Alkuperäinen kirjoittaja .:Ei näitä diagnooseja annetakkaan ilman selkeää syytä ja tarvetta. Ei ainakaan pitäisi. Itselläni on Asperger-lapsi mutta diagnoosia emme hae koskaan jos ei ole selkeää syytä ja tarvetta miksi sen tarvisimme. Se että esim. Asperger on ei ole syy diagnoosin hakemiselle.
mulla taas on aikuinen kaveri joka sai tän diagnoosin ilman sen kummempia perusteita. se kävi terapiassa masennuksen takia hoitajalla, ja yhden lääkäritapaamisen yhteydessä se psykiatri jutteli että just oli tästä seminaari kuinka add hoitamattomana aiheuttaa masennusta. ja ilman sen kummempaa se totes että tästä varmaan on kyse. tosta kuitenkin on aikaa, ja toi diagnoosi on käräjäoikeuden päätöksellä sittemmin poistettu mut mun mielestä toi on NIIN turhauttavaa! ja käsittämättömän vastuutonta siltä lääkäriltä. mut se tais olla sitä aikaa ku ad/hd:ta ja add:ta tehtiin vasta tunnetuksi suomessakin.
mä jollain lailla hämmästyin sitä että se neuvolan täti oli vieläki sitä mieltä että diagnooseja tehdään turhan hepposin perustein. ottaen huomioon että hoidon ja erityiskohtelun käsittääkseni saa ilman diagnoosiakin, ainaki lapset.