MARRASKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!itsekin yritin välillä käydä kirjoittelemassa ja "nostelemassa" marrasmammoja ylöspäin, mutta eivät taida olla kovin innostuneita :( harmi

Nyt olen siirtynytkin lokakuun mammojen tekstejä seurailemaan, heillä kun on aktiivinen palsta. Eikä ole kovin kaukana nuo kehitysvaiheet meidän palleroista :)

helou pitkästä aikaa! meillä oli muutto tossa ja netti oli sitä varten poissa käytöstä! nyt rupee olee pikkuhiljaa kamat oikeilla paikoilla,jihuu! täällä on yöt ruvennut menee tosi hyvin,illalla tyttö menee nukkuus 9-10 maissa ja syö aamulla viiden-puol 7 aikaa...jaiks! no päivisin syödään kahen-neljän tunnin välein. onkos teillä jo ollut 3 kk neuvola? meillä on ensi torstaina.sillon tulee sit vissiin niitä rokotuksia.saa nähä miten neiti reagoi=) hyvin on kyl kasvanut...painaa jo yli 6 kiloo...mut kirjotelkaahan kun kerkiätte=) hauskaa helmikuuta kaikille! =)

moi!
yritän vaavi sylissä nopsasti kirjotella, kiva et vastasit!
tänään oli 3 kk neuvola ja pikkuprinssi sai mitoikseen 60,5 cm ja 6,050g- Rintamaidolla nennään ja hyvin kasvaa!
poitsu ei saanut muuta kuin rota.rokotteen tehosteen. ollaan mukana rokotetutkimuksessa, jossa tulee "normirokotteiden" lisäksi B-hepatiitti-suoja.

Rokotteista on kyllä seurannut aina itkuisuutta ja levottomuutta parin päivän ajan. meillä tuntuu olevan jatkuvasti jonkin rokotteen sivuvaikutukset meneillään, koska otettiin tuo rotakin.... no, toivottavasti muut pääsee helpommalla.

päivärytmit meillä aika vakio; herätys n.9.30-10.30, pienet päiväunet 12-13, iltapäiväunille n. klo 14- 15( hyvässä tapauksessa pari tuntia, huonona puoli tuntia).illan mittaan on hereillä 2-3 tuntia. yö alkaa 23:N aikaan ja syö n. 3 -4 kertaa heräämistä ennen... pojat ilmeisesti syö enemmän kuin tytöt:)

Nyt poika vaatii huomiota:) terkkuja!

heipsan! 3kk neuvolassa käyty ja rokotus nyt saatu. ei ollut neiti moksiskaan kun piikki annettiin. lääkäri-setä kun sitä ennen "tutki" niin tyttö huusi kun sikaa olisi tapettu,ei dikannut lääkäristä olleskaan.mut rauhoittui kun pääsi äitin syliin =) paino on nyt 6450g ja pituus 61,8cm. osaimetyksellä mennään. millos meinaatte ruveta antamaan vauvoillenne kiinteitä? mä en neuvolassa huomannut sellasia kysyä kun mua taisi jännittää enemmän se rokotus kun meidän neitiä =) eikä illallakaan ollut enempää itkua kuin aikaisempinakaan iltoina...kuulumisiin! =D

Heippa täältäkin pitkästä aikaa! Kiva kuulla teistä ;)

Meillä oli neuvola maamantaina. Poika oli silloin 10vk3pv 5600g ja 58cm n. 3kk neuvola on 22.2. Hienosti kasvaa rintamaidolla. Mua jäskää kanssa se rokotus... No kaippa se ihan hyvin menee.

Meillä kanssa tullut kiva rytmi elämään. Vähän samoilla linjoilla mennään teidän kanssa. Aamulla herää ekan kerran n. 7 aikaan syö ja on hetken hereillä. Takas nukkumaan siinä kasin maissa ja herää n.9.00 Sitten taas syödään ja leikitään. Ekat päikkärit on yhdeltätoista ja kestää n. tunnin. Sitten ollaan hereillä kahteen saakka. kahdelta lähdemme ulos vaunuilee. Ensin kuitenkin syödään. Päikkärit saattavat kestää n.3-4h. Ollaan n.tunti ensin ulkona ja loppuajasta nukutaan parvekkeella. Herättyä taas syödään. Seuraavat unet onkin vasta siinä 18.19.00 aikaan ja kestää taas tunnin. Yö unet alkaa n. 21-22.30 aikoihin. Sellaista rytmiä meillä. Eihän ollu liian sekava...

Mä en oo miettiny vielä sitä kiinteää. Varmaankin sitten kun Miki on 6kk. Maitoa tulee vieläkin liian hyvin ;)

Terkkuja kaikille! Terv.Hansu ja Miki

Hei kaikille!

Me ollaan jätkän kans oltu viimeset 2vk kauhees flunssas, mut nyt ruvetaan pääsemään siitä eroon. Jätkä oli niin raukka ku oli limaa täynnä=(

Meillä on kyl syntynyt hyvä rytmi tai ollu jo pian 2kk. Illalla mennään nukkumaan 22-24 aikaan ja päästetään aamu 8-10:30 asti ilman yö syöttöjä. Aina ku ollaan hereillä ni syödään melkein tunnin välein. Päikkäreille mennään 13-14 aikaan. Saatetaan olla välillä vähä hereillä, mut 18 asti nukutaan päikkäreitä. Sit herätän sen aina, et toi rytmi ei lähtis mihkään suuntaan venymään. Vaikka imetän noin usein tuntuu, et maidon tulo rupee pikkuhiljaa hiipumaan. Ei oo ollenkaan tnden tuntuset tissit edes aamulla. Ärsyttävää, ku haluisin kuitenkin imettää siihen 6kk asti. Miten teillä muilla on ton maidon kans mennyt? Onko vinkkejä millä sais ton paranemaan?

Oon kans ruvennu miettimään, koska rupeis soseita antamaan. Taidan kysyy 3kk neuvolasta, joka on ens viikolla. Perunaa ajattelin antaa vastaa ku se 6kk tulee täyteen, jos vaan mahdollista. Vähä jänskättää mennä neuvolaan, koska mulla on kauhee neulakammo ja kuinka paljo jätkälle on tullu lisää painoo. Painoi 2kk neuvolas jo 6,1kg ja oli 60cm pitkä=)

Mindimandi & Romeo

moikkis ;)

Tässä Miki sylissä kirjottelen. Ollaan lähdössä tänään mummulle ja papalle yöksi koko pikkuinen perhe. Sinne tulee mun sisko ja sen mieskin. En varmaan saa Mikiä itselleni ollenkaan. Vain syöttöjen ajaks. Ne on niin kovia hoitamaan. Siinä tulee ihan toimeton olo...hih!

Kivasti on Mindimandi teilläkin toi rytmi tullut. Toivottavasti pian paranette. Mikin isällä on nyt tullut kanssa jotain flunssan tynkää. Toivon ettei meihin tartu! Mulla on Mindimandi välillä kans ihan "lörpöt" tissit. Miki vetää ne ihan tyhjiks. Ajattelin myös yhdessä vaiheessa jos ei maitoa tule kunolla. Kyllä sitä kuitenkin tuli ihan hyvin, kun poika oli ihan kylläinen. Neuvolatäti sanoi mulle, että kyllä se vauva ilmottaa, jos ei tarpeeksi saa. Mullakaan ei aina ole ihan niin super täydet. Eikä tartte aina pumppailla. Alkaa tasoittumaan vauvan syönnin mukaan. Jos nyt näyttää siltä, ettei maitoa tule tarpeeksi, niin pumppaa syönnin jälkeen molemmista rinnoista. Pitäis alkaa maidon tuonnin lisääntyminen. Näin mulle kerrottiin. Mä meinaan kanssa täysimettää siihen 6kk asti.

Aika on kulunu hirveen nopeesti. Vauvat kasvaa kovaa vauhtia :) Muistan niin hyvin ensimmäisen kukauden, kuinka me öitä valvottiin Mikin kanssa ja sen miten sitä maitoa tuli ihan liikaa. Itkettikin välillä se. Yölläkin täytyi mennä suihkuun rintoja lämmittämään. Kävin siellä pumppaamassa. Välillä nousi pientä kuumetta. Sanoinkin miehelleni, että jos tää maidon tuolo oils normaalia, niin sitten olis kaikki hyvin. Nyt on niin ihanaa, kun ei oo tissitkään kipeät ja ei tartte pumppailla. Oliks muilla ongelmia ylituotannon kansa?

Meidän piti mennä keskiviikkona kertomaan vauvanhoitotunnille neuvolaan meidän arjesta. Menimme sitten paikan päälle ja olimme vain neuvolatädin kanssa siellä. Sinne piti tulla 3 pariskuntaa. Eipä niitä siellä sitten näkyny :( kurjaa. Olin meinaan miettinyt paljon kerrottavaa. Liekkö menneet synnyttämään,tai pakkanen tais olla liian kova. No ei se niin haitannut. Jutskailtiin niitä ja näitä neuvolaädin kanssa.

Ollaan menossa maaliskuun 17pv vauvauintiin. KIVAA! Voi ku päästäis jo! Onko muut menossa uimaan vauvelin kanssa. Mä odotan sitä ihan innolla!

hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ;)

Terv. Hansu ja Miki

ps. Sorry kirjotusvirheet...

moro pitkästä aikaa!!

oli miehellä lomaviikko, joten poikien kanssa reissattiin pitkin ja poikin kaupoilla ja sukulaisissa! kiva kuulla mindimandista ja hansusta!
Oltiin viikonloppuna ekan kerran yö muualla kuin kotona ja poika oli kauhean kiukkuinen koko ajan! Epäilin jännitystä ,mut sit maanantaina aloin tuijottaa pojan suuhun ja aivan kuin olis pieni hampaan alku siellä.. Vielä ei tiiä, voi olla kuulemma joku rakkulakin, mut poika on jotenkin levottomampi ja nukkuikin huonosti. saas nähä!

Mulle neuvolassa annettiin ohjeita et kannattaa odottaa et lapsi on neljä kuukautta ja aloittaa sitten esim. maissivelliä antamaan maidon ohessa. Mulla on maitoa tullut koko ajan kauheasti , siitä ovat Lucan yöheräilyt pitäneet huolen... Ongelmana meillä lähinnä rintaraivarit säännölllisesti.

Olemme suunnitelleet myös maaliskuulla vauvauinteihin menoa. Ainoa ongelma(?) se, että aloitusaika on klo 7.30 !!!! meillähän nukutaan yöunia vielä silloi:(

Nyt taas mennään, mut tosi kiva kuulla kaikista!!!

T.Minni ja Luca 3,5 kk

moikkelista!
tänne ei mitään kummempia,mulla on ollut nuhaa ja yskää nyt jo yli viikon ja nyt näyttää meidän neitikin saaneen sen =( toivotaan ettei mitään pahempaa ilmaannu. en viitsi vaunuilemaankaan lähtee flunssasen neidin kans,katotaan josko huomenna sitten. ukkeli painaa tän viikon pitkää päivää töissä että meinaa kyllä seinät kaatua täällä kotona niskaan,heh!
me ollaan maisteltu pari kertaa luumusosetta,kun on kakka ollut vähän hukassa ja se selvästikin itkettää häntä.hyvin on maistunut. ja kakka lähtee liikkeelle,hihihih! no,ei muuta kun hauskaa talviloma viikkoa kaikille.mä ootan jo kovasti kevättä! t.miz&nasu

Moi!
Mä olen ollu ihan unohduksissa..mutta nyt vihdoin ja viimein.
Meillä kanssa elämä sujuu ihan ok. Mitä nyt flunssaa ja vatsatauti kiersi muut, paitsi vaavin, edellis viikolla.

Meillä kanssa rytmi sellainen, et tyby alkaa yöunille puol 11 illalla...heräilee 8-9 aikaa (yösyöttöjä ei lasketa, kun niihin nukahdetaan takas, eikä kukuta). SIt valvoo ap:nä 2 tuntia, jonka jälkeen 2-3 päikkäreitä..sitä lyhyt tankkaus tunti ja taas päikkkärit. Sen jälkeen ilta satunnaisesti nukahtaen.
Tyby on todella hyvän tuulinen kaveri. Naureskelee paljon ja seuraa siskonsa puuhia.
Mustasukkaisuutta meillä ei ole onneksi vieläkään ollut yhtään. Lähinnä sisko hoivaa tybyä ja sanoo mulle: maitoa vauvalle.

Nyt taas neuvola perjantaina.Viimeksi oli se rokotus, eikä mitään oireita tai kiukkuja tullut. Vauvauinti me aloitettiin...se oli hauskempaa kuin olin osannut aatella etukäteen.

Tuosta maidosta. Meillä syödään ainoastaan mun maitoa. Tyby oli yhden yön yökylässäkin ja söi pakastettua maitoa. Mulla sitä tulee sopivasti. Ja olen aatellut hänenkin kanssaan tuonne puoleen vuoteen imettää ja ist siirtyä kiinteisiin. Esikoista imetin 7kk:tta ja yö imetyksiä jatkoin vuoden ikäiseksi.

Hei!

Mä oon ihan unohtanu käydä kattoon et onkos meille keksitty jo tänne puolelle ketjua. =) Meki ollaan siinä samasessa rotarokotetukimuksessa, eli rokotteet tulee sitä kautta. Kolmekuukauden neuvolassa poju oli 60,5cm ja 5740g(painoa en ihan tarkkaan muista nyt), eli kasvaa kovasti ja ihan rintamaidolla tässä mennään. Aattelin täysimettää sinne puolen vuoden ikään asti, katellaan sit niitä kiinteitä.

Meillä ei oo minkäänlaista rytmiä, heräilee yölläki millo haluaa, ja parhaimmillaan valvoo sillo pariki tuntia. Tänään esim paivällä valvo 9h jos ei oteta huomioon niitä torkahduksia tissille, noh ei välttis kyl syö ku 5-6h välein et se on sentääs positiivista.

Nyt painelen nukkumaan.

Hei,

Poikkesin tuossa lueskelemaan ketjuanne ja huomasin muutaman teistä aloittaneen vauvauinnin. Mitä tykkäsitte? Entä vauvat? Missä käytte uimassa?
Me olimme viimeviikolla ensimmäistä kertaa uimassa 4kk tyttäremme kanssa. Tyttö oli aivan ihastuksissaan! Huomenna olisi tarkoitus taas pyrhtää aamu-uinnille.
=)

Me oltiin eilen 3kk neuvolassa. Ei välitetty piikistä. Oltiin kasvettu taas hyvin 64,4cm pitkiä ja 6770g painavia. Pieni bonzo! Mennään kans maaliskuus vauvauintiin. Odotan innolla, paitsi et me kyl normaalisti nukuttais vielä kovaa siihen aikaan. Romeolla oli syntyes pitkä musta tukka, mut nyt se on ruvennu vaalenemaan. Tai sille on tullu vaalee tyvikasvu, hassun näkönen. Onneksi ei ainakaan vielä oo lähteny hiuksia. Juttulin eilen neuvolatädin kans tosta kiinteiden aloittamisesta ja se oli samaa mieltä mun kans et vasta ku Romeo on 6kk. Mulla on nimittäin ollu/ja on kaikki maailman ruoka-allergiat ja atooppinen iho. Jos se vaikka säästyis ees vähä niiltä. Imettää yritän siihen vuoteen asti, jos vaan tissit ja Romeo olis samaa mieltä!

Hyvää pakkaspäivää kaikille!

Mindimandi & Romeo

moro marrasmammat pitkästä aikaa!!

Meillä Luca-poika nukkuu kans niin huonoja päiväunia, että harvoin pääsen nykyään ees koneelle! Kiva kuitenkin kuulla, etta muillakin on vielä vähän mitäsattuu-päivä ja yörytmejä!

Teiltä sain kans tsemppiä jatkaa tota täysimetystä siihen kuuteen kuukauteen , tai ainakin yritän... itsellä on kans kaikenlaista ruoka-aine-allergiaa, ja pojan iho on tosi kuiva,et jos vaan hyvin kasvaa niin kyllähän se imetys kannattaa! Ens viikolla onkin 4kk neuvola, jossa kuulee taas mittoja...:)

Meillä sellaista uutta, et käytiin pojan kanssa DIPP-tutkimuksessa. Eli siinä verikokeessa joka otetaan synnytyksen yhteydessä , todettiin että pojalla on 4%: n geneettinen altistus diabetekselle. Eli nyt seuraillaan muutaman kerran vuodessa verikokeita ja lähetellään kakkanäytteitä tutkijoille : D
Kuitenkin 96 %:n mahdollisuus ETTEI saa diabetesta, toivotaan näin!

Nyt mies tuli kotiin ja haluaa ruokaa! terkkuja!

T:minni ja Luca

vähän nostellaan taas....
On kerrankin meidänkin napero oikein päiväunilla, ja kerkiän vähän kirjoittelemaankin.
on äippä täällä nimittäin intoa piukassa, kun poika kääntyi tänään ensimmäisen kerran kyljelleen!! kivaa! oli myös toissayönä taistellut itsensä kyljeltä mahalleen eli sitäkin odotellessa... Kyllä aika kuulkaa rientää niin nopsaa!

Harmin paikka mitä noille lokakuun 2006 äitien ketjuille on käynyt, itsekin siellä kävin lukemassa heidän juttujaan kun melkein samassa iässä vauvelit on..

Kirjoittelemisiin!

täälläkin on harvinainen hetki kun tyttö on päikkäreillä.ei nimittäin nuku päivisin juuri ollenkaan mut ei kai siitä kannata olla huolissaan kun yöt nukkuu kunnolla.menee iltasin 19.30-20.00 nukkuus ja herää aamu 7 syömään ekan kerran! ihanaa kun saa itekin yöt nukkua.kyllä sit päivän jaksaa vaikka likka sit vähän kitisisikin=) ens viikolla on 4kk neuvola,kauhia kun aika vierähtää!

mäkin oon käynyt lukees noit lokakuun ketjulaisii,harmi kun ne nyt siirtyy muualle kirjottelees=(

mut tänään vois viel lähtee vähän vaunuilemaan kun tyttö on herännyt ja syönyt.syö muuten nykyään 250ml korviketta kerralla,hurja määrä. =)ja noin 3 tunnin välein päivisin. heippa taas!

Heippa!

Meillä oli 3kk neuvola viime torstaina. Poju 6120g ja 60cm. Tuntuu jo aika mötkölle. Se rokotuskin saatiin. Miki suuttui jo ennen kun pistettiin. Itku vain yltyi lisää rokotuksesta. Ei oikein tykkää meidän neuvolatädistä, kun aina suuttuu siellä... Hih! Me sitten lähdime neuvolan jälkeen mummulle ja papalle yö kylään. Supon jouduin illalla Antamaan Mikille, kun oli aika kränänen. Ihan hyvin se sitten meni. Yökin nukuttiin kunnolla.

Kiva minni, että innostimme täysimetyksessä ;) Toivotaan kovasti, ettei Luca sais diabetesta!

Ihanan aikasin mizzuli teidän tyttö menee mukkumaan. Jää sitten itselle vähän omaa aikaa ;) Miki menee nykyään viimestään siinä kymmeneltä nukkumaan. Kerran yöllä herää syömään ja aamulla me heräillään siinä kahdeksan aikaan.

Jänskää vauvauinti. Meillä alkaa 17.3. Pikkuiset uikkarit hankittiin pojulle. Aivan söpöt!

Hyviä vointeja kaikille!
Talviterkuin: hansu ja miki

Pääsin taas koneelle ni piti tulla tänne lukemaan miten teillä muilla on mennyt. Meillä ei tullut tosta 3kk rokotteesta mitään jälki juttuja onneksi. Kyllä tää aika on mennyt äkkiä. Ei uskois et meillä on pian 4kk vanhoja vauvoja. Meillä saa ruveta pikku hiljaa siirtymään 68 kokoisiin vaatteisiin. Mun pikku vauva on kasvanu ulos jo kaikista mini vaatteista!

Hansu: Meillä alkaa samana päivänä vauvauinti. Ettei vaan oltais samas paikkaa polskiis!? =)

Missäs päin Suomee te kaikki asutte?

Pitkästä aikaa moi täältäkin. Kiva, että olette täällä kirjoitelleet. Musta tuntuu, ettei vaan ole enää aikaa olla koneella yhtään. Kyllä noi kaksi "kaaharia" huolehtii siitä. Meillä poju täytti jo 4 kk ja huomenna mennään neuvolaan ihastelemaan rotevia reisiä ja pulleita poskia taas. Viime neuvolassa oli jo 7,2 kg ja pituus 62,5 cm. Ikää oli sillon kyl jo 3,5 kk. Oltiin kipeenä niin lykkääntyi käynti. Poju kääntyilee jo kovasti, tehnyt sitä kuukauden verran. Nousee myös jo seisomaan kun vetää käsistä. Sitterissä aina pönkee itseään istumaan. Kovasti naureskelee ja hihkuu myös :) Meillä syömisen kanssa hankalampaa vaihettä, päivisin ei maistu kun harjoitellaan uusia taitoja ja yöt sitten tissutellaan 1,5 - 2 tunnein välein. Rankkaa meikäläiselle. Varsinkin kun esikoinenkin heräilee yöllä ja nousee sitten viimeistään 7 ja tulee vetämään multa peittoa pois "äiti peitto pois" komennolla....Onneksi on mallikas isosisko, paijailee ja ihastelee veikkaa minkä kerkiää. Meillä pojan rytmi menee suurinpiirtein näin : nukkumaan 20-21 aikaan, imetys 22-23, sitten unta noin 7 saakka (saattaisi nukkua pidempäänkin mutta sisko pitää huolen herätyksestä...). Yöllä syödään tosiaan tiuhaan mutta onneksi nukahdetaan sen jälkeen. Aamulla pienet päikät 8:30- 9 maissa, sitten ulos ja unet vaunuissa noin 10:30-12:30. hereillä ja tirsat 15-16 maissa. Joskus vielä lyhyet kauneusunet ennen nukahtamista. Mutta moneen kertaanhan toi tulee muuttumana vielä. Sisko nukkuu yhdet päikät noin 13-15 eli just kun veikka valvoo :(( Odotamme siis suotuisampia aikoja.

Mulla olisi tarkoitu täyssimettää kanssa sinne 6 kk saakka. Maitoa riittää. Ja on helpompaa kun noita soseita keitellä :) teen varmaan taas osan itte ja osan annan purkista. Ei ne esikoisenkaan yöt kiinteistä ruuist aparantuneet, joten en usko että siitä on heikoissa unissa kyse. Liittyy varmaan vaan herkempään häiriintyvyyteen unisykleissä.

Mekin aloitellaan perheuintia tän kuun lopussa, oli vaikea saada paikkaa. Esikoisen kanssa käytiin eka vuosi ja tykättiin kovasti. SUosittelen lämpimästi. Ei kannat aheti luovuttaa vaikkei vauva ihan innoissansa heti olisi. Se on niin uus juttu vauvalle, että voi mennä aikaa totutellessa ja toki syömiset ha unet vaikuttaa aina kerrna onnitumiseen.

Mukavaa vauva-arkea kaikille! Ihanaa kun mennään kesää kohti!

helou kaikki marrasmammat!
terveiset 4kk neuvolasta. tyttö painaa nyt 7080g ja pituus 64,5. syntymämitat oli 3590g ja 52cm. hyvästi kaikki 62cm vaatteet =) kovasti tyttö jo jokeltelee ja välillä nauretaan ihan ääneekin.
nyt ruvetaan antaa tytölle pottua,josko sit rupeis nukkumaan päiväuniakin.muuten kaikki on mennyt oikeen hyvin.kasvaa ihan silmissä.
mindimandi: me asustellaan varsinais-suomessa.
me ei olla aloitettu vauvauintia,mies ei nimittäin diggaa yhtään uimisesta. vaikka vois kai sinne tytön kanssa kahdestaankin mennä..
palaillaan ja kevään odotusta kaikille! miz ja neiti (lauantaina tasan 4kk)

Moro!

Nyt tulin tänne purkamaan paineita!
Olemme olleet pojan kanssa puolet viikosta sairaalassa, josta lopputuloksena jäi käteen maito-allergia ja refluksi-tauti!!
Meillähän pitkään syötöt olleet hankalia,ja syöntivälit tiheitä niin yöllä kuin päivälläkin.Kaikennäköistä muutakin pientä ollut , joten sairaala-reissuhan siitä tuli kun poika meinas tukehtua maitoonsa...:(

Nyt on asiat toivottavasti menossa parempaan, Vauvoilla on kuulemma melko yleistä tuollainen mahaportin "löysyys", joka aiheuttaa ruuan takaisinpalaamista ruokatorveen ja närästystä ,. Vaivaa helpottaakseen vauvat syövät tiheemmin.. No nyt lääkitään poikaa neljä kertaa vuorokaudessa, ja käytetään maitoallergisille sopivaa korviketta jos ei voi imettää... siinäpä lyhyesti!

Kova huoli on päällä, koska kiinteitäkään ei olla vielä aloitettu. Poika on kuitenkin ihanan reipas ja hymyileväinen ja hurmasi kaikki hoitajista lääkäreihin :)! Sillä hymyllä sitä jaksaa, vaikka tulisi mitä. Sairaalareissula rupesi myös nauraa höröttämään oikein ääneen ja nyt kääntyillään myös molemmille kyljelle!

Ei ole tarkoitus pelästyttää ketään, mutta on ihana päästää vähän juttelemaan asiasta....
T:minni Ja Luca 18 vkoa

Moi kaikille, ihanasti on ruvennut kevät tulemaan! Meillä on ens viikolla neuvola. 7kg menee varmasti rikki. Jätkä kyllä kasvaa kovaa vauhtia, lähentelee 68cm. Mut varmuuden saa sit neuvolasta.
Minni: ikävä kuulla ku jouduitte sairaalaan. Kaikkia sitä kyl voi tulla. Onko Luca tissimaidolle vai korvikkeelle allerginen?
Mä odotan täälä kovasti vauvauintia. Kokeilin eilen mun vanhat bikinit läpi ja lopputulos oli se ettei yhekkään mahtunu päälle. Hienoo! Oon kyl päässy jo normaaleihin mittoihin, mut tisseistä kinnaa. Ja kaiken kruunaa löysämaha. Nyt pääsin oikeen valittamaan. Kauankohan kestää ennen kuin maha palautuu ees melkein normaaliksi?
Romeo ei oo vielä kääntynyt. Oon kyl yrittäny vähä harjoitella sitä. No kai vielä joku päivä... toivottavasti=)

Mindimandi & Romeo

Yhteistyössä