V
viera
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun lapsi oli tuossa iässä vaikeasti nukutettava, ja luin jostain, että jos ei nukahda 20 minuutissa, niin sängystä pois, ja toiseen huoneeseen vähäksi aikaa. Minä tein noin kun ei näyttänyt yhtään siltä, että nukahtaisi. Annoin vähän maitoa ja leipää nakerrettavaksi, ka vähän ajan päästä yritettiin uudestaan. Ja kaikki ilman stressiä. Jos ei nukuta, niin saa sitten istua syöttötuolissa vähän aikaa kun tiskaan astiat. Sitten yritetään uudestaan, ja joka kerta toisella yrittämisellä simahti heti. Minusta tuntuu, että teillä nukkumaanmeno on taistelutanner nykyään, sinä stressaat, lapsi vaistoaa sen, eikä osaa rentoutua, ja noidankehä on valmis.
Mä en ole ottanut koskaan pois sängystä koska olen ajatellut että lapsi tajuaa että kiukkuamisella saa tahtonsa läpi ja pääsee taas leikkimään. Täytyy varmaan kokeilla huomenna tuota.
Niin, et päästä leikkimään. Anna vaikka jotain syömistä. Hiilihydraatti+maito yhdistelmä saa meidän muksut nuokkumaan. Tänä iltana söi tuoreita sämpylöitä ja maitoa mahansa täyteen, ja nukahti noin 3 minuutissa!