitä kun ei nykyään (enää) suositella.Esikkoa aloin nukuttaa masullaan pari viikkoisena ja se kyllä jeesas noihin masuvaivoihin tosi hyvin,tosin hää tuntui viihtyvän masullaan muutenkin parhaiten.Kyllä sitä alkuun tosin tuli vanhdattua koko ajan että ei oo naaman eessä mitään ja henki kulkee.Relatipat otettiin kans kokeeks käyttöön,esikon aikana en huomannu niistä suurta apua olevan.

Hemari : Tuo on kyllä mälsää jos isi ei yhtään osallistu.Toivotaan että ajan kanssa rohkeus kasvaa ja miehesikin uskaltautuu täysillä mukaan vauvan hoitoon =)

Nyt iltapalaa ja sitte unta kuulaan.Jos ens yö ois taas hiukan parempi kuin edellinen.
Voikaa hyvin ja tsemppiä taas lopun kärvistelijöille.Tervemenoa vauvanhakuun loputkin lokakuiset pikapuoliin!

-aku

Onnea kakkille vauvansa saaneille taas! :flower:

Seuraa valitusta:
Tää mamma on kyllä ihan näännyksissä ja pää pöhnäsenä. Toi meidän isompi neiti on kyllä mustasukkasuuksissaan ihan mahdoton välillä! Kaiken pahan se tekee ja millään ei kerkiä perään. Vauvaa ei onneks kurmuuta, mutta koiraa ja meitä vanhempia kyllä.
Ja toi pienempi prinsessa huutaa illat ja aamut ja no päivätkin kun hyeena, aina pari tuntia putkeen vähintään, illalla sitten pidemmän pätkän vielä loppuhuipennukseks. Jotenkin sitä kuvitteli että ei meille toista koliikki vauvaa tuu, mutta kuinkas sitten kävikään =) No ainakin tällä kertaa tietää että se loppuu aikanaan, mutta sillä hetkellä kun vauva on huutanu useamman tunnin, esikoinen on kiukunnu lähes yhtä kauan ja kantelet sitä parkuvaa nyyttiä ja itteäkin itkettää sillon ei kyllä yhtään lohduta että se loppuu aikanaan.

Me saattiin neuvolasta se d-vitamiini, sillä 2vkoo käynnillä.

Onneks meillä on vielä loppukuun odottajia, niin saadaan varmaan vielä aika pitkään vauvan tuoksusia uutisia! Niitä on niin kiva lukee :)

Oikein hiljaisia ja kivuttomia yön tunteja kaikille! Ja unirikkaita =)

Empsu

Suuret onnittelut taas jälleen kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Ihanaa kun olette jaksaneet kirjoitella niin paljon teidän vauva-arjesta, tekstejänne on niin kiva lukea ja odottaa sitä omaa vauvaa syntyväksi.

Noista d-vitamiini tipoista sen verran että jos muistan oikein niin esikoisen aikaan saatiin neuvolasta ne siinä parin viikon ikäisenä, mutta vaihdoin aika nopeasti vesipohjaisiin Jekovit tippoihin kun ne olivat öljypohjaisia mitä me silloin saatiin neuvolasta ja pojan massu ei kestänyt niitä ollenkaan vaan siitä alkoi kamalat masuvaivat ja yövalvomiset... Helpotti heti kun vaihdettiin tippoja. :)

Täällä edelleen yhdessä kasassa ja perjantaina tulee 42 viikkoa täyteen. Silloin on kontrolliaika sairaalassa, mutta tuskin ottavat mua käynnistykseen silloin vaan käskevät tulla maanantaina uudelleen. Mutta jos se tilanne on että perjantai aamulla sairaalaan menen niin ja ne lähettäisivät mut vielä kotiin niin nostan sellaisen metelin että eivät voi muutaku käynnistää :D

Taidan koittaa mennä nukkumaan kun pariin yöhön ei ole oikeen tullut nukuttua nii jos tänä yönä sais unta...

-himpsuli, poika ja toukka 41+5

himpsuli mä tuun sua sit tasan 2 viikkoa jäljessä, mut meinaan kyllä pyytää perjantain äippäpoli käynnillä käynnistystä, sillä mielestäni niillä ei ole mitään lääketieteellistä syytä antaa mun kärsiä enempää näistä liitoskivuista, kun vauva oli jo 2 viikkoa sitten kolmikiloinen, eli ei ole ainakaan liian pieni tms.
Ja mikäköhän hemmetti siinä on et perjantaina tarkistetaan tilanne ja sit vasta maanantaina tehtäis muka mitään. Miks ne ei voi alkaa vaan käynnistään samana päivänä viikonloppua vasten, kun ei ne vauvat muutenkaan sitä viikonpäivää kysy syntyäkseen. Niin ja tietty mua aina hirvittää ajatella joka käynnistä tulevaa laskua.
Mitenköhän se muuten menee, jos käyn vaik aamulla äippäpolilla kontrollissa ja illalla alan synnyttään, niin joudunko kaksi maksua samalta vuorokaudelta maksamaan, kun toinen on äippäpoli ja toinen synnytysvastaanotto? Kellään kokemusta?

pinkkimieli ja pallopää 39+5

Huomenta!

pinkkimieli ei joudu kahta maksua maksamaan. Meillä oli perjantai aamupäivänä äippäpoli ja siitä siirryin osasohoitoon ja lasku tuli siis vaan siitä vuorokaudesta..Samaa laitosta kun on niin ei tule kahta maksua :) toivottavasti selitin mahdollisimman epäselvästi :D

Täällä alkanut todellakin arki! Toissa yö meni valvoen ja pidellen huutavaa nyyttiä.. Tyttö tosiaan huusi koko yön ja rauhoittui vasta siinä puoli 4 jälkeen ja miehellä soikin kello 5 töihin. Oli oikein pirteän näköinen isi meillä.
Totesin eilen illalla että kokeilen nyt lisämaitoa yötä vasten. Epäilin ettei oma maito enää riitäkään tytölle ja korviketta menikin n.60ml jonka jälkeen tyttö nukkui kun enkeli. Yöllä ja päivällä imetän mutta annan illalla ennen yöunia pikkuisen lisämaitoa.
Tänä aamuna oli kyllä tissit niin täynnä kun jätti pari iltasyöttöä väliin että sillä määrällä olis ruokkinu koko naapuruston :D
Täytyykin kokeilla tuota olutta :) Uskallanko siis juoda ihan huoletta tuota ykkos olutta ja syöttää esim.heti sen jälkeen vauvan? Onko ykkosessä promilleja minkäverran? Juu en ole oluen ystävä :) siksi nämä tyhmät kysymykset..

Muuten päivät sujuvat hyvin :)

Mukavaa päivää kaikille :wave:

heinähattu & neiti 3vko4pvä

Ykkösessä on promilleja reilu 2, eli jos nyt tahtoo pelata varman päälle, niin ehkä kannattaa hörppäistä kun vauva nukkuu tai sitten jos ihan lasillisen ottaa, niin juurikin juuri ennen imetystä...1h kyllä riittää hyvin väliksi. Mutta on tuo nyt kuitenkin niin pieni määrä ja ei se salamana sinne tisseihin hyökkää :D
Itse suosittelen Nikolaita, sitä alkoholitonta...omaan kieleen maistuu ihan normaalilta oluelta, toisin kuin jotkut muut alkoholittomat.
Mutta tuota olutta ei tosiaan tarvitse kuin tosi pienen määrän että tehoaa jo.
Jos ei tykkää oluesta, niin saman viran toimittaa myös B-vitamini...
Tuossa kun kotiuduttiin sairaalasta, niin otin vitaminiporetabun, jossa oli päivän annos b-vitaminia ja se nosti myös maitoa samalla tavalla :D

Onnia ja autuus...tyttö nukkuu taas kuin enkeli...heräsin itse jo 1,5h sitten ja tyty jäi sänkyyn nukkumaan ja vielä vaan porskuttaa...yölläkin heräsi vain kerran...aaah...pakko nauttia kun tätä vielä kestää, koskaan kun ei voi tietää milloin taas muuttuu.
Ja tosiaan tyty on alkanut valvoa päivisin ja iltaisin pidempiä aikoja...nyt saattaa valvoa 3h helposti kaksi kertaa päivässä aina välillä tissillä käyden ja taas jatketaan ihmettelyä...veikan seuraaminen on ainakin tosi mieluisaa tytystä :D

Mutta nyt alan valmistautua kaupassa käyntiin...tyty nukkuu varmasti vielä vajaan tunnin, joten ehdin hyvin käydä yksin tuossa 10min kävelymatkan päässä :D
Luksusta ;)

paapelo+poju+Tyty-I 1kk 1pv

Me lähdetään nyt äitipolille kontrollikäynnille toksemian takia ja samalla katsotaan onko mitään kohdunsuulla tapahtunut, jos ei niin sitten aletaan käynnistellä kun viikkojakin on jo ihan hyvin eikä mitään riskiä haluta ottaa, nyt alkaa kieltämättä jännittää, kohta on jo "Hilma" sylissä :heart:

NaNa84 ja "Hilma" joka vaan punkaa itseään ylöspäin :D 40+4

Tsemppiä Nanalle kontrollikäynnille. :)

pinkkimieli: Juu mä toivon että toi ettei ala käynnistelemään perjantaina on vaan joku mun typerä päähänpisto, mutta jos se nyt täällä pitää paikkaansa niin helpolla en periksi anna. Nimittäin on mun mielestäni ihan järjenvastaista pitkittää tätä raskautta enempää. Ja mun mielestä ei tarvitse kahta maksua maksaa, mutta voin olla väärässäkin.

Olipa yö taas... Pyörisin kolmeen asti sängyssä kun en saanut vaan unen päästä kiinni. No pakko oli siirtyä olohuoneeseen katsomaan telkkaria että mies edes saisi nukuttua. Pari tuntia siinä sitten katoin telkkaria ja menin uudestaan yrittämään unta, niin ei... Loppujen lopuksi nukahdin 7 aikaan ja poika tuli herättämään klo 9... Eli taas mennään päivä kahden tunnin yöunilla. :( No se on hyvä totutella tähän nyt jo kun kuitenkin mun tuurilla meidän vauvasta tulee yövalvoja :D

Huomenta!! Taas oli syntynyt monta vauvaa, onnittelut kaikille tasapuolisesti :flower:

Meillä arki vauvan kanssa sujuu kivasti.. Mitä nyt imetys tuottaa vieläkin vähän onglemia, enkä oikeen meinaa päästä rintakumeista eroon.. :( Maitoa kuitenkin riittää ja poika kasvaa joten se on se tärkein!! Yöunista tuntuu vähän tyhmältä hehkuttaa, mutta mä oon nyt heränny kahtena yönä ihmettelemään kun poika ei oo heränny syömään.. Molempina öinä on ekan kerran vasta puol viis syöny!!! Voiko toi olla liian pitkä väli kk:n ikäiselle kun taukoa tulee n. 6 tuntia??!!!

Paulah ainakin oli testannut Bumgeniuksia!! Onks sulla käytössä niitä AIO-vaippoja vai ootko testannut myös sitä yhden koon? Oon ajatellut niitä yhden koon vaippoja ostaa mutta mietityttää vaan kun ton meiän ukon reidet on aikas ohkaset vielä!! :)

Nyt kuuluu makkarista semmosta ininää, että täytyy varmaan alkaa kaivaa tissiä esille... Voikaas kaikki mammat hyvin ja nauttikaa ihanasta aurinkoisesta torstaista (onkohan tänään ees torstai??!!)

Silona ja pieni mies 3 vko 6 päivää :heart:

Silona: Meillä nukutaan myös hyvin ja heräillään vain kerran yössä syömään. Viime yönä oli vain neljän tunnin väli mutta edellisenä 5,5 tunnin. On tosi mukavaa:) Vähän toki joutuu valvomaan öisin mutta ei mitenkään kohtuuttomasti.

Mulla tosiaan on noita Bumgeniuksia. Tällä hetkellä AIO-vaippoja kokoa s, postissa tulossa 3.0 koko vaippaiän taskuvaippoja, ajattelin näitäkin testata jos kuivuvat nopeammin. Noita yhden koon AIO:ta mulle ei ole vielä, kaveri kyllä niitä kehu. Bumgeniuksista olen tykännyt, ovat nättejä ja näppäriä ja varmasti lapselle mukavia. Tosin juuri kun mainostin että meillä ei ole tullut vaipoista läpi niin tänään niin sitten kävi. Täytynee hommata lisäimuja...

Heippa!

Meilläkin nukutaan hyvin ja syöttövälit on nyt noin 3-4 h ja joskus hiukan pidempäänkin. Neuvolatäti sanoi, että vauvan voi antaa nukkua niin pitkään kuin haluaa, kun syntymäpaino on saavutettu. Enemmän mulla itselläni menee hermot öisin, kun tissit tulvii. Sängyssä on muovifrotee ja pyyhe kaksinkerroin taitettuna ja yöpaita on muutaman tunnin unien jälkeen jo ihan litimärkä. Onko kellään kokemusta, milloin tämä tuotanto mahdollisesti tasoittuu? Iski jo pieni epätoivo, kun tuntuu, että olen tissieni vanki seuraavat kuukaudet, enkä voi lähteä minnekään, kun tissit tulvii... Imettäminen ilman maidonkerääjää toisessa rinnassa on haavetta vain, joten en ainakaan julkisella paikalla voisi kuvitella imettäväni vielä, kun on niin säätöä.

Mutta jotain hyvääkin: tytölle riittää ruokaa ja eilen 1 vkon iässä neuvolaterkan kotikäynnillä punnituksessa oli jo syntymäpaino saavutettu! =) Sain luvan antaa tuttia ja lähteä vaunukävelyllekin. :heart:

Nyt pyykkihommiin ja lounaalle, kun tyttö nukahti tuohon rinnalle... Hyvää torstaita kaikille! Pinkkimielelle ja himpsulille toivotaan menestyksekkäitä polikäyntejä, jotta saatte nyyttinne syliin!

Ulpu & Typy 1 vko 1 pv :heart:

Joku on pöllinyt mun unenlahjat!!! Aiemmin oon pystynyt nukkuun vaikka pommi räjähtäis vieressä, mut nyt ei tuu nukkumisesta yhtään mitään. Tai siis joo pystyn kyllä nukkuun sen 1,5-2tuntia (vessa reissujen väli) kunhan ensin vaan pääsen uneen. Ja joka vessa reissun jälkeen taas on kivuliasta kömpiä petiin.
No aamulla kun pääsin takaisin petiin kipujen saattelemana niin eikö ukko kääntynyt selälleen ja alkoi kuorsaamaan :headwall: Jottei mua liian helpolla päästettäis, niin rappusiivooja hakkaa portaita luututessaan seinää sillä mopillansa ja remontti ukko aloittaa jossain poraamisen klo 8.15 :kieh: :kieh: Eikös remppahommat saa aloittaa vasta klo9.00 jälkeen, varsinkin tollaset mistä lähtee hirveetön meteli koko taloa häiritsemään????

No kun kerta ajoissa heräsin, niin päätinpä sitten silittää viimeiset vauvanvaatteet, mitkä oli korissa odottanut jo hyvän tovin. Siitäpä kun innostuin niin jatkoin olohuoneen verhoja silittämällä. Miksi kukaan ei ole kertonut että silittäminen on tehokkais S? Parhaimmillaan supisteli 10min välein, ei tosin hirmu kivuliaasti, mut sillain et tuntui. Nytpä ei oo taas supistanutkaan viimeseen 40minuuttiin lainkaan :( Mitäköhän sitten kokeilis suppareiden aikaan saamiseksi?
No onpahan nyt sit jo ajoissa jouluverhot olohuoneessa, ettei niitä tarvii sit alkaa riuhtomaan vauva-arjen keskellä :D

pinkkimieli ja pallopää 39+6

Uusimmat

Yhteistyössä