"Mä elätän meidät, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ärrin;24113123:
Ja mitä se mies sitten muutakaan tekis iltaisin, kun on kotona?

Se voisi istua tietsikalla tai katsoa tv:tä huomioimatta millään tavalla ympäristöään. Sitten se tietysti voisi viedä teitä perheenä jonnekin, jos olisit valmis luopumaan omasta ajastasi. Tai se voisi tehdä töitä illatkin, kuten mun mies ja silloin sulla ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin pitää talo kunnossa ihan itsesi ja lapsesi tähden. Mä tekisin niin, että kerran viikossa kun mies katsoo lasta siivoaisin huushollin kunnolla, muut kotityöt menee siinä lapsen hoidon sivussa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi sentään;24113153:
Millä vuosituhannella ja vuosisadalla sä elät? Kunnia-asia pitää koti kunnossa :)) Täytyy olla alistuva nainen, että pitäisi tuollaista kunnia-asiana, että saa toimia miehen palvelijana.

Mikäs se mies sitten on jos raataa perheen elatuksen eteen ja nainen vaan laiskottelee? Jos on tuollainen jako tehty, että mies käy töissä ja nainen on kotia hoitamassa niin eikö olisi kaikille mukavempaa jos molemmat olisi ylpeitä omista hommistaan ja pitäisi niitä tärkeinä?

Alkuperäinen kirjoittaja voi sentään;24113153:
Millä vuosituhannella ja vuosisadalla sä elät? Kunnia-asia pitää koti kunnossa :)) Täytyy olla alistuva nainen, että pitäisi tuollaista kunnia-asiana, että saa toimia miehen palvelijana.

2010-luvulla? Halveksun itse kotiäitejä suuresti. tässähän vain yritin esittää että jos nainen on ottanut alistujan roolin (kotiäiti) niin hoitaa sitä tehtävää tai lähtee kävelemään suhteesta, kouluttautuu ja työllistyy.

Minä olen kotona, koska emme halua vielä viedä pieniä hoitoon. Joten hoidan pääasiassa päivisin lapsia. Kotititä teen sen mikä siinä sivussa ehdin. Jos mies haluaisi minun hoitovan kaikki kotityt, niin sitten saisi joku muu hoitaa lapsia...

Meillä minä toki teen enempi kotititä, mutta mies tekee osansa. Näin jää enemmän aikaa panostaa lasten kanssa olemiseen. Ennemmin mies auttaa minua illalla puolituntia kotitiden kanssa, kuin että lapset olisivat seuraavana päivänä tunnin kauemmin sisällä, minun tehdessä kotitöitä.

Sen mä vaan vielä sanon, että vaikka pidinkin itsestään selvänä sitä, että kotityöt kuuluu mulle kun olin kotona lasten (2 v ikäerolla) kanssa, niin mies oli onneksi tarpeeksi fiksu ollakseen sanomatta ääneen että "mä elätän meidät, joten mun ei tarvitse tehdä MITÄÄN kotitöitä". Olis meinaan saattanut tulla pienoinen perheriita :D

Mulle riitti se, että siippa vei roskat töihin lähtiessään, korjasi omat astiansa tiskiin ja omat likaiset vaatteensa pyykkikoriin, yms. Eli vaikka ei varsinaisesti siivonnut, niin oli kuitenkin sotkematta lisää. Kyllähän tuo lisäksi sitten siivoilikin joskus, muttei säännöllisesti, enkä sitä vaatinutkaan häneltä. Minähän olin kotona, mulla oli aikaa.

[QUOTE="hop";24113212]Minä olen kotona, koska emme halua vielä viedä pieniä hoitoon. Joten hoidan pääasiassa päivisin lapsia. Kotititä teen sen mikä siinä sivussa ehdin. Jos mies haluaisi minun hoitovan kaikki kotityt, niin sitten saisi joku muu hoitaa lapsia...

Meillä minä toki teen enempi kotititä, mutta mies tekee osansa. Näin jää enemmän aikaa panostaa lasten kanssa olemiseen. Ennemmin mies auttaa minua illalla puolituntia kotitiden kanssa, kuin että lapset olisivat seuraavana päivänä tunnin kauemmin sisällä, minun tehdessä kotitöitä.[/QUOTE]

Juuri tätä samaa ajoin takaa. :) Mäkin olin kotiäitinä lasten takia, en kotitöiden. Onneksi mies oli samalla aaltopituudella.

[QUOTE="vieras";24113201]2010-luvulla? Halveksun itse kotiäitejä suuresti. tässähän vain yritin esittää että jos nainen on ottanut alistujan roolin (kotiäiti) niin hoitaa sitä tehtävää tai lähtee kävelemään suhteesta, kouluttautuu ja työllistyy.[/QUOTE]

Jos mies ei ole vaikka suostunut ottamaan sitä koti-isän roolia niin jonkun on ne lapsetkin hoidettava. Vai meinasitko, että kaikki tuupataan vain hoitoon synnäriltä suoraan? Ap voi olla vaikka lääketieteen tohtori, sitähän sinä et tiedä. Aika monella kotiäityiys on sitä, että ollaan kotona kun lapset on pieniä ja palataan työelämään kun ne on isompia.

Jokainen joka asuu jossain muualla kuin hotellissa niin hoitaa asumisesta aiheutuvia jälkiä. Pyykkiä, siivousta.
Jokainen joka syö, niin laittaa ruokaa ja osallistuu aterian jälkien korjaamiseen.

Jos ei halua tehdä mitään niin silloin muuttaa hotelliin ja ostaa sapuskansa ravintolasta. Se varmaan maksaa koko kuukausipalkan verran jo yhdeltä henkilöltä, hyvä jos riittää.

Silloin ei voi perustaa perhettä, jos ei aio tehdä mitään, koska lapsista tulee aina ylimääräistä työtä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrin;24113182:
Siis minä hoidan lapsen ja kodin, tämä paikka kiiltää perhana! Ja sama meno jatkuu myös miehen tullessa kotiin, vastaan lapsesta ja siivoan jatkuvasti pienimmätkin sotkut pois. Mies katsoo tv:tä tai tietokonetta.

Ehkä sun kannattais vähän relata ton sun siisteysintoilun kanssa. :D Tarviiko kaikkea koko ajan puunata? Muistutat mun äitiä. Jatkuvasti se vaan siivos. Sitten se nurisi kaikille kun kukaan muu ei tee mitään ja hän saa tehdä kaiken. Anna niiden pienien sotkujen olla.

Alkuperäinen kirjoittaja voi sentään;24113239:
Jos mies ei ole vaikka suostunut ottamaan sitä koti-isän roolia niin jonkun on ne lapsetkin hoidettava. Vai meinasitko, että kaikki tuupataan vain hoitoon synnäriltä suoraan?

ei, vaan äitiysloman jälkeen. tän palstan kotiäidit ovat suurimmaksi osaksi ihan pelkkiä peruskoulun/lukion käyneitä maalaistytteleitä.

Muuta pois, jos noin risoo, kun ei olekaan enää kivaa...
KAIKKEA KIVAA ei voi saada kerralla.

Jos ei tuo elintaso riitä, vaihda tilalle mies, jonka palkka riittää todella elättämiseen - joka palkkaa sinulle päiväksi au pairin.

Mutta eikö se kotonaolo tarkoita just sitä, että hoitaa sitä kotia ja lapsia?

Ei tarkoita. Kotihoidontuki on tuki siitä, että lapsi hoidetaan kotona. Ei se ole mikään kodinhoidontuki enkä minä ainakaan ole kotona hoitamassa kotia vaan lapsia. Tietty työhön kuin työhön kuuluu omien jälkien siivoaminen, eli ei se niin mene, että me täällä loikoillaan ja mies siivoaa illalla. :D

[QUOTE="vieras";24113259]ei, vaan äitiysloman jälkeen. tän palstan kotiäidit ovat suurimmaksi osaksi ihan pelkkiä peruskoulun/lukion käyneitä maalaistytteleitä.[/QUOTE]

Ja mistäs sä sen tiedät?? :D

[QUOTE="vieras";24113259]ei, vaan äitiysloman jälkeen. tän palstan kotiäidit ovat suurimmaksi osaksi ihan pelkkiä peruskoulun/lukion käyneitä maalaistytteleitä.[/QUOTE]

Että vauva vain hoitoon, joka ei osaa vielä kävellä, puhua, kärsii eroahdistuksesta. Mitäpä vauvan tai pienen taaperon tunteilla kunhan äiti pääsee töihin.

[QUOTE="Lissu";24113097]Ei ole kivaa ei. :( Oma mies onneksi aikoinaan osallistui paremmin. Ymmärsi, kun selitin, että voin a) istuttaa lapset telkan eteen, tehdä ruokaa, siivota, pyykätä yms. tai b) ulkoilla/kerhoilla lasten kanssa pariin otteeseen päivässä pari tuntia kerrallaan ja laittaa ruokaa, pyykätä ja siivota sen mitä sen lisäksi ehdin. Mies valitsi lapsilleen paremman vaihtoehdon. :)[/QUOTE]

Kyllä minä ehdin alsten kanssa kerhoilla ja ulkoilla ja tekemään kotityötkin, ei tuota ongelmaa. Ainuet hommat jotka mies tekee on nurmikon leikkuu ja autojen korjaaminen yms. miesten työt. Ei tulisi mieleenkään jättää mieehlle työpäivän jälkeen vielä kotihommat päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja voi sentään;24113290:
Että vauva vain hoitoon, joka ei osaa vielä kävellä, puhua, kärsii eroahdistuksesta. Mitäpä vauvan tai pienen taaperon tunteilla kunhan äiti pääsee töihin.

Niitä lapsia ei kannattaisi hankkia jos ei ole varaa....

Ehkä sun kannattais vähän relata ton sun siisteysintoilun kanssa. :D Tarviiko kaikkea koko ajan puunata? Muistutat mun äitiä. Jatkuvasti se vaan siivos. Sitten se nurisi kaikille kun kukaan muu ei tee mitään ja hän saa tehdä kaiken. Anna niiden pienien sotkujen olla.

Mutta kun mies jotenkin edellyttää tiettyä tasoa. Se ei kestä yhtään sotkua, mutta silti ei tee sotkulle itse mitään. Tai sitten tekee ja murisee ja vittuilee samalla, että mun olis pitänyt siivota. Tällöin joko paineesta menen auttamaan siivoamisesta tai protestoin tekemättä mitään (ja tuntien huonoa omaa tuntoa).

Jos keittiön tasoille on unohtunut jotain ja lattialle muutama palapeli sikin sokin, niin paikka on "kaaoksessa". Ja jos itse höllään, niin illalla saadaan kyllä molemmat aikaan ihan kiitettävä siivo, enkä halua aamulla heti herätä siivoamaan, vaan puhtaaseen kotiin.

[QUOTE="vieras";24113294]Kyllä minä ehdin alsten kanssa kerhoilla ja ulkoilla ja tekemään kotityötkin, ei tuota ongelmaa. Ainuet hommat jotka mies tekee on nurmikon leikkuu ja autojen korjaaminen yms. miesten työt. Ei tulisi mieleenkään jättää mieehlle työpäivän jälkeen vielä kotihommat päälle.[/QUOTE]

Ei tulisi mieleenkään opettaa kersoille niin leuhkaa ja ylimielistä asennetta, että rahalla maksetaan siitä, että joku muu tulee ja pesee jonkun toisen ylisuuren lukaalin tai jos on vähemmän rahaa niin joutuu tehdä enemmän työtä.

Risulla perseelle moisille vätyksille, jotka perse homeessa makaavat kun ovat olevinaan rikkaita työssäkävijöitä.

Jokainen jolla vähänkään moraalia, hankkii sen kokoisen kodin ja sen verran kersoja kuin itse jaksaa hoitaa ja pitää kunnossa.

[QUOTE="vieras";24113259] tän palstan kotiäidit ovat suurimmaksi osaksi ihan pelkkiä peruskoulun/lukion käyneitä maalaistytteleitä.[/QUOTE]

Voi kun suakin olisi joku pelkkä tytteli joskus vähän kasvattanut. :(

[QUOTE="vieras";24113300]Niitä lapsia ei kannattaisi hankkia jos ei ole varaa....[/QUOTE]

Miten tuo liittyi tähän ketjuun. Täällä kukaan ei ole valittanut sitä, ettei olisi varaa olla kotona lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrin;24113328:
Mutta kun mies jotenkin edellyttää tiettyä tasoa. Se ei kestä yhtään sotkua, mutta silti ei tee sotkulle itse mitään. Tai sitten tekee ja murisee ja vittuilee samalla, että mun olis pitänyt siivota. Tällöin joko paineesta menen auttamaan siivoamisesta tai protestoin tekemättä mitään (ja tuntien huonoa omaa tuntoa).

Jos keittiön tasoille on unohtunut jotain ja lattialle muutama palapeli sikin sokin, niin paikka on "kaaoksessa". Ja jos itse höllään, niin illalla saadaan kyllä molemmat aikaan ihan kiitettävä siivo, enkä halua aamulla heti herätä siivoamaan, vaan puhtaaseen kotiin.

Olisiko sittenkin kannattanut ottaa miehen luonteesta selvää ennen naimisiin menoa tai lasten tekoa? kuinka pitkä oli aika tutustumisen ja avioitumisen välillä?

En usko. Laita galluppi palstalle, niin saadaan selvyys asiaan.

Yhteistyössä