luonnolliset ehkäisyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mittaan lämmöt, tarkastelen vuodon koostumusta ja käytän kalenteria. Viidessä vuodessa yhtäkään vahinkoa ei ole tullut, mutta yksi lapsi tehtiin ihan tarkoituksella :) Silloin tästä oli hyötyä kun tiesin aika tarkkaan etukäteen milloin ovuloin.

Ja siis hedelmällisinä päivinä käytämme kondomia yhdynnässä, että ihan seksittä en niitä päiviä jaksa olla :P

En täysin.
Luotan kalenterin ja kehon perusteella (erittäin) varmoihin päiviin ja lopun aikaa käytämme Saksasta tilattua pessaaria ja spermisidiä.
Toimii tällaisessa vakituisessa parisuhteessa, jossa vahinko ei olisi katastrofi. Ja toivomme siis joskus tulevaisuudessa ehkä lisää lapsia.

haluaisin kokeilla varmoja päiviä. en vain oikein tiedä miten minun tulisi toimia? olen yrittänyt tarkkailla limoja mutta mun mielestä niitten koostumus on samanlaista. jossain kp 12-13paikkeilla alkaa runsaampi liman tulo mutta se jatkuukin sitten yhtä samanlaisena kuukautisten alkuun asti.

[QUOTE="vieras";23319322]Voit ehkä kokeilla niitä ovulaatiotikkuja?[/QUOTE]

juu olen harkinnut ostaa niitä. joskus olen kyllä käyttänyt kun olen raskautta yrittänyt.

Mittaa tarkalla kuumemittarilla ruumiinlämpötila aina aamuisin ennen kuin nouset ylös. Ovulaatiopäivänä lämpötila nousee n puolella asteella (useimmilla) ja pysyy korkeahkona 1-2 viikkoa. Tämän, vuodon seuraamisen ja kalenterin kanssa voit selvittää hedelmälliset päivät ja käyttää silloin kondomia tai olla ilman yhdyntää. Me käytämme suojausta 2 pv ennen ovulaatiota, itse ovulaatiopäivänä ja päivä sen jälkeen.

Jos haluaa täysin varman ehkäisyn, niin muuta luonnollista ehkäisyä ei ole kuin selibaatti. Eikähän se ole varsinaisesti ehkäisykeinoihin luettava konsti, jos ei ole ollenkaan sukupuoliyhdynnässä.

Yhteistyössä