*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Marraskuussa* *****...Viimeiset nyytit mahasta ulos...***** (Listaan päivitettävät tiedot yv:nä!!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvicci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Mä ainakin olisin kiinnostunut pääkaupunkiseutulaisten treffeistä. Mulla tosiaan ei montakaan kaveria ole, joilla olisi vauvoja joten seura päivisin kelpaisi:)

Nyt meni yö suht mukavasti ja on ihanan levännyt olo:) Toki pari kertaa herättiin mutta päästiin myös takaisin nukkumaan. Meillä tyttö nukkuu enimmäkseen omassa sängyssä mutta välillä nostetaan meidän viereen ellei meinaa rauhoittua. Onhan se ihana aamulla herätä oma pienokainen vieressä:)

Mä olisin myös kiinnostunut tapaamaan pk-seutulaisia :) Pitäiskö yrittää jo ens viikolla treffailla?

Perhepedistä Olin etukäteen päättänyt että vauva saa alusta asti nukkua omassa sängyssä, mutta viikon ikäisestä asti nyt nukkunut meidän kanssa!! Helpottaa niin paljon yösyöttöjä ja se on niin ihanaa herätä siihen tuhinaan vierestä :heart: Tänään kun ei ollut mihinkään kiire niin köllöteltiin aamulla kaikki kolme samassa sängyssä ja poika hymyili ja jokelteli niin onnellisen oloisena!!!

PK-seudun treffit kiinnostaa täälläkin :) En ole vielä vaan uskaltautunut vaunujen kanssa bussiin, mutta kaippa tuo onnistuu. Olen tähän asti pitänyt vaunuretket vain parin kilometrin mittaisina, joten bussiin menoa ei ole vielä tarvinnut opetella. Ehkä olisi jo aikakin, kun tytöllä on viikon päästä kuukausi jo ikääkin kasassa.

Täällä on myös suihkutissit ja ajoittaiset rintaraivarit tuttuja. Tuntuu, että raukkaparka joskus tukehtuu tähän maidon määrään :( Olen yrittänyt hillitä maitotulvaa tuolla paapelon mainitsemalla kaksi kertaa peräkkäin samasta tissistä-tekniikalla, mutta en tiedä auttaako se. Maitotulva aiheuttaa myös rasittavaa pulauttelua, toivon että se vähenisi jo pikku hiljaa.

Rintaraivareihin yleensä auttaa joko tissin vaihto tai parin minuutin tauko syömisessä ihan vaan tiukasti sylissä pitäen, jolloin saattaa torkahtaakin, olen arvellut, että raivarit aiheuttaa väsymys.

Perhepedistä olin myös ajatellut, että ei meille kiitos, mutta yösyöttöjen jälkeen on niin helppo vain jättää tytteli viereen tuhisemaan, kun ei silloin vaadi erikseen nukuttamista. Alkuyön (vaihdellen 2-4 h) tyttö nukkuu omassa sängyssään ja ekan yösyötön jälkeen jää sitten mun viereen.

Masuvaivoihin meillä on käytössä Cuplaton, joka mun arvioni mukaan auttaa. Annan sitä tosin vain 3-4 krt päivässä, en jaksa antaa ennen jokaista syöttöä :ashamed: Siinä samalla on tullut opeteltua myös tuttipullon käyttö, kun olen sekoittanut Cuplatonin (+ d-vitamiinit) pieneen tilkkaan äidinmaitoa ja juottanut seoksen pullosta. Ihan hyvin menee :)

Päivät kyllä vaihtelee meillä tosi paljon. On päiviä jolloin tyttö on kuin enkeli ja sitten on päiviä, jolloin olen ihan valmis palkkaamaan tytölle hoitajan ja painumaan itse takaisin töihin ;)

Nyt tuolta sängystä kuuluu kitinää, joten painumpa katsomaan, mikä on hätänä...

Pk-seutulaisten treffit kiinnostaa muakin!

Ystävillä kun ei juuri ole vielä vauvoja, joten seura kelpaa oikein hyvin. En vaan tiedä uskallanko vielä ensi viikolla lähteä liikenteeseen, ollaan pyöritty ihan kotikulmilla toistaiseksi. Lähinnä hirvittää miten vatsavaivakarjumisen kanssa selviää julkisilla paikoilla. Rohkenetteko te muut käydä vauvojen kanssa julkisilla paikoilla? Meidän neuvolassa neuvottiin välttämään busseja, kahviloita ym. sikainfluenssan takia. Siksikin ollaan nyhjätty kotona pääosin.

Me ei olla julkisilla paikoilla käyty, tosin vain sen takia että mua hirvittää tuo sikainfluenssa. Kyläilty ollaan pari kertaa viikossa tuttujen luona, mutta muuten mun ja vauvan sosiaalinen elämä rajoittuu tähän kotipiiriin.
Mun kaveri muuten, kolmekymppinen perusterve mies on sairaalassa tällä hetkellä aika huonossa kunnossa sikainfluenssaa seuranneen keuhkokuumeen takia :(

Mua kiinnostais nuo pk-seudun treffit myös!

PK-treffit kiinnostaa myös täällä, mutta muakin hirvittää se sikainfluenssa, sen takia välttelen liikkumista tuolla kaupungilla. Mutta kun pahin on ohi niin voidaan liittyä seuraan :)

Heh, mä olin myös ihan paniikissa esikoisen kanssa aluksi, että mitäs jos se alkaa itkemään kaupunkireissulla :D Ei tainnut kuitenkaan itkeä juuri koskaan, kun nukkui aina noilla reissuilla jotkut 3h unet ja pidempään en uskaltanut olla :D Sitten myöhemmin kun ei enää nukkunut niin uskaltauduin imettämäänkin ym. Ja kyllä se yleensä tutilla tai sylissä rauhoittui. Vei muuten aikansa oppia kaikki kivat lastenhoitopaikat kaupungilla, mutta sitten kun ne oppi niin tuli rauhallisempi mieli että pääsee nopeasti imettämään jos on tarve. Mä kun en oo mikään kahvilaimettäjä edelleenkään ;)

Mä oon aika paljonkin pyörinyt pikkuisen kanssa julkisilla paikoilla. Asutaan Katajanokalla joten aina kun täältä lähdetään niin ihan keskustaan päädytään. Muakin vähän jännittää jos tyttö alkaa huutaa mutta oon yrittänyt pysytellä paikoilla, joissa vauvanhoitopisteet on lähellä. Kun saa pullon lämmitettya ja vaipan vaihdettua niin ei mitään hätää:)

Ens viikolla käy ainakin mulle? Ja myös muualla kuin ihan keskustassa, ihan mihin vaan kaikki vaivattomasti pääsee.

Juu sopii ens viikolla, käykö paremmin aamu- vai iltapäivästä?

Mulle sopis parhaiten aamupäivästä, to tai pe ens viikolla niin mies vois olla esikoisen kanssa:)

Ja missä tosiaan tavattais?

Inka ja "Maisa" 6vko 1pvä :heart:

Ulpu Nyt en ole tän toisen kanssa käyny vielä keskustassa, että olis tarvinnu imettää, mutta esikoisen kanssa tuli käytyä Stockan hoitopisteessä 4. kerroksessa Carrolsin vieressä. Siellä oli ainakin silloin ihan ok imetystila. Tosin ei mitään sohvaa, mutta ajoi asiansa. Kampin keskuksen 3. kerroksessa (Clas Ohlsonia vastapäätä ) on lastenhoitotila, jossa on sohvakin imetystä varten.
Noissa kauppakeskuksissa on myös hyvät lastenhoitotilat. Itsellä on kokemusta Itiksen Stockan hoitotilasta lastenvaateosaston perällä ja Sellosta, jossa hoitohuone on lastevaateliikkeiden vieressä.
Muita ei nyt tuu äkikseltään mieleen..

Peppi30 Täällä nukutaan kans kaikki sulassa sovussa samassa sängyssä. Meillä imetysvälit on vielä melkein kahden tunnin välein yöllä, joten helmpompi niin. Mies kyllä vähän pelkää ettei vahingoita vauvaa nukkuessaan ja nukkuukin niin sängyn reunalla että hyvä ettei ole viel sängystä pudonnut :laugh:

Milloin teidän vauvoilla on alkanut syöttövälit pitenemään, esim niin että syödään noin kaksi kertaa yössä?

Olisin kanssa kiinnostunut pk- seutulasiten treffeistä, mutta meillä vauveli vielä niin pieni, että hetkeen ei voida osallistua..

Santtu ja vauva 1 vk 1 pvä

Minuakin kiinnostaisi tuo treffaus, mutta täällä meillä päin on nyt kovasti normi lentsua ja possulentsu tapauksiakin on pari, joten en tohdi tulla vielä seuraan, etten vahingossakaan itse levitä vaaveihinne mitään pöpöjä...vähän kyllä jännättää tuo nasulentsu, kun monista sanomisista huolimatta nämä pienetkin sitä saavat, mutta toivotaan, että kiertää meidät kaukaa.

Tässä lähinnä tulin kuvia laittamaan parit kappaleet...ekassa sisaret sovussa soffalla ja toisessa meidän räkättävä pulleroinen...kauheasti on potristunut sitten viime kuvien kun vertailin :D :D

paapelo+poju+Iina :heart:

Myolalle onnittelut!

Jaksamista kaikille joiden vauvat kärsii masuvaivoista! :hug:

Meillä on menny viime päivät ihan mukavasti. Tyttö jaksaa valvoskella päivisin n 2 tuntia ja sitten ottaa pitkät unet. Päivisin nukahtaa tosi hienosti kärryihin mutta iltasin ei oikein osaa nukahtaa yöunille. Päivällä on ruokavälit n 4 tuntia mutta öisin on menty 3-4 tunnin väleillä. Mä herää jo siinä vaiheessa kun tyttö alkaa ährätä sängyssään ja otan sitten varmaan tissille ennen kuin toisella on oikein kunnon nälkä. Joten ei sitten kauaa syö kun jo nukahtaa. Tuntuu että nyt viime päivinä on tytön posket alkanu pyöristyä kovasti.

Tänään olin pojan kanssa kaupungilla asioilla pari tuntia. Syötin tytön ennen lähtöä ja pumppasin maitoa varalta. No, kun tultiin takas niin neiti nukkui edelleen. Isi sai kuitenkin kokeilla pullosta syöttämistä ja hyvin tyttö sen osasi. Hieno juttu, niin tiedän että pääsen tarvittaessa itse jossain käymään. Poika kun ei osannut pullosta syödä niin olin aika sidottu. Eipä mulla juurikaan ole tarvetta lähteä minnekään. Nyt tämä possunuha on kyllä aiheuttanut sen ettei kovin tee edes mieli lähteä kaupungille tai muualle missä on paljon väkeä.

Meillä tyttö nukkuu pääsääntöisesti omassa sängyssä joka on aivan kiinni meidän sängyssä. Joskus oon ottanu viereen aamuyöstä kun ei meinaa muuten rauhottua.

Ensimmäiset pikkuleivät on nyt sitten ristiäisiin leivottu. Vielä olis paljon leivottavaa mutta onneksi on vielä pari viikkoa aikaa. Äidillekin jo soittelin että ottaa sitten mukaansa kastemaljan. samaa maljaa on käytetty mun ristiäisissä ja mun sisarusten. Ja meidän sisarusten lasten ristiäisissäkin on kaikilla ollu tää sama malja. Joten pitäähän se nyt tytöllekin saada. Nimi on vielä hakusessa, muutamaan vaihtoehtoon se tosin on jo rajautunut. Kolmas nimikin on jo mutta toinen puuttuu siitä välistä.

Peppi ja tyttö 3 vkoa

onnea paapelo!

Täällä kanssa tyttö nukkuu äidin vieressä. on syöttäminen helpompaa kun ei tarvi kun laittaa tissi suuhun ja antaa syödä rauhassa. nukkumaan yleensä mennään bb:n jälkeen eli yhentoista aikaan ja seuraava herätys on n.kolmen aikaan ja aamulla herätään kuuden seittemän aikaan piereskelyyn ja kakan vääntämiseen. sillä päivä alkaa hyvien hajujen merkeissä! mitään vatsa vaivoja ei ole ollut ja muutenkin hyvin "hiljanen"vauva ainoa "raivo huutoa"tulee kun laitetaan vaatteita päälle varsinkin käsiä hihoihin,jännittää kyynärpäät jäykäks ettei saa niitä käsiä rennosti laitettua.

solmu ja Nika 3vkoa 5pv

Pk-treffit kiinnostaa kyllä :) Olisi kiva tavata muita vauvallisia, en helsingistä tunne ketään. Ja muutenkin tosi vähän tunnen kun vasta heinäkuussa muutettiin. Toi kyllä toi possunuha vähän hirvittää, että en ihan keskustaan uskaltaisi mennä... Missä päin meitä täällä päin asuu? Itse oon Kannelmäessä.

Auts, nyt jo pitää mennä.

No minäpä asustan Jakomäessä (elkee paikan tietävät kauhistelko, se maine on vuodelta 1970-1980 :D ja paikka on nykyään pelkkiä eläkeläisiä ja lapsiperheitä täynnä :D )...eli pääsen täältä ihan mihin vain...kovin taitaa silti järkevät tapaamispaikat sijaita isoilla yleisillä paikoilla...

Onnea paapelo!

Meillä oli oikea unelmayö, nukuttiin koko perhe kellon ympäri. Neljästi poika herätti tässä välissä syömään, mutta joka syötön jälkeen simahti samantien. Ai että on levännyt olo!

Flora + L-poika 4vk2pv

Me asustellaan Pohjois-Espoossa, mutta helposti huristan bussilla keskustaankin. Mikähän mahtaisi olla hyvä treffipaikka, josta löytyisi helposti tilaa vaunuillekin? Pitää kait vaan kokeilla onnea ja lähteä pikkumiehen kanssa matkaan toivoen ettei viiden tunnin masuraivareita tule...

Asustaako joku muukin Espoossa? Vaunulenkeillekin olisi kiva saada seuraa. :)

Meillä nukuttiin 6 tuntia putkeen ilman syöttöjä. Pojan ennätys on 8 tuntia. Pitkät unet on aina nukuttu koliikkiparkupäivän jälkeen, joten taitavat johtua pelkästä väsymyksestä. Otettiin Disflatyl käyttöön pari päivää sitten ja elämä on ollut huomattavasti helpompaa! Suosittelen kokeilemaan, meillä Cuplaton ei juuri tuonut apua.

Pikaisesti tulin laittamaan hengissäolo-viestiä :D Muutettiin heti tyttelin syntymän jälkeen uuteen asuntoon ja nyt VIHDOIN saatiin netti tänne käyttöön, eli pääsen taas palstailemaan!

Onnea tasapuolisesti kaikille vauvautuneille :heart: :flower:

Ja Paapelolle onnea etukäteen rouviintumisesta, mahtavaa! :flower:

Minuakin kiinnostaa pk-tapaaminen kovasti! Ja täälläkin kyllä kauhistellaan sitä sika-tautia, mutta jos te muut uskallatte lähteä, niin enköhän minäkin =) Asustan Etelä-Haagassa, joten pääsen kyllä mihin suuntaan vaan. Minullakaan ei tällä hetkellä ole kovin montaa mammalomailevaa ystävää, joten päiväseura kelpaa enemmän kuin mainiosti!

Itkuisuudesta olette keskustelleet. On super-mahtavaa, että täältä saa vertaistukea tällaiseen asiaan! Meillä nimittäin miehen kanssa oltiin meidän tilanteesta vähän jo huolissamme, mutta onneksi luimme, että ihan samanlaista on täällä muillakin. Täällä on siis samaa tarinaa kuin monella teistä: Tytteli itkeskelee mahavaivojaan aikalailla. Tuntuu, että se painottuu etenkin iltaiselle ja nukkumaanmeno onkin sitten aika hurjaa. Menee suurinpiirtein parisen tuntia, että saadaan hänet syvään uneen. Nukahtaminen ei sinänsä ole ongelma, mutta kun se massu alkaa kipristelemään, niin tyttö herää itkemään. Maha-vaivat tuntuu unohtuvan vasta kun saadaan hänet syvään uneen. Päivisin mahaa kirpistelee lähinnä ruokailun jälkeen. Onneksi itku ei kuitenkaan ole vielä koliikki-luokkaa, mutta kyllähän tuo on aika raskasta kun itketään usein. Sylissä onneksi rauhoittuu nopeasti. Kaipa tuo läheisyys tuo hänelle lohtua kipuihin :heart:

Toivo ja tytteli 3vkoa ja 5pv :heart:

Moi!

Kiva että treffeistä kiinnostuneita löytyi näinkin monta:) Mulla ei ole ens viikolla mitään sovittuna eli kaikki arkipäivät sopii, aamupäivä tai iltapäivä. Eikä täällä keskustassa sen enempää tauteja ole kuin muuallakaan, älkää sitä murehtiko.

Vauvanhoitopaikka löytyy myös stockan jne lisäksi Aleksin Cafe Ursulasta. Kovin monta vaipanvaihtopaikkaa en mäkään ole ehtinyt kokeilla koska nopeasti kävellään kotiinkin tarvittaessa. Mutta keskustassa siis löytyy sopivat tilat varmastikin joka tavaratalosta tai ostoskeskuksesta.

Osaako kukaan nimetä sopivan tilavaa treffipaikkaa?

Heissan

Tsemppiä kaikille yöhuudoista kärsiville. Niitä tännekin odotellaan... Ja varmasti tuleekin vielä valvomiset eteen kun poika tuosta vähän vielä kasvaa.

En nyt muista ketä siitä keltaisuudesta kyseli, mutta vauva voi olla monta viikkoa vielä keltaisen värinen valohoidon jälkeen ja se on ihan normaalia. Mutta kyllä se siitä tasoittuu,tietenkin jos kovin huolissaanolet niin voit vaatia verikokeita vielä mut harvinaista se on että se biliarvo nousisi hälyttäviin lukemiin enää tuossa iässä.

Täällä kanssa tissit suihkuaa niin että tuntuu et poika tukehtuu siihen maitoon. Toivottavasti se tästä tasoittuu (toivossa on hyvä elää :) )

Mennään ensi viikon keskiviikkona tunnustamaan isyys ja siitä sitten pitäisi kirkkoa mennä varailemaan. Tehdään samalla tavalla kuin esikon kanssa eli kastetaan kirkossa ja kahvitellaan sitten kotona. Meillä on vaan kummiongelma, kun ei ole kuin yksi kummi tällä hetkellä ja toisen kanssa on ongelma kun en hyväksy ketään... En halua samanlaista kummia kun tolla vanhemmalla pojalla on, ei tuonut edes kastelahjaa vaan VALEHTELI sen olevan vielä kaiverrettavana, emme ole saaneet sitä vieläkään ja poika täyttää kohta 4.

Sitten mietin nyt jo että mites tuo mies pärjää näiden kahden kanssa kun mä lähden 3.12 laivalle pikkujouluihin... Kai ne täällä pärjää, pitää alkaa vaan totuttamaan vauvelia korvikkeeseen, ettei käy sitten niin että mies on täällä itku kurkussa kun mikään ei käy ja äiti on laivalla... :)

Mutta nyt ruuan tekoon :wave:

Yhteistyössä