Me varmaan pyritään järjestämään se juhlatila niin, että se vihkimispaikka jää vähän erilleen. Tilaisuuteen on tarkotus kuttua sen verran vähän porukkaa, että meillä jää noi morsiammen saattaminen sun muut pois... Näyttäs vähän pöhköltä ehkä ja mulle tulee siitä sellanen kirkkofiilis, jota koitan kovasti välttää. Ei tiedetä vielä tarkemmin, miten siihen vihkijän eteen mennään, mut todennäkösesti yhdessä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:Meillä tulee olemaan siviilivihkiminen paikan päällä ja sit jatketaan syömingit ja juomingit siihen perään. Vuokrataan siis juhlatila ja sinne pitopalvelu. Meil tulee oleen siis myös omanlainen vihkimis- ja hääjuhlatilaisuus. Perinteet on toki kivoja, mut eihän kukaan kiellä poimimasta itelleen mieluisia juttuja omanlaiseks kokonaisuudeks.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Rölbe:Ehkä munkin kantsii nyt sitten miettiä joko-tai -ratkaisua,eli jos kirkkohäät niin sit bileet koko orkesterille,mut jos maistraatissa nii sumpit niille jotka jaksavat muistaa..Ei ehkä kannata "sotkee" kamalasti näiden kahden vihkimis-muodon ja -paikan "perinteitä"...Eihän sitä tietenkään oo missään määritelty,miten minkäkin vihkimisen jälkeen tulee toimia,mutta jotenkin niille on tainnut muodostua omat tapansa.Voih!
Mä sekotankin sitten nää perinteet ihan kunnolla ;D.. Meillä ei onnistu kirkkohäät, joten se on heti poissuljettu vaihtoehto.. Molemmat kuitenkin hlautaan pitää kunnon häät, joissa kaikilla on hauskaa =), joten mennään ihan oman kaavan mukaan sitten =).. Ja Rölbelle vielä, et voihan sitä varata muunkin juhlatilan kuin ravintolan =), esim sellaisen, jonne saa itse valita joko pitopalvelun tai hommata itse ruuat ja juomat =)![]()
Tätäkin ollaan mietitty, mutta pitäisikö vihkimiselle olla sitten erillinen paikka juhlapaikalla, vai vihitäänkö teidät ihan siinä varsinaisessa juhlatilassa? Mulla jotenkin tuohon tökkää se ajatus.. Entäs ihan tämmönen käytännön homma, et saattaako joku sut sinne eteen, vai miten hoidatte tuon vihkijän luokse tulon..? Liikaa kun miettii, niin lopulta aivan sekasin ja siksi tuntunu tuo maistraatti ainoalta vaihtoehdolta nyt..
Paljon noissa käytännön jutuissa kieltämättä on pohdittavaa... Onneks meillä on vielä paljon aikaa miettiä. Se huono puoli on toteuttaa omalla tavallaan, kun ei o mitään valmiita kaavoja vaihtoehdoiks mistä valita, mut toisaalta se vapaus antaa mahdollisuuden tehdä siitä paivästä just sellanen ku itelle sopii.