LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Mua hymyilyttää nuo teidän mies-jutut. Ei siis mitenkään muuten niissä ole mitään hauskaa, mutta kun meillä ne menee just päin vastoin. Riideltiin äsken aika isosti kun mies napisi "itsekseen" että "on se juma****a että ei nuo pyykit mene tuonne pyykkikoriin asti vaan jää tuohon kannen päälle". No minä olin just käyny vaan ovelta heittämässä Siljan oksentamia vaatteita siihen korin päälle ja ajattelin laittaa ne sinne sisään kunhan menen sinne seuraavan kerran :D Ja mua alko niin v*****maan tuommonen napina kun oikeesti olis ne ehtiny laittaa sinne myöhemminkin... tärkeämpiäkin asioitakin tässä maailmassa... Eli näin päin meillä :laugh: Ja meillä mies on se joka samanaikaisesti imuroi, pesee pyykkiä, pesee astioita, vaihtaa koneiden pyöriessä kesärenkaat, tekee lihapullataikinan ja pyörittää pullat, sekä puhdistaa naapurin tietokoneen viiruksista. Minä istun sohvalla Silja sylissä ja katson Frendien ja Will&Gracen uusintoja :D Mutta on siinä silti omat vikansa.... Eli aina niissä on jotain vikaa kumminkin, siis miehissä :kieh:

Huomenta! Pikasesti yritin lukea mut mitään ei kyllä päähän jäänyt kuin miehet ja kotihommat. Ja samanlainen turvelo täältäkin löytyy. Nyt tuo on alkanut itse kirjoittamaan kauppalapun kun muutaman kerran on unohtanut jotain oleellista tuoda ja saattaa lapusta huolimatta unohtaa.

Kiiaa tuo meni toissa iltana laittamaan maate ja tuli sitten tyttö (vaippasillaan) sylissä keittiöön ja tuijotti minuu vaan. Vähän aikaa meni ennen kun hoksasin et herra kuvitteli mun menevän antamaan heille yökkärit. Olin siinä valmiiksi hiukkasen pahalla päällä ja tiuskasin Kiian kaapista vaatteita löytyvän. Herra on hyvä ja menee ettimään tyttärelleen vaatteet ihan itse! Taas ajattelin että voi noin "avutonta" ollakkaan :headwall: Eikä ole eka kerta ja tokkopa viimeinenkään :headwall:

Meillä hullun mylly jatkuu vaan. Eilen oon koko päivän kantanut tavaraa yläkertaan. Eskarilainen haluaa omaan huoneeseen ylös ja nuo lelut piti käydä lävitse mitkä on kummankin pojan (mitkä jää alas ja mitkä menee ylös). Kamala homma! Sänkyä ei siirretä ennen kuin poika on terve. Eilenkin kuume lähemmäs 39.

Tänään onkin eessä vaatteiden laitto kaappiin. Siirrettiin poikien huoneesta vaatekaappi meijen makkariin ja fiksuna vedin vaan vaatteet jätesäkkeihin siksi aikaa :headwall: Niin ja pitäis sinne Jepen yläkerran huoneeseen saada verhot ikkunaan ja lattia pyyhittyä, ettiä matto jne. Kuka fiksu taas tänkin homman keksi |O Niin ja alakerrassakin hommat on vielä kesken kun täälläkin ollaan huonekaluja pyöritetty tuon seinän reijän takii :/ Jalat, kädet ja selkä on pikusen nuijittuna tuosta kumartelusta/kantelusta. Aina kun tyttö oli hiljaa, kannettii jotain isompaa tavaraa ukon kanssa hyllyjä ym. Muuten Kiia olikin eilen isin tyttö

:D

Huomenia! Täällä äidin aamuvuoro... eilen sain nukkua. No yleensä on kyllä aina viikonloppuisin isän aamuvuoro, mutta nyt armahdin tota toista, kun näytti raukka niin väsyneeltä... ei varmaan kivaa aloittaa huomenna työviikko jälleen kerran väsyneenä. No ei tämä nouseminen mitään haittaa, kun oon muutenkin niin pää täynnä räkää, että on vaikea nukkua. Huoh, sais jo mennä ohi. Vaikka pientähän tää on vatsatauteihin sun muihin verrattuna...

Viena oppi eilen sitten liikkumaan pyörimällä ei siis ryömimistä vaan selälleen-mahalleen-selälleen. Aika matkan ehtii lyhyessä ajassa. Nyt pyöri lasipöydän alle ja on siellä ollut jo viisiminuuttia ihan ihmeissään, tuljottaa vaan omaa kuvaansa lasin pinnasta... Pienet on huvit :D .

Kiitos kaikille, jotka vastisivat tuosta niistäjästä! Hankintaan lähtee.

Aha, mut nyt kaivataan huomiota. Minä palaan :wave: .

Ai joo, dogtor, voitko kertoo sen jutun, tulin uteliaaksi!!! :D

Huomenta!

Kävin tuossa äsken huvikseen kattomassa tota painoa.... :headwall: Ei tartte ilmoitella huomenna pepisalle mitään :laugh: :whistle:
Tänään ollaan menossa rippijuhliin. Eemelin pikkuserkku pääsee ripiltä.

LillaStinalle vastattu :wave:

Dogtor sitte tykkää pitää hulluja jännityksessä :kieh:

Illalla voitelin nuo Sannukan jalat tosi reilusti Ceralanilla ja nyt näyttää, et ihottuma ois pahentunu |O
Minen kyl ennee tiiä, mitä tehä. Voisko se olla sittenkii jotain allengiaa, vaikka ei kiinteitä suostu syömään?

Murkut teki viime yönä hyökkäyksen meidän keittiöön |O
Ärsyttävää...

huomenta!

täällä satanut sitten koko yön vettä..kyllä on ankeen harmaa keli :o

lihapulla taikina pitäs väsätä,ja siitä tehä joko mureke tai lihapullat..yks haluu mureketta ja toinen pullia :D

venla nous riekkumaan klo 6.15..onneks ei kun n.puolisen tuntia sitten maitotilkan juomisen jälkeen vehdannu tossa välissä..ja kello olikin jo 8.15 kun nousi sitten ylös.

meillä nää aamumaidot on nyt kutistunu 40-80ml..ei kai sillä sit nälkä ole,vaikka illalla kasin pintaan sen vellin juo jo..

joopa,dogtor.nyt se juttu.

mie meen tekee nyt sen taikinan..

Topsy: en ihan heti ole myymässä yhdistelmiä kun poika nukkuu vielä ulkona kopassa. Mietin mielessäni että sitten kun ilmat laihtuu ja poika alkaa enemmän liikkua niin siirryn lopullisesti rattaisiin. Ehkä kesän kynnyksellä. Meidän lapset ei todennäköisesti ole vielä tässä, mutta ei ole mitään järkeä säilöä monia vaunuja varastoon. Toisaalta mietityttää saako enää tulevaisuudessa yhtä hyviä nukkuma vaunuja. Niin kuin kerroin aikaisemmin minusta tuntuu että kun nuo nykyajan vaunut on kauhean kevyitä niin ovat sitten heikompaa tekoakin ( muovisia tai jtn vastaavaa). En tiedä sitten, se on vaan sellainen "mutu".

Niin, vielä noista miehistä. Meillä mies on myös enemmän järjestyksen ihminen kuin minä. Täytyy myöntää että jos tuo ei järjestäisi tavaroita paikoilleen niin meillä olisi ihan täys kaaos. Pyykkiä ei osaa pestä, eikä ruokaakaan kovin usein laita. Mutta just tuo mistä Tuutilulla kertoi on meilläkin ihan arki päivää. Joka kerta kun käy pesemässä pojan pyllyn ja jos ei pyyhe ole oikealla paikalla se seisoo poika paljaana ja odottaa että joku kiikuttaa sen pyyhkeen herralle. Ja yleensä jos pyyhe ei ole paikoillaan naulassa, niin se on miehen jäljiltä jossain tuhannen rutussa ja märkänä :headwall:

Nyt aamupalallle, :wave:

mileko rasvailehan sannin jalkoja nyt ihan useamman kerran päivässä parin päivän ajan..ja jos ei rupee yhtään paranemaan tai pahenee,niin mie kyllä veisin neitin lääkäriin..

ja noista murkuista..meille ne hyökkäs jo n.kuukaus sitten..mutta yhtenä yönä kattelin että mistä ne tulee..niin ripotin suolaa sen reijän päälle :kieh: ja nyt en ole nähnyt kuin ihan muutaman tuolla pesuhuoneen lattialla..arvaa ärsyttikö kun olin sitten unohtanut munkkipussin tuolle työpöydälle..ja aamulla murkkuja oli siellä sokerisessa pussissa ihan mustanaan :o

Oli eilen vähän kiirus päivä, ekaks siivoiltiin täällä ja sitten tuli vieraita. Ei ehtinyt oikein kirjoitella tänne. Illalla nopeesti kävin vilaisemassa ja minunkin uteliaisuuteni heräsi. Että Doogtooooor , nyt kerrot ja heti, kauheeta ku vähän väliä saa käydä täällä joko olet kirjoittanut :whistle: :/

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
ja noista murkuista..meille ne hyökkäs jo n.kuukaus sitten..mutta yhtenä yönä kattelin että mistä ne tulee..niin ripotin suolaa sen reijän päälle :kieh: ja nyt en ole nähnyt kuin ihan muutaman tuolla pesuhuoneen lattialla..arvaa ärsyttikö kun olin sitten unohtanut munkkipussin tuolle työpöydälle..ja aamulla murkkuja oli siellä sokerisessa pussissa ihan mustanaan :o

:o Hui, se mitä öttiäisistä pelkään ovat juuri muurahaiset, ihan puistattaa. Onneks meillä ei ole niitä ollut, kotonani aikanaan aina kesäisin joskus tuli sellaisia isoja hevosmurkkuja, oikein ällöjä :$

*muoks* Nii ja ku joskus syys ajasta kerran oltiin Lahdessa ja siellä oli sellaisia hirvikärpäsiä vai mitä ne on mitkä ne siivet pudottaa, hyi sissus, ne oli kanssa... niitä onneks meilläpäin ei oo ainakaan vielä. Punkkeja alkanut välillä löytyä, niitäkään ei ollut ennen, ovat levinneet. Hyi sekin oli inho, kun tuli koiralle toissa kesänä :$

Niinukka
Etkö sinä tiiä, et hyvä äiti tekee mureketta, pullia ja varuilta vielä pihvejäkii. Ja ihan varmuuden vuoks pari ruokalajia niille, joille ei edeltä mainitut kelpaa ja vielä yks kasvisruoka kaupan päälle... ;) :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Niinukka
Etkö sinä tiiä, et hyvä äiti tekee mureketta, pullia ja varuilta vielä pihvejäkii. Ja ihan varmuuden vuoks pari ruokalajia niille, joille ei edeltä mainitut kelpaa ja vielä yks kasvisruoka kaupan päälle... ;) :whistle: :D

Meillä kanssa meinataan väliin olla ranttuja. Sitä syödään mitä emäntä tekee

:whistle: :D Mies on kanssa sellainen nirsoilija sipulin kanssa, missään ei nsaisi olla sitä yhtään ja minä kun niin tykkäisin :headwall: Ei muka sais keittoonkaan laittaa keittojuureksia, kun siinä sipulia, käski laittaa herne-maissi-paprikaa ja kun minusta se ei sitten maistuisi milleen :o Ihan ärsyttävää, kun kaupassakin lukee tarkkaan kaikista, ettei vaan ole sipulia. Itse en ole koskaan edes ajatellut mistä kaikista sitä voi löytää :D

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mileko rasvailehan sannin jalkoja nyt ihan useamman kerran päivässä parin päivän ajan..ja jos ei rupee yhtään paranemaan tai pahenee,niin mie kyllä veisin neitin lääkäriin..

Sepä tässä just onkii, että oon rasvannu niitä ekaks tolla Decubalin tehorasvalla 4-6krt päivässä ja nyt tolla Ceralanilla samoin, eikä mitään vaikutusta oo. Tehorasvausta on ollu kohta 2 viikkoo |O

Minäkii taidan tuota suolaa kokeilla seuraavaks. Meillä on vaan niin monta kohtaa, et mistä tuleevat. Yhen ku tukkii, ni toisesta tulee kaksinkertanen määrä. Kaiken lisäks paikka, mihin ittesä tunkeevat, on astianpesukone!

Huomenta :)

olo suht pirteä,kun ei tarvinnut kun kerran yön aikana käydä tutittamassa tyttöä :D
Edellis yönä kun vissiin joku kymmenen kertaa sängystä ylös nousin.

Meillä sitten tuo maitoallergia taisi varmistua :(
Keskiviikosta alkaen ollaan typylle annettu sellasta almiron pepti korviketta(jossa maitoproteiini pilkottua ja käy useemmille allergigoille) ja perjantaina jo neidin kakka oli tooosi löysää,mut aateltiin et katotaan nyt vielä. Noh,eilen sitten melina oli aika kiukkunen koko päivän ja kakkas kaks kertaa sellaset vihreet limaset ripulit...
Elikkä siihen sitten loppu se kokeilu ja taas ollaan sillä helv...kalliilla neocatella :headwall:
Nyt sitten vaan toivotaan,että saadaan kelakorvaus menemään läpi.
Suututtaa jo valmiiks,kun kaiken maailman juopot saa kelasta rahaa,kunhan vaan hakevat,mutta sitten pieniä lapsia kiusataan kaiken maailman altistuksilla ja siltikään ei aina myönnetä korvattavuutta :kieh:
Että tälläistä meille tällä kertaa..

mileko varmaan kannattaa käydä lääkärille näyttämässä typyä,kun jos ei noista rasvoista mitään hyötyä ole. Ja eiks teillä oo jo aika kauan tuota ollu? Onks sulla tai miehel atooppista ihottumaa tms?

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Niinukka

:whistle: :D Mies on kanssa sellainen nirsoilija sipulin kanssa, missään ei nsaisi olla sitä yhtään ja minä kun niin tykkäisin :headwall: Ei muka sais keittoonkaan laittaa keittojuureksia, kun siinä sipulia, käski laittaa herne-maissi-paprikaa ja kun minusta se ei sitten maistuisi milleen :o Ihan ärsyttävää, kun kaupassakin lukee tarkkaan kaikista, ettei vaan ole sipulia. Itse en ole koskaan edes ajatellut mistä kaikista sitä voi löytää :D

Meillä kanssa on sääntö, et sitä syödään, mitä on laitettu ja jos ei jollekkii kelpaa, niin voi olla syömättä, mut jääkaapilla ei sitte juosta!
Sipulia minä oon opettanu syömään ja sitä meneekin vähintään kilo viikossa. Eli käytetään tosi reilusti joka ruuassa. Tytöt yritti jossain vaiheessa purnata, mut sanoin, ettei oo pakko syödä, oo nälässä sitte. Miehelle ois ollu sama kommentti, jos ois asiasta jotain sanonu.

*ai minäkö pirttihirmu...*

Ja minä en tajua, näen nykyään joka yö tosi ahdistavia unia |O , painajaisiksi voipi jo sanoa :ashamed: En tiedä mistä johtunee, mulla on niskatkin ollut nyt tosi jumissa, olen fysiossakin sen vuoksi juossut ja väliin tietty tuo väsy. Ja voisikohan tuo raskauskin siihen vaikuttaa :/ En tiedä, ei mulla päivällä mikään ahdista, väsyttää monesti vaan ja ainut mikä saattaa vähin ahdistaa on tekemättömät työt ja tuon miehen pojan mieletön uhitteluvaihe väliin ja pään aukominen :kieh: Otettu useamminkin siitä jo yhteen, meinaa kunnolla murkku nostaa päätään. Ja se aina pahenee, kun käyvät mutkan äidillään... Mutta ei mulla nyt ennen uniin mitenkään ole vaikuttanut. Nyt useampana yönä herännyt keskellä yötä sellaiseen inhottavan ahdistavaan tunteeseen. Toissa yönäkin siinä unessa oli että olin hevosen jossakin kärryissä ja se hevonen juoksi ihan kauhean lujaa ja meinasin tippua kyydistä! Huusin sille kuskille, että pysähtyä moneen kertaan, mutta ei noteerannut mitenkään. Huusin ja huusin, ettei enää henkeäkään meinannut saada eikä ääntä! Jotenkin sitten uni taas loppui ja tuli uusi jokin ihme uni :/ Ärsyttävää, ei mulla ennen tuollaisia ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Niinukka

Meillä kanssa on sääntö, et sitä syödään, mitä on laitettu ja jos ei jollekkii kelpaa, niin voi olla syömättä, mut jääkaapilla ei sitte juosta!
Sipulia minä oon opettanu syömään ja sitä meneekin vähintään kilo viikossa. Eli käytetään tosi reilusti joka ruuassa. Tytöt yritti jossain vaiheessa purnata, mut sanoin, ettei oo pakko syödä, oo nälässä sitte. Miehelle ois ollu sama kommentti, jos ois asiasta jotain sanonu.

*ai minäkö pirttihirmu...*

:laugh: Tutulle kuulostaa! Poika kanssa yhtenä päivänä ei halunnut mitä laitoin! Ei sitten syönyt, mutta jestas sitä jääkaapin edessä norkoilua ja yritti saada milloin mitäkin, halutti karkkia yms. Mutta kun ruoka ei maistunut, ei muukaan sitten, iltapala odotti sitten :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
mileko varmaan kannattaa käydä lääkärille näyttämässä typyä,kun jos ei noista rasvoista mitään hyötyä ole. Ja eiks teillä oo jo aika kauan tuota ollu? Onks sulla tai miehel atooppista ihottumaa tms?

Meillä ei kummallakaan oo ollu ihottumaa. Miehellä ei oo allergioita ja mullakii vaan Penisilliini, kissa ja leppä.
Isommilla tytöillä on ollu kolikkoihottumaa ja atopiaa pienenä, mut ne on kuitenkii rasvaamalla lähteny. Sannilla tätä on ollu jo reilusti toista kuukautta. Kuivaihonenhan se on ollu ihan syntymästä asti.

Huomenta!

Miehistà vielà... ettà justiinsa... mà olen ihan kanssa niin kun teidàn miehet :ashamed: Mà teen AINA yhden asian kerrallaan ja on turhaa odottaa ettà rupean itseàni repimààn paikasta toiseen... Mies on se joka sitten tosiaan osaa tehdà kaiken nàkòistà samaan aikaan.. Esim. làmmittàà maidon annika sylissà.. En osaa! Mun on aina pakko laskea annika sitteriin kun teen maitoa.. :ashamed: MUTTA uskon ettà asiat muuttuvat lapsien myòtà.. Mità enemmàn nuo pikku enkelit kasvaa ( ja toivon mukaan tulee lisàà meillekin vauvoja) sità vaativammaksi tulee àidin homma eli pakko se on munkin opetella sitten tekemààn monta eri hommaa samaan aikaan ja muuttaa omaa luonnettanikin :/ Molemmat ollaan kyllà aika "ei-organisoitunutta" sakkia.. se mua ottaakin eniten pààhàn.. Kun ei mistààn ikinà lòydà mitààn ja mà muka olen jonkun paperin laittanut kaappiin ja sitten se ei enàà lòydy mistààn.. ;)

Missà on dogtorrrrrrr haluaa kuulla sen jutun!!!

Mileko ja MaMa, Eetu kiittää kehuista kääntymisen suhteen :saint:
Kokeilitkos MaMa niitä tamppooneita nenään? :laugh:

Meillä ei oo muurahaisia näkynyt vaan joitain ryömiviä koppakuoriaisen näköisiä otököitä |O Hyi hitto! joka kevät kai noita alkaa jostain tunkemaan kun ilmat lämpeää.

Mä meinaan ottaa ison askeleen tässä äitiydessäni tänään, eli vien Eetun hoitoon ekaa kertaa. Vähän mua kyllä jänskättää :( Puoliltapäivin viedään pariks tunniks tohon naapuriin kummitätin luo, täti on odottanut Eetua hoitoon jo varmaan 3-4kk. Nyt sitten raskitaan viedä.. Ei vaan ole ollut aikaisemmin tarvetta, eikä kyllä ole nytkään. Kunhan vaan kokeillaan mitäs Eetu tykkää olla kylässä :)

Ah, minä sain tänne reilun tunnin hiljaisuuden :) . Eli nyt pikaseen tässä ja sitten ruuan laittoon. Ihana kumminkin olla hiljaisuudessa, vaikka kotitöitä teenkin.

Mammoliino... sulla on ihme mies :whistle: !!! Ja muutamalla muullakin siihen suuntaan...
Tuuti... kyllä oot sit tyytyväinen, kun kaikki hommat on tehty ja paikat uudessa kivassa järjestyksessä :) .
Mileko... Mäkin jo joskus aiemmin aattelin sun jotain juttua lukiessa, ettei vaan olis allergiaa. Toivottavasti ei ole, mutta just syömisestä kieltäytyminenkinhän voi olla viite allergiaan? Tosin minä näistä mitään tiedä, mutta kun on tuo ihokin sitten tuollainen...
Krisulle... tsemppiä maitoallergian kanssa... Niistä maitopurkeista tulee tosi kivoja koristelisiä, kun päällystää sisustukseen sopivalla kankaalla ;) . Mä haalin niitä purkkeja aina kaikilta :p
Keiju... Mikä ihme on ISÄN AAMUVUORO???????? |O |O Se on varmaan joku murresana, jota meilläpäin ei tunneta :kieh:

Ja sitten vielä kun täällä ollut juttua relan ennaltaehkäisevässä vaikutuksessa sairasteluun... Mulla ei niin relasta ole kokemusta, mutta meillä tuolla ekalla oli muutamia korvatulehduksia, mutta ne jäivät sitten, kun alettiin syömään purkkaa :) . Meillä syödään monta purkkapalaa päivässä ja ikinä ei ole enää nuhista tai muusta tullut korvatulehduksia. Kop kop, koputan puuta. Purkasta voi olla apua siis kanssa, pitää suun puhtaana pöpöistä niin ei ajaudu korviinkaan. Ei tietenkään kaikilla auta.

Ja nyt taas muihin hommiin :wave: . Mukavaa päivää kaikille, meilläkin tässä kaikenlaista ohjelmaa tälle päivää :)

Yhteistyössä