Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heip!

Ai tuosta painosta vielä. Mulla kiloja tullut 4 ja viime neuvolakäynnisstä paino oli kilon tippunut edellisestä punnituksesta. Hyvä näin, koska mulla on lähtöpainokin ihan riittävän suuri, joten lisäkiloja ei tarvi kovin tullakkaa.

Minulle ei myöskään neuvolassa ole tehty mitään painoarvioita, kun ei meillä ole sellaisia ultriakaan. Sf-mitta on minulla myös käyrän yläviivaa hipova. No, siihen suhtaudun kriittisesti, koska aikaisemmiltakin lapsilta ne oli aina ""huipussaan"" ja kuitenkin syntyessään olivat ihan normaalikokoisia. Tästä vauvelista ä-polilla tehtiin painoarvio ja todettiin 4 vkoa sitten 700 g ja on kuulemma isohko... No, sokerirasitustesti oli onneksi ok.

Nythän nämä meidän vauvat marraslopuilla on jo kilon painoisia. Lukeepi liberovaippojen sivuilla. Paljonkohan se mulla on:)

Koitetaan jaksaa, mutta kärvistele en töissä. Lapsi on kuitenkin tärkein vaikka osittain ""sairastankin"" työnarkomaniaa...

Hei ja tervetuloa Angelbunny. Sulla on muuten sama laskettu aika kuin minulla.

Supistelee taallakin...olen kaynyt ahkerasti koiran kanssa vuoristossa lenkilla (siis ei pelkkaa tasaista vaan myos ylamakia). eilen otti jo niin kipakasti kiinni etta piti ihan pysahtya. Periksi en kylla ulkoilun suhteen aio viela antaa, muutenhan sita tulee ihan hoperoksi.

Minulla painoa tuli 5 kk paikkeilla yht akkia 6 kiloa. Viimeisten kahden kuukauden aikana painoa ei sitten ole tullutkaan kuin 1 kilo lisaa. Kavi laakarissa (taalla kun ei ole neuvoloita) maanantaina ja sain kovan ukaasin syoda lisaa, mutta terveellisesti. Vauva ei ollut nimittain myoskaan kasvanut niin nopeasti kuin olisi kuulunut..ei mitaan halyyttavaa, mutta liian pitkia taukoja ei saa enaa pitaa.

Oletteko muuten olleet tietoisia, etta voimakas liikunta saattaa aiheuttaa istukan kalkeutumista (siis kait etenkin ihan raskauden loppuvaiheessa)? Elikka siis istukka ei lapaisekaan aidin saamasta ravinnosta tarpeeksi suurta maaraa sikiolle, joten sikion kasvuu hidastuu. Tasta eras ystavattareni taalla sai kaskyn lopettaa kova touhuaminen kokonaan viimeiseksi kuukaudeksi, jotta vauvalle saatiin tarpeeksi ravinteita.

Joku taisi kertoa etta toissa olo edesauttaa supistuksia..Sama taalla..hassua mutta liiallinen istuminen on pahasta ja samalla tuntuu etta myos liiallinen liikkuminen on pahasta..no onneksi ei tassa viela missaan tuskissa olla.

Mulle tuli poskiontelotulehdus ja nenasta on jo vuotanut parina paivana. On osittain raskauteen liittyvaa; veren maara lisaantyy hurjasti ja lisaksi limakalvot turpoavat. tama on kait aiheuttanut sen, etta nyt on sitten kunnon poskiontelotulehdus paalla. Laakkeita en saanut, enka olisi ottanutkaan, mutta sen sijaan eukalyptuksella vahvistettua hoyryhengitysta kolme kertaa paivassa.

Tsemppia kaikille.
supistellen Hansuli rv 30++

Yhteistyössä