MARRASKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin muuten selailees meijän vanhoja kirjoituksia. Oli kyl kiva lukee, ku raskaus oli vielä alussa ja kaikkia niitä kolotusia ja vaivoja, jotka nyt on jo unohtanut!=)

mindimandille: Luca on ollut tähän asti täysimetyksellä ja kun sitten sairaalassa sai korviketta yöllä, niin aamulla oli ihottumaläikät poskissa. Sen lisäks otettiin sitten verikoe joka viittasi maitoallergiaan. Eli äidinmaidolle ei ole allerginen, mut mun täytyy itse jättää myös kaikki maitotuotteet ruokavaliosta pois..

Kaikenlaista, nyt tuli vielä flunssa päälle pojalle..
Siltikin vaan tän nelikuukautisen kanssa ihanat, uudet asiat ja arki on kivaa! aina nuo pienet asiatkin ja hymyt saa kaikki "murheet " pienemmiksi.
Meiltä ton sairaalareissun vuoksi meni vauva-uinnin ilmoittautuminen ohi, täytynee tiirailla jonkun urheiluseuran vauva-uinteja..

Täällä jo tuntuu että räystäät tippuu!! hyvää kevät iltapäivää kaikille!

Kyllä on taas hiljasta!

Terveisiä 4kk neuvolasta. Me ollaan jo 65cm pitkiä ja painetaan 7200g. Me ei olla vieläkään yritetty kääntyä. Tällä jätkällä ei kyl oo mihkään kiirus. Ehkä kiva niin, ku oon kattellu kaverini 1½ vee jätkää joka on täystuho. Ei pysy sekuntiakaan paikalla vaa juoksee ja tekee vain pahaa koko ajan. Et ei haittaa ollenkaan, jos tulis vähä rauhallisempi kaveri. Jos ei olla käännytty 5kk neuvolaan ni joudutaan fysioterapeutille. Mut nyt lähden vauvauinnin infotilaisuuteen. Ostin Romeolle tosi söpöt "painijauikkarit". Meinasin myös ostaa vesikameran, mut kuulemma ei onnistu kuvat. Pitäis olla paljon valosempaa!!!

paljon jaksamisia teille minni06!!
me käytiin tänään ikeassa.oli ihanaa päästä täältä kotinurkilta vähän pois. löysin mein tytön huoneeseen verhot.ja vähän jotain pientä muuta "sälää" =) ollaan maisteltu nyt tämä viikko tytön kanssa perunaa.ensin neiti vaan yökkäili mut kyllä se nyt on ruvennut maistumaan.oon antanut sen verran kun tyttö syö,ehkä 5-10 teelusikallista ja sitten perään 200ml maitoa.hyvä on ruokahalu hänellä=) ja sit sen perään päikkärit jotka on 2-3 tuntia.vau!

ei meilläkään kyllä vielä käännytä.tyttö vaan pötköttää lattialla selällään tai mahallaan.mahallaan ei tosin viihdy kauaa.ja sillontällön naureskellaan ääneenkin.varsinkin hoitopöydällä on mukava naureskella kun äiti hassuttelee ja vääntää naamaa,hih!

kevät tulee kohisten..taitaa kyllä vielä takatalvi yllättää.tiedä häntä.

heippa!

Meillä oli eilen 4kk neuvola. Ollaan viikon etuajassa. Miki painaa 6480g ja pituutta 62cm. Ei taaskaan tykännyt neuvolatädistä ja lääkäristä. Lääkäri kirjottikin että vierastaa ;) Muuten kaikki oli ihan kunnossa.

Huomenna mennään sitten ekaa kertaa vauvaunnissa altaaseen. Jänskättää! Oltiin viime lauantaina infossa. Oli kiva yllätys, kun siellä olikin melkein kaikki samalta perhevalmennuksesta.

Mä olen kanssa antanut Mikille vähän makuja. Banaania ja aurinkoista pilttiä ihan pikkuisen. Näytti tykkäävän :) Meillä Miki kääntyy molemmille kyljille. näyttää siltä, ettei menis enään kauaa kun mahalleen kiepsahtaa. Vähän olen avittanut kädestä vetämällä. Jaksaa jonkin aikaa olla siinä.

Mä haluun kans ikeaan!!! Ostettiin uus rivitalo, joka valmistuu vuoden lopussa. Alko tää kaksio käymään hieman ahtaaks. Seinät kaatuu päälle... Pääsee sisustaa JES ;)

minnille myös meiltä jaksamista ;) Ja terkkuja kaikille

terkkuja hämeestä ja kiitos tsempistä kaikille!

onpa tosi hieno kevätpäivä täällä taas!
Oltiin eilen Lucan ja kaverin vauvan kanssa toista kertaa elokuvissa! se on aina ihan hauskaa kun sali on täynnä kaikenikäisiä taaperoita ja meteli on välillä korviahuumaava:) elokuva oli kyllä aika keskiverto, Hugh Grantin joku tuleva romanttinen komedia...

Onko kaikki kokeillut jo maistattaa jotain kiinteitä? Munkin mieleni tekis antaa pojalle jotain vähän maisteltavaksi mutta neuvolassa niin kehoittivat vielä imettämään...

Meillä on tullut uutena nyt se, että poika yrittää kovasti työntää itseään sylissä "istuma-asentoon", kauhee punnerrus käy kun työntää päätään eteenpäin ja hartioita. ei muutenkaan ole enää mikään "sylikissa". On ruvennut myös ääneen naureskelemaan, jos hassuttelee sen kanssa.

Ikeassa käynnista haaveilen itsekin, kun siellä on niin kauheen ihania lastenhuoneen jutskia!

kirjuuttelemisiin!

Minni ja Luca 4,5 kk

Terveisiä vauvauinnista!
Oli aivan mahtava kokemus. Suosittelen, jos vaan on mahdollisuus. Tai ainakin toi kylpylässä järjestetty, en sit tiiä minkälaista olis olla uimahallissa. Varmaan paljo kylmempi ainakin. Oltiin puoli tuntia vedessä.
Viikonloppuja=)

Aurinkoista sunnuntaita!

Me oltiin kans eilen vauvauinnissa uimahallissa. Miki tykkäs kauheesti ja me vanhemmat kanssa. Oli kyl ihanaa :) Odotetaan jo innolla seuraavaa kertaa. Ai teillä järjestetään Mindimandi kylpylässä. Aika luksusta ;) Meillä täällä hämeessä on mukava uimahalli. On aika uusi.

minni06 me ollaan maisteltu ihan pieni lusikallinen välillä. 4kk lääkärissä täti sanoi, että voi ihan hyvin antaa makuja. Miki tykkää banaanista. Muuten kyllä täysimetän siihen 6kk asti.

Miki myös puskee itseään istuma asentoon. Ei oo yhtään kivaa enään vain makailla sylkyssä. On aika huvittava seurata, kun yrittää kääntyä kovasti mahalleen. Miki suuttuu itselleen, kun jää puolitiehen. Innolla odotamme koska hän kääntyy ;)

Hauska kuulla miten teidän vauvat kehittyy ;)

ääh, täällä on äipällä lentsu päällä, kuumetta eilen 38 ....
Onneks isukki on ihana ja vie Lucaa ulos ja hoitaa muutenkin...

mitäs kautta mindimandi pääsi kylpylä-uinteihin, onko jokin urheiluseura kun järjestää? Kyseleln vaan kun meillä meni tuo kaupungin järjestämä ohi ...

hyvää vaalipäivän jatkoa!

Se on yksityinen firma, joka pitää vauvauinteja kylpylässä. Sit sielä on eri ikäisille eri ryhmiä aina 5 vuotiaaksi asti. Me ollaan vesikirppuja, sit tuli kultakalat ja delfiinit jne!!! On kyl aika luksusta. On NIIN ihanan lämmin. +34 vesi ja ilma jotain +30. Sit sielä on turkkilainen saunakin päällä, sai käydä vähä lämmittelemässä. Sinne pääsi ihan helposti varaamalla paikan. 30 uutta vauvaa aloitaa tuolla 5 kertaa vuodessa, Yhteensä kuulemma käy 250 lapsiperhettä vlopussa. Aijon kyl käydä Romeon kans monessa ryhmässä, jos se vaan sille sopii! Oon kyl niin tärinäs tosta=)

Minä vieläkin...
... hansu... miten usein ja mitä te maistelette noita makuja? Mun tekis välillä mieli antaa Romeon maistaa jotakin, ku se näyttää niin katkeralta ku muut vaan syö. Yritän kyl siihen 6kk ennen kuin annan muuta!

heippa Mindimandi!

Ihan pienen palan banaania olen mössännyt sössöksi haarukalla. Lusikallinenkin riittää hyvin. Voi siihen laittaa joukkoon vähän tissimaitoo. Kerran annettiin pieni lusikallinen aurinkoista pilttiä. Mikillä on hassu ilme, kun maistaa maun. Nyt olen antanut tälläviikolla kaksi kertaa. Ei mekään sitten muuta vielä anneta.

Kuullostaa tosi kivalle tedän vauvauinnit! Mä haluun kans tollaseen!! Täällä ei taideta järjestää ihan noin hienoo. Tänne Hämeenlinnan Aulangolle kyl nous kylpylä, jossa varmasti vois kans järjestää

Hellouaa!

Kuinkas menee? Me ollaan täällä isovanhempien luona yö kylässä koko perhe. Huomenna olis taas uintia aamulla :) Jes!

Kävin muuten Mindimandi lukemassa kanssa meidän vanhoja juttuja. Kauheeta, kun mä valititin kokoajan... HIH! No se oli sellaista.

Me käydään Mikin kanssa seurakunnan vauvakerhossa. Meilä oli siellä valokuvauskin keskiviikkona... Saadaan ensimmäiset tarrakuvat ;) Aika hassua. Saas nähdä miten onnistui. Miki oli mahallaan karvan päällä.

Terkkuja kaikille ;) Terv. Hansu ja Miki lauantaina 4kk

Ihanaa, ku rupee kevät tulemaan. Kivempi käydä vaunuttelemassakin. Mun paino on jämähtynyt tähän samaan mikä painoin vuosi sitten. Oon ollu jo 3kk täs. Mulla muuten tuli tänään vuosi siitä ku plussasin. Hassua!
Voi, mäki haluisin tollaseen vauvakerhoon. Mä oon nyt innostunu harrastamaan kaikkee uutta mihkä vauvan voi ottaa mukaan. Mut nyt pitää mennä ruokkii jätkä...

Moikka,

saanen liittyä joukkoonne? Olen kyllä ahkerasti taustaillut tässä ketjussa jo tuolla odotuspuolellakin, ajattelin nyt tulla näkyviin =) Kirjoittelen myös parissa muussa ketjussa tällä puolella (jo vauvahaaveiden puolelta lähtien).

Tyttömme syntyi siis 12.11. raskausviikolla 40+1, mitat olivat 4075g ja 51cm. Synnytys oli nopea mutta kivulias, luomuna sen kestin kuitenkin kuten esikoisen synnytyksen. Esikoinen täyttää ensi kuussa 2v. eli meillä on päivät aikamoista hulinaa aina välillä! Hyvin ovat tulleet toimeen keskenään vaikka esikko käykin silloin tällöin halimassa ja pusuttelemassa vauvaa "rajusti"...

Ikää neidillä on nyt 4,5kk ja ollaan jo siirrytty korvikkeeseen kokonaan. Osittaisimetystä jatkoin 1kk iästä lähtien kun tytön paino ei tahtonut millään nousta pelkällä rintamaidolla.

Tällä hetkellä tyttö nukkuu ihan kivasti, pari kertaa herää öisin syömään. Velliä olen antanut iltaisin ja kiinteitä ollaan maisteltu muutama viikko...porkkanaa, bataattia, perunaa ja vähän päärynäsosetta. Ei vielä oikein onnistu, typy ei ilmeisestikään ole vielä hoksannut mistä on kyse =)

Asumme maalla savossa, täällä on aika vähän mitään järjestettyä toimintaa vauvoille/lapsille. Perhekerho on 2 kertaa/kk mutta aika harvoin ehdimme sinne...täällä on onneksi paljon lapsiperheitä, saa esikoinen leikkiseuraa ja olemme mekin käyneet silloin tällöin uimahallissa uimassa, ei vauvauinnissa tosin.

Eipä tällä kertaa muuta, mukavaa viikonloppua kaikille!

Katrina ja tytöt 4,5kk & 1v11kk

Pitkästä aikaa moi täältäkin! Pitää jotenkin niin kiirettä ettei koneelle ehdi - varsinkaan ite kirjottaan. Meillä vauva-arki sujuu ihan hyvin, taaperolla sen sijaan alkanut uhma. "Ei tätä, ei tätä" on aika yleinen lausahdus neitillä. Tai "ei saa"....Toisaalta liikkistä kun tunteet on jotenkiin niin vahvoja. Sitten taas hetken päästä äiti on rakas ja suukkoja annetaan minkä keritään. Pikkuveljelle kans! Vauveli on jo reilu 4,5 kk, paino huimat 7,6 kg 4 kk neuvolassa, pituutta oli 65,5. Kaveri on kääntynyt jo pitkään mahalleen ja hienosti siitä nostaa yläkroppaansa käsillä aika korkeelle kattelemaan. Sitten pärisyttelee mielettömästi huulillaan, samoin kirkuu mitä omituisimpia ääniä. Hauskaa tuntuu olevan! Me ollaan edelleen tissimaidolla, nyt on kyllä kaveri tarkasti alkanut seurata mitä muut syö. Aattelin vielä kuukauden kuitnekin mennä näin. Maitoa tulee aj poika kasvaa. yöt on kyllä edellene risoja, syöpi sen 2-3 kerta ayössä edelleen. Välillä oon ite aika puhki. Esikoinen kun nousee jo 6-7 aikaan ja päikät nukkuvat tietty eri aikaan.
Meillä alkaa sisarusuinti ens sunnuntaina. Kivaa! ooteltiin pitkään paikkaa, täällä pääkaupunkiseudulla on aika täynnä ryhmät. Se on kyllä kiva harrastus.

No, eipä kummempaa, mukavaa viikonloppua kaikille!

onpas mukavan vilkasta täällä! Tervetuloa vaan kaikille!

Meillä maistettiin eileln perunaa ja hyvin meni alas! Luca on kohta 5kk joten nyt aloitellaan sitten ihan kunnolla kiinteiden kanssa. Nyt lähdetään vaunuileen ulos, ihana ilma!!!
Terkkuja!!

Tervetuloa Katarina ;) Kiva kun uusia ihmisiä tulee mukaan!

Heippa Onnimanni pitkästä aikaa ;) Koita jaksella yö syömisten kanssa. Kait se joskus helpottaa. Mites teidän uinnit meni. Jos jaksat, niin kerro lisää tosta sisarusuinnista!

Ai te olette minni06 maistelu perunaa. Tais se olla hyvä!. Me vielä sitä banaania välillä mussutellaan.

Meillä oli hauskaa taas vauvauinnissa. Miki taitaa onneks tykätä. Siellä on kaks vauvaa, jotka vähän vieroksuu. Kaippa nekin sitten ajalla tottuu. Menimme uinnin jälkeen kahvilaan meidän perhevalmennus porukan kanssa. Liittyi meidän seuraan vielä yksi perhe. Ajattelimme tehdä siitä tavan ;)

Mä olen kanssa palautunut entiselleen. Ei oo edes löysää nahkaa. Kyllä se ihmetytti miten näin nopeesti palauduin.

Mun mies on ihan mahdoton... Sitä haluttais saada jo kakkonen. Mä tässä olen yrittänyt sitä jarrutella. Ehkä sit loppuvuodesta "hommiin" HIH!

Kivaa kun on lämmintä. Oltiin eilen paljon ulkona. Kävin Mikin kanssa MLL:llän kirppiksellä. Löysin muutaman kivan vaatten aika halvalla. Ihanat Adidaksen kollari puvun. Piti ostaa kaupasta, mutta niin kalliita. Onneks löyty kirppikseltä. Käytiin myös vauvakirkossa. Siellä loruiltiin, leikittiin ja laulettiin. Oli ihan Jees!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ;)

hansu ja Miki 4kk

Moi taas,

tässä samalla näpyttelen yhdellä kädellä kuulumisia, tyttö syö sylissä iltavelliään...Ihme ja kumma, nukuttiinpa sitten viime yönä klo 23-07 heräämättä kertaakaan syötöille =) Näin ei ole tapahtunut kuin viimeksi vastasyntyneenä kun tyttö nukkui kokonaiset 6h yöuniaan. Kyllä sitä velliä upposikin eilen iltasella, aluksi 200ml ja vielä semkin jälkeen 100ml johon sitten uuvahti. Ja olin vielä n. tunti aikaisemmin antanut kasvissosetta jota upposi monta lusikallista. Mihin tämä kaikki ruoka oikein uppoaa?! =)

Minäkin olen palautunut suht hyvin tästä viimeisimmästä raskaudesta. Esikoisesta ei tosin tullut yhtäkään raskausarpea, tästä toisesta sitten senkin edestä =( Ne eivät ole mihinkään hävinneet, tuskin sitä tapahtuukaan...korkeintaan taitavat haalistua? Kilot ovat tippuneet hyvin, vielä olisi 5kg pudotettavaa, sitten olisi sulatettu myös esikoisesta jääneet kilot. Noh, vatsan seudulla on löysää mutta vanhat farkut menee jo jalkaan.

Hansu, meikäläisellä on vieläkin vauvakuume tallella =) Mies ei nyt vähään aikaan toivo lisää lapsia, kai se on minunkin ajateltava järjellä...mies kun on yrittäjä ja aika paljon poissa, tällä hetkellä kodinhoito ja arjen pyörittäminen on suurimmaksi osaksi minun vastuulla. Raskasta on kahden pienen kanssa joten jääköön haaveet kolmannesta ainakin pariksi-kolmeksi vuodeksi. Olemme kyllä puhuneet että neljä lasta saisi siunaantua =) Mites muilla, oletteko miettineet lapsilukua? (vaikka luonnollisestikaan tämä asiahan ei ole meidän päätettävissä...)

Edellisestä viestistäni jäi vahingossa ilmoittamatta iät, elikäs olen 26v ja mieheni pian 27v. Talouteemme kuuluu myös koiranpoika.

Nyt tyttö sänkyyn nukkuu ja itse iltapalalle.

Kyllä tää kevät on sit ihanaa. Käytiin jätkän ja koirien kans tosi pitkällä lenkillä. Oon antanu Romeon vähä "imee" banaania. Se on tykänny kovasti, ku saa suuhun jotain uutta makua ja rupee huutamaan ku ottaa pois. No, jos ny vielä vähä aikaa jaksais pelkällä maidolla.
Olin eilen kosmetologilla hemmoteltavana, oli ihanaa. Laitettiin naama, kädet ja jalat kesäkuntoon. Voi mennä taas ihmisten ilmoille. Mä oon kyl saanu auringosta niin paljo lisää energiaa. Huomenna meen vielä shoppaa kesäksi uusia vaatteita=)
Mä oon aina haaveillu 2-3 lapsesta tai niin kauan kunnes tulee tyttö. En sit tiiä joutuuko tätä kämppää rupee pian laajentamaan, montako poikaa sieltä sit eka tulee! HEH!!!

ah,mikä ilma on..kesää ootellessa. mä kävin äskön mielenkiinnosta vaa"alla ja multa on kyl raskaus kilot hävinnyt. raskaana ollessa kertyi noin 13 kiloo. joku 17 kiloa on hävinnyt kun tuhka tuuleen vaikka syön ku hevonen.

mä en oo vielä miettinyt tota lapsilukua..kyl nyt pari vuotta saa ehkä ootella ennenku seuraavaa yritellään..tai tiedä sitä sit=)

me ollaan nyt pari viikkoa syöty perunaa. ja sit ollaan myös maistettu aprikoosia jokunen päivä.ensi viikolla on neuvola.

aijottekos palata töihin heti äitiysloman päätyttyä vai jäättekö hoitovapalle? mä oon nyt ruvennut vähän miettiis et jos suinkin taloudellisesti mahollista niin haluisin kyllä olla tämän vuoden kotona.kahtotaan..

nyt kun on noin lämpöiset kelit niin on hiukan hankala pukee tota likkaa kun tuntuu et aina on vähän liikaa vaatetta mut parempi kai se on kun liian vähän =)

nukkuuko tein murut tein kanssa samassa huoneessa vai onko omassa huoneessa? meillä tyttö nukkuu meidän makkarissa.

ainiin,ja tervetuloa joukkoon katrina* !! lämpimiä kelejä! t.mizzuli ja suvi

piti vielä lisätä että suvi on oppinut kiljumaan/laulamaan/joikaamaan,miks sitä nyt sit kukin haluaa kuvailla=) hauskan kuulosta kumminkin. meillä ei vieläkään käännytä eikä hampaita vielä näy.

Moikka!
Vieläkö mahtuu mukaan? olen seuraillut sillontällöin tätä ketjua ja nyt sain aikaiseksi itsekin kirjoitella.. Eli asustellaan Helsingissä ja poitsu on siis kohta 5 kk. Kovasti meillä jo kääntyillään kyljelle ja välillä muistetaan myös miten masulleen pääsee... :) Ja samanlailla kun mizzulilla, meilläkin kiljutaan kovasti ja ihaillaan omaa ääntään.. :)

Kovasti tekisi mieli antaa jo kiinteitä vaikka tissimaitookin riittää. Alkaa vaan jo kyllästyttämään parin tunnin välein tisseily! Olen antanut välillä iltaisin velliäkin ja nyt näyttääkin että nukkuu pidempiä jaksoja yössä.. huh. (pari yötä...)
Miten te muut? Joko annatte kiinteitä? Sitten kiinnostaisi tuo juottaminen mukista! Saa välillä (kun olen itse asioilla) myös korviketta pullosta vaikkei sitä oikein osaakaan... :) hellyttävän näköinen kun toinen ei oikein tiedä mitä sillä pullolla pitäisi tehdä, mutta jotain nestettä sieltä tulee kuitenkin! :) Olisi kiva antaa siis mukista eikä väkisin opettaa kunnolla pullolle..

Voi tätä kysymysten tulvaa! :)

Ihana ilma taas ainakin täällä etelässä! Kohta vaunuilemaan.. Kirjoittelemisiin!

Yhteistyössä