LOKAPIRPANAT-05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vol.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moikka!!!

meillä yöt ollut rauhallisia eikä edes aamulla 5 aikaa ole poika maitoa kaivannut enää.en kyllä ole niitä yösyönteinä pitänyt kun menee jo nukkumaan 19.00 illalla..

meillä ainoastaan tuo liikkuminen aiheuttanut sitä että aamulla noustaan jo kuudelta ja illalla voi vähän venyä nukahtaminen.päiväunia ei nukuta kuin vaunuissa tai autossa.niitäkin max.1 h kerrallaan kolme kertaa päivässä..eli siis ainoastaan silloin nukutaan päiväunia kun ollaan köytettynä toisin sanoen eli ei mahdollisuutta kääntyä vatsalleen:)

on niiin hassua kun poika ryömii joka paikkaan.niin kovin hän perässä tulee.kovin innoissaan on uusista taidoista.mustelmakin otsassa kun ryömi suoraan kirjahyllyä päin..kontattu ei enää taas olla osattu eli kait hän sitten vahingossa aiemmin konttasi..myös pää humahtaa monesti lattiaan kun itse niin ""tukevasti"" istutaan.

mä menenkin tästä nukkumaan.että heippa!

No kokeillaanpas nyt näitä uusia sivuja miten kirjottelu onnistuu... Käytiin äsken tyttelin kans neuvolassa; 71 ,5 cm ja 8900 g oli strategiset mitat. Ajattelin et oli kasvanu enemmän mutta kai se pikku hiljaa tasaantuu nyt tämä kasvaminen. Tytöllä onkin kesänuha, räkä vaan törisee ja valuu... eikä YHTÄÄN tykkää kun yrittää pyyhkiä enimpiä varsan sorkkia nokasta.

Mitenkäs teillä muilla, onko päivärytmissä monta ateriaa? Meillä yritettiin siis saada sitä viidettä ateriaa kehiin, ja jokunen päivä menikin hyvin, mutta vaikuttaa siltä että tytsä ei sit tarvikaan täs yhentoista kieppeillä kuin tissimaitoa ja on valmis päiväunille? Tämähän olis mitä parhain lounasaika! Vai onkohan tolla räkätaudilla osuutensa asiaan kun illallakaan ei puuro maistunu ollenkaan...

Anyway, kattotaan nyt tuleeko tämä ns. pikavastaus perille
......tuo Vastaa-painike näyttää siltä kuin siinä lukis "Vastustaa"....

Huh huh, sais kyllä nämä helteet jo loppua. On ollut aika rankkaa, poika ei nuku yöllä kunnolla ja päivällä ei nimeksikään, kun on niin kuuma. Ihana kun on kesä ja lämmintä, mut rajansa kaikella...
Iltaisin ollaan pojan kanssa käyty yhdessä suihkussa, jotta olisi kivempi mennä nukkumaan, mut levottomana poika touhuaa sängyssään ja on taas hiessä =(.

Okei, sit neuvola kuulumisia. Poika on 71.6cm pitkä ja painaa 10.070g. Paino on käyrällään tasoittunut ja olinkin yllättänyt että painoa ei ollut tullutkaan niin paljon kuin luulin. Huoleni pojan liikkumattomuudesta kerroin ja neuvolatäti, joka oli sijainen, sanoi että ei mitään hätää. Kaikki ajallaan ja sanoikin että meidän poika on silmin nähden rauhallista tyyppiä =). Muutenkin kaikki tuntui neuvolassa olevan ok.
Hammasharja saatiin ja hammaslääkäri on sit vasta 1.5 vuotiaana.

Huomenna pitäis miehen kotiutua reissusta, eihän tuo olekaan ollut poissa kuin melkein kaksi viikkoa. Tuskissaan mies kyllä on ollut, sillä on ollut niin älyttömän kova ikävä poikaa... ja ehkä minuakin ;).

Okei, nyt lähden jätskin syöntiin, moiksis!

Moi!

Täällä entinen *Milla* kirjoittelee. Eli vaihdoin nyt sitten tuossa rekisteröinnin yhteydessä nimimerkiksi Meean, kun milla oli tietenkin jo varattu.

Meillä kanssa nämä helteet tuskastuttaa poikaa selvästi. Yöt on onneksi menneet todella hyvin. Viime yönäkin vetäisi 12,5tuntia unta palloon!!! Olin kyllä ihan ihmeissäni, kun yleensä yöunien pituus on noin kymmenen maks ykstoista tuntia. Varmaan tää kuumuus väsyttääkin ja päikkärit tietysti on mitä on. Onneksi sentään rattaissa nukkuu edes vähän aikaa.

Katju, mukava kuulla, että kaikki muutkaan ei ole tässä vaiheessa vielä niin kovasti liikenteessä. Tuntuu vaan välillä siltä, että kaikki muut tän ikäset on motorisesti paljon pitemmällä, kun meidän poika. Rauhallinen on tosiaan meidänkin tapaus...

Iloista kesäpäivän jatkoa!!!

heippa kaikki!!!mäkin otin uuden nimimerkin eli olen entinen pikku pusu..

hmm.. hassut nää uudet sivut.gaia meilläkin pitäisi jo viides ateria olla mutta kun ei päivään mahdu..niin paljon poika nukkuu ja en sitten millään saa mihinkään mahtumaan välipalaa.no ei voi mitn.

joo nää helteet aika rasittavia,yöllä niin pirun kuuma.poika vaatinut nyt parina yönä maitopullon.varmaan johtuu näistä helteistä kun ei päivällä sitten jakseta kunnolla syödä.
hassua kun poika tulee joka paikkaan perässä.suihkuun kun itse menen niin pakko pitää ovea auki että näkee mitä toinen touhuaa.sinne suihkun alle hän sitten ryömii läträämään:D ei mulle enää rauhallisia suihkuhetkiä:)

katju: eikö teillä ole aiemmin hammaslääkäriä ollenkaan??meillä on nyt ensi viikolla eka hammaslääkäri??ehkä eri paikkakunnilla eri jutut??

mun pakko alkaa imuroimaan kun kohta pojan ruoka ja mieskin töistä tulee.näyttäis ehkä siltä jos siistiä että olen muutakin touhunnut kuin lekotellut;)

Pilar: eipä ole aikaisemmin hammaslääkäriä, itsekin sitä ihmettelin. Mut näköjään käytännöt vaihtelee tosi paljon paikkakunnittain.
Sulla on kyllä aika haasteellista suihkussa =)).

Meea: mun ent. koulukaveri sanoi, et pojat lähtee yleensä myöhemmin liikkeelle kuin tytöt. Tiedä sitten tuota, en ole koskaan moista kuullutkaan ja ainakin tämän palstan vauvat taitaa aika 50-50 liikkua. No, meillä sit tuo myöh. liikkeelle lähtö kyllä pitää paikkaansa =)).

Taas yritän saada pojan nukkumaan, mut kun ei niin ei. Höpöttää sängyssä ja pungertaa mahalleen, kääntyy jalkopäähän ja siellä oleville pehmoleluille selittää jotain :). No katellaan.

Nyt tulee sit kunnon valivali tekstiä...

Nyt ottaa niin tajuttomasti päähän, tuntuu että kaikki menee niin vikaan kuin vain voi mennä.
Ekaks... pojalla on yskä ja nyt pelottaa että kuumekin nousee. Ja sit mulla itsellä on aika heikko olo. Ahdistaa jos minäkin sairastun, Kuka kumma sit poikaa hoitaa...
Nimittäin, vaikka aikaisemmin kirjoitin että mies tulee huomenna kotiin, niin eipä tulekaan. Joutuu nimittäin samoin tein uudelle ulkomaan komennukselle eikä edes kotona kerkiä käymään. Taas kahdestaan pojan kanssa lähes kaks viikkoa.
Voitte kuvitella, että masentaa, itkettää ja SUUtuttaa. Siis kaikkea mahdollista. Poikakin on nyt ollut kovin itkuinen.
Toivon ylikaiken, ettemme sairastu pahemmin.
Kyllä nyt juhannuksena juhlitaan...

katju: nyt pidän peukkuja että ette sairastuisi..onpas tylsää ettei sun mies pääse kotiin!!!varmasti muakin ärsyttäisi.mä tiedän ton tunteen ku pelottaa että tulisi kipeäksi.mulla ollut aina nuhat ja flunssat niin että mies ollut töissä.eli olen vaan sitten kipeänä vauvaa hoitanut:(
koitat nyt jaksaa ja toivotaan todella että ette kipeeksi tulisi!

Voi sua Katju!=( Mun mies käy kanssa silloin tällöin pitemmillä työmatkoilla ulkomailla (onneksi harvoin). Ei ole kivaa ei!!! Meidän tapauksessa on kyse kuitenkin vain maks. 4-5päivästä kerrallaan... Toivottavasti ette nyt tule kipeäksi!

Ihanaa huomenna alkaa juhannuksen vietto ja miehellä kolmen viikon loma! Lähdetään heti huomenna aamusta ajelemaan mökille. Ihana päästä järven rannalle saunomaan, grillamaan, veneilemään jne. Onneksi on luvattu kohtalaista keliäkin tänne länteen. Oikein mukavaa jussia teille kaikille!!!

Meea ja poika

Kiitos myötätunnosta!

Tänään on jo mieli parempi (järkytyksestä toivuttu =)).
Harmittaa kyllä kun oli juhannus suunnitelmat ja muut, mut nyt vietämme sen täällä minun vanhempien luona (näin ne suunnitelmat muuttuu).
Meean juhannus kuulostaa NIIIIN ihanalta, varsinkin toi veneileminen. Meillä vene on vielä teloillaan =( ja tällaiset helteet ollaan aina yleensä vesillä vietetty, mut vielä on kesää jäljellä ;). Mut nauttikaahan kunnolla.

Poika yskii vieläkin. Suihkussa käytän mahd. usein jotta hiki ei kerkiä ihoon kuivua ja hänellä olisi raikas olo. Itsellä olo, vielä nyt on suht ok, kurkkua välillä korpeaa ja päätä juilii. No, pitää toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Kaikille oikein hyvää juhannusta!!!!

heippa kaikille!!

meillä mies ja vauva päiväunilla ja tulin hetkeksi tähän koneelle.meidän juhannus meni rauhallisissa merkeissä.pieni kateuden pistos kun luin meean mökkisuunnitelmista:D voi kun meilläkin olisi joku mökki!ajateltiin jos oltaisiin vuokrattu jostain mökki pariksi päiväksi kun alkaa kesäloma miehellä ja minulla.

hei milloin muitten äitiyslomat loppuu???mulla loppuu kuukauden päästä.sitten onneksi vielä 5 vk kertyneitä lomia.

meillä pikkumies yrittää nyt seistä tukea vasten..polvilteen pääsee jo hyvin siitä ylemmäs pääsee kun kunnolleen saa jostain kiinni.on se kyllä sellasta huojumista ja kaatumista.voi kun ei vielä oppisi kun hän niin pieni ja vauva vielä.ei minkään näköistä itsesuojeluvaistoa.nytkin kaksi mustelmaa otsassa..

oletko katju pysynyt terveenä???

lämmintä sunnuntaipäivää kaikille!!!

Just tulin lääkäristä. Antibioottikuuri (once again). Se tyhmä rintatulehdus ilmeisesti uusiutu. Lämpöä on ja olo muutenkin tosi surkea. Sitten vielä heinäallergia pukkasi päälle oikein kunnolla. Ja kun imettää, niin allergialääkkeille ei kauheasti hurrata. Onneksi vanhempani ovat tämän päivää voineet poikaa hoitaa, mutta entäs ens vkolla??

Pilar, minä jään ilmeisesti hoitovapaalle joksikin aikaa, kattoo nyt.

Et tällaista. Parempaa sunnuntain jatkoa teille muille!!!

... oon vaihtanut myös tuota nimimerkkiä (ent. just).

Me ollaan taas täällä anoppilassa. Juhannus meni mökillä anopin ja appiukon seurassa. Hyvin meni, mutta 5 päivää mökillä sai riittää. Poitsu ei oikein tahtonut syödä, kun oli uusi ja vieras paikka. Nukkuminen ei onneksi tuottanut mitään ongelmia... sai nukkua äidin vieressa... tai oikeastaan äiti sai nukkua pojan vieressä (on sitä niiiiin ihana katsoa siinä vieressä tuhisemassa). Poitsu muuten liikkuu unissaan ihan älyttömästi!

Poitsu oppi nousemaan konttausasentoon juhannuksena, mutta ei osaa siinä asennossa kyllä tehdä vielä yhtään mitään :) Tönöttää vaan paikallaan ja hymyilee :)

Ootteko muuten ottaneet jo potan käyttöön? Me koitettiin pari päivää sitten ekan kerran ja nyt on parina aamuna saatu jo isoa saalis ;)

Voimia ja tsemppiä katjulle!

Pilar, mä jään hoitovapaalle huhtikuun 2007 loppuun eli köyhyyttä ja kotonaoloa tiedossa ;) Töihinkin tekis hirveästi mieli, mutta toivotaan että tää on oikea ratkaisu!

Täälläpäs on hiljaista...

Täällä päässä on nyt muutaman päivää ollut kova tohina ja touhu. Minun siskoni ja hänen tyttönsä 3v. tulivat minulle hoitoavuksi kolmeksi päivää, kun olen ollut kipeä. Eipä heillä ollutkaan kuin 400km matka. Tohinaa oli, kun tämä 3v. energiapakkaus touhusi kaikkea. Välillä minusta tuntui etten JAKSA, mut kun on kipeä niin kaipa se on ymmärrettävää. Mut ihan kivasti kuiteskin meni ja olokin mulla oli onneksi suht ok, nyt on riesaksi tullut yskä eli aina jotakin...

Viime yönä mies sit vihdoinkin suvaitsi tulla työmatkaltaan kotia, johan toi olikin poissa lähes kolme vkoa. Nyt ukot tuolla lattialla leikkivät. Ei poika isäänsä vierastanut tai muuta, oli kuin isi olisi ollut koko ajan kotona, hyvä niin =).

Meillä ne helteet sit teki tehtävänsä... päivä- ja yöunet on ihan sekaisin. Päivällä poika ei suostu nukkumaan muuten kuin että viereen nukuttaa ja yöunet on sit jotain ihan järkkyä. Yöitkua ja mieletöntä levottomuutta =(.
Viimeyönä otettiin poika sit viereen, kun ei nyt vaan jaksanut itse valvoa ja siinä vieressä se poika sit tyytyväisenä nukkui. Ihan kuin pojalla olisi joku kammo omaa sänkyään kohtaan. Eli työsarkaa meillä nyt riittää, kun yritämme saada jonkunlaisen tolkun noihin nukkumisiin.

Mut sitten paras juttu; meidän poika on oppinut pikkuisen ryömimään =))). Tosin vielä puhutaan muutamista senteistä ei siis metreistä, mut eteenpäin jo vähän pääsee. Kyllä tuota on odotettukin ja toinen on niin metkan näköinen, kun kädet ja jalat rytmissä liikkuu.

Okei, nyt pitää lähteä poikaa nukuttamaan päikkäreille. Josko kokeilisi sitä hänen omaa sänkyään näin aluksi. Moiksis!!

heippa!!!

kirjoitin aamulla pitkän tekstin enkä muistanut sitä ennen rekisteröityä..no sitten kun olin kirjoitttanut rekisteröidyin ja ylläri teksti hävisi..argh..

kivaa katju ku sun mies kotona!!!onneksi olet tervehtymässä vaikka yskä vielä kiusaa.meilläkin oli viimeyö yhtä hulinaa.koska poika ei suostunut oikein syömään eilen..eli nälkäänsä huusi yöllä.tänään ruoka maistunut että ehkä ensi yö parempi..

meillä oli siis se hammaslääkäri..eipä siellä mitn ihmeempiä.täti oli tosi kiva joten poika ei häntä vierastanut.nyt pakko keskittyä tohon meidän poikaan.änkesi kakat housuun ja repis yhden hoitopöydänlaatikon rikki..pikku riiviö:D

Nostotellaan.

Tulin vain kysymään, että kuinka paljon teillä vauvelit syö päivässä? Rupesin nyt tässä miettimään tuota ruokamäärää, kun nyt tuota liikkumista on enemmän kuvioissa ja sitä myötä myös kulutusta.
Tosin nyt parina päivänä poika on syönyt vähän huonommin tai siis ei niin innoissaan ja hän on ollut muutenkin vähän kiukkuisempi... Johtuisikohan poskihampaasta, joka niin mahtavasti pullottaa ikenessä???
Okei, nyt lähden laittamaan pojalle ruokaa, kun hän just sopivasti heräsi päikkäreiltä, nukkui ne isin ja äitin viekussa =)).

katju: meillä poika syö aamupuuron 2dl, hedelmäsosetta ½-1prk ja maitoa n.100ml.lounaan 2,5dl lihasosetta, ½-1 prk hedelmäsosetta ja 100ml maitoa.päivällinen 2,5dl lihasosetta, ½prk hedelmäsosetta ja 100-200ml maitoa.iltapuuro 2dl ja hedelmäsose ½prk ja maitoa 200-250ml..
ei aina välttämättä noita hedelmähommia mahdu noin paljon mutta suurinpiirtein noin mennään.maitoa menee joskus enemmänkin...eli poika tykkää syödä:D
välillä päiviä milloin mikään ei maistu.
hauskaa viikonloppua kaikile!!!

Meillä poika on aina syönyt tosi hyvin ja reippaasti. Syöttämisiin ei kyllä aikaa ole tuhraantunut...mut nytkö se kuuluisa ruokalakko tuli???! Esim. eilen liha ateriasta jäi puolet syömättä ja iltapuuro eikä nyt aamullla aamupuuro mennyt ollenkaan. Maito onneksi kelpaa. Kun tiedän, että poika yleensä syö kaikkea ja mielellään, en viitsi alkaa tuputtamaan, jottei traumoja tms. tule, mut olisi kiva tietää mistä tämä lakkoilu johtuu... toinen vaan ei anna suuhunsa katsoa, josko ne hampaat olis siihen malliin, et ruokahaluun vaikuttaa.
Mut aika yllättävää oli, et vaikka poika eilen söi huonosti ja varsinkin kun iltapuuro jäi pois, niin ukkopa nukkui levollisemmin yön kuin mitä on pitkiin aikoihin nukkunut ??!!

Mut hyvää vkonloppua kaikille!!!

No jopas on hiljaista.

Palailtiin mökiltä vähän aikaa sitten, oltiin siellä yötä, kun täällä kotona olo alkoi eilen tökkiä. Nyt tahtois sinne takas... no ehkä loppu vkosta.

Meille ei ihmeempiä, poika ryömii ja höpöttää samaan aikaan. Kyllä suloisempaa näkyä saa hakea =).

Sunnuntaina olis juhlat ja olin jo pojalle varannut tosi nätin juhla-asun, mutta koska sääennustus lupas lähes 30 astetta lämmintä, niin puku on aivan liian kuuma. Harmittaa jos puku jää käyttämättä, kun ei noita juhlia muita ole tiedossa. Nyt sit pitäis keksiä mitä pojalle laittaa päälle... se tietää kauppareissua ja samalla pitäis itselle keksiä jotain, jaiks! Minä siis niin En pidä shoppailusta.

Joo, se ruokalakkoilu kesti vain hetken, nyt toinen on syönyt ihan ok (koputtaa puuta). Mut yöt on yhtä tohinaa ja levotonta meininkiä.

Okei, nyt lähden laittamaan pojan yöunille. Illan jatkoja kaikille!!

heiiii!!!

meillä yöt menee myös aika tohinoiden..poika siis seisoo nyt pinniksessään..aamullakin seisoi siellä ja kiekui:)no kyllä se uni takaisin pojalle vielä tulee..

kirjoittelen kohta paremmalla ajalla nyt täytyy suihkuun mennnä:)

Voi kökkö, tuolla tuo olohuoneen ikkuna odottaa, plääh! Jep, mulla on nyt vihdoinkin kevät ja ikkunoiden pesu edessä. Kylläpä voi moinen homma tökkiä. Onnistuneesti olen saanut pesun siirrettyä tänne saakka, mut nyt ei enää ikkuinoista näe mitään, joten... Ukotkin häädin kauppaan, joten ei kai sitä ilkeä olla pesemättä, huoh!!

Hirveästi liittyi tähän palstaan, i know.

Viime yö meillä oli aika unelma yö (meidän mittapuun mukaan). Poika rupesi yöunille siin puol kymmenen aikoihin ja pari-kolme kertaa yöllä sai tuttia käydä laittamassa. Sit vähän ennen kuutta pojan imetin ja se ei enää ole minun mielestäni yösyömistä, vaikka imetyksen jälkeen unia jatkettiinkin tuonne puol kymmeneen. Suht rauhallisesti ja levollisesti poika nukkui yönsä muutenkin. Olispa yöt aina tuollaisia, mutta uskon, että viime yö oli vain poikkeus, mut kyllä on kiva tietää, että poika pystyy nukkumaan hyvinkin =).

Joo, kyl mun nyt on vain mentävä sen ikkunan kimppuun. Tekosyyt on yksinkertaisesti loppuneet. Sit viel armoton pyykkivuori odottaa silittäjäänsä (ja kukahan se mahtaa olla ??!) ja lisää on ulkona kuivumassa. Kotityöt sucks!

Aurinkoista päivän jatkoa muille!!!

¨heips!'

katju:ikkunoiden pesu on kamalaa hommaa!!!munkin pitäisi niiden kohdalla ryhdistäytyä:)hyvä kun teidän baby nukkunut yön hyvin.varmaan itsekkin olet hieman pirteämpi.

mies lähti sipsejä mulle hakemaan ja pojan sain juuri nukkumaan.
meillä poika tipahti tänään portaan alas.olin terassilla jotain kohnaamassa eikä mielessä edes käynyt että hän siitä voisi pudota (tyhmä minä) vaikka portaan päällä olikin, niin humps vaan ja kamala huuto ja kamala kuhmu vauvalla päässä ja äidillä vaan niin paha mieli omasta typperyydestään:( no olen tästä lähdin tarkempi..

meillä ei ole poika nyt pariin päivään kunnolla juonut maitoa..ei myöskään vettä.ei kylläkään koskaan ole vettä juonut..tänään meni vaivaiset 200ml maitoa!!!!en tiedä mitä tehdä.kokeilin ennen soseita ja soseiden jälkeen ei kelpaa..kokeilin myös vastoin kaikkia periaatteitani mehua.ei kelvannut..siksi en noista mehuista niin perusta kun hampaat siin'ä pienellä menee eikä niitä muutenkaan tarvitse..pakko saada jotenkin poika juomaan.ruokaa menee vaikka kuinka paljon ja nyt on näin pirun kuumakin että kyllä tarvitsisi se ½litraa maitoa mennä.yöllä kyllä herää (toivottavasti) maitoa syömään..ainakin viimeyönä heräsi..

huomiseen!

Yhteistyössä