Mä oon niin paska äiti ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Lapset joutuneet leikkimään keskenään koko aamun, kun mä en vaan jaksa. Ei jaksa lähteä ulos, kun siellä on kylmä, enkä mä osaa leikkiä noiden kanssa vaikka vähän väliä pyytävät. Tässä vaan istun koneella enkä jaksa lounastakaan tehdä. Helvetin tylsää. :(
Lapsilla ikää 5 ja 3 v, jääkö niille jotain traumoja?

Ota lapset siihen viereen ja katselkaa yhdessä jotain kuvia tai nalle puhin sivuja, tms. Lapset oppivat samalla sanoja, ja kivaa on. Papunetin sivulta löytyy kuvapankista myös kuvia ja äänipankista ääniä, mitä voi arvailla. Ainakin meillä lapset tykkäävät. Vanhojen valokuvien katselu on myös kivaa ja hyödyllistä.

onko muitakin tällaisia äitejä? Mä kyllä usein yritän istua lastenhuoneen lattialle leikkimään, mutta en osaa eläytyä leikkeihin enkä jaksa siinä varttia kauempaa istua vaan keksin jotain hyödyllisempää tekemistä (kuten koneella istumisen). Olen nettiaddikti ja se tekee musta entistä passiivisemman äidin :(

En mäkään leiki lasteni kanssa, kirjoja kyllä lueskellaan ja puistossa peuhataan mutta mua ei vaan kiinnosta yhtään mikään pikkuautolla ajelu, piste. Isänsä kyllä rakentelee legoilla ja vaikka mitä... Eikä tässä mielestäni oo mitään outoa!

en leiki koskaan. Kyllä lapset leikkii paljon paremmin mitä jos aikuinen tulee sählään ja neuvomaan. Parempi mielikuvitus niillä itsellä on.
Onko teidän oma äiti sitten istunut lattialle teidän kanssa leikkiin? meillä ei ainakaan.

En leikilasten kanssa juuri koskaan. En kuulemma edes osaa. 6v sanoo näin. :D

Oma äitimme ei leikkinyt senkään vertaa ja meillä puuhataan lasten kanssa muuten aika paljon, suunnistetaan, käydään kävelylenkeillä, uimassa jne jne. Mies tykkää kyllä pelata jotain lautapelejä lasten kanssa.

Lapset 6v, 4v ja 1v.

Yhteistyössä