LOKAPIRPANAT-05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vol.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voi viltti, katju... voitko imettää kuitenki oikeella? Antaakohan se tohtori sulle sit lääkekuurin vai mitä? Voiko sitte enää imettää ollenkaan?

katju edelleen, kirjoititko joku aika sitten johonkin toiseen ketjuun yösyöttöjen vähentämisestä? Jos se olit sä, niin miten se homma on teillä edennyt? On vähän ajatuksissa itellänikin ollut jotain tehdä yötissittelylle. Neiti tykkää herätä neljän tunnin välein syömään joten kaks kertaa pitää vääntäytyä yön aikana ylös. Mitenkäs muilla on tilanne yösyönnin kanssa?

Nyt näkyy sitten olevan ruuan syömisen kanssa joku vaihe meneillään, kun tuntuu ettei mikään sössö oikein hyvin maistu, muutama lusikallinen menee hyvin ja jonkun verran houkuttelemalla. Pitäiskö jättää suosiolla se loppu ruuan ""tyrkyttäminen"" pois??? Olenkohan mä topannu ton tytön niin täyteen ettei sille ehdi edes tulla kunnon nälkää...
(tai sitten mä olen vaan niin surkea kokki!)

...pohdiskelee gaia

gaia: kyl oikealla pystyn ihan hyvin imettämään ja olen kyllä vasemmallakin imettänyt, vaikka sattuu hulluna. Mut kun maitoa pukkaa, niin se sattuu viel enemmän, samoin lypsäminen sattuu enempi kuin imeminen. TOIVon todella, että imettää voi, vaikka saiskin lääkekuurin, tosi tyhmää jos se tähän tyssää. Tosin näillä kivuilla, pulloruokinta alkaa enempi houkuttamaan.

Joo, meillä on niitä yösyöttöjä pyritty vähentämään. Viime yö mentiin tyyliin: illalla imetin puol yhdeksän aikaan ja seuraavan kerran puol viideltä eli kahdeksan tuntia oli väliä. Ikinä ei ole meillä ollut noin pitkää väliä syötöissä. Varmaan poika olis jaksanut olla ilman rintaa aamuunkin, mutta pakko oli vasen rinta saada tyhjäksi =/.
Meillä poika on yllättävin hyvin suhtautunut siihen, että eipä rintaa saakaan kolmen tunnin välein. Aluksi itki, mutta esim. viime yönä tutti riitti. Ja mies meillä nuo rauhoittamiset hoitaa, jotten tisseineni mene toista kiusaamaan =).

Saa nyt nähdä miten noi yöt muotoutuu, mut se yksikin aamuyön syöttö olis tarkoitus karsia pois.

Jep, ukot lähti kauppaan ja mun olis tarkoitus nukkua, mutta kun ei ole hyvä olla pitkällään =/.

Moi!

Täällä ei mitään ihmeellistä. Kauhea kitinä vaan ollut päällä jo monta päivää. Onneksi yöt sentään menee entiseen tapaan heräilemättä, ainakin vielä. Epäilen hampaita, koska tuo kitinä ei mielestäni tavallista kyllästymis/huomionhakua, vaan tuntuu todella olevan joku paikka kipeenä. Itkukin tulee vähän väliä. Koko ajan myös kaivelee sormella ikeniään ja kuolaa valtavasti. Toivottavasti ei enää kovin kauan jatkuis vain putkahtais ne ekat hampaat sieltä. Äsken annoin särkylääkettä, kun itki vaan koko ajan, ja heti tuntui helpottavan. Nyt istuu tuossa lattialla tyytyväisenä, leikkii ja naureskelee... Tosi raskasta tällainen...

Meillä on tällä viikolla 8kk neuvolalääkäri. Ihan kiva taas mennä, kun edelliskerrasta neuvolassa onkin jo pari kuukautta. Eniten kiinnostaa herran pituus ja paino. Tuntuu, että tuota painoa ei olisi ihan samaa vauhtia tullut kun tähän asti:)

Toivotaan, että alkaa kelit lämpenemään!!!

*Milla* ja poika

moikka kaikille!!!

katju: voi itku sun kipeitä rintoja!!!toivottavasti paranet pian ja pystyt taas imettämään kivuttomasti.kirjoittelethan kuulumisia!!

meillä ei mitn uutta.poika voi hyvin joten äitikin voi hyvin :D
siitä 8kk neuvolasta.meillä olisi se 14.6 ja se sitten olisi lääkärineuvola.mun mielestä kivä käydä neuvolassa.hyvä kun saa tietää että poika kasvaa jne..

hei kirjoittelen paremmalla ajalla!!!

*milla* toivottavasti teillä pian hampaat putkahtaa esiin..ei ole kivaa kun vauvaan sattuu!voimia sulle:)

Hyvää alkanutta kesää kaikille!!

Se kun nyt virallisesti on tänne tullut. Meilläpäin tosin on ihan lotina keli, joten...

Täällä sitä sairastetaan. Ma-iltana sain antibioottikuurin (voi onneksi imettää), pikkaisen kyllä säpsähdin, kun lääkärisetä sanoi, että jos ei vkon päästä helpota niin sit uudestaan tänne. Minä siinä ajattelin, että ei hitsi... siis voinko viikonkin joutua tuskissani olemaan, jaiks! Särkylääkettä kieltämättä menee aikastalailla =/.

No, tällä hetkellä mulla on olo... suurinpiirtein JONNINJOUTAVA. Siis tavallaan ok olo, mut mitään ei kärsi tekemään. Pahinta on kun en kärsi poika nostamaan syliin tai muutenkaan oikein hoitamaan. Vasen puoli kättä myöten on arka ja pienikin isompi liike, niin johan tuntuu.

ONNEksi mies on pystynyt hommansa järkkäämään niin, että on voinut poikaa hoitaa, eihän tästä muuten tulisi yhtään mitään.

No anyway, se mun rinnasta =)).

Poika on ollut oma ihana suloinen itsensä, höpöttää omiaan ja puhaltaminen taitaa olla ykkösjuttu. Sulavasti taaksepäin pääsee, mutta eteenpäin ei hokaa sit millään mennä =((, tosin yritystäkään ei ole. Pikkaisen oikeasti meinaa alkaa huolettamaan, alkaahan toisella olla ikää jo 7.5kk. Tällä menolla taitaa todellakin jäädä äitin peräkammari pojaksi ;).

No joo, lähden teen juontiin, eiks se niin ole, että teetä ja sympatiaa. Heido!

Argh!!!mulla on TAAS flunssa...tekisi mieli potkia seinää!!!meillä oli kuukausi takaperin nuha..nyt taas..voi kun ei poikaan taas tarttuisi..just kun se on jo kaksi viikkoa niin hyvin syönyt ja nukkunut.anteeksi tää vuodatus mutta ottaa vaan niin kovin päähän!!

onneksi katju teillä mies voi pientä hoitaa että saat levättyä:

Huomenta kaikille!!!

menin eilen jo kahdeksalta nukkumaan ja pojan kanssa nukuttiin kahdeksaan asti.nyt paljon parempi olo..otin myös allergialääkettä jos (toivottavasti) olisi pelkkää allergiaa.

tuli tossa aamulla mieleen kun vaihdoin pojalle vaippaa että täytyy varmaan luopua tosta hoitopöydästä..se kun on nykyään tosi epäkäytännöllinen.poika ei pysy selälleen ja koko ajan masulteen kääntyy.repii vaipat ym tarvikkeet ja heittää ne ""yli laidan"".tostä pöydästä saa kyllä jonkun lipaston ja hyllykön kyhättyä mutta kun en haluaisi ihan vielä.onkos muilla vielä hoitopöydät kasassa??

laitoin pojan tutumaan.katotaan miten käy..tuntuu että toi konttaaminen häiritsee hieman ppäiväunta.siis konttausharjoitus.ei meillä vielä mitn kontata:D
koittaa masulteen kääntyä sängyssä ja hirveät raivarit siellä saa..ei nyt kuitenkaan sellainen olo olisi että lenkillle jaksaisin mennä hänen kanssaan.mutta kait se on pakko kun tuolla jo huutaa.

meillä nykyään niin noiden päiväunien kanssa että jos ulkoillaan niin nukutaan tasan se aika minkä vaunuja työnnän.eli herää heti kun kotipihal ollaan:( sitten taas jos nukutan ulos eli heijaan vaunuja saan puolituntia niitä heijata kunnes uni tulee ja sitten vauva nukkuu ½ tuntia..sisällä nukutaan paremmin.en kuitenkaan halua että kaikkia uniansa sisällä nukkuu joten kävelen aina ne yhdet päiväunet sitten.

eilen poika nukkui sisällä aamulla 2½ tuntia!!!meillä nukuttu viimeksi tollaset päiväunet sitten silloin kun poika oli 5kk..tosin poika nukkuu yöt (12h) niin hyvin ettei kait hänen kun max.1h kerrallaan tarviikkaan nukkua..kahdet paäiväunet nukkui ulkona ½h molempina..

hei iloista päivän jatkoa.me tästä lähetään tonne raittiiseen ""kesä""ilmaan talsimaan..

Morgen!

Eilen illalla olimme koko perheen voimin laulutapahtumassa, joka oli ulkona. Ihmisiä oli tosi paljon ja sää oli mitä ihanin. Kyl oli mukava nurmikolla istua ja nauttia auringosta. Tapahtuman jälkeen kävimme terassilla joen rannalla munkki kahveella. Jep, kyllä kummasti piristi muuten niin tyhmän vkon päätteeksi.

pikku pusu: meillä hoitopöydällä myös tykätään touhuta ja jos mahalleen mennään, niin tavarat alas vain. Mut pöydästä ei luovuta niin pitkään kuin suinkin mahdollista, siin on ehdottomasti paras vaihtaa vaippa yms. selkä ei muuten kestäis, jos jossain muualla hoitais.

Ja meillä samoiten, ei ulkona enää päikkäreitä tykätä nukkua, paitsi jos rattaat liikkuu. Se nyt varmasti johtuu, siitä kun yhdistelmät muutettiin rattaiksi. Pehmeässä kantokopassa poika oli ns. suojassa ja pesässä ja nyt kun on rattaat on ne paljon avoimemmat. Tällaisen johtopäätöksen minä olen tehnyt =).

Okei lähden aamupalalle. Hyvää vkonloppua kaikille!!

Onpas tosiaan huomaamatta kesä tullut..! Vastahan oli lokakuu, pimeät yöt, hirveät valvomiset..Aika menee niin nopeesti!!

Harmi, että kaikkia tollasia sairauksia on teillä ollut.. :( Itseasiassa mä en oo pitkäänm aikaan yrittänyt suojautua rintatulehdukselta, ku oon aatellut, ettei se enää voi tulla. Mut näin se elämä yllättää!

Oi, Katju, kuulosti ihanalta toi teidän koko perheen yhteinen ilta...Odotan niin kovasti, et mies paranee ja saa vähän lievemmän lääkityksen, niin voitais myös tehdä yhessä juttuja..Kaikkee, mitä kesällä kuuluu tehdä. Nyt oon lähinnä itekseen pojan kanssa koittanut nauttia kesäisestä luonnosta jne. mut kieltämättä ois kiva touhuta koko perheen voimin. Noh, eiköhän tää tästä! Ollaan positiivisia :)

Löytyykö meistä lokakuisista kantoliinailijoita? Mä hurahdin raskausaikana niihin ja oon sittemmin hankkinut muutamia ihania yksilöitä (ja osa on jo mennyt uusille omistajille). Aluksi pidin sitä vähän hippitouhuna, mut niin vaan peruin sanani :) Liinailuun voi jäädä koukkuun, nimittäin jos tykkää kaikesta nätistä...meinaan vaan, et kauniita liinoja löytyy vähän liikaa.......Tällä hetkellä ku mulla on vaaleanpunainen kausi, joten sit on kans vaaleanpunainen trikooliina ja kantopussi. Sen lisäksi aattelin, et en ikinä hanki kudottua liinaa, enkä varsinkaan sellasta etnistä(ku se näyttää vähän hipiltä)..mutmut, mikäs mulla tuolla hyllykössä odottelee :)

Ja mikä hassuinta, nyt kun oon pyörinyt kaikilla liinafoorumeilla, joissa myös kestovaippailusta puhutaan, niin oon alkanut lämmetä sillekin.....nimittäin vaipoistakin voi tehdä todella kauniita :) Puhumattakaan tietysti siitä, et ei tarvis enää rehata niitä vaippapaketteja kaupasta. Tosin sit täytyis kyl pyykätä hiukan useammin, mut konehan mulla on tähänkin asti pyykit pessyt ;) Saapi nähdä, tuleeko meidän pojasta vielä kestopepuukin nuorilla päivillään!

Et tämmöstä nyt tähän hätään täältä, mukavaa kesäistä päivää kaikille :)

Minusta ei tullut liinailijaa vaikka sainkin lainaksi trikooliinan ja kantopussin(?) tai pikaliinaksi serkkulikka sitä sanoi. Pussissa vauva ei tykännyt olla, trikooliinan kans opettelin yhden sidonnan jossa tyttö jopa tykkäsi ollakkin mutta ei sitä sitten vaan tullu usein käytettyä. Tyttö oli jo pienestä pitäen vähään tyytyväinen vauva eikä kaivannut hyssyttelyjä tai kanniskelua. Nyt ne liinat odottaakin sit serkkutytölle palautusta kaapin hyllyllä.

Ja tosi ihanan näkösiä ne kestovaipat tosiaanki on. Kaksi äitikaveria ovat kestovaippailijoita ja ovat mullekin niistä ""luentoja"" pitäneet. Mä taidan vaan olla niin hiton laiska, et en viitti alkaa ompeleen tai metsästään valmiita vaippoja mistään. Uudessa äitiyspakkauksessa taitaa olla yksi kestovaippa, mikä on mun mielestä tosi hyvä juttu, ainakin kynnys kestovaippojen kokeilemiseen poistuu!

Huomenta Kaikille!

Eilen ihan yllättäen huomasin, että pojalla on osittain yläetu -kulmahammas puhjennut ja siin sekä toisella puolella pullottaa ikenissä hampaan alkuja. Saa nähdä miten poika reagoi, kun nuokin hampaat ulos tahtoo.

Mulla on yksi kantoliina. Aika vähälle käytölle on jäänyt, yhden sidonnan osaan, senkin huonosti.
Kestovaippoja haluaisin kokeilla, mutta se tuntuu niin moni mutkaiselta, pitäis jonkun kädestä pitäen opastaa sen saloihin. Kieltämättä kun on netissä selaillut niit kestiksiä, niin kyllä siellä on kaikkea ihanaa yms. Se ä.pakkauksen kestovaippa on munkin mielestä tosi hyvä idea, helpommin sitä tulee kokeiltua, kun jo yksi valmiina kotona on.

Ihana kun aurinko paistaa ja suht hyvää säätä lupasi koko viikoksi. Tosi kiva kun ekaks tässä keväällä uutisoitiin, että tulee vähä ötökkäinen kesä ja nyt sit eilen radiossa sanoivat, että kun nyt on satanut paljon, niin tuleekin runsas ötökkäinen kesä :((((. Kehno, jos näin käy. Eihän sitä pojan kanssa tuolla itikka meressä sitten voi pahemmin olla.

Nyt lähden aamupalalle, heidoo!

onpas kivaa kun kesäkuu:D ihmettelin aamulla lenkillä missä kaikki pikku-ihmiset on?? mut niillähän kesäloma alkanut..

meillä pikkuäijä kipeänä.nokka ei raukalla vielä pahasti vuoda.mutta ruoka ei taas maistu ja yöllä itketään ja maitoa kaivataan ja äiitin viereen nukkumaan.

viime yönä nukuin sohvalla kun yskitti niin pirusti.tiesin että poika herää siihen jos siinä vieressä rohisen ja köhin.kiva oli sitten makkarissa laukata reppanan luona kun maitoa halusi
(tai ennemminkin viereen tutumaan).nukahdin sitten vauvan kanssa mutta ei siitä mitn tullut kun yskitti..no kyllä se tästä..harmittaa vaan kun pikkuinen kipeä ja sitten kaikki rytmit sekaisin ja alkaa taas se sama tappelu sen syömisen kanssa:(

me ei olla liinailtu eikä kestovaippoja kokeiltu.en ole ikinä edes ainuttakaan kestovaippaa nähnyt:D harmi olisi kyllä ollut kiva niitä kokeilla..kukaan äitiystäväkään ei niitä käytä.mä kyllä rakastan pestä pyykkiä että mulle olisi kyllä pyykkääminen käynyt.no ehkä joskus jos toisen vauvan saisi niin sitten kokeilisi..

onko joku jo ollut neuvolassa???

öitä kaikille!

Get up!

Siis minä en ala... nyt mulla oikea rinta on ihan älyttömän kipeä =///. Jos siihenkin nyt iskee se tyhmä tulehdus, niin sitten minä huudan ja kunnolla. Miksi nyt tällainen revohka pitikin tähän tulla. Ottaa niin paljon päähän, että ei ole tosi.
Niin ja taitaa uimiset jäädä tältä kesältä, eihän sitä veteen uskalla mennä, jottei tulehdukset pahenisi tai uusiutuisi. Yleensä tähän mennessä olen jo uinut, mut nyt ei voi ajatellakaan, pahh!!. Sori kun taas valitan, mut POTUTTAA!

Asiasta viidenteen, toissa päivänä ostimma pojalle matkasängyn ja eilen päivällä harjoiteltiin siinä nukkumista. Nukkui tunnin päikkärit ihan kiltisti. Hyvä tälleen kotona harjoitella oudommassa paikassa nukkumista, niin ei sit reissussa mene harjoittelun piikkiin.

Jep, lähden nyt imettämään tuolla kipeällä rinnalla, toivottavasti se auttais tai sit pitää taas varata aika lääkärille =(.

Pikku pusu; toivottavasti teillä poika voi jo paremmin, kurjaa kun toisen pitää sairastaa.

heippa!!!

onpas täällä hiljaista!!!huhuu missä kaikki on??

katju toivottavasti olet itsesi kuntoon saanut???

meillä ei enää flunssaa ja poikakin sairasti sen yhden yön vaan.hyvä niin..

ilmat ollut ihania tosin ei vielä mitn rusketusta tällä äitillä ole..ehkä tänään tai huomenna kerkeisi hieman itseään kärventämään..

meillä herätään nykyään sitten ennen kuutta..mutta no täytyy itse vaan mennä 8-9 välillä nukkumaan illalla niin jaksaa pojan kanssa nousta..
poika myös oppinut istumaan itse..tosin joskus sattuu vahinkoja sen istumisen kanssa eli nurin mennään mutta kait ne pikku kolhut vaan vahvistaa:D

nyt täytyy mennä kun pikku mies krätisee..mikä lie ongelmana varmaankin pallo joka koko ajan karkaa:D

aurinkoista päivää kaIkille!!!!

Huomenta!

Juu hiljaista on...

Me ollaan oltu vkonloppu pojan kanssa täällä minun vanhempieni luona. Mies lähti lauantaina taasen ulkomaille työkomennukselle ja tulee sit joskus.
Eilen oltiin synttärijuhlissa ja poika ei ollut nukkunut päikkäreitä lainkaan, joten itkuhan se tuli kun paljon tuntemattomia kasvoja, vierastaminen ei siis ookkaan viel ohi.

Suht hyvässä kunnossa olen, tosin viime yönä rinta oli taas kipeä. Mitähän sitä sit tekee, jos taas sairastun ja mieskin poissa, kääks!

Ihanaa, huomenna pääsee pitkästä aikaa kampaajalle... jo on AIKAkin. Tukka on sen näköinen et huh huh =). Äitini katsoo poikaa sen aikaa. (tää oli asian vieresta kylläkin )

Hieno juttu, että teillä pikku pusu ollaan terveitä ja istutaankin :), meillä ei olla edistytty tuon liikkumisen suhteen, mut poika on alkanut ääntelemään tavuja, siis aivan ihanan kuuloista jokellusta :).

Huh, lämmin päivä tulossa ja kun tää meidän visiitti onkin venynyt näin pitkäks, niin arvatenkin ei ole hellevaatteita mukana... eli äitin vaatekaapille.

Päivän jatkoja kaikille!!!

tänään oli neuvola painoa oli 8040g ja pituus 69,5cm.

poika ensimmäisen kerran konttasi tänään..ja ryöminyt on jonkun aikaa ""mönkimällä""..nyt tosin paljon nopeammin ja oikein näyttää ""kunnon"" ryömimiseltä :D myös nyt itse menee istumaan.mutta aika huterasti. nyt tässä 7kk-8kk välillä oppinut nämä taidot.

Hei!

Kyllä pikku pusun poika on pieni sirpukka... siis ainakin meijän poikaan verrattuna. Toinen painaa jo varmaan yli 10 kg, saattaa jo olla 11kg, huh huh!

Viime yönä poika itki tunnin, ilmeisesti maidon perään. Lopulta annoin hänelle vettä, jota joikin ihan hanakasti, liekö jano ollut. Muutenkin nukkui tosi levottomasti, mut sain yön vietyä läpi yhdellä syötöllä.

Voi olla, että kun lauantaista asti ollaan pojan kanssa reissattu, niin sekin aiheuttaa levottomuutta, eilenkin oltiin mökillä, joten näitä rauhallisia kotipäiviä ei ole ollut.
Tänään ois pitänyt lähteä toiselle mökille, mutta taidamme olla ihan kotikonnuilla.

Et tällaista eli ei kummempia =)

Hei täältä meiltäkin pitkästä aikaa!

Juu, kyllä on kokoeroja tässä vaiheessa=) Käytiin siellä 8kk neuvolalääkärissä ja uusimmat mitat olivat 76cm ja 11,410kg. Eli kokoa löytyy edelleen, mutta kuten arvelinkin painokäyrällä oltiin nyt tultu alaspäin ja pituuskäyrällä ylöspäin, verrattuna edellisiin lukuihin.

Meillä ei kauheasti vielä liikuta mihinkään suuntaan vaikka yritys on kova. Istuminen kyllä on sujunut jo kauan tuetta. Tukea vasten seisominenkin onnistuu joten kuten, tosin ei vielä itse pääse jaloilleen ilman avistusta. Tuntuu aika rauhalliselta tapaukselta tämä meidän jässikkä tuon liikkumisen suhteen...

Poika on alkanut juttelemaan nyt kovasti viime aikoina. Aina välillä on kuulevinaan ihan ""selviä"" sanoja. Tosin ainoa mitä oikeasti jatkuvasti hokee (on tehnyt sitä jo kauan) on ätti tai äithi=) Kyllä se ihanalta kuulostaa vaikkei sitä tarkoituksella sanoiskaan. Mut nyt pihalle!

Huomenta!

Kolmas työn täyteinen yö takana... siis en ymmärrä et mikä tuota poikaa vaivaa. Viime yönä reilu kaks tuntia hyöri ja myöri levottomasti unissaan ja tuttia sai koko ajan olla laittamassa suuhun. Jossakin vaiheessa toinen sit valveutukin ja jalat kohti kattoa sit siellä sängyssään oli.
Minä jossakin vaiheessa jo lehteäkin luin (oli sen verran valoisaa jo), kun ajattelin, että turha minun on peiton alle kömpiä, kún samantien saan nousta tutin laittoon. Tekis mieli kyllä toi tutti heittää mäkeen, mutta sitpä se poika rupeaa peittoaan lutkuttamaan ja sepä se sitä kova äänistä hommaa on.
Sit siin neljän maissa imetin pojan ja sen jälkeen toinen jopa nukkuikin rauhallisesti. Eli vaikka meillä ollaan menty jo kolmatta vkoa yhdellä syötöllä, niin poika ei siihen näytä sopeutuvan, vaan joka yö vähän kapinoi asiaa vastaan =(.

Nyt on suht virkeä olo, mut itseni tuntien voipi tuossa iltapäivällä painostaa, pöh! Jos tietäis, että poika nukkuu kunnon iltapäiväunet niin ei tässä mitään, mutta nyk. meillä on noi unet jotenkin täysin hukassa ???! Vaikka toinen ois miten väsynyt, niin ei aina sit kuitenkaan asetu aloilleen. Rattailemassa ollessa nukkuu sen verta minkä kiesi liikkuu.
Aamupäiväunet on ainakin toistaseksi olleet säännölliset ja myös pisimmät unet (koputtaa puuta). En tiedä sit, et yrittääkö poika siirtyä vain kaksiin uniin vai mikä on. Mut jotenkin noi kahdet unet ei tunnu riittävän... Kyllä on taas mysteeri koko poika.

Miten teillä muilla päivällä nukutaan? Ja miten pitkään jaksetaan kerrallaan valvoa?

Jaahas, taidan lähteä petaamaan pojalle petiä. Iskin petivaatteet ulos tuulettumaan heti herättyämme, mut nyt taitaa poikaa alkaa painostamaan.

Hyvää päivän jatkoa kaikille !!!

heippa,

mäkin pääsin pitkästä aikaa kirjottelemaan. Netti on simahdellut vähän väliä ja muutenkaan ei ole oikein malttanut istuskella koneella kun on niin nättejä ilmoja pidellyt.

Meijän poitsu taitaa olla samaa kokoluokkaa kuin pikkupusun poika. Meillä on kyllä neuvola vasta heinäkuun puolessa välissä eli tarkkoja mittoja en tiedä, mutta ei tuo ainakaan kovasti ole kasvanut. Pituutta on vieläkin alle 70 cm ja painoa ei tule sitten millään. Poika syö kyllä ihan hyvin. Aamu- ja iltapuurot menee tosi hyvin ja siihen väliin sitten vielä kolme ateriaa. Mutta siis tuntuu että ruoka menee samantien läpi. Nro2:sta vääntää parhaimmillaan viisi kertaa päivässä. En tiedä millä konstilla sen ruoan sais jäämään vähän kiinnikin?!?

Tuollasta yöhyörimistä, kuin Katjullakin, on meilläkin ollut nyt muutamana yönä. Saattaa välillä ""itkeäkin"" unissaan, mutta silmät pysyvät kyllä kiinni. Parina yönä on herännyt ihan virkeänä klo 3 aikaan. Yöruokailut on jätetty pois pari viikkoa sitten, mutta siis sen jälkeen on kyllä nukuttu monta hyvääkin yötä. Tuttia poitsu ei oo suostunut syömään muutamaan päivään. Enkä sitä sitten oo hirveästi tarjonnutkaan. Joutuisko tuo hampaista? Niitä on edelleenkin vain kaksi alhaalla ja mä en osaa katsoa onko yläikenet turvonneet. Ei sinne suuhun kyllä oikeastaan anneta katsoakaan :)

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Yhteistyössä