[QUOTE="Realisti";30324571]Ilmeisesti asutte helsingissä? Ei siellä niitä halpoja asuntoja saa moni muukaan, vaikka olisi luottotiedotkin kunnossa. Saattaisitte siltikin joutua jonottamaan kämppää vuosia. Ei siis kyse yhäkään ole sun luottotiedoista, vaan siitä, että teillä on niin isot menot (ja kyllä, isoksi osaksi lasten takia!) ettei silloin ole varaa täysipäiväiseen opiskeluun.
Ilmeisesti luottotiedottomuus on nyt se helppo mörkö jota syyttää, ja siksi et näe mitään muuta. Kuitenkin suurin syy ongelmiinne on se, että tulot on pienet ja menot isot, ja siksi sun täysipäiväinen opiskelu on mahdotonta. Mutta: niin se on joka ikiselle muullekin kahden lapsen vanhemmalle pk-seudulla. Sä et nyt jotenkin suostu uskomaan sitä, vaan jankutat luottotiedoista.
Hyvin harvalla kahden lapsen perheellä pk-seudulla on varaa siihen, että toinen vanhempi jättäytyy pelkälle opintotuelle. Halpoja opiskelija-asuntoja ei riitä kuin ihan murto-osalle, ja koska puolisosi on kuitenkin töissä, voi olla ettette koskaan saisi halpaa kämppää koska niitä jaetaan tarveharkinnalla.[/QUOTE]
Ömm. Meillä on varaa. Me ollaan laskettu jokaikistä senttiä myöten, ja meillä on nytkin varaa etten mä ole töissä, mutta vuokra on aivan kohtuuttoman suuri, ettei jää sitten yllättäviin menoihin jne. Ei meillä ole pahemmin menoja. Meillä on vain tuo vuokra 1200 ja sähköt sun muut. Ei ole autoa, ei ole lainoja..Ei ole mitään. Jos vuokrasta saa edes 200e pois, kaikki on hyvin. Mun opiskelu kokopäiväisesti on täysin mahdollista, ja ollaan tästä puhuttu pitkään. Mun piti jatkaa töissä opiskelun ohella, mutta mies pyysi etten olisi, koska mä en välttämättä näkisi lapsia esim 3 päivään. (lähtisin 7, tulisin 23, lähtisin taas 7..) Ja ei asuta Helsingissä. Ja asuntoa emme saa hoasilta, juurikin näiden luottotietojen takia.
Ja olin siis kotona 3 vuotta kotihoidontuella, joka ei ole paljon opintotukea suurempi.