Mä olen ihan hirveä äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En todellakaan kehtaa kirj..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En todellakaan kehtaa kirj..

Vieras
Mulla on tyttö 7kk ja toista odotan.. Tyttö on tosi vaativainen tapaus ja on tänään huutanut koko päivän.. Tyytyväinen on silloin kun isänsä tulee kotiin n. klo 17. En tajua mikä vika mussa on miksen osaa rauhoittaa tyttöä! Aiemmin ollut aina tyytymätöntä kitinää mutta tänään huusi aamusta asti, ei auttanut tutti, ei rinnasta suostunut syömään, ei kelvannut puuro jo sose ei mikään.. Puoli purkkia suostui syömään. Sitten vein sänkyynsä ja huuto vain yltyi. Hävettää tunnustaa mutta teki mieli huutaa että ole nyt vihdoin hiljaa... Tuntuu niin pahalta että edes ajattelen huutavani tuolle pikkuiselle eihän se hänen vikansa ole! Sitten aloin itkemään ja vauvan huuto tietysti vain yltyi entistä enemmän, mun oli pakko mennä toiseen huoneeseen ja jättää hänet sänkyynsä :'( :'( En tajua miksi niin tein että lähdin toiseen huoneeseen itkemään, pelkäsin kai että huudan hälle.. Sitten vauva hiljeni ja kun menin katsomaan, tuhisi täydessä unessa... Nyt mua hävettää ja kaduttaa ihan mielettömästi että hänen annoin itkeä itsensä uneen, ei koskaan meillä ole noin tehty.. Tiedän että vauva syliä kaipaa mutta nyt en tajua miksi tein noin.. Itse todella väsynyt ja uusi raskaus (rv13) verottaa voimia sekä mun mielialoja vaihtelee.. Kiitos kun sain purkaa.

Ei se lapsi siitä kärsi, että itkuunsa nukahti. Hyvä vaan kun sait olluksi huutamatta!
Taisikin tinttailla väsyään, ehkä on herätessään hyväntuulinen!
Hali sulle, koita jaksaa!
Mä en tosin itse enää imettäisi, jos olisin raskaana uudelleen.Mutta oma valintasi ja meni aiheen sivusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen ketjun aloittaja:
Onko imetykselle jotain estettä muuten jos uudelleen raskaana?

En oo ollu ite vastaavassa tilanteessa mut ne mitä oon kuullu niin maito saattaa maistua erilaiselle jolloin lapsi ei enää huoli sitä ja sit verottaahan se äidin ravintoaineita joten pitää huolehtia että saa tarpeeksi kaikkea.
(ihan vierestä mutta tulipa aivan hirvittävä lause :) )

Eipä kai siinä sen kummempaa haittaa tai vaaraa ole kuitenkaan.

Minä olen joskus sortunut korottamaan ääntäni (en ihan huutamaan) ... Vauva siitä on ihmeissään ja hiljenee, saattaa jopa alkaa nauramaan... Pahalta se itsestä tuntuu, mutta joskus ei muua auta... Ei sitä huutoakaan jaksa aina kuunnella...

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen ketjun aloittaja:
Onko imetykselle jotain estettä muuten jos uudelleen raskaana?

Ei ole, mutta sä "ruokit" kahta yhtä aikaa ja se vaatii hurjasti energiaa!
Muista huolehtia itsestäsi!
Ja vieroita eka vauva ajoissa, että saat uudelle vauvalle ternimaitoakin!
Tosin jotkut imettävät esikoista kokoajan vaikka tulee uusikin vauva.
Ja voi siinä käydä niinkin, että jos rintasi eivät ehdi olla tarpeeksi kauan levossa, uudelle vauvalle ei tulekaan niin paljon tai kauan maitoa.
Mutta siis mitään estettä imettämiselle ei ole, vaikka oletkin raskaana.

Jokainen joskus väsyny ja hyvä vaan että menit toiseen huoneeseen rauhottumaan =) Itsekki raskaana ja tuntuu että väsyy helpommin ja mielialat vaihtelee :ashamed: ja joskus kun täälä kaikki kolme kiukkuaa yhtäaikaa niin meen pihalle laskeen kymmeneen :D :hug: sulle!

Kuten olet jo kuullutkin, teit todella viisaasti kun menit toiseen huoneeseen. Lapsesi kärsisi paljon enemmän, jos olisit jäänyt siihen huutamaan, kuin nyt kun menit rauhoittumaan.

Tuo lapsen kiukuttelu saattaa johtua siitä, että hänellä on jano, mutta ei halua enää juoda maitoasi. Koitappa tarjota pullosta tuttelia.

Ja nyt kun olet raskaana ja imetät, muista syödä lisä vitamiineja.

Minä olen raskaana 25 viikolla, ja se alkuväsymys on todella muistissa. Se oli nyt todella kauheeta. Pakko oli lapset hoitaa (rakennusaika), vaikka itse olisi halunnut vain nukkua..

Minäkin teen silloin kun pinna katkeaa, että menen pois huoneesta. Nykyisin minun ei tarvitse kuin sanoa, että mun on pakko lähteä tuonne muuten räjähdän. Niin jo isommat hiljenee ja kun he hiljenee, hiljenee pienemmätkin. He ei halua jäädä siihen yksin, vaikka tietävätkin, että ei äiti kauan pois ole. Meillä ainakin nuo hetket tulee aina ennen kuin ruoka on saatu suuhun... kaikki nälkäisiä ja janoisia..

Yhteistyössä