Luottamus suhteessa.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän riekaleina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap - meillä mies petti suhteen alkuvaiheessa. Annoin anteeksi koska rakastin niin paljon etten voinut kuvitella elämää ilman. Mutta olisin kyllä elänyt ilman miestä jos olisin huomannut vähääkään että ei jatkossa ole luottamuksen arvoinen. Aika auttaa mutta kaikki on turhaa jos toinen ei ole tosissaan eikä ota tosissaan sinun luottamuspulaasi. Me ollaan jo naimisissa ja lapsiakin on mutta edelleenkään en luota 100% häneen. Välillä epäluottamus iskee kun on poikien iltoja.. silloin jutellaan ja mies on aina ollut valmis tähän eli jankuttamaan (silloin harvoin kun on tarve ollut) että häneen voin luottaa.

En koskaan olisi jäänyt tuollaisen miehen kanssa joka sinulla on, anteeksi kieleni. Minusta jos toinen pettää niin tämä pettäjän on osoitettava luottamuksensa ja otettava vastaan myös ne epäluottamuslauseet jotka hänen toimintansa on synnyttänyt toisessa. On sitten eria asia jos pettäjä itse ei tätä halua eli kerta toisensa jälkeen sanoa että minuun voit luottaa. Mieheni ei ole tämän yhden uskottomuuskeikan jälkeen antanut aihetta epäilyille mutta jos hän sen tekisi ja kieltäytyisi vielä keskustelemasta epäilyistäni niin se olisi poikki heti. Omaa ylpeyttään ei pidä raahata paskassa liikaa ja omanarvontunne pitää säilyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta eikä teidän ajatuksissa aina ole pelko siitä että aina kun mies lähtee johonkin niin sama toistuu? :(
Miten siinä pelossa jaksaa elää?

On kyllä tuo pelko vaivannut. Mua "pelottaa" enempi miehen netissä olo, erityisesti Facebook. Meillä kun tuo pettäminen tapahtui niin, että miehellä oli suhde. Pitivät yhteyttä puhelimella ja s-postilla. Nykyisin ovat kavereita F-bookissa. Voit uskoa, että mä vihaan koko naamakirjaa :kieh: |O

Miksi ne on siellä kavereita :o

Sen kun tietäisi. Mutta milläs mä pakotan aikuisen ihmisen ottamaan jonkun pois kaverilistalta. Tuo nainen oli pyytänyt miestä kaveriksi kun liittyi Facebookiin. Miehen sanojen mukaan hän pari kertaa esti pyynnön, mutta aina tuli uusi niin lopulta hyväksyi sen.

Sen kun tietäisi. Mutta milläs mä pakotan aikuisen ihmisen ottamaan jonkun pois kaverilistalta. Tuo nainen oli pyytänyt miestä kaveriksi kun liittyi Facebookiin. Miehen sanojen mukaan hän pari kertaa esti pyynnön, mutta aina tuli uusi niin lopulta hyväksyi sen.

Ei pahalla, mutta sun miehes on aika vastuuton. Voisi edes kantaa vastuun siitä, että on hyväksynyt ihmisen sinne kaverikseen ihan omasta halustaan. Toi on mun mielestä aika mautonta käytöstä siltä :(

Mutta eikä teidän ajatuksissa aina ole pelko siitä että aina kun mies lähtee johonkin niin sama toistuu? :(

On kyllä tuo pelko vaivannut. Mua "pelottaa" enempi miehen netissä olo, erityisesti Facebook. Meillä kun tuo pettäminen tapahtui niin, että miehellä oli suhde. Pitivät yhteyttä puhelimella ja s-postilla. Nykyisin ovat kavereita F-bookissa. Voit uskoa, että mä vihaan koko naamakirjaa :kieh: |O

Täh, täh. Siis miehesi on fb:ssä kaveri tämän hoitonsa kanssa vielä? Kertoo musta aika paljon miehestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Ei pahalla, mutta sun miehes on aika vastuuton. Voisi edes kantaa vastuun siitä, että on hyväksynyt ihmisen sinne kaverikseen ihan omasta halustaan. Toi on mun mielestä aika mautonta käytöstä siltä :(

Inhottavaa käytöstä mieheltäsi. Onko hänelle tärkeämpää miellyttää entistä panoaan vai sinua? Olis vaan kieltäytynyt kunniasta olla sen naisen facebook kaveri. Ei millään pahalla, mutta minusta miehesi ei ole ajatellut kyllä ensimmäisenä sinun etuasi ja parastasi ja sinun tunteitasi, vaan sen entisen panonsa.... :(

Mä olen ihan samaa mieltä ja tuo kaverina olo loukkaa mua todella pahasti. Mutta ei se silti ole sellainen asia, minkä takia mä rikkoisin meidän perheen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Inhottavaa käytöstä mieheltäsi. Onko hänelle tärkeämpää miellyttää entistä panoaan vai sinua? Olis vaan kieltäytynyt kunniasta olla sen naisen facebook kaveri. Ei millään pahalla, mutta minusta miehesi ei ole ajatellut kyllä ensimmäisenä sinun etuasi ja parastasi ja sinun tunteitasi, vaan sen entisen panonsa.... :(

Tietääkseni eivät ole panneet, vaikka mun vaisto niin sanookin. Mulle ei ole siis myönnetty minkäänlaista panemista, ihan näin sivukommenttina vaan. :xmas:

Ja olen samaa mieltä, mies ei ajatellut minua hyväksyessään sen naisen kaverikseen. Vaikka kertoikin asiasta mulle, niin se ei silti oikeuta tuohon.

Miehesi teko on anteeksiantamaton. Hänen pitäisi sinun pyynnöstäsi poistaa kaverilistaus. Jos tätä joutuu anelemaan häntä, hän täysi mulkkupää.

Itse ihan oikeasti ottaisin eron jos mies kaiken jälkeen ei tuollaista suostuisi tekemään. Liika on liikaa.

Miten ap, oletko jatkossakin valmis antamaan anteeksi miehellesi känniset suutelu- ja puristelukeikat? Jos hän vaan muistaa sinulle ilmoittaa näin tapahtuneen? Sillä takuuvarmasti niitä on luvassa jatkossakin.

Mä olen ihan samaa mieltä ja tuo kaverina olo loukkaa mua todella pahasti. Mutta ei se silti ole sellainen asia, minkä takia mä rikkoisin meidän perheen.

Mikä olisi sitten sellainen asia että mies saisi kenkää? Minusta tämä miehesi teko osoittaa jo sellaista sinun väheksymistäsi että on peruste vakavalle keskustelulle.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Miehesi teko on anteeksiantamaton. Hänen pitäisi sinun pyynnöstäsi poistaa kaverilistaus. Jos tätä joutuu anelemaan häntä, hän täysi mulkkupää.

Itse ihan oikeasti ottaisin eron jos mies kaiken jälkeen ei tuollaista suostuisi tekemään. Liika on liikaa.

Mä olen pyytänyt ja raivonnut ja ties mitä, mutta edelleen se nainen on siellä listalla. Silti mä en anna Facebookin rikkoa meidän perhettä.

Juu, ei se yksittäisenä tekona olekaan sellainen. Mutta kertoo todella paljon miehesi suhtautumisesta sekä sinuun että siihen pettämiseen. Luottamuksen voi saada takaisin, mutta kyllä se nimenomaan pitää ansaita takaisin.

ap - meillä mies petti suhteen alkuvaiheessa. Annoin anteeksi koska rakastin niin paljon etten voinut kuvitella elämää ilman. Mutta olisin kyllä elänyt ilman miestä jos olisin huomannut vähääkään että ei jatkossa ole luottamuksen arvoinen. Aika auttaa mutta kaikki on turhaa jos toinen ei ole tosissaan eikä ota tosissaan sinun luottamuspulaasi. Me ollaan jo naimisissa ja lapsiakin on mutta edelleenkään en luota 100% häneen. Välillä epäluottamus iskee kun on poikien iltoja.. silloin jutellaan ja mies on aina ollut valmis tähän eli jankuttamaan (silloin harvoin kun on tarve ollut) että häneen voin luottaa.

En koskaan olisi jäänyt tuollaisen miehen kanssa joka sinulla on, anteeksi kieleni. Minusta jos toinen pettää niin tämä pettäjän on osoitettava luottamuksensa ja otettava vastaan myös ne epäluottamuslauseet jotka hänen toimintansa on synnyttänyt toisessa. On sitten eria asia jos pettäjä itse ei tätä halua eli kerta toisensa jälkeen sanoa että minuun voit luottaa. Mieheni ei ole tämän yhden uskottomuuskeikan jälkeen antanut aihetta epäilyille mutta jos hän sen tekisi ja kieltäytyisi vielä keskustelemasta epäilyistäni niin se olisi poikki heti. Omaa ylpeyttään ei pidä raahata paskassa liikaa ja omanarvontunne pitää säilyttää.

Sä sanoit sen, mitä mä olen ajatellut järjellä.

Ekan pettämisen jälkeen kun sain kuulla muualta, annoin anteeksi.
Nyt tuli tää vuosien päästä kun meillä on lapsia ja aviolitto, ja edelleen hän ei siitä mulle puhunut suoraan ja heti kuten oltiin nämä vuodet siitä sovittu.
Mä luotin häneen kaikki nää vuodet, ja nyt tuntuu kuinka sama homma tuli taas kuin märkä rätti vasten kasvoja.
Sitten toisaalta mä mietin sitä että siitä on todellakin vuosia, ja se oli täysin suhteen alkuajoilla, ilman lapsia, ilman sormuksia.
Niin paljon on välillämme tapahtunut sen jälkeen. Ylä-ja alamäkiä mistä me ollaan aina selvitty yhdessä.
Mulla on todella hyvä itsetunto, hän ei sitä multa ole vienyt. Eikä tuu viemään.
Mä en pysty sulkemaan mun sydäntä tässä asiassa, vaikka yritän ajatella järjellä ja kylmästi.
Päässä pyörii ajatukset "Kerran pettää, aina pettää!"
"Luottamus ja rehellisyys!"
Ja se kuinka monet vuodet molemmat luottaa siihen kuinka rehellisyys on meidän suhteen kantokivi, ja luottamus tulee melkein tasa-arvoisena. Ne on meidän rakkauden syvyyden perustat. Ja nyt hän vei ne parissa minuutissa pois, kun ei ollut rehellinen mulle.. :(

Mä olen pyytänyt ja raivonnut ja ties mitä, mutta edelleen se nainen on siellä listalla. Silti mä en anna Facebookin rikkoa meidän perhettä.

Ei se FB sitä riko vaan miehesi. Älä keksi tekosyitä itsellesi nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen sinua ap:
Mikä olisi sitten sellainen asia että mies saisi kenkää? Minusta tämä miehesi teko osoittaa jo sellaista sinun väheksymistäsi että on peruste vakavalle keskustelulle.

Mä en ole ap :D Mä vaan kommentoin tuolla jossain välissä ap:n juttuja.

Mutta mies saisi kenkää jos pettäisi uudestaan. Ja on kyllä keskusteltu asiasta. Nykyisin mies ei enää suostu keskustelemaan tuosta kun hänen mielestään asia on jo selvitetty. Musta taas ei ole niin kauan kuin ovat kavereita. Mutta en mä pysty mitään tekemään. Paitsi tietysti eroamaan, mutta sitä mä en halua.

Minun mielestä miehen olisi itse pitänyt tajuta olla hyväksymättä. Ja jos onkin hyväksynyt ja näkee, että vaimo pahoittaa siitä mielensä (jos ei idiootti ole sitä tullut aiemmin ajatelleeksi), pitäisi ilman eri pyytämisiä poistaa se entinen hoito listoilta.

Kyllä on itsekäs ja ajattelematon ukko.

Juu, ei se yksittäisenä tekona olekaan sellainen. Mutta kertoo todella paljon miehesi suhtautumisesta sekä sinuun että siihen pettämiseen. Luottamuksen voi saada takaisin, mutta kyllä se nimenomaan pitää ansaita takaisin.

JUST NÄIN! Miehesi pitäisi tehdä kaikkensa jotta ei herättäisi epäilyksiä. Ja mitä hän tekeekään, hieroo naamallesi ihastuksiaan. Tsiisus teitä naisia miten paljon annatte miestenne tehdä. Luuletko että miehesi kunnioittaa sinua? Ei kunnioita, kertoo jo tuo miten hän listaa naikkosiaan FB:ssä.

Ei se FB sitä riko vaan miehesi. Älä keksi tekosyitä itsellesi nyt.

Keksin jos haluan :D Mä vältän koko aiheen sillä kun en käy Facebookissa itse lainkaan enkä näin joudu törmäämään tähän.

En ikinä jäisi tuollaisen miehen luo. Ja kyseessä ei ole se, että facebook rikkoisi liiton tuossa tilanteessa, vaan se, että mies on itsekäs kusipäämulkku, joka ajattelee enemmän entisen hoitonsa kuin vaimonsa tunteita. Onko hänellä jotain selitystä, miksi haluaa pitää entisen hoitonsa listoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen sinua ap:

Mä en ole ap :D Mä vaan kommentoin tuolla jossain välissä ap:n juttuja.

Mutta mies saisi kenkää jos pettäisi uudestaan. Ja on kyllä keskusteltu asiasta. Nykyisin mies ei enää suostu keskustelemaan tuosta kun hänen mielestään asia on jo selvitetty. Musta taas ei ole niin kauan kuin ovat kavereita. Mutta en mä pysty mitään tekemään. Paitsi tietysti eroamaan, mutta sitä mä en halua.

Ok, menin vähän sekaisin:=)

Musta miehesi saisi keskustella asiasta jos siihen on syytä. Mutta itse myös laitat toiminnallasi rajoja miehelle eli mies ei ota listausta pois koska tietää että et muuta tee kuin valitat asiasta.

Voin sanoa ihan suoraan, että mies suhtautuu tuohon pettämiseen jotenkin liian kevyesti. Ei tunnu vieläkään ymmärtävän, että se sattui todella paljon ja oli pahin loukkaus mua kohtaan mitä vain voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten ap, oletko jatkossakin valmis antamaan anteeksi miehellesi känniset suutelu- ja puristelukeikat? Jos hän vaan muistaa sinulle ilmoittaa näin tapahtuneen? Sillä takuuvarmasti niitä on luvassa jatkossakin.

EN!
Mies kyllä sanoi että ei juo enää. Niinpä niin..
Tuo on kans pyörinyt mielessä; jos kännissä tekee taas jotain niin ihan varmana asenne muuttuu "nyt kun kerran tuli jo tehtyä, niin mennää pidemmälle.."
Oonko mä typerä? Mä jo ajattelin yrittäväni vielä. Nyt mä en taas tiedä.. =/
Ei taida olla oikea aika päättää tästä vielä. Niin paljon päässä vilisee eri ajatuksia, hyviä ja todella huonoja..

Toisaalta ei voi kyllä yksiselitteisesti sanoa, että jos pettää kerran, pettää toisenkin.

Itse ajattelen niin, että jonkun kertaluontoisen kännisekoilun voi vielä antaa anteeksi, jos toinen sitä aidosti katuu. Sen voi vielä laskea "vahingoksi". Ehkä mä ajattelen eritavoin kuin moni muu, mutta mun mielestä sopivassa humalassa kuka vaan voi pettää, vaikka selvinpäin olisi 100% varmaa, ettei petä.

Näin jälkikäteen ajateltuna, jos mä olisin ottanut tuon kerrasta poikki linjan, olisi meidän perhe rikottu turhaan, ulkopuolisen valheen takia.

Yhteistyössä