Maaseudun työttömät joutuvat muuttamaan etelään töihin tai korvaukset loppuvat.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siirretään tehtaat Kiinaan ja ne suomalaiset duunarit saa mennä perässä! Sitten tajuavat olla lakkoilematta ja tyytyvät muutamaan euroon päivässä.
 
mulla kävi niinpäin että muutinkaupungista maalle työn perässä. kyllä se joskus ärsyttää kun työttömät valittaa ettei ole töitä mut eivät ole valmiita tekemään mitään sen työnsaannin eteen.
 
Mulle herää vaan yksi kysymys; kuka maksaa ne työmatkakulut, jos työmatka on pitkä?
OK, mulla on 300km työmatkaa, ja saan kilometrikorvauksen, mutta ei se päivittäisenä työmtakana toimis, ainoastaan keikka luonteisesti. Jos se olis päivittäinen työmatka, niin, tuskin työnantajan kannattais enää pitää muo, koska kilometrikorvaukset nousis liian isoiksi. Ja jos mun pitäs maksaa työmatkat omasta pussista, mulla ei olis varaa käydä töissä.
 
Mutta onhan e-suomessakin työttömiä. Kuinka siis todistetaan, että Pertti Kuusamosta saisi kyllä töitä Vantaalta, jos vaan muuttaisi sinne, kun Vantaallakin on työttömiä? Ja mihin kaikki pohjosen ihmiset laitettaisiin asumaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?

Tarpeekseen mistä? Luulen, että väki on niin hajallaan ja saa tarpeekseen niin eri asioista, ettei yhteisiä barrikadireissuja löydetä eikä edes haluta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi toisaalta väen vägällä pidetään yllä kallista ja tyhjää maaseutua?

En näe Suomen tulevaisuutta kovin järkevänä, jos joku 4 miljoonaa tunkeutuu vaikka seuraavan 15 vuoden sisään Helsingin liepeille asumaan? Miksi bruttokansantuotteen pitäisi alituiseen kasvaa? Ja vieläpä niin, että ne ihmiset, jotka sen kasvun tekevät, joutuvat elämänä huonommin kuin aiemmin? Luonto tuhotaan siinä sivussa. Kuka siitä kaikesta kostuu?
 
Mulle tuli tästä omituinen ajatus, mikä menee vähän ot, mut kuitenkin.
Miksi Kainuussa on niin ankeaa ja miksi kuitenkin sinne menee koulutettua työvoimaa muualta?
Siis onko kysymys jonkunlaisesta "heimoluonteesta" että Kainuussa on alistuttu heikkoon elintasoon ja köyhyyteen? Sielähän on masennustakin enemmän kuin muualla maassa ja ihmiset jotka on siellä töissä olleet (jostain syystä mä tunnen monta, kun on ollu siellä jonkunaikaa töissä) sanoo että siellä masennus valuu kaikkialla ympärillä kun tahmea lima, sielä on ihan käsittämätömän erilaista kun muualla suomessa?
Siis köyhä maakunta, jossa on paljon työttömiä ja silti täältä sinne menee ihmisiä työn perässä WTF :o ???Eikö sitä paikallista väestöä tosiaan saada koulutettua niihin tarjolla oleviin töihin???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi toisaalta väen vägällä pidetään yllä kallista ja tyhjää maaseutua?

Aivan. Kyse on siitä haluammeko pitää koko maan asuttuna vai emme. Tähän asti olemme halunneet, varsinkin puolustusvoimat ovat pitäneet sitä tärkeänä. Toisaalta Suomen kaikki asukkkaat mahtuisivat hyvin kehäkolmosen sisäpuolelle. Ja miten käy vanhusten, kun työikäiset muuttavat pois? Muuttavatko he perässä kasvukeskuksiin?

Kyse on suoraan siitä minkä tulevaisuuden valitsemme. Ja päätös siitä on poliittinen, mutta asiaa on ehdottomasti harkittava ja siitä on keskusteltava. Itse en ole vielä muodostanut mielipidettä asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?

Tarpeekseen mistä? Luulen, että väki on niin hajallaan ja saa tarpeekseen niin eri asioista, ettei yhteisiä barrikadireissuja löydetä eikä edes haluta.

Irankin oli hajallaan 1970-luvun lopulla. Shaahi saatiin syöstyä pois vallasta. Maasta kuviteltiin tulevan sosialistinen, mutta tulikin sitten islamistinen, sillä heidän leirinsä oli kaikista yhtenäisin. Saas nähä miten meiän käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi toisaalta väen vägällä pidetään yllä kallista ja tyhjää maaseutua?

En näe Suomen tulevaisuutta kovin järkevänä, jos joku 4 miljoonaa tunkeutuu vaikka seuraavan 15 vuoden sisään Helsingin liepeille asumaan? Miksi bruttokansantuotteen pitäisi alituiseen kasvaa? Ja vieläpä niin, että ne ihmiset, jotka sen kasvun tekevät, joutuvat elämänä huonommin kuin aiemmin? Luonto tuhotaan siinä sivussa. Kuka siitä kaikesta kostuu?

En minäkään, mutta en näe järkeä myöskään paluusta 50-luvun asutusmalliin (hajautettu).

Tuohon vallankumousasiaan: mitkä tahot näet vahvimpina meillä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viepas:
Mutta onhan e-suomessakin työttömiä. Kuinka siis todistetaan, että Pertti Kuusamosta saisi kyllä töitä Vantaalta, jos vaan muuttaisi sinne, kun Vantaallakin on työttömiä? Ja mihin kaikki pohjosen ihmiset laitettaisiin asumaan?

No se muuttaisi vasta kun saisi niitä töitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tuohon vallankumousasiaan: mitkä tahot näet vahvimpina meillä?

En kommentoi. :) Sähköinen liikennehän on valvottua ja voi koitua harmia maanalaisille, jos käyn heidän voimiaan julkisesti esittelemään. j/k

Parin viikon päästä on Neilikkavallankumouksen 36-vuotispäivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tuohon vallankumousasiaan: mitkä tahot näet vahvimpina meillä?

En kommentoi. :) Sähköinen liikennehän on valvottua ja voi koitua harmia maanalaisille, jos käyn heidän voimiaan julkisesti esittelemään. j/k

Parin viikon päästä on Neilikkavallankumouksen 36-vuotispäivä.

:flower: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulle herää vaan yksi kysymys; kuka maksaa ne työmatkakulut, jos työmatka on pitkä?
OK, mulla on 300km työmatkaa, ja saan kilometrikorvauksen, mutta ei se päivittäisenä työmtakana toimis, ainoastaan keikka luonteisesti. Jos se olis päivittäinen työmatka, niin, tuskin työnantajan kannattais enää pitää muo, koska kilometrikorvaukset nousis liian isoiksi. Ja jos mun pitäs maksaa työmatkat omasta pussista, mulla ei olis varaa käydä töissä.
Jos sinulla on normaali työpaikka, niin työnantaja ei maksa matkakulujasi töihin, vaan voit vähentää verotuksessa matkakustannukset halvimman kulkuneuvon taksan mukaan. Jos oma auto hyväksytään, niin vähennyksen määrä on 0,24 e / km. Jos vuokraat asunnon työn vuoksi, niin siitä saa tehdä max 250 e /kk vähennyksen verotuksessa tietyin rajoituksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tuohon vallankumousasiaan: mitkä tahot näet vahvimpina meillä?

En kommentoi. :) Sähköinen liikennehän on valvottua ja voi koitua harmia maanalaisille, jos käyn heidän voimiaan julkisesti esittelemään. j/k

Parin viikon päästä on Neilikkavallankumouksen 36-vuotispäivä.

:flower: :D

Jos radiossa alkaa soida, Grândola, vila morena, tiedät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/04/10/jos-haluaa-palkkaa-on-pakko-muuttaa/20104978/12

Tämä on juuri tätä, niin oksettavan pinnallista nykyaikaa. Kaikki pelkkää pinnallisuutta. Ei ihmistä voi vaatia hylkäämään(olemaan erossa tai luopumaan) hänelle tärkeistä asioista. Omasta kodista, synnyinseudustaan, sukulaisista, perheestään, lapsistaan, ystävistään jne.

Jos ihminen pakotetaan tekemään tuollainen valita vasten tahtoaan ja luonnetaan, niin siitähän seuraa hirveä pahoinvointi.

Jokainen, jolle tuollainen vaihtoehto sopii, niin voi muuttaa vapaasta tahdostaan. Ei ketään voi eikä saa pakottaa. On oltava ja keksittävä parempia vaihtoehtoja.

Ei minustakaan olisi missään Helsingissä asumaan. Kiva paikka käydä lomalla, mutta hoitoon joutuisin, jos sinne joutuisin asumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oksettavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/04/10/jos-haluaa-palkkaa-on-pakko-muuttaa/20104978/12

Tämä on juuri tätä, niin oksettavan pinnallista nykyaikaa. Kaikki pelkkää pinnallisuutta. Ei ihmistä voi vaatia hylkäämään(olemaan erossa tai luopumaan) hänelle tärkeistä asioista. Omasta kodista, synnyinseudustaan, sukulaisista, perheestään, lapsistaan, ystävistään jne.

Jos nuo siteet katkeaisivat, niin mikään ei sitoisi minua Suomeen. Jos joutuisin muuttamaan Helsinkiin, niin muuttaisin saman tien paljon etelemmäksi. Tosin tällä hetkellä on täälläkin töitä, mutta työ on sellaista mille on kysyntää ulkomaillakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oksettavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/04/10/jos-haluaa-palkkaa-on-pakko-muuttaa/20104978/12

Tämä on juuri tätä, niin oksettavan pinnallista nykyaikaa. Kaikki pelkkää pinnallisuutta. Ei ihmistä voi vaatia hylkäämään(olemaan erossa tai luopumaan) hänelle tärkeistä asioista. Omasta kodista, synnyinseudustaan, sukulaisista, perheestään, lapsistaan, ystävistään jne.

Jos nuo siteet katkeaisivat, niin mikään ei sitoisi minua Suomeen. Jos joutuisin muuttamaan Helsinkiin, niin muuttaisin saman tien paljon etelemmäksi. Tosin tällä hetkellä on täälläkin töitä, mutta työ on sellaista mille on kysyntää ulkomaillakin.

Minun alallani on töitä missä tahansa, etten onneksi joudu koskaan muuttamaan työn perässä. En kyllä voisi vaatia sellaista keneltäkään.
 

Yhteistyössä