V
vieras
Vieras
Kun ajatellaan tuota otsikkoa, niin mikä puolue kannattaisi tuota ja mikä taas ei. Siinä teille miettimistä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja suski:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja suski:Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.
Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?
Marja Tiura on juuri sellainen lurjus kuin "maan tapa" edellyttää. Jutta Urpilaisella on pukeutumisessa ja puheissa tullut muutama kömmähdys. Tosin samat teot eivät olisi olleet kömmähdyksiä jollakin toisella poliitikolla.
Jos puolueen puheenjohtaja ei edusta puolueen linjaa, niin kuka sitten? Keskusta on muuten vieläkin sellainen puolue, jossa mitään ei tehdä ilman johdon siunausta.
En allekirjoittaisi tuota. Ja tuo esiin nostamasi on kömmähdys joita ihmisille tapahtuu. Eikä edes paha sellainen ja sen perusteella tuomitset koko puolueen? Vai tuomitsetko kenties ihmisen puolueen perusteella?
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?
Alkuperäinen kirjoittaja suski:Jutta Urpilaisen verkkosukkahousut ovat aika viaton asia tohon verrattuna.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne.
Nuo on kyllä enemmän Keskustan tekosia, Kokoomus rapauttaisi terveydenhoidon ja sosiaalipalvelut. Talous on harvoja asioita jossa Kokoomus on hyvä. Keskusta on paras, kun vain pääsisi eroon turhasta maanviljelijöiden tukemisesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Oksettavaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/04/10/jos-haluaa-palkkaa-on-pakko-muuttaa/20104978/12
Tämä on juuri tätä, niin oksettavan pinnallista nykyaikaa. Kaikki pelkkää pinnallisuutta. Ei ihmistä voi vaatia hylkäämään(olemaan erossa tai luopumaan) hänelle tärkeistä asioista. Omasta kodista, synnyinseudustaan, sukulaisista, perheestään, lapsistaan, ystävistään jne.
Jos ihminen pakotetaan tekemään tuollainen valita vasten tahtoaan ja luonnetaan, niin siitähän seuraa hirveä pahoinvointi.
Jokainen, jolle tuollainen vaihtoehto sopii, niin voi muuttaa vapaasta tahdostaan. Ei ketään voi eikä saa pakottaa. On oltava ja keksittävä parempia vaihtoehtoja.
Ei minustakaan olisi missään Helsingissä asumaan. Kiva paikka käydä lomalla, mutta hoitoon joutuisin, jos sinne joutuisin asumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Viepas:Mutta onhan e-suomessakin työttömiä. Kuinka siis todistetaan, että Pertti Kuusamosta saisi kyllä töitä Vantaalta, jos vaan muuttaisi sinne, kun Vantaallakin on työttömiä? Ja mihin kaikki pohjosen ihmiset laitettaisiin asumaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Se on oikein, että noi peräkammareiden pojat ajetaan etelään etsimään töitä. Samalla maaseudut saavat uusia maksukykyisiä asukkaita, kun eläköityvät etelän kaupunkilaiset muuttavat maalle viettämään rauhallisia eläkepäiviä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä kyllä pitäisin parhaana sitä, että Suomi olisi kutakuinkin tasaisesti asutettu. Ei ne 70-luvun tarinat Helsingin Jakomäestäkään niin kovin onnellisten ihmisten tarinoita ole, kun sydän jäi kotiseudulle ja tilalle tuli ankea ja harmaa kerrostalolähiö. Pidän sosiaalista turvaverkostoa niin tärkeänä asiana lapsiperheille, että miettisin kaksi kertaa, kannattaako muuttaa jonnekin, missä sitä tukiverkostoa ei ole. Ja stressata pätkätöissä joka helevetin kerta, kun lapset tai itse on sairaana.
Lisää työpaikkoja maaseudulle. Monissa työpaikoissa etätyö olisi mahdollista, jos työnantajat eivät suhtautuisi siihen niin ennakkoluuloisesti.
Pitää olla sitten melkoisen hyvä palkkakin. Ainakin mitä VR:n lippujen hintoja katsoo.Alkuperäinen kirjoittaja pillipiipari:Uusia sosiaalisia piirejä voi löytää ja tehdä. Sukuun voi pitää yhteyttä netin kautta, puhelimitse ja käymällä kylässä monta kertaa vuodessa jos niin haluaa. Ystäviä löytyy ja heistä voi kutoa itselleen uuden tukiverkoston jos niin haluaa.
Mun työpaikan kuudesta työntekijästä 3 tekee 99%:sti etätöitä. Joka päivä meillä on palaveri Skypen kautta. Myös monien asiakkaiden kanssa pidetään nykyisin palaverit puhelimitse.Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:amen. tätä mä juuri olen miettinnytkin, että kun tänä päivänä tuota tietopuolen-/ toimistopuolentyötäkin voisi kyllä hajauttaa hyvinkin etätyöksi. sitähän voi webbikameroiden avulla palaveeratakkin tietokoneen kautta. niinhän ne tosi isot kihotkin tekevät. palaveeraavat golf-kentiltä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pillipiipari:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Se on oikein, että noi peräkammareiden pojat ajetaan etelään etsimään töitä. Samalla maaseudut saavat uusia maksukykyisiä asukkaita, kun eläköityvät etelän kaupunkilaiset muuttavat maalle viettämään rauhallisia eläkepäiviä.
Ja ku hyvin toimeentulevat eläkeläiset muuttavat maaseudulle, lisääntyy palvelujen kysyntä siellä =) Työpaikkoja, työpaikkoja...
JuuAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ihan ensiksi haluaisin kiittää Jutta Urpilaista hauskimmista vaalivalvojaisista, joita olen koskaan seurannutAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä kyllä pitäisin parhaana sitä, että Suomi olisi kutakuinkin tasaisesti asutettu. Ei ne 70-luvun tarinat Helsingin Jakomäestäkään niin kovin onnellisten ihmisten tarinoita ole, kun sydän jäi kotiseudulle ja tilalle tuli ankea ja harmaa kerrostalolähiö. Pidän sosiaalista turvaverkostoa niin tärkeänä asiana lapsiperheille, että miettisin kaksi kertaa, kannattaako muuttaa jonnekin, missä sitä tukiverkostoa ei ole. Ja stressata pätkätöissä joka helevetin kerta, kun lapset tai itse on sairaana.
Lisää työpaikkoja maaseudulle. Monissa työpaikoissa etätyö olisi mahdollista, jos työnantajat eivät suhtautuisi siihen niin ennakkoluuloisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:http://www.tem.fi/files/26403/HELMI10.pdf
Eipä nois työttömyysprosenteis nyt hirveen suuria eroja ole, oli alueena sit maaseutu tai ns. kaupungistunut alue.
Alkuperäinen kirjoittaja pillipiipari:Katsoitko sä noita lukuja ollenkaan?
Tässä hyvä esimerkki: Työttömien osuus työvoimasta Helmik. 2010
Uusimaa 7,6%
Pohjois-Karjala 15,6%
Kiitos Itellalle. :flower:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos Suomi olisi kutakuikin tasaisesti asutettu, niin mistä ne työpaikat tehdään? Taas kerranko keskustalaisella politiikalla ja pekkaroinnilla. Nytkin on siirretty yrityksiä Pohjois-Suomeen hirveillä tukieuromäärillä, mutta pysyvyyttä ei ole saatu, eikä oikeasti uusia työpaikkoja.
Ei työpaikat mene sinne luonnostaan, missä on ihmisiä. Yritystoiminta ja logistiikka eivät puolla työpaikkojen levittämistä koko maahan. Nytkin taistellaan jo kannattavuusongelmissa, kun suomalaisten vientiyritysten kuljetuskustannukset ovat etäisyyksien vuoksi moninkertaiset. Tuotteiden kuljettaminen Rovaniemieltä Helsinkiin maksaa enemmän kuin Helsingistä italiaan. Miksi siis viedä teollisuutta pohjoiseen tai edes jättää sinne niitä rippeitä.
Jakomäki ei ole tämänpäivän asumista, vaan 60- ja 70-lukujen Neuvostoliittolaista lähiöpolitiikkaa. Siitä on etelässä jo päästy eroon, joten ne tarinat ovat olleet ja menneet. Etätyö on tietysti joillekin mahdollista, mutta valtaosalle ei. Se ei riipu työnantajista, vaan työn luonteesta. Ja jostain syystä ne koulutetut, jotka pääsääntöisesti etätyötä tekevät, haluavat maalta kaupunkeihin nuorina. Jotkut saattavat palata eläkepäivilleen kotikonnuille.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pillipiipari:Katsoitko sä noita lukuja ollenkaan?
Tässä hyvä esimerkki: Työttömien osuus työvoimasta Helmik. 2010
Uusimaa 7,6%
Pohjois-Karjala 15,6%
Tietty katoin, mut mun katsonta ei rajoittunut ääripäiden tarkasteluun.
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Se on oikein, että noi peräkammareiden pojat ajetaan etelään etsimään töitä. Samalla maaseudut saavat uusia maksukykyisiä asukkaita, kun eläköityvät etelän kaupunkilaiset muuttavat maalle viettämään rauhallisia eläkepäiviä.
Alkuperäinen kirjoittaja pillipiipari:Miksi uusimaalaisten tai pohjanmaalaisten pitäisi maksaa Lappilaisten tai Pohjois-Karjalaisten kotiseutukestit?
Alkuperäinen kirjoittaja --:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Se on oikein, että noi peräkammareiden pojat ajetaan etelään etsimään töitä. Samalla maaseudut saavat uusia maksukykyisiä asukkaita, kun eläköityvät etelän kaupunkilaiset muuttavat maalle viettämään rauhallisia eläkepäiviä.
Joo, työikäiset pois sieltä maaseudulta ja tilalle vaan eläkeläisiä, jotka jossain vaiheessa elämänsä ehtoopuolta tarvitsevat hoitoa, sairaaloita jne. Miten ajattelit ne kustantaa?
Sehän on tosi fiksua tehdä se työura vaikkapa Helsingissä ja maksaa sinne veronsa ja muuttaa sitten perähikiälle kuluttamaan yhteiskunnan palveluja... Millä se perähikiä kustantaa ne palvelut?