Mä en halua mennä töihin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en halua töihin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mies ei voi hoitaa lasta, vain äiti kelpaa? Kukaan ei ole tässä ketjussa kehottanut lasta viemään hoitoon vaan jakamaan talouden tulon hankkimiset tasaisemmin että mieskin saa olla lapsen kanssa kotona.

Toki isäkin voi hoitaa aivan yhtä hyvin. Pointtini olikin, että ap haluaisi itse hoitaa ja sen pohjalta lähdin kommentoimaan. Edelleen, lapsi on pieni vain vähän aikaa, ja uskon sen olevan jollain tapaa sovittavissa.

Tässä tapauksessa mies ei voi hoitaa lasta millään yhtä paljon kun tekee töitä tosi paljon ja on kuitenki tiukkaa..Minusta ois reilua että ap menis edes osa-aikaisena töihin ja isä sais olla enempi lapsenki kans.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
tässä tapauksessa mies ei JOUDU tekemään töitä kuin hullu, vaan tekee niin omasta tahdostaan.

Miten niin??? Aloituksessa sanottiin että on taloudellinen tila on sellainen että pitäis ap:n mennä töihin!

Ap on inisevä vässykkä, jolle tekisi hyvää nähdä työelämää. Haluaa vain olla lapsen kanssa kotona, ymmärrettävää jos muuhun ei ole kykyjä, mutta tuet pois siinä tapauksessa. Se olisi kohtuullista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
tässä tapauksessa mies ei JOUDU tekemään töitä kuin hullu, vaan tekee niin omasta tahdostaan.

Miten niin??? Aloituksessa sanottiin että on taloudellinen tila on sellainen että pitäis ap:n mennä töihin!

ja myöhemmin tuli ilmi että ap:n mies ei oo valmis luopumaan mistään että nykyisillä tuloilla pärjää. Meilläki on tiukkaa, ja helpottaa huomattavasti kun minä menen töihin, mutta ei se miehen työntekoa vähennä koska se itse haluaa niitä ylitöitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Voi hyvänen aika. Eikö se nyt ole hyvä asia, että ap haluaa hoitaa lapsensa itse? Mies vain pitäisi saada ymmärtämään tämän asian tärkeys.

Joo hyvä asia on kyllä jos on varaa ja toinen jaksaa yksin perheen elättää? Mitä jos ap:n mies on väsyny kun tekee töitä kun hullu ja haluaa että kumppani auttais edes vähän elannon hankkimisessa? On siis voi voi jos mies ajaa itsensä piippuun kunhan äidillä on hyvä olla??

Mä ajattelen tässä vain lapsen etua. Vanhemmat voivat mielestäni joustaa ja löytää jonkinlaisen kompromissin sille pienelle ajalle, josta tässä on nyt kyse. Puoli vuotta, tai vuosi, tai enempikin, jos he niin haluavat, mutta itse siirtäisin päätöstä muutoksista vielä jonkin verran eteenpäin.

Tiedätkö millaista on jos burn out tulee liialla työn teolla? Varmasti hyväksi lapselle että isä on ihan piipussa eikä jaksa lapsen kans tehdä mitään ja pahimmassa tapauksessa masentuu.. juu lapselle hyväksi..

Minä en vaan tuota ymärrä että toinen elättää koko perhettä vuosikausia ja yks saa olla kotona ja valittaa kun mies ei ikinä ole kotona.. huh huh.. mun ylpeys ei anna periksi että mies mua elättäis että minä saan olla kotona. Lapsi ei saa mitään traumoja jos menee vuoden vanhana hoitoon.

Munkin oli täysi pakko mennä töihin kun lapsi oli 1v ikäinen. Mies tosin jäi joksikin aikaa niin ettei lasta tarvinnut viedä hoitoon ja isovanhemmat hoitovat myös muutaman kuukauden.
Olimme mitoittaneet menomme (talolaina) sen mukaan että oli selviö että minä parempituloisena joudun palaamaan töihin.
Ei tuntunut kivalta, mutta oli pakko. Olen selvinnyt kohtalaisen hyvin ja pienempi on jo 3 v.

Mutta jos taloudellista pakkoa ei ole, en ymmärrä miksi äiti ei voisi jäädä kotiin?

Minä en vaan tuota ymärrä että toinen elättää koko perhettä vuosikausia ja yks saa olla kotona ja valittaa kun mies ei ikinä ole kotona.. huh huh.. mun ylpeys ei anna periksi että mies mua elättäis että minä saan olla kotona. Lapsi ei saa mitään traumoja jos menee vuoden vanhana hoitoon.

vuosikausia? tässä lapsi on 1v. Ei oo mies vielä kauaa elättäny. Ja se elättäjän rooli on isän silloin kun lasta hoidetaan kotona, koska kht:lla ei kukaan elätä perhettä.

tämä ja neiti dinan aikaisempi ketju kyllä kuvastaa tätä kotiäitien ajatusmaailmaa. mies ei sais käydä ulkona että voidaan istua sohvalla kotosalla joka ilta kun vaan ylitöittensä tai kahden duunin lomassa kerkee. ja naisen ei tarvitse tehdä mitään kun ei haluu mennä töihin.

vuosikausia? tässä lapsi on 1v. Ei oo mies vielä kauaa elättäny. Ja se elättäjän rooli on isän silloin kun lasta hoidetaan kotona, koska kht:lla ei kukaan elätä perhettä.

Ja koska ap:lla ei ole työpaikkaa, hän on saanut minimiäippärahan jolla ei todellakaan silläkään makseta yhtään mitään muuta kuin oma kännykkälasku.

Tiedätkö millaista on jos burn out tulee liialla työn teolla? Varmasti hyväksi lapselle että isä on ihan piipussa eikä jaksa lapsen kans tehdä mitään ja pahimmassa tapauksessa masentuu.. juu lapselle hyväksi..

En tiedä, ja tuo nyt on jostain tuulesta temmattu ajatus, että mies tekisi liikaa töitä ja väsyisi. Ap ei kuitenkaan sanonut niin, vaan joku on nyt laittanut sanat hänen suuhunsa. Sinäkö?

tämä ja neiti dinan aikaisempi ketju kyllä kuvastaa tätä kotiäitien ajatusmaailmaa. mies ei sais käydä ulkona että voidaan istua sohvalla kotosalla joka ilta kun vaan ylitöittensä tai kahden duunin lomassa kerkee. ja naisen ei tarvitse tehdä mitään kun ei haluu mennä töihin.

Sinä nyt unohdit miehen kotityöt, jotka on puolet päivän hommista.

Kuinka se mies on nyt yhtäkkiä elättänyt perhettä vuosikausia, vaikka lapsikin on vasta 10,5kk? :D

En tiedä, ja tuo nyt on jostain tuulesta temmattu ajatus, että mies tekisi liikaa töitä ja väsyisi. Ap ei kuitenkaan sanonut niin, vaan joku on nyt laittanut sanat hänen suuhunsa. Sinäkö?

Ei ole väsynyt työntekoon, vaan ihan omaksi ilokseen tosiaan haluaa akkansa tienaamaan?????????

Ei sano ei. Mutta sinä nähtävästi tiedät paremmin. Oli vaan oletus että jos mies olisi väsyny niin mitä sitten.. mutta sinähän sen tiiät;)

Kuinka se mies on nyt yhtäkkiä elättänyt perhettä vuosikausia, vaikka lapsikin on vasta 10,5kk? :D

En sanonu että ON ja en edes puhunu ap:sta vaan yleisesti..

En sanonu että ON ja en edes puhunu ap:sta vaan yleisesti..

Aivan... no, minä nyt olen kommenttini tähän ketjuun kirjoittanut, ja jos pointtini ei ole tullut selväksi, niin ei se enempää selittämällä sitten selviäkään.

Eli siis nainen joka haluaisi hoitaa vielä 1-vuotiasta kotonaan sekä itsensä että lapsen takia onkin yhtäkkiä työtä pakoileva laiska nauta eikä suinkaan hyvä äiti? Okei.

Ei voi mitään, mutta kyllä minusta nyt tuntuu että mies tässä tapauksessa hiillostaa naista turhaan töihin. Jos mies vapaaehtoisesti tekee kahta hommaa taitaa hänessä olla vähän työnarkomaanin vikaa (missään vaiheessa ei ole käynyt ilmi että hän valittaisi raskaista hommistaan vaan päin vastoin ei ole halunnut jättää viikonloppuduuniaankaan vaikka ap on sitä ehdottanut) ja jostain syystä hän kuvittelee että nainen, joka hoitaa lasta kotona = laiskottelee. Olen törmännyt näihin miehiin paljonkin elämäni aikana.

Voisiko ap oikeasti nyt saada jostain niin hyväpalkkaisen paikan, että se hoitorumba maksuineen olisi sen arvoista? Ap:n mielestä heidän tuloillaan on pärjätty, eiköhän sitä pärjättäisi vielä yksi vuosi. Meilläkin täällä eletään työmarkkina- ja kotihoidontuella ja hyvin menee, en ole edes hakenut töihin vielä, koska mies hakee aktiivisesti töitä/koulutusta ja hänen on mielestäni tärkeä päästä niihin hommiin heti kun tärppää. Jos käy niin huonosti että kun kakkosen imetys loppuu eikä mitään ole vieläkään löytynyt, mies jää kotiin ja minä menen opiskelemaan (minun papereillani kouluihin pääsee sisään vähän helpommin).

En ymmärrä mistä kaikki ap:ta haukkuvat täällä ovat taas saaneet bensaa tuleensa. Miestä puollustetaan henkeen ja vereen, niin kuin kyseessä olisi oma poika. Ja miehestä tiedetään vaan että hän tekee omasta halustaan kahta hommaa ja painostaa pienen lapsen äitiä myös töihin. Ei tuo minusta pyhimystä tee. Monesti juuri mies pettyy helpommin niihin pieniin tuloihin ja koska tässä tapauksessa miehessä on selkeästi sitä ryönarkomaanin vikaa, hän tuskin ymmärtää kuinka tärkeää lapselle voi olla vielä yksi vuosi kotonaan äidin luona. En ymmärrä miksi niin monet uskovat, että ap:n tilanteessa ap:nkin olisi pakko käydä töissä. Minusta syyksi on tähän mennessä löytynyt vain se, että mies haluaa. Mielestäni lapsen etu menee kyllä edelle, jos perheessä ei nähdä nälkää.

Ehdottomasti ap jäät vielä ihan hyvillä mielin kotiisi. 1-vuotiaskin on oikeastaan ihan vauva vielä. Sulla ei kuule ole mikään kiire vielä ainakaan vuoteen töihin.
Sä itse tiedät sisimmässäsi kun sinä ja lapsi olette valmiita siihen askeleeseen. Nyt ei ole sen aika, taidat tietää sen itsekin.
Kumpi on tärkeämpää lapsi vai materia. Jää kotiin ja laske omaa kulutustasi. Sano miehellesi, että vuosi vielä mennään näin sillä teidän lapsi ansaitsee sen.

Kadutko kymmenen vuoden päästä sitä, ettei sulla ollut sitä tai tätä tavaraa, kun piti elää tiukemmin? Vai kadutko kenties sitä, että et kuunnellut sydämesi ääntä ja elänyt lapsen rinnalla kun hän oli pieni?

Ja koska ap:lla ei ole työpaikkaa, hän on saanut minimiäippärahan jolla ei todellakaan silläkään makseta yhtään mitään muuta kuin oma kännykkälasku.

aijaa, mä kustansin omalla minimiäippärahalla meidän kuukauden ruuat joka kk :)

Sinä nyt unohdit miehen kotityöt, jotka on puolet päivän hommista.

kenestäköhän te puhutte. Meidän taloudessa kun se oon minä joka hoitaa kotityöt ja lapsen sinä aikana kun mies on töissä 8-18. Siinä kun siippa tulee kotia, syö ja juo kahvit, lukee päivän lehdet, ehtii tunteroisen olla tenavan kans ennen kuin mini menee nukkumaan. Ja meillähän mies käy ulkona, varmasti paljon enemmän kuin monen muun mies.

Yhteistyössä