Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:ei hän ole itse velkaa tehnyt,silti on jouitunut 15 vuotta kärsimään siitä ettei saa edes yksityiseltä vuokrattua asuntoa, ei saa edes kotivakuutusta
Asia on eri, jos takaajana joutuu toisen sotkuja selvittämään.
No joo, omaa tyhmyyttä taata toisten velkoja. Kukaan ei siihen voipakottaa vaikka uhkailisi millä. Väitän ettei keneltäkään mene luottotiedot ilman syytä. Omaa tyhmyyttä tai hyväuskoisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:Éihän se vie luottotiedot kun 5 vuodeksi jos ne menettää ja hoitaa sen jälkeen tuon 5 vuotta asiansa kunnolla niin saa luottotiedot takaisin...
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Täällä keksitään nyt moniakin hyviä perusteita miksei syy olisi oma, mutta loppupeleissä se kuitenkin on aina itsestä kiinni ja siitä että ottaa itse asioista selvää. Helpompaa olisi kuitenkin myöntää että loppupeleissä se päätös on aina itsestä kiinni. Eikä kyse ole syytöksestä vaan siitä että ihmisten on opittava kantamaan vastuu omasta elämästään.
Ainoa missä ihminen itse ei asialle mitään on pieni lapsi jonka nimiin otetaan velkaa josta hän ei mitään tiedä ja jätetään se hoitamatta. Siihen tarvitaan lakimuutosta, jotta niin ei voi tehdä tai jos joku niin tekee niin lainanantaja on asiasta myös vastuussa.
Alkuperäinen kirjoittaja Unna:Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:ei hän ole itse velkaa tehnyt,silti on jouitunut 15 vuotta kärsimään siitä ettei saa edes yksityiseltä vuokrattua asuntoa, ei saa edes kotivakuutusta
Asia on eri, jos takaajana joutuu toisen sotkuja selvittämään.
No joo, omaa tyhmyyttä taata toisten velkoja. Kukaan ei siihen voipakottaa vaikka uhkailisi millä. Väitän ettei keneltäkään mene luottotiedot ilman syytä. Omaa tyhmyyttä tai hyväuskoisuutta.
Ei pahalla mutta sinä Kiroämmä olet nikkisi veroinen. Ota ne ruusunpunaiset lasit päästäsi ja herää todellisuuteen sieltä naiivista kotiäidin maailmastasi. Tiesithän että maailmassa on suurempiakin murheita kuin seiskapäivälehden jakelun myöhästyminen tai maitolasin kaatuminen lattialle?
Alkuperäinen kirjoittaja Assi:Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:Éihän se vie luottotiedot kun 5 vuodeksi jos ne menettää ja hoitaa sen jälkeen tuon 5 vuotta asiansa kunnolla niin saa luottotiedot takaisin...
Nyt olet tietojesi kanssa TOOOOsi pahasti hakoteillä...
Alkuperäinen kirjoittaja alakulo:Sitä vastuuta omasta elämästään tässä on kannettu 15 vuotta, kun äiti voi huonosti, niin lapset voi myös huonosti, mutta narsisti-isä senkun vaan mennä porskuttaa. Olo on ollut kuin elävänä kuolleella, kolmannen luokan kansalaisella.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Kuinka kauan tiedot säilyvät rekisterissä?
Luottotietomerkinnät säilyvät luottotietorekisterissä vain tietyn määräajan. Määräajan päätyttyä Asiakastieto poistaa tiedon rekisteristään. Määräajat vaihtelevat maksuhäiriömerkinnän mukaan.
- ulosotossa todettu varattomuus tai muu ulosottoeste (4 v.)
- velkomustuomio (4 v.)
- kulutusluottoon liittyvä maksuhäiriö (2 v.)
- yksityishenkilön konkurssi (5v.).
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Miettikääpä itseänne vuokran tai lainan antajina. Uskaltaisitteko itse vuokrata tai lainata ihmiselle, josta ei voi olla varma saako vuokraa/lainaa koskaan takaisin. Mun mielestä on vain hyvä, että näin meillä, joilla luotot on kohdallaan, on mahdollisuus saada vuokrattua tai lainattua. Ei muuten kukaan enään uskaltaisi vuokrata tai lainata kuin vain niille joihin on suhteita ja varmaa tietoa.
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Miettikääpä itseänne vuokran tai lainan antajina. Uskaltaisitteko itse vuokrata tai lainata ihmiselle, josta ei voi olla varma saako vuokraa/lainaa koskaan takaisin. Mun mielestä on vain hyvä, että näin meillä, joilla luotot on kohdallaan, on mahdollisuus saada vuokrattua tai lainattua. Ei muuten kukaan enään uskaltaisi vuokrata tai lainata kuin vain niille joihin on suhteita ja varmaa tietoa.
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Kuinka kauan tiedot säilyvät rekisterissä?
Luottotietomerkinnät säilyvät luottotietorekisterissä vain tietyn määräajan. Määräajan päätyttyä Asiakastieto poistaa tiedon rekisteristään. Määräajat vaihtelevat maksuhäiriömerkinnän mukaan.
- velkomustuomio (4 v.)
ei mee ihan noin. Tuo ei oo ihan noin mustavalkonen asia. Eli ei odottamalla lähde. Ja tiedätkö mistä tuo aika alkaa ja mihin loppuu. Ei toki ala häiriön alkamisesta.
moni tuudittautuu tuohon mutta tulee pettymään kun luulee että velka vain katoaa tietyn ajan kuluttua.
ulosotto viraston sivuilta voi asiaan perehtyä paremmin.
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Alkuperäinen kirjoittaja alakulo:Sitä vastuuta omasta elämästään tässä on kannettu 15 vuotta, kun äiti voi huonosti, niin lapset voi myös huonosti, mutta narsisti-isä senkun vaan mennä porskuttaa. Olo on ollut kuin elävänä kuolleella, kolmannen luokan kansalaisella.
Ja tekö edelleen asutte perheenä ja jatkatte samaan malliin?
Alkuperäinen kirjoittaja alakulo:Ja tekö edelleen asutte perheenä ja jatkatte samaan malliin?
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Alkuperäinen kirjoittaja alakulo:Ja tekö edelleen asutte perheenä ja jatkatte samaan malliin?
Tyhmäkö pidät? Kyllä tässä olen sen 15 vuotta yrittänyt lasteni kanssa selvitä-
Alkuperäinen kirjoittaja alakulo:No joo, tarkoitin, että 15 vuotta ollaan lasten kanssa yritetty keskenään selvitä. Minun elämä oli siinä, narsisti jättää jälkeensä raunioita.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuleeko tonne rekisteriin merkintä siinä tapauksessa vasta kun laskut ulosotossa? Ei maksumuistutuksista?
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Kuinka kauan tiedot säilyvät rekisterissä?
- velkomustuomio (4 v.)
ei mee ihan noin. Tuo ei oo ihan noin mustavalkonen asia. Eli ei odottamalla lähde. Ja tiedätkö mistä tuo aika alkaa ja mihin loppuu. Ei toki ala häiriön alkamisesta.
moni tuudittautuu tuohon mutta tulee pettymään kun luulee että velka vain katoaa tietyn ajan kuluttua.
ulosotto viraston sivuilta voi asiaan perehtyä paremmin.
Ei lähdekkään. Tietenkin se velka maksetaan, mutta nyt oli kyse siitä että ei ne ole aina sen 5 vuotta. Siinä tapauksessa jos velkaa ei ole muistettu uudelleen periä kun aika on mennyt umpeen niin sitten sen on pakko antaa anteeksi. Sitä ei saa periä enää uudelleen ja tiedot häviää.