MARRASKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa joukkoomme PikkuHerra 5kk. Meillä ei olla vielä maisteltu mitään, ikää 4½kk. Oon kyl ajatellu et sit, ku rupeen antamaan jossain kohtaa korviketta, et antaisin sen suoraan nokkamukista. Siihen pulloon jää kuulemma hyvin helposti "koukkuun". Kaverini poika 1½v, kulkee kokoajan pullo suussa. Sitä se sit roikottaa suusta ja juo siitä välillä. Ja kauhee meteli, jos meinaa ottaa pois.

Mä aijon jäädä hoitovapaalle vielä kesän jälkeen. Kauhistuttaakin ajatus, et joutuisin pian töihin. Äijä saa sit vaikka tehdä ylitöitä, et rahat piisais edes jotenkin.

Mutta nyt pihalle. On kyl NIIN kivaa olla äippälomalla, ku kesä tulee. Ei käy yhtään kateeksi muit, jokka käy töissä!=)

Hellou! ja tervetuloa mukaan PikkuHerra! kiva, kun uusia tulee ;)

Meillä oli taas eilen kerho. Tehtiin pääsiäiskortteja vauvojen kanssa. Tuli ihanii. Saa sitten lähettää kummeille ja mummoille & papoille. Tarvii tänään viedä postiin. Siel kerhos on mukava käydä, kun Mikikin on alkanut ottaa kontaktia muihin vauvoihin.

Tekis kans vähän mieli antaa perunaa, mutta kyllä mä taidan odottaa siihen 6kk asti. Miki syödessään alkaa juttelemaan, kiljuu ja katselee mua. Välillä ei oikein ei edes tissi maistu. Joku ihme kausi menossa.

Mä meinaan olla ainkin loppuvuoden kotona. Sit olis kyl pakko mennä töihin, että saa laskut ja asunnon maksettua. En kyl haluis viel mennä. :( Olis niin hyvä hoitaa Miki kotona. Olen ammatiltani lähihoitaja ja työskentelen päivähoitajana päikkärissä. Sehän olis kiva, jos sais Mikin samaan paikkaan hoitoon. No sen näkee sitten.

Meillä kans kovasti kiljutaan, höpötellään ja päristellään. On aika hassu poju. Melkein on jo mahallaan. Pää jää vielä pötköttelemään... Saas nähä koska sekin siitä nousee. Miki tykää pmppia sylissä. Sanotaan sitä Hattiwatiksi, kun hyppelee. Kummitustäti keksi ;)

No hyvä et muillakin vauvakuumetta... HIH! Näin eilen aivan ihanan massun yhdellä tulevalla äidillä. kyl kävi kateeks ;) Me ollaan ajateltu kahta lasta. Saas sitten nähdä.

Mindimandi mitäs koiria teillä on? Mitäs ne on vauvasta tykänny? Meillä on pikkuinen Maltankoira. Se on hulluna Mikiin... Nuolee naaman ja korvat aina kun voi... Miki on alkanu repii sitä turkista, eikä Nala ole moksiskaan. Onneks näin. Miki on alkanu huomaamaan Nalan. Välillä, kun miki on mun sylissä ja Nala tulee siihen katsomaan Mikiä, niin Miki hörähtää nauruun. On ihana...

Miki nukkuu meidän huoneessa. Uuteen asuntoon tehdään sille sitten oma huone. saas nähä raaskiiko viel laittaa sinne meidän pikkuista nukkumaan :)

No niin nyt täytyy lopetella. Ihanaa aurinkoista päivää terv. hansu & Miki

Onpa ihanaa kun aurinko paistaa! Harmi vaan, isosiskolla alkoi toissapäivänä räkä valua....Olemme kuitnekin puistoilleet normaalisti kun ei kuumetta tms. Pitää katsoa pääsemmekö sunnuntaina taas uimaan. Joku kysyikin sisarusuinnista : Siellä vauvat ja alle 7-v sisarukset uivat samassa altaassa, vauvuille ohjattua välillä ja sitten vaan pulikoidaan. Molemmat vanhemmat tietty pitää olla mukana. Meidän eka kerta meni tosi hyvin. Isosisko oli ihan innoissaan, ei tietoakaan eli puolen vuoden tauossa uinneissa. Heti vaan liukumäestä pää edellä veteen.... Vauvelikin tykkäsi vaikkei nyt innosta kiljunut. Muttei itkenyt tai pelännyt. Oli uinnin jälkeen toooosi nälkänen ja tankkasi koko illan.

Mulla on lapsimäärän suhteen sellanen olo, että kolme olis kiva, että olisi vielä iltatähti joskus myöhemmin. Nyt en jaksaisi heti perään. Mun raskauspahoinvoinnit on niin rankkoja. Mutta kun ikää tulee jo pian mulle 34-v niin voipi jäädä tähän kahteen. Kun on tyttö ja poikakin jo :) Tietty ei pidä koskaa sanoa ei koskaan....Mä aion hoitaa näitä lapsia siihen asti kotona kun kakkonen täyttää 2-v. Onneksi on vakityö mihin palata ja lyhennysvapaata saa pankista :) Olen nauttinut tästä ajasta, töitä ehtii tehdä sitten. Tietty kun oon jo näin "vanha" niin olin jo ehtinyt töitä tehdä valmistumisen jälkeen ja tavallaan "vakiinnuttaa" asemani.

Mullakin on jo - 2 kg siitä kun aloin tätä kakkosta odottaa. Tosin raskausaikanakin kertyi vaan 8,5 kg. Ehdin ostaa vasta uudet farkut ja olisi sittenkin pitänyt ottaa se koko 36 eikä 38....Ilmeisetsi poju syö niin paljon, että multa kilot katoaa vaikka syön paljon ja aina on nälkä :) Pitää katsoa, että sama syömisvaihde ei jää päälle kun imetys vähenee....Monelle kertynyt sitten sitä lisäkiloa....
No, pieni pärisytteljä hermostuu tossa lattialla, pitää mennä!

Terkut!

Moi,

onpa kyllä ihanan aurinkoinen ilma. Tuo aurinko ja valoisuus tekevät ihmeitä, arki tuntuu paljon kevyemmältä kun pääsee ulos lämpimään =) Esikoinen haluaisi jo heti aamusta ulos, joka aamu kantaa kumppareitaan ja ulkovaatteita ennen kuin ollaan edes ehditty aamupuuroa syödä =)

Meillä syödään jo pari soseannosta päivässä, yleensä kasvissosetta ja jotain hedelmäsosetta. Hyvin uppoaa tuo kaupan valmis kasvissose, muuten olen tehnyt itse bataattisosetta. Perunaporkkana ei uppoa ollenkaan, taitaa se porkkana olla liian voimakkaan makuista...ilmeistä päätellen!

Olen ollut kotona vähän reilu 2 vuotta ja kyllähän tässä välillä tuntuu että jotain muutakin olisi kiva tehdä vaihtelun kannalta. En kuitenkaan ajatellut vielä tänä vuonna hakea töitä (minulla ei siis ole vakipaikkaa), ehkä sitten vuoden päästä...toisaalta olisi ihanteellista pitää lapset kotona pidempään, eikä vähiten siksi että hoidossa alkaa mitä luultavammin sairastelukierre. Sukulaispoika (2v.) aloitti päivähoidossa muutama kk sitten eikä ole ollut paria viikkoa pidempää yhtäjaksoisesti terveenä =( Tälläkin hetkellä potee silmä- ja korvatulehdusta. On ollut vatsatautia, kuumetta ja muuta flunssaa mitkä sitten kiertävät jokaisen perheenjäsenen. Ei ole mukavaa lapsenkaan kannalta sairastella jatkuvasti. Mutta tietysti perheen taloustilanne voi pakottaa menemään äitiysloman loputtua töihin. Onneksi ainakin tällä hetkellä mies pystyy tuomaan leivän pöytään ja maksamaan talolainat, sekin tilanne muuttuu taas kun kotihoidontuki alkaa syksyllä.

Neiti on tuolla olkkarissa yksinään puuhamatolla, kaipailee äänistä päätellen seuraa =) Esikko nukkuu vielä päikkäreitään.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, ja aurinkoa!

Katrina

kääk, mehän ollaan vasta 4,5 kk! no, nimimerkki on vähän etuajassa.. :)

Katrina, annatko vielä maitoa soseannosten päälle?

Mä haluaisin jäädä ehdottomasti kotiin äippäloman jälkeen! Olen yh ja tukien avulla pärjäisin ihan ok.. Vakipaikka kyllä odottaa, mutta on niin pienipalkkainen että sen takia ei todellakaan kannata mennä..

Hei kaikille!

On ollut hiukan kiirusta eli en ole paljoa ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Myönnettäköön etten jaksanut lukeakaan noita kaikkia viestejä =)

Siellä puhuttiin istumaan punnertamisesta. Meillä se aloitettiin kolmeen kuukauden iässä, ja neljän kuukauden iässä rokotuksessa sanoivat että jos itse pyrkii niin silloin on valmis. Nyt on sit onnellisesti istuskeltu sylissä karvan alle kuukauden.

Onkos muille jo puhjennut legoja suuhun? meidän mestari se on pukannut kaksi hammasta alas, aikas kipeää käy kun niitä kokeillaan tissiin =)

Pottu on aloitettu, sillä paino-ja pituuskäyrät olivat molemmat lähteneet laskuun neljän kuukauden neuvolassa, ei kyllä oikein maistu 99% on varmaan ruokalapulla.

Mahalleen ei vielä olla käännytty, mutta yritys on kova, makaa kyljellään jo ihan kaksinkerroin.

Nyt täytyy rientää. Jatkoja kaikille! :)
Mari ja Niclas

terkut 5 kk neuvolasta!!
poika kasvaa kovasti pituutta, nyt 66,5 cm mutta paino on jäänyt laahaamaan jälkeen 6860g, pipa 43 cm. ELi nyt tosissaan aloitamme nuo kiinteiden syömiset, nyt on perunaa maisteltu vaan ja sekin aiheutti allergiaa.. Suosittelevat monet bataatilla aloittelemaan , joka kuulemma vähemmän allergisoi (jos on siis taipumusta siihen...)
Tuntuu että kiinteiden aloittaminenkin on melkoista avaruustieteilyä välillä, niin muka monimutkaista :)

Täällä meillä on myös hiukan jo ruvettu haaveilemaan toisesta pienokaisesta, onhan tämä niin ihanaa hommaa :) meillä on se perinteinen kahden lapsen haave! Olis muutenkin kiva kuulla kuinka olette ajatelleet jäädä lapsia kotiin hoitelemaan, mulla ei ainakaan ole mikään kiire töihin (jos vaan budjetti sallii kotona olemisen...). Meillä myös työkaverit joilla aivan pieniä taaperoita päivähoidossa, tuntuvat kovasti olevan kipeänä usein. Kyllähän se tietty lisää lapsen vastustuskykyä.

Onko täällä muita vauvoja muskarissa? Me ollaan käyty nyt muutaman kerran ja poju on musiikista ja tanssimisesta ihan innoissaan. Tykkää hyppyyttämisestä kovasti ja köröttelystä!

Keväisiä terkkuja kaikille!
Minni ja Luca

Kiva, ku täälä on ruvennut olemaan elämää. Romeo on ruvennut öisin heräämään 2 kertaa syömään. Rupeekohan tarvitsemaan jo muutakin, ku maitoa?

PikkuHerra: Mikä päivä teillä synnyttiin, ku mekin ollaan 4½kk?

Nyt jätkä heräs pakko mennä...

Heippa!

sitä vain tulin äkkiä ilmottamaan, että Miki käänty sunnuntaina vatsalleen! JEE! Oli se kovan työn takana. Ikää oli 4kk ja 8pv. Nyt kääntyy aina, kun laittaa lattialle. Selällään ei oo enään kiva olla.

Mut mä tuun paremmalla ajalla kirjottelee kuulumisia. Jätkä meinaa on sylissä ja haluis kauheesti näppäillä näppäimistöllä ;)

Terkuin hansu ja Miki

onnea vaan hansu ja miki !:)
Meillä kans kovasti reenataan ja tänään oli melkein yksin vatsallaan... Siitä se sitten lähtee ja kohta niitei pitele mikään!!

Täällä äipällä on välillä kauhee ongelma miten nää naperot pukis näillä lämpimillä keleillä! Tuntuu että aina vaan laittaa liikaa ja ei millään raaski vähentää vaatteita.

Terkkuja!

Helou,

meillä typy on kääntyillyt jo jonkin aikaa, ei tosiaan yhtään tykkää olla selällään =) Ja sit kun on vatsallaan, kiertää koko ajan ympyrää napansa ympäri...ja kurkottelee leluja (nehän pitää tietysti laittaa suuhun).

Tuo soseiden syöminen on alkanut tosiaan sujua, tänäänkin meni omenaporkkanasosetta puoli purkkia. Ja ihan suuhunkin asti, tavallisesti suurin osa on ollut ruokalapussa tai milloin missäkin =) Joo, yleensä annan lopuksi vielä maitohuikat. Nämä syömiset menee meillä aika monesti "lennossa" eli niihin ei ehdi juurikaan paneutua (saati tehdä soseita itse), kaiholla muistelen esikoisen vauva-aikaa kun pystyi kunnolla seurustelemaan ja leikkimään vauvan kanssa...nykyään aika menee suurinpiirtein isosiskon viihdyttämiseen, huoltamiseen ja kodinhoitoon (sekin määrä on tuplaantunut!). Eli neiti kulkee mukana siinä sivussa, milloin sylissä tai puuhastelee yksinään lattialla kun esim. syötän esikoista. Toinen jää auttamattomasti vähemmälle huomiolle =(

Tänään on ollut jäätävä ilma. Takatalvi tulossa?! Kävimme aamulla isomman tytön kanssa uimahallissa polskuttelemassa. Oli kivaa, paitsi että jostain syystä suihkutiloissa oli tosi viileää, meillä molemmilla oli huulet sinisinä ennen kuin pääsimme saunaan =)

Katrina

Ja vielä, Mari kyselit hampaista. Ei ole tullut vielä yhtään, esikoisellekin puhkesi kaksi alahammasta vasta 8kk iässä. Tiedä sitten miten nopsaan tälle toiselle puhkeaa =)

onnea kaikille joiden vaavelit jo kääntyy! täällä ei kääntyillä,höh. oltiin eilen 5kk neuvolassa. (ensi tiistaina tasan 5kk) saatiin rokotus ja sitä piti tällä kertaa vähän itkeä. paino on nyt 7820g ja 67,5cm pitkä. hyvin kasvaa. nyt saa kuulemma ruveta antaas puuroa aamuin illoin.jos sit ensi viikolla maistellaan niitä. nyt ollaan syöty peruna-kukkakaalia+200ml korviketta päälle. ja iltapäivällä persikka/aprikoosi-sosetta+200ml korviketta. iltapalaksi annan 250ml korviketta ja sen voimalla jaksaa nukkua aamu 7-9 asti.hih!

G: mitäs teillä on vauveleillä öisin päällä? meillä on lyhythihainen body ja sit yöhaalari.

tervetuloa joukkoon pikkuHerra! ja erittäin munarikasta pääsiäistä kaikille!
täällä on ihan hirvee myrsy tänään,en kyl lähde ulos =)

mizzuli83: meillä on öisin päällä vain yöhaalarit tai body ja housut. Toi jätkä on oikein kuumakalle, sillä on aina hiki.

Ärsyttävää, kun rupes tulemaan kylmemmät ilmat. Huomenna ajateltiin lähtee mökille päiväkäynnille, mut ei varmaan tarvi paljo ulkona olla.

Mun tekis niin kovaa mieli antaa jätkälle jo jotain muutaki syömistä, ku tissiä vaan, mut yritän hillitä itseni. Viikon päästä maanantaina meillä onkin sit 5kk neuvola. Saas nähdä ollaanko kasvettu vielä hyvin.

Taas jätkä heräs, ku oon tänne kirjoittamas..... pitää mennä... moi!

Heippa!
Mindimandi: ollaan synnytty 10. päivä! :) Entäs teillä?
Mä rupesin antamaan toissapäivänä herralle perunaa. Ilme oli ihana! :) Hyvin kuitenkin uppos! Lisäksi olen antanu vettä hörppäyttämällä. Poitsu on ihan innoissaan! Nyt ostin vihdoin maitohappobakteereja (oon suunnitellut ostavani 5kk niitä...)ja liuotan sen siihen veteen.. Bodyt on aina ihan märät juomasession päätteeks mut hälläväliä! :)

meilläkin käännyttiin masulle jokin aika sitten, nyt se on unohdettu..:) eiköhän se taito sieltä vielä löydy...

Kivaa Pääsiäistä kaikille!!

Terkut 5 kk neuvolasta. Poju painoi 8085g ja pituus 66,5 cm. Terkan mielestä hyvin kasvaa edellenekin joten jatkan pelkällä tissimaidolla. Esikoisen kanssa olin kiireisempi kokeilemaan kiinteitä ja alotin neitille soseet 5 kk. Nyt on helpompaa näin :) Isosisko ollut pikkasen rasittava: uhmaikä on alkanut - kääk! Ei uskoisi yhtään sanomista. Välillä on kyllä tosi ihana ja lutunen, oikein syötävän ihana tyttö, mutta sitten taas välistä olen ihan kypsänä....Pitää aina psyykata itteä etten ala karjumaan....Poju reppana, aikaa on välillä aika naftisti sille päivisin. Kun mies tulee illalla kotiin, yritän "omistautua" pojunkin kanssa seurusteluun. Meillä poju on nukkunut tosi levottamasta pari viikkoa, ollut nuhanenkin. Toivottavati yöunet paranisi. Äiteen olisi pakko saada nukuttua joskus....Sillä meinaa mennä niin, että päivät vaan jumppailisi ja yöt söisi :( herra kun kääntyi jo 3 kk ympäri ja nyt menee hienosti molempiin suuntiin. RYömimisliikkeitä selvästi jo tavoittelee ja nostelee mm. masullaan peppua ilmaan. Sitterissa nousee jo istumaan ja pärisyttelee huulilla minkä kerkeää. Ja nauraa hekottaa!!! Ihanan kuulosta.
Joku kysyi muskarista? Kävin esikoisen kanssa 3 kk saakka ja edelleen käydään iltamuskarissa sen kanssa. Sitten kävin kanssa vauvavoikassa. Poju ei ole päässyt minnekään kun ei voi oikeen kahden kanssa mennä. No, se uinti meillä onneksi on koko sakille.
Huomenna lähdetään mummolaan pääsiäiseksi, toivotaan tosiaan hyviä kelejä, että voisi ulkoillakin ! Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!

Moro!
Täällä odotellaan isukkia kotiin salibandypelistä, että päästäisiin aloittamaan pääsiäisenvietto (ts. sukulaisissa vieraileminen )

Mukavasti näyttää vauvat kasvavan, onnimanninkikn poju jo kasin rajan rikki :)
mizzulinkaan ei kannatta ressata, kyllä ne kouluun mennessä kaikki kävelee..:)

meillä on jonkin aikaa ollut yöasuna vaan pitkähihainen body, kun tuntui poika kans hikoilevan herkästi. Nyt näyttä ehkä jopa rauhoittaneen tuota yölevottomuutta!
Hampaita Lucalla ei vielä näy, isälleenkin on tullut vasta kahdeksan kuukauden iässä ensimmäinen. kolmen kuukauden kohdalla luultiin yhtä "finniä" suussa hampaaksi, muttei ollutkaan...

meillä tuli (tietty) takapakkia hiukan kiinteiden kanssa kun peruna ja bataatti molemmat pisti vatsan sekaisin ja kipeäksi. Nyt sitten pidetään vähän taukoa maisteluissa.. Meillä näköjään on tää vauva-aika aika haasteellista välillä mut eiköhän se siitä :)

Oikein rauhallista pääsiäistä kaikille!
Minni ja Luca

Heippa kaikille ja hyvää pääsiäistä!

Me ollaan täällä mummolassa. Tultiin jo tiistaina. Mikin iskä tuli vasta eilen, kun joutui olla vielä töissä. Junalla tultiin ja matka meni hyvin. Koira oli vauvujen alaosassa koko matkan... HIH!

Miki on kans räkänen. On ollut aika tukossa. Ollaan höyrytelty suihkussa ja yöllä laitettiin höyrykone huoneeseen. Nukkuu paremmin. Viime yönä ei laitettu, niin meni vähän valvoessa. Reppana kun nukahtaa, laittaa etusormen suuhun ja sit ei saakkaan hengitettyä :( No tarvii vaan pitää sitä höyrytintä.

Onnimanni: On se uhma ikä aika rassaavaa varmasti... Sitä tässä odotellessa... Mä olin päikkärissä alle 3-vuotiailla. Siellä "painittiin" välillä aika kovasti. Me käytettiin sellaisia pieniä taito lahjuksia meidän uhma-ikäisille. Esim. jos oli vaikea alkaa pukemaam, tai yleensäkkin siirtymä tilanteet, niin joka kerrasta sai pienen mitalin , jos osasi ilman kiukkua toimia... Lahjonaa... Mut toimi! Eikä niitä kauan tarvinnut antaa, kun halauskin jo kävi palkinnoksi. Hienosti teidän poju jo liikkuu :) Miki yrittää kans kovasti taakse ja eteen... Sellainen pikku hylje ;)

mizzuli: Kyllä se vielä varmasti kääntyy ;) Mikillä on yöllä vain kevyt yöpuku. On kans aika kuuma kalle. Tykkää olla alasi leikkimässä.

Me ostettiin Emman hyppykiikku. Miki osaa pomppia siinä ;) tykkää kauheesti. Naureskelee ja hihkuu...

Nyt tarvii lopetella. Tosiaan... munarikasta pääsiäistä myös täältä... HIH!

Tervehdys,

pikaisesti tulin toivottelemaan kaikille mukavia pääsiäispyhiä =)

Typylle tulee ensi viikolla täyteen 5kk ja parin viikon päästä olisi seuraava neuvola. Innolla odotan miten on kehittynyt ja kasvanut, alkaa jo pikkuhiljaa neidin jatkuva kantaminen käydä voimille...siellä taitaa Onnimannilakin olla jo hyvät hauistreenit päivittäin kun on potran kokoinen poika!

Juu, meilläkin isosisko osaa jo hyvin uhmailla. Kaikki pitäisi saada heti-nyt eikä millään suostuisi hyväksymään eitä. Todella rasittavaa välillä kun on väsynyt ja toivoisi asioiden sujuvan mahdollisimman nopeasti. Esim. ulos pukeminen on monesti yhtä taistelua, tyttö kun haluaisi juuri ne tietyt vaatteet/kengät...muuten alkaa itku- ja huutokohtaukset =) Olen kyllä yrittänyt olla lipsumatta päätöksissä, joskus vain on helpompaa antaa tytön laittaa haluamansa kengät että päästäisiin ulos edes saman päivän aikana...Muuten on ihanaa kun tyttö on jo niin omatoiminen, haluaa tehdä asioita itse, mm. tehtyään pissat pottaan käy tyhjentämässä potan vessanpyttyyn ja lopuksi vetäisee vessan. Hienoa =)

Tytölle laitan yöksi aina ihan yöpuvun missä on pitkät hihat ja umpinaiset "sukat". Meillä on makkareissa sen verran viileämpää että lyhythihaisessa ei tarkene eikä tyttö ole ollut kuumissaan kertaakaan vaikka on peitto lisänä.

Heipat tältä erää ja rentouttavaa viikonloppua!

Katrina

PikkuHerra: me synnyttiin 14. päivä=)

Oltiin eilen koko päivä mökillä, oli kyl ihanaa. Pääsi pois kotoa. Saunottiin ja grillailtiin.

Tultiin äsken vauvauinnista. Jätkä ei oikeen tykkää eikä vihaa sitä. Se vaan kattelee rauhassa muita, ku ne polskii. Sielä on kiva käydä, ku näkee muita vauvaperheitä.

Mun on ruvennu käymään Romeota sääliksi, ku muut syö. Se kattoo, ku muut syö kuola valuen ja massuttaa. Ja toinen saa vaan tissiä...=(

Pääsiäistä!

Moikkelis kaikille!

Oli tarkotus laittaa kuulumisia ja infoa 5kk:n neuvolasta joka oli nyt tän viikon torstaina. Meillä ukkeli on nyt 64cm ja 6465g, hatun koko on 42,5. Kasvukäyrät oli lähteny nousuun, ja nyt sit katellaan et miten pika rupee kasvaan ku soseiden syönti alkaa sujua. Tänään uppos lähes puolet lautasesta missä oli perunaa ja porkkanaa, eli kyllä alkaa pikkumies syömään enemmän.

Saatiin lähete lastenlääkärille, kun käsien asento selällään maatessa on epänormaali, kuin morottas vielä, vaikka se heijaste on häipyny jo ajat sitten. Meinas lääkäri et se on vaan mareeri kun hänen mielestään poika oli jopa kehittyneempi (neurologisesti) ku muut saman ikäset. Mut sepä nähdään sit ku ollaan siellä lääkärissä käyty.

Meillä ei olla vielä käännytty mahalleen, yrittää kovasti, meinas vaan se lääkäri et lähtee ryömimään enenku kääntyy, vispaa jalat sen verta kovasti mahalla ollessa ja nyt on ruvennu nosteleen peppuaki jo ylös niinku karhukävelyä yrittäs =)

Mari ja Niclas

Yhteistyössä