Mä en oikeesti jaksa enää yhtään idioottia vanhempaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Siis yhden lapsen vanhemmat on kyllä niiin perseitä kun osaa olla. Tässä muutama esimerkki:

1. Ajattelin tänä aamuna antaa eilistä jogurttia ja marjoja aamupalaksi puuron sijaan, tarjolla tietenkin myös hedelmiä ja leipää eli kaikille löytyy varmasti syötävää. No, tämän lapsen vanhemmat valittivat miten heidän neiti ei tykännyt jogurtista ja haluaa puuroa. Ja sitten taas inistään kun sanon että en ole keittänyt yhtään puuroa.

2. Lapsen ulkovaatteet kastuivat täysin ulkona eivätkä ehtineet kuivua. Ehdotin, että laittavat lapsen varahaalarin päälle ja jättävät nuo kastuneet vaatteet kuivumaan. Ei, sekään ei käynyt, siitäkin piti inistä.

3. He tuovat aina noin 15 min aiemmin kuin ovat ilmoittaneet. Ei siinä mitään, mutta saatan olla vielä seitsemältä yläkerrassa eli se on vielä minun vapaa-aikaa, en ole töissä silloin. Tulen yleensä alakertaan vasta muutamaa minuuttia ennen kuin ensimmäisen lapsen on ilmoitettu tulevan. Ja kun sanon asiallisesti, että se hoitoaika pitää sitten siirtää 15 min aikaisemmin, niin saan valitukset siitä miten minun pitää olla valmiina jo silloin. Niin, eihän mulla olekkaan aamulla muuta tekemistä kuin kytätä ikkunasta kuka saapuu 15 min ajoissa.

4. Hommasin yläkerran portaisiin semmoisen aidan, koska lapsia alkoi kiinnostaa liikaa sinne meneminen. Yläkerta on kuitenkin minun ja mieheni aluetta, alakerta on varattu lapsille.

Huoh. En oikeasti jaksa sitä ainaista marinaa ja ulisemista pikkujutuista.

No johan on porukkaa :( Luulis olevan tyytyväinen, kun välillä on muutakin ku puuroa. Hoitoaika käsite on vissiin ihan uppo outo heille. Ei päiväkodissakaan kukaan oota varttia aikasemmin et jos ekat lapset sattuskin tulemaan jo aikasemmin.

Hmmm... mun mielestä sinäkin valitat turhasta. Älä nyt tollasista ittees ota. Jospas ne ei olekaan valittamista vaan toteamuksia, tyyliin "Ai, teillä on portti postaissa", ja sinä otat ne valittamisena. Mikä ongelma tuo 2 oli? Omapa kai asiansa ottavatko varahaalarin vai eivät. Ja miten muuten ne haalarit kastui läpimäräksi, eikö lapsella ole kuravaatteita? Numero 3 on tosi ikävä juttu, tottakai muutatte hoitosopimusta, jos olet kunnallinen hoitaja.

En meinannut yhden lapsen vanhempia, vaan yhden lapsen minun hoidossani. Siis esimerkiksi Petterin vanhemmat. Tajusitko?
Valittivat nelosestakin.

Okei sori, tajusin väärin. No mitä se niille kuuluu jos ette halua lapsia yläkertaan? Mä olen kanssa lasteni päiväkodissa ihmetellyt joidenkin vanhempien vaatimuksia. Esim. "kurahousupakkoa ei saa olla, koska meidän x ei tykkää kurahousuista." Ja sitten ei ymmärretä, että tuskin ne muutkaan haluaa laittaa niitä kuriksia, jos yhdellä on jotain etuoikeuksia. Ärsyttävää!

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Mun äiti oli pph:na lähes 30 vuotta ja hän on sanonut, että vaikka vaikeita hoitolapsiakin on ollut niin kaikkein vaikeimpia on ollu jotkut vanhemmat. Joidenkin vanhempien mielestä pph:n elämän ainoa sisältö on juuri heidän lapsensa hoitaminen eikä hoitajalla ole oikeutta valita lomansa ajankohtaa tai muutenkaan valita vapaa-aikaansa.

Hmmm... mun mielestä sinäkin valitat turhasta. Älä nyt tollasista ittees ota. Jospas ne ei olekaan valittamista vaan toteamuksia, tyyliin "Ai, teillä on portti postaissa", ja sinä otat ne valittamisena. Mikä ongelma tuo 2 oli? Omapa kai asiansa ottavatko varahaalarin vai eivät. Ja miten muuten ne haalarit kastui läpimäräksi, eikö lapsella ole kuravaatteita? Numero 3 on tosi ikävä juttu, tottakai muutatte hoitosopimusta, jos olet kunnallinen hoitaja.

Mitenkähän haalarit kastuu? Jaa a, ompa mahdoton yhtälö.. a. joko niitä kurahousuja ei ollut. b. ne valskas jostain kun lapset rämpii maassa.

Ja ap:lle täydet sympatiat. I know..

Aika monella ihmisellä tuntuu toi todellisuudentaju hämärtyneen....
sitä kuvitellaan et päiväkodin henkilökunta asuu siellä päiväkodissa, ei kelleen tuu mieleen et niillä voi olla vaikka omiakin hoitoikäsiä lapsia joiden hoitoaikoja pitäs noudattaa.
Moni myös kuvittelee kaupan henkilökunnan asuvan siellä kaupassa tai kuvittelevat kaupan henkilökunnan olevan vastuussa siitä että saarioisten lihapullista löytyy luunpala.
Jotkut kuvittelee et jos ihmisellä on paljon lainaa niin hän on silloin rikas.
Jnejnejne.
Mä oon niin moneen tollaseen olettajaurpoon törmänny että meinaa vähän ahdistaa välillä, mut sit taas tajuan et niitäkin pitää olla et ite tajuaa olevansa aika normaali :xmas:

No eivät ole olleet toteamuksia. Joo, vähän paha laittaa kurahousuja lapselle kun niitä ei ole. Ja minun ostamat varakurahousut olivat liian pienet.

Harmi, vastassasi on siis ilmeisen hankalat vanhemmat. Joskus toisto auttaa, se että sanoo monta kertaa samasta asiasta ja vaikka kirjoittaa lapun tms. Kurjaa!
Mutta joidenkin asioiden kannattaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja olla välittämättä.

Ja sitten valitetaan, kun aina on vain puuroa, kun pikku ihminen ei tykkää puurosta...

Meillä ei sitten muksu saisi lainkaan aamupalaa, kun puron syönti stoppasi totaalisesti alle kahden vuoden iässä.
Eikä syö, ihan sama mitä puuroa, miten tehty tai kuka tehnyt, ei syö, ei vaikka olisi nk suden nälkä.

Kyllä minä kannatan vaihtuvuutta aamupaloissakin.

• Tykkää
Reactions: Zarppa ja TrueBlood
[QUOTE="jessi";26060855]no just, onpa varsin sopivaa kielenkäyttöä pph:lle...[/QUOTE]

Joo, tottakai mun täytyy olla perhepäivähoitajan roolissa 24/7 :xmas: Ei mulla tietenkään saa olla mitään muuta elämää :xmas:

[QUOTE="jessi";26060855]no just, onpa varsin sopivaa kielenkäyttöä pph:lle...[/QUOTE]

:D Katsopas mitä minä, päiväkodin työntekijä, kirjoitin tuossa vähän aiemmin. Jos emme saisi purkaa tuntojamme vaikka voimasanojen säestyksellä, ahdistus kasvaisi liian isoksi. Asiakaspalvelussa kun joutuu kuitenkin esittämään asiakkaan nenän edessä ymmärtäväistä.

Yhteistyössä