LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotain pientä sillon kirjotin kun tultiin kotiin mutta en mitenkään pitemmästi. Tosi hyvin meni reissu ja Siljahan posotteli kaikki automatkat ja hyvin nukku myös sekä laivassa että hotellissa =) Kaupunki oli aivan ihana, vanhoja rakennuksia kaikkialla ja sellasia piniä putiikkeja ja pubeja joka puolella :p Onhan se tietenkin erilaista reissata nyt vauvan kanssa, muuten olisinkin istunu shoppailun lomassa olusella noissa ihanissa kuppiloissa ja yöelämäänkin olis ollut ihan hauska tutustua ;) mutta summa summa matka meni paremmin kuin osasin odottaa!
Niin ja en tiiä että onko niillä Tanskassa joku vauvabuumi vai mikä, mutta lastenvaunuja/rattaita oli aivan tajuttomasti katukuvassa, sitä ei oikeesti ees usko ennen ku näkee. Ainut negatiivinen asia lapsen kanssa matkustelussa Tanskassa on että sielä tuulee aivan hitosti!

täysimetyksen kommenteista mulle ei olla tota mitenkään erityisesti kommentoitu. Kerran tosin oltiin anoppilassa ja yks tuttu oli sielä käymässä vauvansa kanssa. No heitä jäi jotain vauvanruokaa lähtiessä kaappiin niin anoppi ois halunnu ne Siljalle syöttää "kun on harmi heittää hukkaan". Minä sanoin sille että no syö ite ne jos niin harmittaa... Muuten ei ole mitään ihmeempää tullut.

jokohan uskaltais lähtee kokeileen yöunia :/ ...pumppu takoo ihan hulluna vaik tässä vaan istuskelen joten tuskin onnnistuu nukkuminen mut pakko lähtee kokeileen :| ....
onneks tuolla mitäsnyt-osiossa riittää mielenkiintoisia ;) puheenaiheita luettavaks jos eisaa unta.......
:wave:

ainiin tosta imetyksestä vielä:
sama homma kun enjalla,kauhee tyrkytys että pittää antaa pottua kun on niin iso mies(tämä alko jo tuossa 2kkn tienoilla |O ),minä siihen että ei kai se olis niin iso jos se kerta sitä pottua olis vailla! melko tanakat reidet onkin herralla :D !
nyt on taas kuulunu että elä vaan vielä lopeta imetystä kun se on niin terveellistä lapselle! siis jo 3kk sitten olis pitäny pottuun siirtyä muttta nyt ei sit kuitenkaan mitään muuta kun maitoo,voi kiesus |O !
rinta rottingilla olen ilmottanu kysyjille että pelkällä tissillä mennään vielä! eipä oo kellään enää ollu mitään sanottavaa kun jätkä on tosiaan niin hyvänkokonen :D

mut nyt :wave:

merkkailen vaan ja painun unille..Sain huutikseenkin paketin laitettua,pitäs vielä lisäillä kuvia siihen.en viittiny kirppispöytää ottaa kummiskaan kun maksaa 30? ja sit jos ei meekkään kauheesti niin aika kalliiks käy.

Hitto et meinasi tippua tuolilta,kaatu kylpyamme kylppärissä äsken...hui... :o

Ja ette sit arvaa kuinka paljon ketuttaa kun onnistuin hienosti värjään ton äippäpakkauksen haalarin+töppöset+tumput.Oli Peetu laittanu mun uudet farkut koneeseen ja enhän mä niitä huomannu kun lykin noi viimoset vaatteet sinne ennen pesua..Nyt noi on ihan kamalan väriset vaikka kertaalleen uudestaan pesin...voi kökkö sentään... :kieh:

öitä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Mammoliino, minä pakastan aina suoraan kaikki. Tai no seuraavan päivän ruuat saatan jättää jääkaappiin. Teen kaikki ruuat Mintulle itse Tykkään siitä jostain syystä, ja mua ärsyttää kun kaupan soseisiin laitetaan vettä aika paljon ja sokeria. En laita ikinä mihinkään soseeseen sokeria, ja happamimmatkin menee tuosta vaan Mintulle, ja niin meni Annillekin. En siis tiedä onko vaan ettei lapsi vielä oikein maista happamaa tms?

Mut siis, hedelmät keitän, omenat, päärynät jne, niin kauan että ovat pehmoisia. Kaadan keitinveden talteen ja soseutan ja tarvittaessa laitan sekaan keitinvettä. Sitten jäähdytän pikaisesti ja annostelen jääpalarasioihin. Rasiat pakkaseen ja seuraavana päivänä kippaan pakastepussiin johon kirjoittelen mitä sisältää ja milloin tehty.

Nytkin pakkasessa pusseissa jääpalan kokoisia kasvissoseita, hedelmäsoseita ja sitten pikku nytysiä lihasosetta. Sieltä sitten poikin päivittäin annoksia, esim yks pala parsakaalta, kaks palaa bataattia ja yks lihanytynen. Joskus keittelen pottua ja sitä annan pari päivää. Riisiä vois kans joku päivä laittaa.

Tiipii ihania IdaT kuteita :)

Kiitos! Tulipa heti lisäkyssä mieleen kun aiemmin illalla annoin persikkaa, että tehdäänkö sille mitään esivalmisteluja? Vai kuoritaanko ja suoraan soseeksi...? Mulla on just nyt meleko kädetön olo :ashamed:

Yhteistyössä