Maaseudun työttömät joutuvat muuttamaan etelään töihin tai korvaukset loppuvat.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
MaaKUNTA on eriasia kuin maaSEUTU.

Niin?

niin sitä vaan, että miksi te puhutte maaseuduista kun uutinen koski köyhiä maakuntia. Eriasiat.

Köyhissä maakunnissa ei ole oikeita kaupunkeja, vaan ainoastaan vähän siompia kirkonkyliä, jotka ovat lain mukaan saaneet jostain syystä kaupunkistatuksen Siis köyhät maakunnat ovat maaseutua..

Pohjois-Karjala on köyhää maakuntaa, mutta Joensuu on todellinen kaupunki.

On se varmaan Pohjois-Karjalan maaseudulta katsoen, jos ei ole suuremmissa kaupungeissa käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?

Niinpä. Olen samaa mieltä, että kannattaa nyt niiden viimestenkin harvojen lakata äänestämästä sossuja, jotka tuhoavat tämän maan pala palalta ja saavat aikaan töiden siirtymisen ulkomaille. Toisaalta kepuleidenkin politiikka kaikkine maalaisten tukineen ja hyysäyksineen pitää lopettaa. Jos ei siellä omillaan pärjää, niin sitten muualle töihin. Vaikka etelään.

Ja kokoomus taas unohtaa yhteiskuntavastuun, joten mitä meille jää jäljelle? Vihreät on ainoa vähänkään sopiva suurten kolmen ulkopuolelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Yleiskysymys: Kenen vastuu ja velvollisuus on ylläpitää maaseudun palveluita?

Mitä palveluita tarkoitetaan tässä? Jos jossain on ihmisiä, siellä on luultavasti potentiaalisia työntekijöitä. Jos vain on mahdollisuus pitää oma terveyskeskus, kirjasto, koulu, posti (tai noh, huono esimerkki nykyisin) jne. omalla kylällä, ihmisiä riittänee töihin näihin.

Kuntia on yhdistelty ja esim. nykyisessä suuressa Kouvolassa meinataan lakkauttaa sitä ja tätä. Väki ei ole vähentynyt yhdessä yössä, halutaan vain suurempia yksikköjä jne. Kyllä on minusta kunnan ja toissijaisesti valtion tehtävä ylläpitää peruspalvelut siedettävän välimatkan päässä.

Se raha, mikä menee maaseudun ylläpitoon, on rahaa, joka ennaltaehkäisee slummiutumista.

Se raha, mikä laitetaan maaseudun ylläpitoon menee kaivoon ja on pois todellisesta maan kehitystyöstä, joka toisi todellista ansaittua hyvinvointia tähän maahan. Kannettu vesi ei kaivossa pysy.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan Pohjois-Karjalan maaseudulta katsoen, jos ei ole suuremmissa kaupungeissa käynyt.

Olen käynyt ja Joensuu on kaupunki. Ellet sitten ole sitä mieltä että Suomessa on korkeintaan yksi kaupunki jos sitäkään. Suuria kaupunkeja Suomessa ei ole yhtään, pikkukaupunkeja enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan Pohjois-Karjalan maaseudulta katsoen, jos ei ole suuremmissa kaupungeissa käynyt.

Olen käynyt ja Joensuu on kaupunki. Ellet sitten ole sitä mieltä että Suomessa on korkeintaan yksi kaupunki jos sitäkään. Suuria kaupunkeja Suomessa ei ole yhtään, pikkukaupunkeja enemmän.

Mutta köyhyys/työttömyys/muutot koskevat nimenomaan maakuntien maaseutua. Eli ap:n otsikko on ihan oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?

Niinpä. Olen samaa mieltä, että kannattaa nyt niiden viimestenkin harvojen lakata äänestämästä sossuja, jotka tuhoavat tämän maan pala palalta ja saavat aikaan töiden siirtymisen ulkomaille. Toisaalta kepuleidenkin politiikka kaikkine maalaisten tukineen ja hyysäyksineen pitää lopettaa. Jos ei siellä omillaan pärjää, niin sitten muualle töihin. Vaikka etelään.

Ja kokoomus taas unohtaa yhteiskuntavastuun, joten mitä meille jää jäljelle? Vihreät on ainoa vähänkään sopiva suurten kolmen ulkopuolelta.


Mikä on yhteiskuntavastuuta. Sekö, että ei sallita teollisuudelle riittävästi kilpailukykyä vaikkapa sähkön muodossa ? Onko taloudellista yhteiskuntavastuuta se, että jaetaan runonlausujille ja taivaanrannanmaalareille kansalaispalkkaa muiden maksamista veroista. No kukin näkee tavallaan. Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne. Muutosvastaisuus ja vanhan pönkittäminen ei ole yhteiskuntavastuuta. Yhteiskuntavastuu on paljon muutakin kuin rahan jakamista ympärilleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Se raha, mikä menee maaseudun ylläpitoon, on rahaa, joka ennaltaehkäisee slummiutumista.

Entäs kaupunkien slummialueet? Se raha, joka menee maaseudulle, on pois maksavien kaupunkien köyhiltä asukkailta. Onko se sitten reilua?

Jos joku saa Helsingistä työpaikan, niin ei se tarkoita, että pitäisi muuttaa Helsinkiin. Lähellä on myös "maalaispitäjiä", kuten Sipoo ja Kirkkonummi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan Pohjois-Karjalan maaseudulta katsoen, jos ei ole suuremmissa kaupungeissa käynyt.

Olen käynyt ja Joensuu on kaupunki. Ellet sitten ole sitä mieltä että Suomessa on korkeintaan yksi kaupunki jos sitäkään. Suuria kaupunkeja Suomessa ei ole yhtään, pikkukaupunkeja enemmän.

Mutta köyhyys/työttömyys/muutot koskevat nimenomaan maakuntien maaseutua. Eli ap:n otsikko on ihan oikein.

Ei, kyllä siellä on kaupunkejakin joissa on suuri työttömyys. Joensuussakin on paljon työttömyyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne.

Nuo on kyllä enemmän Keskustan tekosia, Kokoomus rapauttaisi terveydenhoidon ja sosiaalipalvelut. Talous on harvoja asioita jossa Kokoomus on hyvä. Keskusta on paras, kun vain pääsisi eroon turhasta maanviljelijöiden tukemisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne.

Nuo on kyllä enemmän Keskustan tekosia, Kokoomus rapauttaisi terveydenhoidon ja sosiaalipalvelut. Talous on harvoja asioita jossa Kokoomus on hyvä. Keskusta on paras, kun vain pääsisi eroon turhasta maanviljelijöiden tukemisesta.

Kerrohan mitä hyvää keskusta tarjoaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne.

Nuo on kyllä enemmän Keskustan tekosia, Kokoomus rapauttaisi terveydenhoidon ja sosiaalipalvelut. Talous on harvoja asioita jossa Kokoomus on hyvä. Keskusta on paras, kun vain pääsisi eroon turhasta maanviljelijöiden tukemisesta.

Se on vain niin hauska juttu, että ilman hyvää taloudenhoitoa ei voi ylläpitää niitä terveydenhoito ja sosiaalipalveluja. Enpä ole huomannut Kokoomuksen tehneen yhtään aloitetta, jossa rapautettaisiin hyvinvointipalveluita. Päinvastoin Kokoomus on tämänkin hallituskauden aikana tehnyt useita parannuksia.

Väite Kokoomuksen hyvinvointivaltion vastustamisesta on sossujen ideologinen keksintö, jolle ei ole mitään perusteita. On helppoa jakaa, jos käskee toisten se jaettava luovuttaa. Sossujen periaate on, että Kokoomus maksaa ja sossut jakavat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?
Niinpä. Olen samaa mieltä, että kannattaa nyt niiden viimestenkin harvojen lakata äänestämästä sossuja, jotka tuhoavat tämän maan pala palalta ja saavat aikaan töiden siirtymisen ulkomaille. Toisaalta kepuleidenkin politiikka kaikkine maalaisten tukineen ja hyysäyksineen pitää lopettaa. Jos ei siellä omillaan pärjää, niin sitten muualle töihin. Vaikka etelään.
Vihreät on ainoa vähänkään sopiva suurten kolmen ulkopuolelta.
Tämä on päivän paras murjaisu :D Tuli oikein vedet silmiin kun purskahdin nauruun :laugh:


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?

Niinpä. Olen samaa mieltä, että kannattaa nyt niiden viimestenkin harvojen lakata äänestämästä sossuja, jotka tuhoavat tämän maan pala palalta ja saavat aikaan töiden siirtymisen ulkomaille. Toisaalta kepuleidenkin politiikka kaikkine maalaisten tukineen ja hyysäyksineen pitää lopettaa. Jos ei siellä omillaan pärjää, niin sitten muualle töihin. Vaikka etelään.

:D Mielenkiintoinen ilmiö tämä, että sossuja syytetään aina kaikesta, vaikka johdossa olisi ketä muita tahansa.

Sossut olivat kellokkaina ja suurelta osin vallassa aina, kun Suomessa on alkanut mennä huonosti. Porvarihallitukset ovat saaneet viime vuosikymmeninä kaksi kertaa korjata sossujen aikaansaannoksia. Ei se hallitus, joka on vallassa saa korjattua hetkessä näitä hirveitä taloudellisia mokauksia, mitä on tehty edellisten hallitusten aikana. Rahaa on jaettu silmittömästi byrokratiaan ja järjestetty suojatyöpaikkoja kuntien keskihallinnossa kavereille ja tovereille. Kuntien talousvaikeukista syytetään nykyhallitusta, vaikka edelliset hallitukset ovat sitä olleet aiheuttamassa. Nyt kun yritetään estää maata menemästä konkurssiin, niin kauhea on valitus, kun tilannetta yritetään korjata.
Täyttä asiaa :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne.

Nuo on kyllä enemmän Keskustan tekosia, Kokoomus rapauttaisi terveydenhoidon ja sosiaalipalvelut. Talous on harvoja asioita jossa Kokoomus on hyvä. Keskusta on paras, kun vain pääsisi eroon turhasta maanviljelijöiden tukemisesta.

Kerrohan mitä hyvää keskusta tarjoaa?

Kuten nimi kertoo, siinä on parhaat puolet kokoomuksesta sekä sossuista. Ainoa puolue joka on heikkojen puolella unohtamatta yrityksiä. Sossut tekevät tukiviidakon jossa kenelläkään ei ole hyvä olla, kokoomus taas unohtaa köyhät kokonaan. Keskusta pyrkii tukemaan köyhiä siten että työnteko olisi kuuitenkin kannattavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Noh, kohta on taas vaalit. Saa nähdä, ovatko ihmiset saaneet tarpeekseen. Milloin tulee lasi täyteen ja loiskuu yli? Milloin näemme barrikadeilla?
Niinpä. Olen samaa mieltä, että kannattaa nyt niiden viimestenkin harvojen lakata äänestämästä sossuja, jotka tuhoavat tämän maan pala palalta ja saavat aikaan töiden siirtymisen ulkomaille. Toisaalta kepuleidenkin politiikka kaikkine maalaisten tukineen ja hyysäyksineen pitää lopettaa. Jos ei siellä omillaan pärjää, niin sitten muualle töihin. Vaikka etelään.
Vihreät on ainoa vähänkään sopiva suurten kolmen ulkopuolelta.
Tämä on päivän paras murjaisu :D Tuli oikein vedet silmiin kun purskahdin nauruun :laugh:

No mikä olisi parempi noiden kolmen ulkopuolelta? RKP, KDP vai perussuomalaiset? Mielestäni vihreät on todellakin vähiten huonoin noista.

Itsellä tällä hetkellä ykkönen on keskusta, sitten kokoomus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokoomus tällä hetkellä kantaa yhteiskuntavastuuta yrittämällä korjata muiden tekemiä virheitä, nii taloudessa, terveydenhoidossa, hallinnossa jne.

Nuo on kyllä enemmän Keskustan tekosia, Kokoomus rapauttaisi terveydenhoidon ja sosiaalipalvelut. Talous on harvoja asioita jossa Kokoomus on hyvä. Keskusta on paras, kun vain pääsisi eroon turhasta maanviljelijöiden tukemisesta.

Kerrohan mitä hyvää keskusta tarjoaa?

Kuten nimi kertoo, siinä on parhaat puolet kokoomuksesta sekä sossuista. Ainoa puolue joka on heikkojen puolella unohtamatta yrityksiä. Sossut tekevät tukiviidakon jossa kenelläkään ei ole hyvä olla, kokoomus taas unohtaa köyhät kokonaan. Keskusta pyrkii tukemaan köyhiä siten että työnteko olisi kuuitenkin kannattavaa.

Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.

Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?
Ihan ensiksi haluaisin kiittää Jutta Urpilaista hauskimmista vaalivalvojaisista, joita olen koskaan seurannut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.

Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?

Marja Tiura on juuri sellainen lurjus kuin "maan tapa" edellyttää. Jutta Urpilaisella on pukeutumisessa ja puheissa tullut muutama kömmähdys. Tosin samat teot eivät olisi olleet kömmähdyksiä jollakin toisella poliitikolla.

Jos puolueen puheenjohtaja ei edusta puolueen linjaa, niin kuka sitten? Keskusta on muuten vieläkin sellainen puolue, jossa mitään ei tehdä ilman johdon siunausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?
Ihan ensiksi haluaisin kiittää Jutta Urpilaista hauskimmista vaalivalvojaisista, joita olen koskaan seurannut :D

Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee! :D *paraskin puhumaan*
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.

Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?

90 % urpoista ja törpöistä on osunut Keskustaan. Siihen on kai tyhmänkin helppo tähdätä. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.

Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?

Marja Tiura on juuri sellainen lurjus kuin "maan tapa" edellyttää. Jutta Urpilaisella on pukeutumisessa ja puheissa tullut muutama kömmähdys. Tosin samat teot eivät olisi olleet kömmähdyksiä jollakin toisella poliitikolla.

Jos puolueen puheenjohtaja ei edusta puolueen linjaa, niin kuka sitten? Keskusta on muuten vieläkin sellainen puolue, jossa mitään ei tehdä ilman johdon siunausta.

En allekirjoittaisi tuota. Ja tuo esiin nostamasi on kömmähdys joita ihmisille tapahtuu. Eikä edes paha sellainen ja sen perusteella tuomitset koko puolueen? Vai tuomitsetko kenties ihmisen puolueen perusteella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Keskustan puheenjohtaja ilmoitti boikotoivansa S-ketjua, koska heillä ei ole Valion maitoa valikoimissa. Se jos mikä on yritysten edun unohtamista.

Puhuin puolueista ja niiden ohjelmista/tavoitteista, en yksittäisistä ihmisistä. Vai mitä mieltä olet Jutta Urpilaisesta tai Marja Tiurasta?

90 % urpoista ja törpöistä on osunut Keskustaan. Siihen on kai tyhmänkin helppo tähdätä. :snotty:

Taitaa olla suurempi osa SDP:ssä. Ja jos katsotaan suhteessa jäsenmäärään, niin sitten ne hörhöt löytyvät noista pikkupuolueista. Mikään puolue ei ole yksinään hyvä, mutta Kokoomuksen ja Keskustan yhdessä muodostama hallitus vihreillä terästettynä olisi paras.
 

Yhteistyössä