Mä en halua mennä töihin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en halua töihin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos oma stressaamisesi / työpelko on este, niin vitkuttelemalla se vaan pahenee. Pitäiskö sun hakea siihen jotain apua? Aika tökeröä alkaa miehelle luennoimaan kiintymyssuhteesta jos oikea syy on oma työpelko. Miehen huijaamista, suorastaan -eikö parisuhteen pitäisi perustua avoimuudelle ja luottamukselle :(

työpelko? vai pelko siitä ettei jaksa töissä? noin pienen lapsen kans se arki on vielä tosi väsyttävää.

Yhden lapsen kanssa arki väsyttävää?? Voi teitä hemmoteltuja kakaroita! Yhteiskunnan pitäs maksaa kun te lojutte kotona syömässä pizzaa palstailujenne välissä ja syötätte lapsellenne purkkimössöjä!! KUn ei jaksa eikä haluta mennä töihin!

Ihme stereotypia... Meillä ei ainakaan kukaan syö teollisia ruokia. Ja minä palstailen vain näin illalla, kun lapsi nukkuu.
Ainiin, mut mähän olenkin osa-aikainen opiskelija ja samalla hoitovapaalla. Ehkä mua ei lasketa tähän...
Vai olenkohan mä ehkä superlusmu ja yhteiskunnan taakka, kun makaan kotona syömässä pizzaa ja saan kotihoidontukea ja sen lisäksi teeskentelen opiskelevani ja saan myös opintotukea.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Hän haluaa tehdä työtä, ajaa taksia ja haluaa että minä menen töihin ja että lapsi hoitoon. Lapsen hoitoon laittaminen on tässä mulle se suurin kynnyskysymys...

No kun se hoitoonvienti on kynnyskysymys niin sitä helpomminhan sä perustelet miehelles, että sun on saatava tehdä duunia viikonloppuna, jolloin mies on kotona ja hoitaa lapsen! Eli miehes pitää luopua taksiajoista -siinä missä sun täydestä kotiäitiydestä. Tasapeli, vai mitä?

Hän haluaa tehdä työtä, ajaa taksia ja haluaa että minä menen töihin ja että lapsi hoitoon. Lapsen hoitoon laittaminen on tässä mulle se suurin kynnyskysymys...

No kun se hoitoonvienti on kynnyskysymys niin sitä helpomminhan sä perustelet miehelles, että sun on saatava tehdä duunia viikonloppuna, jolloin mies on kotona ja hoitaa lapsen! Eli miehes pitää luopua taksiajoista -siinä missä sun täydestä kotiäitiydestä. Tasapeli, vai mitä?

Joo, mutta mä en oikeen ymmärrä myöskään sitä, että miksi mun pitäs mennä töihin, koska meidän taloudellinen tilanne ei vaadi sitä. Tai alotuksessahan kirjoitan, että tiukkaa on, mutta ei niin tiukkaa, että ei pärjättäisi...

Joo, mutta mä en oikeen ymmärrä myöskään sitä, että miksi mun pitäs mennä töihin, koska meidän taloudellinen tilanne ei vaadi sitä. Tai alotuksessahan kirjoitan, että tiukkaa on, mutta ei niin tiukkaa, että ei pärjättäisi...

No siks, että miehes "voi" jättää toisen duunin pois ja osallistua osaltaan arkenne pyörittämiseen ja olla lapsenkin kanssa.

No käytännössä jos sulla ei ole edes työtä, niin työllisyystilanne on mitä on. Tuskin edes saat työtä sormiasi näpsäyttämällä, joten no hätä.
ja miksi se mies siitä työpaikasta puhuu. kai hän palkallaan saa asunnon maksettua ja laskut, ja sinä elätät noin pienen lapsen lapsilisällä kevyesti ja omat menot ja laskusi katat kevyesti kotihoidontuella. säästöön eijää mitään, se on ainoa haitta puoli. siis jos omaa olette joskus ostamassa. itse menin töihin ekasta heti ja kerrytin säästöjä. 2 lapsen jälkeen oli sama fiilis kuin snulla, eli minä en jaksa enkä pysty. onneksi oli säästöt.

Seliseli ap! Sä vaan haluut olla ja köllötellä kotona ja miehen pitäis maksaa kaikki! Ei ihme että mies viihtyy paremmin töissä kuin kotona sekä arjet että viikonloput! Ei jaksa katella sua! Pidätkö edes itsesi kunnossa?

siis te ette voi olla tosissanne :laugh:

missä nyt on kaikki kotiäidit, missä? :D

Se on jännä, että ihan sama, mitä kukakin kirjottaa, niin se väännetään vääräksi. Paljosta veto, jos olisin tehnyt aloituksen siitä, että vien hoitoon alle 1 veeni vaikka mies panee vastaa, olisin saanut haukut siitä, miten voin olla niin kylmä ja julma että vien niin pienen hoitoon. No, nyt tein alotuksen siitä, että haluan olla lapseni kanssa kotona vielä, koska tunnen, että en ole valmis palaamaan töihin vielä, ja tunnen että lapseni ei ole valmis hoitoon, niin saan siitä haukut, kun mies haluaa että menen töihin mutta en mene :D Tää on niin hauskaa.! :D

Joo naureskelin itse äsken samalle asialle. Mitä tahansa täällä sanot, niin aina tulee haukut jostain suunnasta.

Toivottavasti saat asiat järjestymään niin, että voit olla vielä kotona lapsesi kanssa hyvillä mielin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pimppa:
Jos nuori ihminen ei jaksa, niin kannattaa mennä lääkärille juttelemaan ja vähintään peruslabrat teettää.

Jos et "jaksa mennä töihin", niin huhhuh. Miehesi on arjet ja pyhät töissä, entäs jos tulee päivä jolloin hän ei enää jaksa???
Ei ne miehetkään mitään 24/7/365 käyviä raha-automaatteja ole!

Miten parisuhteenne voi?

Ilmeisesti sitä paremmin, mitä enenmpi ukko tekee töitä ja kantaa rahaa talouteen

Niinpä. Tämä tuntuu olevan niiiin tyypillistä.... 5 tai 10 ekaa vuotta perheellä menee kiikunkaakun kohtuullisen hyvin.
Sitten ne 35 - 40 -vuotiaat ukkomiehet valittavat, että kotona vaan mäkätetään eikä mikään riitä. Lapsilla on kalliit harrastukset, velkaa ja upea asunto, lomamatkoja yms. yms. yms.
Sitten se lapanen (=mies) joko naksahtaa tai löytää kenet-tahansa-toisen-naisen, ja yllätysyllätys rouva saa ukosta tarpeekseen.
Jos rouva antaa anteeksi, sama meno jatkuu forever, mutta oma valinta eli Onnellinen Perhe.

Joo, mutta mä en oikeen ymmärrä myöskään sitä, että miksi mun pitäs mennä töihin, koska meidän taloudellinen tilanne ei vaadi sitä.

Haluat siis, että miehesi elättää sinut.
Miksi vedät lapsen siihen mukaan?

Onko teillä ap asuntolainaa? Jääkö esim. asumiskustannukset miehellesi kokonaan? Ehkäpä miehesi haluaisi työnsä vastineeksi pistää rahaa johonkin muuhunkin kuin pelkkiin välttämättömyyksiin ja siksi tarvittaisiin myös sinun palkkasi kattamaan pakollisiakin menoja? Onko se väärin, jos mies haluaisi vaikkapa ulkomaille silloin tällöin tienaamillaan rahoilla? Tai ostaa jotain harrastuskampetta, tms?

Onko teillä ap asuntolainaa? Jääkö esim. asumiskustannukset miehellesi kokonaan? Ehkäpä miehesi haluaisi työnsä vastineeksi pistää rahaa johonkin muuhunkin kuin pelkkiin välttämättömyyksiin ja siksi tarvittaisiin myös sinun palkkasi kattamaan pakollisiakin menoja? Onko se väärin, jos mies haluaisi vaikkapa ulkomaille silloin tällöin tienaamillaan rahoilla? Tai ostaa jotain harrastuskampetta, tms?

Ei oo oma asunto, vuokra 380 kuussa. Minä maksan puolet hoitolisästä, mies puolet, toisella puolella maksan kännykkälaskuni ja lapsilisällä ostan ruokaa. Mies sit huoltaa autoa ja toki ostaa myös ruokaa kun ei lapsilisä riittäs.

Sitten se lapanen (=mies) joko naksahtaa tai löytää kenet-tahansa-toisen-naisen, ja yllätysyllätys rouva saa ukosta tarpeekseen.
Jos rouva antaa anteeksi, sama meno jatkuu forever, mutta oma valinta eli Onnellinen Perhe.

:D

Ei oo oma asunto, vuokra 380 kuussa. Minä maksan puolet hoitolisästä, mies puolet, toisella puolella maksan kännykkälaskuni ja lapsilisällä ostan ruokaa. Mies sit huoltaa autoa ja toki ostaa myös ruokaa kun ei lapsilisä riittäs.

Eli sun "tuloillasi" ei kateta ihan puolia? Onko silloin ihan oikein vaatia, että saat jatkaa kotiäitinä, jos miehesi -joka elättää perhettänne vähän enemmän- pyytää että menisit jo töihin myös?

niin no joillekin harvoille hyväonnisille sattuukin vaan niitä kilttejä lapsia joilla ei koskaan edes kipristä masua, yöt nukutaan heti 12h heräämättä, koskaan ei olla sairaana, ja aina leikitään tyytyväisenä rusetti päässä lattialla sillä aikaa kun äiskä vähän lepäilee.

:o :laugh: ai jos lapsi on vähänkin jotain muuta kuin mitä tuossa kuvailet, niin sen kanssa on väsyttävää? Ei hemmetti :laugh: joo ei ihme että arki stressaa ja väsyttää kun ihan normielämä on liian rankkaa :laugh:

no väsymyksen lisäksi mä voin meiän kohdalla todeta, että kyllä se kans aikatauluihin vaikuttaa. mun esikoisen kanssa kun saa ravata useempana päivänä viikossa jossain tutkimuksissa/ tukitoimissa, siihen päälle kun ottaa kuopuksen sairastelut niin olis siinä kyllä esimiehen sietokyky koetuksella! mä todella toivon, et esikoisen hoidot on saatu säännöllisiks ja kunnolla käyntiin kun töihin palaan, nyt tää on tällästä sinne tänne säntäilyä..

ja ap:lle, oletko harkinnut osittaista hoitovapaata ( vai millä nimellä se menee? ) eli tekisit lyhennettyä työviikkoa? ei tulisi lapselle niin pitkiä hoitopäiviä. ymmärrän kyllä, ettei noin pientä vielä raaskisi hoitoon laittaa, mutta jos miehesi kovasti hiillostaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voi hyvänen aika. Eikö se nyt ole hyvä asia, että ap haluaa hoitaa lapsensa itse? Mies vain pitäisi saada ymmärtämään tämän asian tärkeys.

Juu mies jatkakoon viikonloppuhommia ja viikkohommia, ei sillä mitään kotona tehdä, riitaa vain tulis. En ihmettele jos mies patistaa akkaa töihin? Ja jos kerran ei ole työpaikkaa, niin ilmoittautukoon työttömäksi että saa edes vähän parempaa rahaa. Saa mieskin tutustua lapseensa.

Voi hyvänen aika. Eikö se nyt ole hyvä asia, että ap haluaa hoitaa lapsensa itse? Mies vain pitäisi saada ymmärtämään tämän asian tärkeys.

Juu mies jatkakoon viikonloppuhommia ja viikkohommia, ei sillä mitään kotona tehdä, riitaa vain tulis. En ihmettele jos mies patistaa akkaa töihin? Ja jos kerran ei ole työpaikkaa, niin ilmoittautukoon työttömäksi että saa edes vähän parempaa rahaa. Saa mieskin tutustua lapseensa.

Kyseessä ei kuitenkaan ole kuin pieni aika lopulta. Puolikin vuotta eteenpäin, niin lapsen hoitoon viemisen seuraukset ovat paljon positiivisemmat. Mutta ap:na mielellään katsoisin tilannetta vasta vuoden kuluttua uudelleen.

Kun lapsi on pieni, niin silloin pitää ajatella ensisijaisesti häntä ja hänen perusturvallisuuden ja kiintymyssuhteen muodostumista. Siinä vaa'assa ei paljon muut seikat mielestäni paina.

Kyseessä ei kuitenkaan ole kuin pieni aika lopulta. Puolikin vuotta eteenpäin, niin lapsen hoitoon viemisen seuraukset ovat paljon positiivisemmat. Mutta ap:na mielellään katsoisin tilannetta vasta vuoden kuluttua uudelleen.

Kun lapsi on pieni, niin silloin pitää ajatella ensisijaisesti häntä ja hänen perusturvallisuuden ja kiintymyssuhteen muodostumista. Siinä vaa'assa ei paljon muut seikat mielestäni paina.

Ja mies ei voi hoitaa lasta, vain äiti kelpaa? Kukaan ei ole tässä ketjussa kehottanut lasta viemään hoitoon vaan jakamaan talouden tulon hankkimiset tasaisemmin että mieskin saa olla lapsen kanssa kotona.

Joo hyvä asia on kyllä jos on varaa ja toinen jaksaa yksin perheen elättää? Mitä jos ap:n mies on väsyny kun tekee töitä kun hullu ja haluaa että kumppani auttais edes vähän elannon hankkimisessa? On siis voi voi jos mies ajaa itsensä piippuun kunhan äidillä on hyvä olla??

Ja mies ei voi hoitaa lasta, vain äiti kelpaa? Kukaan ei ole tässä ketjussa kehottanut lasta viemään hoitoon vaan jakamaan talouden tulon hankkimiset tasaisemmin että mieskin saa olla lapsen kanssa kotona.

Toki isäkin voi hoitaa aivan yhtä hyvin. Pointtini olikin, että ap haluaisi itse hoitaa ja sen pohjalta lähdin kommentoimaan. Edelleen, lapsi on pieni vain vähän aikaa, ja uskon sen olevan jollain tapaa sovittavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Joo hyvä asia on kyllä jos on varaa ja toinen jaksaa yksin perheen elättää? Mitä jos ap:n mies on väsyny kun tekee töitä kun hullu ja haluaa että kumppani auttais edes vähän elannon hankkimisessa? On siis voi voi jos mies ajaa itsensä piippuun kunhan äidillä on hyvä olla??

Mä ajattelen tässä vain lapsen etua. Vanhemmat voivat mielestäni joustaa ja löytää jonkinlaisen kompromissin sille pienelle ajalle, josta tässä on nyt kyse. Puoli vuotta, tai vuosi, tai enempikin, jos he niin haluavat, mutta itse siirtäisin päätöstä muutoksista vielä jonkin verran eteenpäin.

Yhteistyössä