Maistraatissa vihkiminen.Kokemuksia?Mitä ohjelmaa teillä vihkimisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rölbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölbe:
Ehkä munkin kantsii nyt sitten miettiä joko-tai -ratkaisua,eli jos kirkkohäät niin sit bileet koko orkesterille,mut jos maistraatissa nii sumpit niille jotka jaksavat muistaa..Ei ehkä kannata "sotkee" kamalasti näiden kahden vihkimis-muodon ja -paikan "perinteitä"...Eihän sitä tietenkään oo missään määritelty,miten minkäkin vihkimisen jälkeen tulee toimia,mutta jotenkin niille on tainnut muodostua omat tapansa.Voih!

Mä sekotankin sitten nää perinteet ihan kunnolla ;D.. Meillä ei onnistu kirkkohäät, joten se on heti poissuljettu vaihtoehto.. Molemmat kuitenkin hlautaan pitää kunnon häät, joissa kaikilla on hauskaa =), joten mennään ihan oman kaavan mukaan sitten =).. Ja Rölbelle vielä, et voihan sitä varata muunkin juhlatilan kuin ravintolan =), esim sellaisen, jonne saa itse valita joko pitopalvelun tai hommata itse ruuat ja juomat =)
Meillä tulee olemaan siviilivihkiminen paikan päällä ja sit jatketaan syömingit ja juomingit siihen perään. Vuokrataan siis juhlatila ja sinne pitopalvelu. Meil tulee oleen siis myös omanlainen vihkimis- ja hääjuhlatilaisuus. Perinteet on toki kivoja, mut eihän kukaan kiellä poimimasta itelleen mieluisia juttuja omanlaiseks kokonaisuudeks. :)

Tätäkin ollaan mietitty, mutta pitäisikö vihkimiselle olla sitten erillinen paikka juhlapaikalla, vai vihitäänkö teidät ihan siinä varsinaisessa juhlatilassa? Mulla jotenkin tuohon tökkää se ajatus.. Entäs ihan tämmönen käytännön homma, et saattaako joku sut sinne eteen, vai miten hoidatte tuon vihkijän luokse tulon..? Liikaa kun miettii, niin lopulta aivan sekasin ja siksi tuntunu tuo maistraatti ainoalta vaihtoehdolta nyt..
Me varmaan pyritään järjestämään se juhlatila niin, että se vihkimispaikka jää vähän erilleen. Tilaisuuteen on tarkotus kuttua sen verran vähän porukkaa, että meillä jää noi morsiammen saattaminen sun muut pois... Näyttäs vähän pöhköltä ehkä ja mulle tulee siitä sellanen kirkkofiilis, jota koitan kovasti välttää. Ei tiedetä vielä tarkemmin, miten siihen vihkijän eteen mennään, mut todennäkösesti yhdessä.

Paljon noissa käytännön jutuissa kieltämättä on pohdittavaa... Onneks meillä on vielä paljon aikaa miettiä. Se huono puoli on toteuttaa omalla tavallaan, kun ei o mitään valmiita kaavoja vaihtoehdoiks mistä valita, mut toisaalta se vapaus antaa mahdollisuuden tehdä siitä paivästä just sellanen ku itelle sopii.

Mites,meinaatteko ihan "oikeessa" hääpuvussa saapua paikalle? :) Mä oon jo kauan miettiny jotain korsettimekkoo,joka ei ole valkoinen.Nyt sekin ajatus vahvistui kun maistraatin vihkiminen tuli vaihtoehdoksi..Jollain sivulla oli kaunis harmaanvihertävänkeltainen tms. korsettimekko,jossa musta/ruskea pitsi päällä..Ihana,mutta siis enempi semmonen perinteinen,joka ei oo pelkästään sitä yhtä päivää varten,eikä niin prinsessamainen..Tulipas sepostus..

Itseasiassa tässä alkaa muotoutumaan pikkuhiljaa jotain..

Me mentiin maistraatissa naimisiin maanantaina (oli tapaamisen vuosipäivä) ja pidettiin isot bileet vasta lauantaina :) Maistraatissa oli mukana molempien paras kaveri todistajina, vihkimisen jälkeen juotiin pullo shampanjaa ja käytiin ravintolassa syömässä. Siis neljästään vaan. Saman viikon lauantaina oli sitten isommalle porukalle illallinen - varattiin pieni ravintola, oli pöytiin tarjoiltu menu ja siihen kuuluvat juomat. Ei maksanut edes ihan kamalasti, oisko ollu 1500 euroa?

Sopi meille loistavasti tällainen järjestely, ei mitään morsiamenryöstöjä yms. kökköilyjä, vaan ykköset päälle ja hyvää ruokaa koko porukalle.

Ehkä munkin kantsii nyt sitten miettiä joko-tai -ratkaisua,eli jos kirkkohäät niin sit bileet koko orkesterille,mut jos maistraatissa nii sumpit niille jotka jaksavat muistaa..Ei ehkä kannata "sotkee" kamalasti näiden kahden vihkimis-muodon ja -paikan "perinteitä"...Eihän sitä tietenkään oo missään määritelty,miten minkäkin vihkimisen jälkeen tulee toimia,mutta jotenkin niille on tainnut muodostua omat tapansa.Voih!

Mä sekotankin sitten nää perinteet ihan kunnolla ;D.. Meillä ei onnistu kirkkohäät, joten se on heti poissuljettu vaihtoehto.. Molemmat kuitenkin hlautaan pitää kunnon häät, joissa kaikilla on hauskaa =), joten mennään ihan oman kaavan mukaan sitten =).. Ja Rölbelle vielä, et voihan sitä varata muunkin juhlatilan kuin ravintolan =), esim sellaisen, jonne saa itse valita joko pitopalvelun tai hommata itse ruuat ja juomat =)
Meillä tulee olemaan siviilivihkiminen paikan päällä ja sit jatketaan syömingit ja juomingit siihen perään. Vuokrataan siis juhlatila ja sinne pitopalvelu. Meil tulee oleen siis myös omanlainen vihkimis- ja hääjuhlatilaisuus. Perinteet on toki kivoja, mut eihän kukaan kiellä poimimasta itelleen mieluisia juttuja omanlaiseks kokonaisuudeks. :)

Tätäkin ollaan mietitty, mutta pitäisikö vihkimiselle olla sitten erillinen paikka juhlapaikalla, vai vihitäänkö teidät ihan siinä varsinaisessa juhlatilassa? Mulla jotenkin tuohon tökkää se ajatus.. Entäs ihan tämmönen käytännön homma, et saattaako joku sut sinne eteen, vai miten hoidatte tuon vihkijän luokse tulon..? Liikaa kun miettii, niin lopulta aivan sekasin ja siksi tuntunu tuo maistraatti ainoalta vaihtoehdolta nyt..
Me varmaan pyritään järjestämään se juhlatila niin, että se vihkimispaikka jää vähän erilleen. Tilaisuuteen on tarkotus kuttua sen verran vähän porukkaa, että meillä jää noi morsiammen saattaminen sun muut pois... Näyttäs vähän pöhköltä ehkä ja mulle tulee siitä sellanen kirkkofiilis, jota koitan kovasti välttää. Ei tiedetä vielä tarkemmin, miten siihen vihkijän eteen mennään, mut todennäkösesti yhdessä.

Paljon noissa käytännön jutuissa kieltämättä on pohdittavaa... Onneks meillä on vielä paljon aikaa miettiä. Se huono puoli on toteuttaa omalla tavallaan, kun ei o mitään valmiita kaavoja vaihtoehdoiks mistä valita, mut toisaalta se vapaus antaa mahdollisuuden tehdä siitä paivästä just sellanen ku itelle sopii.

tuollalailla meilläkin voisi sitten tulla kyseeseen se, että vihittäisiin juhlapaikalla.. Ei kai se lopulta haittaisi vaikka se vihkiminen tapahtuisi siinä juhlasalissa, jossain siellä etuosassa.. Kun muutenkin menevät vähän omalla tyylillään, niin mikäs jottei =D.. Ja Rölbelle: itse olen ajatellut "ei niin perinteistä" hääpukua, ei siis mitään valkoista, eikä röyhelöistä, mutta silti haluan julavan puvun =).. onhan noita hääpukujakin kyllä muitakin kuin valkoisia =).. Kiireessä kun kirjoitan, niin alkaa jo tulla sekavaa tekstiä.. Onko Rölbellä muuten lokakuussa häät, kun kirjoitit jossain vaihees, et haluat häät heti..menin jo sekaisin ;)

Tuo ois varmaan hyvä idis tuo mitä X kerroit..Tosin jos vaan me miehen kaa kahdestaan ja todistajat maistraatista..sit ravintolaan ja vaiks hotelliin yötä viettämään.. :P Ja sit myöhemmin kahvittelut ja kemut jossain

ap: jep,olen itsekin sekaisin..Siis lokakuussa tulis meille 10 vuotta täyteen,jonka juhlistamiseksi sopisi hyvin naimisiinmeno mielestäni.Mutta siihen on niin pitkäaika ja toisaalta haluaisin aiemmin,mutta ei ole oikeen semmoista pvää jolla olis jotain "merkitystä" meidän suhteelle..Samahan se on etä mikä päivä sattuu löytymään. Ja siis toisaalta kesällä ihan ilmojen takia,ois enemmän romantiikkaa siinä..ja enempi juhlafiilareita porukalla,voisin kuvitella...

Eli asia joka kantilta siis mietinnässä ja kun vielä tuon ukon saisin mukaan tähän hommaan..:D En siis väkipakolla oo vihille viemässä,hänkin sitä haluaa mutta en tiedä miksi junnaa vastaan..

Tuo ois varmaan hyvä idis tuo mitä X kerroit..Tosin jos vaan me miehen kaa kahdestaan ja todistajat maistraatista..sit ravintolaan ja vaiks hotelliin yötä viettämään.. :P Ja sit myöhemmin kahvittelut ja kemut jossain

Maistraatista saa tosiaan todistajat kanssa, mutta jotenkin oli kivempi että siellä oli edes jotain tuttuja paikalla... kun paikka tosiaan ei oo mikään kauhean viehättävä :)

Noista ruokahommista voi muuten aika hyvin neuvotella ainakin pienempien ravintoloiden kanssa, ja varsinaisten juhlakausien ulkopuolella varsinkin jos järkkää juhlansa. Meidän häät oli maaliskuussa, ja silloin oli ravintoloita "vapaana" ihan valita asti. Oman kakunkin ois voinu tuoda, mutta me otettiin kaikki jälkkäriä myöten samasta paikasta.

suosittelen tuota scandic hotellia..se on ihan asiallinen ja mukava hotelli. Ja jos en väärin muista niin ihan joistakin hotelleista on sinne järvelle näköala..jos sais semmosen huoneen pyydettyä. (siis hemmotteluyöhön ).
Ja jos on vielä kesäilta kun meette vihille niin mikäs sen mukavempaa kun piknik korin kanssa tai ilman siihen vänärin ympäristöön romanttiselle kävelylle.

Scandicista on näköalat sinne kallavedelle juu..En oo kyllä missään meidän kaupungin hotellissa pyörähtäny,en ees respassa eli periaatteessa ei niin hassu idea oiskaan tuo hotelliyö..Mutta mietityttää vaan,että kun omassa sängyssäkin vois ilmaseks yön viettää :D Heh,ei vaan niin romanttinen viettää hääyötään kun koira pomppii välissä ja sitä paitsi ukon mielenkiinto vois hävitä toisaalle,eli tähän koneelle..:)

Ja juu,hakua olen käyttänyt kyllä..

Mites,meinaatteko ihan "oikeessa" hääpuvussa saapua paikalle? :)
No sellasta hääpuvun näköstä korsettiyläosalla varustettua pukua oon miettiny, mut kattoo nyt miltä sellanen näyttää mun päällä sillon. Vähän pitäs kutistua... :) Mut valkeeta tai muutoinkaan vaaleeta tms perinteistä en meinaa vaan aika huomattavasti tummemman. Mun näkösen. :) Miehelle sit tumma puku. Morsiuskimpusta en o enää ihan varma... Ehkä joku pieni, puvun tyyliin sopiva tulee teetettyä.

Mun sisko miehineen meni maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen käytiin viereisessä ravintolassa juhlajuomalla mistä jatkettiin pariskunnan kotiin vielä kahville. Pitivät sitte isommat juhlat vuoden päästä ja sillon oltiin kirkossa ja sen jälkeen kunnon hääjuhla.

Me menimme naimisiin maistraatissa ilman ketään muuuta, todistajatkin olivat sieltä.. SEn jälkeen käytiin syömässä ja sitten mentiin kotiin ja soitettiin kummankin vanhemmille ja mun siskolle, että naimisissa ollaan! Siskoni tosin tiesi, mutta anoppi järkyttyi..

Voi hitsi, mää oon nyt sekoillu oikein kunnolla.. mulla tossa suosikeissa kaks ketjua täällä plussalla, toinen tämä ketju ja toinen itse aloittamani.. Meni jossain vaiheessa ketjut sekasin ja olen tähän ketjuun kirjoitellut nimellä ap, vaikka en siis ketjun aloittaja olekaan ;D.. Sorkke Rölbe =)

me mentiin vappuaattona maistraatissa naimisii(lontoossa). vieraat oli lasna (9 kpl). pihalla otettiin kuvia ja mentiin kotiin shamppanjalle ja mansikoille ja sielta kivaan ravintolaan syomaan.

paikallisen tavan mukaan meilla oli "haamarssina" frank sinatran love&marriage ja kun marriage registeria allekirjoitettiin niin taustalla soi frank sinatran fly me to the moon. mun puku ja kampaus oli myos 60-lukua.

Yhteistyössä