Mä VIHAAN banaanitahroja!!! Ei kai lasten tarvitse syödä banaania?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Siis kai ne vitamiinit saa muistakin hedelmistä?

Mä en enää kestä sitä että vaate on kerran päällä ja sitten sen saa heittää roskiin koska siinä on niitä saakelin tummia banaanitahrapilkkuja jotka EI lähde pois.

En minäkään ole mitään banaanitahroja vaatteissa nähnyt, vaikka tuo jätkä on noita banaaneja aika paljon syönyt ja tahrinut niillä, kyllä ne kaikki on pesussa pois lähteneet.

Sullahan on mega määrä muutenkin vaatetta! Just kävin katsoon sun ostoksia, miten sä voit löytää aina ne kivat?? Kun mä meen johonki, ei mitää noin kivaa ja halvalla....

Onko sulla huono pesuaine vai käytätkö liian matalaa lämpötilaa? Ei meillä ole jäänyt banaanista tahroja vaatteisiin, voikukukasta sen sijaan jää ja niistä en tiedä millä ilveellä saisi pois.

Mä en tiedä mitä on banaanitahrat eikä meillä oo sellasia näkynyt.
Pojat syö banaaneja melkein päivittäin ja niitä on usein eväänä.

.. niin vaatteet on kyllä ihan puhtaita normaalin pesun jälkeen :D

Mä vihaan banaaneja ja meidän lapset syö niitä todella harvoin, eikä niillä mitään traumoja tahi puutoksia tunnu olevan.

(Olin pienenä kamalan kiltti ja ujo ja inhosin jo silloin banaaneja, hoidossa oli niitä kuitenkin aika usein ja väkisin sit söin... Välillä tuli ylös mutta koitin nielasta uudelleen vaan. Sen jälkeen en oo banaaneja syönyt, ja mua ällöttää koskeakin niihin ja ne haisee pahalle. Pahimmat koulumuistot on yläasteelta kun ruokalassa 300 ihmistä ympärillä mässyttää banaania :x )

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
sanoppa muuta!

Ps. onko kellään kokemusta, että jos valkosia vaatteita värjää violetin värjäysaineen kanssa, niin saako porkkana/banaani/rasvatahroja ees vähän piiloon?? Ostin sellasta meinaa tänään.

ei niitä piiloon sillä saa. ja ota muuten huomioon että ompelulanka ei välttämättä värjäydy ollenkaan. lanka yleensä keinokuitua ja se ei värjäänny. eli paita on violetti jossa valkoiset ompeleet

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulla huono pesuaine vai käytätkö liian matalaa lämpötilaa? Ei meillä ole jäänyt banaanista tahroja vaatteisiin, voikukukasta sen sijaan jää ja niistä en tiedä millä ilveellä saisi pois.

Mä pesen 40-60-asteessa, pesuaineena omon jauhe tai hajusteeton erisan. Banaanitahrat ei lähde mihinkään.

Tietenkään isomman lapsen vaatteet ei banaanista niin tahraannu, mutta tuo 9kk vauveli saa vaatteet sillä pilalle hetkessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:
sanoppa muuta!

Ps. onko kellään kokemusta, että jos valkosia vaatteita värjää violetin värjäysaineen kanssa, niin saako porkkana/banaani/rasvatahroja ees vähän piiloon?? Ostin sellasta meinaa tänään.

ei niitä piiloon sillä saa. ja ota muuten huomioon että ompelulanka ei välttämättä värjäydy ollenkaan. lanka yleensä keinokuitua ja se ei värjäänny. eli paita on violetti jossa valkoiset ompeleet

No ne vaatteet mitä aion värjätä ei voi pahemmaksi muuttua, joten ei auta kun kokeilla miten käy.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sullahan on mega määrä muutenkin vaatetta! Just kävin katsoon sun ostoksia, miten sä voit löytää aina ne kivat?? Kun mä meen johonki, ei mitää noin kivaa ja halvalla....

Onhan niitä aika paljon juu...mutta kyllä se silti harmittaa. Eilen oli likoilla ekaa kertaa ihanat vaaleanpunaiset vaatteet ja nyt molempien paidan/bodynreunat on tummassa banaanitahrassa :|

En saanut niitä heti likoamaan kun oltiin liikenteessä ja likat söi reissussa sitä banaania. Hitto että harmittaa :(

Omo ja LV color käytössä, asteina 40-60. En sitten tiedä onko tuossa vika?!

Mä pesen 40-60-asteessa, pesuaineena omon jauhe tai hajusteeton erisan. Banaanitahrat ei lähde mihinkään.

Tietenkään isomman lapsen vaatteet ei banaanista niin tahraannu, mutta tuo 9kk vauveli saa vaatteet sillä pilalle hetkessä.

Ei meilläkään 7v sottaa...ja tuo 1,5v sottaa enää vähän...mutta vauva sottaa sitten senkin edestä.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Mä pesen LV colorilla, aina 60 astetta. On lähteneet banaanit ja jopa mustikat ja muut marjat. Voikukka ei lähe.

Mä pesen LV colorilla, aina 60 astetta. On lähteneet banaanit ja jopa mustikat ja muut marjat. Voikukka ei lähe.

Ilman tahrakäsittelyä ja vasta seuraavana päivänä?

Meillä ei tosiaan kyllä lähde, vaan tummat jäljet jää.

vanishiä, lähtee viimeistään tahrat kun liotat niitä sen pari tuntia ja aniankin meillä on värit pysynyt vaatteissa :) nykyään pistän aina vanishiä koneeseen ja ei oo tahroja sen jälkeen vaatteissa näkynyt :)

Koita Vanishin tahranpoistogeeliä, mä olen sillä saanut lähtemään vaikka mitä. Vaaleanpunaisiin voit laittaa sitä valkoisille tarkoitettua, se on tehokkaampaa.

Ilman tahrakäsittelyä ja vasta seuraavana päivänä?

Meillä ei tosiaan kyllä lähde, vaan tummat jäljet jää.

Ihan suoraan heitän koneeseen, joskus ovat korissakin päivän, ilman mitään erityiskäsittelyä. Meillä toinen lapsista yleensä aina vielä oikein hieroo sen banaanin paitaansa..

Oliskohan jossakin veden kovuudessa eroa ja pesuaine ei toimi yhtä hyvin tai jotain?