Loukkaantuisitteko te jos mies vaatisi isyystestiä jälkikäteen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja po-po-pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä loukkaantuisin. Mieheltä kysyttiin aikanaan isyydentunnustamistilanteessa, haluaako testit tehtäviksi. Ei halunnut. En ymmärtäisi ollenkaan, jos alkaisi niitä jälkikäteen vaatimaan. Ei niitä varmaan kunnallisella puolella enää tehtäisikään, kun isompi lapsi on jo melkein rippikouluiässä, nuorempikin ala-asteella ja me ollaan naimisissa.

Jos itse haluaisi testit maksaa niin siitä vaan, mä tiedän että hän on lasteni isä. Ymmärrän kyllä ettei mies voi olla siitä koskaan varma, kuten nainen. Voisi kyllä aiheuttaa melkoisen särön avioliittoon tuollainen vaatimus.
 
No en loukkaantuisi vaan huolestuisin, sillä siinä vaiheessa epäilisin mieheni joko tulleen hulluksi tai jotain... nimittäin lapsemme (kaksoset) saivat alkunsa häittemme jälkeisenä kuherruskuukautena, joka aika vietettiin lähes täysin kaksin ja valtaosin sängyssä :) ja sen lisäksi pojat ovat kuin isänsä kuvia. Jos tuosta alkais isyyttään epäilemään, niin jotain olisi todella hullusti.
 
En loukkaantuisi. Eihän miehillä ole ikinä mitään varmaa tietoa onko lapsi oma. Vain oletus. Kyllä miehillä mielestäni on oikeus tietää varmaksi, ja sehän on ainut keino..
 
[QUOTE="nope";25037252]En loukkaantuisi. Eihän miehillä ole ikinä mitään varmaa tietoa onko lapsi oma. Vain oletus. Kyllä miehillä mielestäni on oikeus tietää varmaksi, ja sehän on ainut keino..[/QUOTE]

"Varma tieto" on se luonnollinen luottamus, joka puolisoilla pitäisi liitossaan olla. Ei tulisi ikimaailmassa kuuloonkaan että meillä testejä teetettäisiin, ja kyllä saisi kamansa pakata jos ilmaisisi epäilevänsä minua noin raskaasta petoksesta.
 
Epäilisin, että miehellä on joku toinen. Tutulla kävi vähän taannehtivasti vähän samaan tyyliin eli vasta avioeron jälkeen mies alkoi nuorimman lapsensa isyyttä epäillä (itse petti ja siksi siis tuli erokin). Kai hän ajatteli, että vaimokin on voinut vikitellä vieraita, kun hän itsekin niin teki. Eikä epäilyihin auttanut, vaikka lapsi oli kuin ilmetty isänsä kuva. Jopa lapselle itselleen esitti epäilynsä, josta tuttuni sai ihan hirveen hepulin (ja ihan syystä!!). Teettäisin vaikka väkisin sen isyystestin ja heittäisin tulokset päin ukon naamaa!!
 
Loukkaisi kovastikin. Ymmärtäisin paremmin jos olisin tullut raskaaksi heti suhteen alussa jolloin ei vielä voi olla niin varma toisen tekemisistä, mutta mekin oltiin jo naimisissa ja yhteiseloa takana 5v kun aloin odottamaan esikoista eikä kummallakaan ollut mitään syytä epäillä toista pettämisistä. Eikä olla tuollaisia epäilyksiä herätelty näitten seuraavien liki kymmenen vuoden aikanakaan, että olisin kyllä tosi ihmeissäni jos mies tuollaista rupeaisi selittämään.

Ekana tulisi mullakin mieleen se että onko mies itse pettänyt tai muuten alkanut kiinnostua toisista naisista, etsii ulospääsyä suhteesta tai muuten käy läpi jotain outoa kriisiä. Kyllä mä testeit teettäisin, ei mitään salattavaa ja jos mies tolle linjalle lähtee niin parempihan se on mustaa valkoisella ettei tarvi myöhemmin palata noihin epäilyksiin. Noin rankat syytökset kuulostaa siltä että suhteen korjaaminen olisi vaikeaa joten voi olla hyvinkin ero edessä.
 
Toki varmasti harmissani olisin mutta voisin hyvinkin kuvitella miehen lukenee jonkun näistä usein otsikoissa olevista kirjoituksista siitä kuin moni mies kuvittelee itsensä isäksi ja lapsi onkin jonkun toisen.

Jos sillä mies mielenrauhan saa niin siitä vaan, sullahan on omatunto puhdas.
 
Tiedätkö miehesi taustoista ja lapsuudesta? Minun mieheni puhui ennen lasten syntymää haluavansa lapsille isyystestit. Mutta lasten synnyttä hän ei enää puhunut sellaista.

Nyt kun mieheni on yli 40-vuotias, niin hän sai tietää, että hänen äidillään oli suhde vieraaseen mieheen useiden vuosien ajan mieheni ollessa alakoululainen. Lapsena mieheni oli joutunut peittelemään äitinsä illanviettoreissuja isän ollessa töissä. Suhteesta hän ei tiennyt ennenkuin nyt. Mieheni käyttäytyminen ei siis ollut mitenkään erikoista, kun ottaa hänen taustansa huomioon. Miehen äiti eli anoppini pitää helposti kaikkia naisia pettäjinä, oman edun tavoittelijoina ja hyväksikäyttäjinä.
 

Yhteistyössä