Loukkaantuisitteko te jos mies vaatisi isyystestiä jälkikäteen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja po-po-pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

po-po-pohtii

Vieras
Siis jos mitään viitettä ei epäilyksestä ole ollut aiemmin. Sitten alkaa jatkuva epäily ja toistuva puhe isyystesteistä. Miten ottaisitte asian, jos kuvittelisitte itsenne samaan asemaan, mutta teidän parisuhteessanne.

Minua se loukkasi, teki surulliseksi. Koska itse koin olevani rehellinen ja ihminen, joka ei petä, mutta mies toistuvasti käski tunnustamaan jotain mitä ei ollut tehnyt. Tämä puolestaan aiheutti riitoja. Edes se, että pyysin ostamaan sen testin ja testaamaan saanut tilannetta heti laantumaan. Eikä se, että monet hyvinkin hassut asiat olivat periytyneet lapselle, joita ei monella ihmisellä esiinny vakuuttanut miestä. Minua se loukkasi äärettömän paljon, samoin se etäisyys minkä otti lapseen.

Sitten ymmärrän sen epävarmuuden, tilanteen tärkeyden miehen kannalta. Ymmärrän, että mies olisi saanut sillä isyystestillä sen mielenrauhan ja että hänellä oli paha olo jostain. Tottahan se on, että mies ei voi koskaan olla 100% varma isyydestään, siinä missä nainen voi. Ja sen, että oli silloin kovan stressin alla, vasta tuore isä jne. Mies näkökulmaakin olisi mukava saada.
 
Tilaisin miehelle ajan silmälääkärille.

Vakavasti puhuen, en osaa sanoa mitä ajattelisin. Ammattini puolesta varmaan ajattelen järjellä, ja tekisin isyystestin heti. Loppuisi epäily heti alkuunsa.
 
Kyllä se loukkaisi ja paljon. Vaadittaessa suostuisin isyystestit teettämään, koska mitään salattavaakaan ei olisi. Silti se jäisi varmaan ikuisiksi ajoiksi kalvamaan meidän välejä.
 
Mun mielestä mies peittelee moisilla syytöksillä ja vaatimuksillaan omaa epävarmuuttaan tai jopa omatuntoaan.

Mä itse loukkaantuisin moisesta todella verisesti. Toki mies olisi vapaa testaamaan vaikka dna testein, mutta mun luottamusta ei ihan heti saisi takaisin.
 
Mä heitin raskausajalla läpällä että pitää sit se isyystesti tehdä. No ei miestä naurattanut. Samaten sit miehen kaverit heitti tätä "tummaihoinen lapsi syntyy" läppää....
Sanoin miehelle että saa teettää testin jos haluaa. Kerroin kyllä että loukkaa mua tollasella syytöksellä, mutta mulla ei ole mitään sitä testiä vastaan. Ei oo testiä tehnyt tähän päivään mennessä.
 
JA lisään vielä, että vaikka tommonen voi olla naiselle sama kuin huoraksi haukkuisi, mut kyllä mun mielestä miehellä on oikeus isyystesti saada halutessaan. Miks ei jos ei mitään salattavaa ole?
 
No kyllä loukkais ja maan s**tanasti! Ei oo meillä ollu koskaan ongelmana pettämiset, epäilyt pettämisestä, pettämishalut, tai muukaan vieraiden lirkuttelu, ni kyllä toi olis aika pommi. Haavi auki jäisin, mutta ku vaan järkytyksestä tokenisin, ni nousis kattoki varmaan 10cm talosta, ku karjusin jotain vähemmän järkevää. Ja mä en yleensä huuda...
 
Loukkaantuminen olisi ehkä väärä ilmaisu. Voisin olla harmissani ehkä raivoissanikin sekä samalla äärimmäisen surullinen miehen harhaisuudesta. Taudinkuvaa tuskin parantaisi testi vaan jotakin muuta hoitoa siihen olisi löydettävä.
 
Kyllä mä nostaisin kunnon metelin ja loukkaantuisin syvästi.
lapset on täysin isänsä kopioita, mutta vaikkei ois niin luottamus on aika heikko jos epäilee isäksi jotain toista miestä.
kieltäisi en, toki saa maksaa testeistä jos sen haluaa. meillä ei oo avioehtoo ja saan puolet asunnosta kivuista ja säryistä.. :D

en mä erois senvuoksi. mutta kovat ois keskustelut luottamuksesta ja siitä mikä on tuommoiset epäilykset nostanut pintaan.
 
Mulla oli tällainen tilanne vuosia sitten. Ilmoitin että siitä vaan testeihin, mutta ihan saa itse asian järjestää ja maksaa. (Koska avioliitossa syntyneen lapsen isyyden selvitystä ei yhteiskunta käsittääkseni kustanna.) Ja sen jälkeen saa pakata kamansa ja häipyä.

No ei se ikinä sitä testiä teettänyt ja erottu on aikaa sitten.
 
luultavasti ole niinkään kyse isyydestä kuin vallankäytöstä, jonka välineeksi mies on valinnut äärimmäisen herkän asian. Se on julmaa ja ajattelematonta, jättää pysyvän jäljen suhteeseen.

Jos hän olisi aidosti huolissaan isyydestään, hän esittäisi asian toisin, ei "käskisi tunnustamaan" jne.

Jotain muuta on pielessä, mies ehkä projisoi sinuun omaa epävarmuuttaan ja itseään kohtaan tuntemaansa epäilyä, ehkä huonoa omaatuntoa jostain.

Joku raja pitää toisen loukkaamisella olla suhteessakin, jos ei mies sitä rajaa itse hoksaa, se pitää kädestä pitäen näyttää. Lupaa testi sillä ehdolla että mies lähtee kanssasi vaikka srk:n perheneuvojalle selvittämään ongelmiaan.
 
ei mua loukkää, voin ihan hyvin mennä koska tiedän että omatuntoni on puhdas ja asia on sitten sillä selvä.
miehet ajattelee eri tavalla heillä on kaikki vain selvää naisen kertomisen perusteella ja varsinkin jos miehellä on huonoja kokemuksi petetyksi tulemisesta ym. niin epäilyttää kaikki
suosittelen että teet testin mistä se on pois?
isä saa rauhan ,lapsi isän, ja aiheesta riitely loppuu
 
[QUOTE="moi";25036391]ei mua loukkää, voin ihan hyvin mennä koska tiedän että omatuntoni on puhdas ja asia on sitten sillä selvä.
miehet ajattelee eri tavalla heillä on kaikki vain selvää naisen kertomisen perusteella ja varsinkin jos miehellä on huonoja kokemuksi petetyksi tulemisesta ym. niin epäilyttää kaikki
suosittelen että teet testin mistä se on pois?
isä saa rauhan ,lapsi isän, ja aiheesta riitely loppuu[/QUOTE]

Eiköhän tuossa ole kysymys pikkuisen muustakin kuin testistä tai isyyden epäilemisestä... Alkaisin kyllä epäillä, että onko miehellä puhtaat jauhot pussissa. Juuri ne mustasukkaiset miehet on usein niitä, jotka on pettäneet ja tietävät kuinka helppoa se on ja yrittävät erota tai kuvittelevat oman mielenrauhan vuoksi naisen pettäneen kuitenkin tmv...
 
Mua loukkaisi kyllä todella syvästi, jos mies epäilisi moista asiaa. Kyllä mä suostuisin mihin testeihin vaan, mutta koskaan en voisi unohtaa tuollaista loukkausta.
 
Kyllä. Suostuisin testiin, koska ei ole salattavaa. Mutta varmaan jäisi hiertämään siinä määrin välejä, että ero tulisi. Tuollainen on vähän kuin syytös vasten kasvoja. Oman rehellisyyteni voin taata, mutta tulisi mieleen, pettääkö mies minua tms.
 
Lähtökohtaisesti suhteen luottamus pitäisi tietenkin olla sillä tasolla, että asiaa ei tarvitsisi epäillä. Ihmismieli on kuitenkin kummallinen, luottamuksen ollessa kunnossa pelkkä omista tuntemuksista kumppanille uskoutuminen - niin loukkaavia kuin ne vaimon mielestä saattaisivat ollakin - olisi kuitenkin kaikkein parasta. Puhumisen pitäisi siis auttaa, mutta testillä saa täydellisen varmuuden.

Ymmärrän kyllä naisten näkökannan, että sen minkä mies kokee epävarmuutena, nainen kokee syytöksenä. Naisten voisi olla myös hyvä ymmärtää, että yksikään mies ei voi olla täysin varma isyydestään.
 
no jos se vaatisi lapsesta jotain verikokeen ottoa voisin hieman suutahtaakkin. nauraisin ainakin jos ei näkemäänsä usko :) on meinaan isänsä näköinen poika. mutta, minkä mie sille mahtaisin jos haluaisi isyystestin niin eiköhän se pitäis sitten vaan ottaa.
 

Yhteistyössä