Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
6

6

Vieras
Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli 25v, esikoinen, Tays
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
03.11. Gilda, 40 v, esikoinen, NKL
04.11. Iku, 32v, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
05.11. EO, 39v, esikoinen, TYKS
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
09.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
11.11. Marras-masu 29v, kolmas,miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. LauraM, 25v, esikoinen, NKL
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
30.11. Tiina, esikoinen, kuusamo

Marraskuun odottajat:

04.11. Iku, 32v, NKL
18.11. Sue, esikoinen
25.11. Ripsu, 29v, esikoinen, TAYS
iltatähti, OYS
30.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS

Laitoin uuden ketjun meille kun toi maaginen 100viestiä tuli jo täyteen.. yritin kovasti katsoa noita viestejä läpi, mut sit palo pinna.. joten toivottavasti en mokaillut mitään pahasti ja siihen suunnilleen kaikki tuli edellisistä ketjuista..

Pelko ja innostus on hävinnyt kokonaan tässä parin viikon aikana, johtuen varmaan siitä toisesta kolmanneksesta niin kuin joku tossa mainitsikin, että on vähän hiljaisempaa aikaa ja ei tässä nyt odotella kuin rakenneultraa ja tietysti niitä potkuja..

Huomenna pitäisi mennä kaverin ylppäreihin. olen kaks viikkoa juossu kaupoissa, mut ei tunnu mitään löytyvän noista rättiliikkeistä ja kun omat vaatteet alkaa jo kiristellä hieman, niin ei oikein oo mukavaa.. se on sitten kiva kun saa laittaa tyyliin ""mummon mekot"" päälle kesänjuhliin.. olis tässä omatkin häät tulossa kesän aikana, täytynee kai mennä suoraan ompelijalle kun valikoimat on tätä luokkaa tänä kesänä..

Nyt täytyykin sitten lähteä jääkaapille :)

Kamalaa, tänne taas tullut tosi paljon uutta luettavaa. Mulla on muka niin kiire, etten kerkiä mitään tehdä. Ja kyllä huomaa, että heti sitten on närästystä ja päänsärkyä, kun ei ehdi ottaa rauhallisesti. Jotenkin ollut sellainen karma koko viikon, että kaikki mennyt pieleen, mikä vaan mennä voi.

Onneksi mahassa asiat olivat hyvin, neuvolassakäynnillä sydänäänet kuului ja kaikki arvot olivat oikein hyvät. Liikkeitä ei vaan vieläkään kuulu:( No, kai tässä on vielä muutaman viikon marginaali niille. Äitiysvaatteita olen saanut ostettua jonkun verran, mutta ovat kauhean tylsiä. Jos ei halua niitä possunpunaisia paituleita tai kukkamekkoja, niin musta ja valkoinen ovat ainoat värit tarjolla. Yhden turkoosin paidan onneksi löysin.

Nyt on myös raskaudesta kerrottu melkein kaikille. Kukaan ei vaan oikein usko, kun muka mahaa ei näy, vaikka musta se on ihan valtava..:I Kai ne vaan kattoo, että onpas tyttö lihonut:) Jostain syystä omissa vaatteissa maha ei niin näykään, vaikka ne ovat ihan piukat. Äitiysvaatteet tosiaan tuo mahan paremmin esille, mutta ne taas on pikkasen isoja (meinasi farkut pudota jalasta talon pihalle, kun vein roskia:)

Heipsis!!
On ollu hiukan kiireista nyt. 12-16h tyopaivia:(
Pakko se on kai vaan yrittaa teha kun viela voi. Masu on kasvanu kovin ja rakenneultrassa oli kaikki ok ja kehitys oli edennyt odotusten mukaan. masuasukki otti rennosti, joten nyt meilla on nyt sellaisia kuvia, joissa masuasukki on kadet niskan takana ja sit sellaisia, missa tuo heittaa kuperkeikkaa. Kylla oli meilla ja ultraajalla hauskaa.
Nyt painelen aamupalalle, kun tytto oli sellaisen yllatyksen laitanut talle aamulle!

Heip!

Kiirettä tosiaan on pitänyt ja äkkiä olen vain viestejä lukenut.Kommentteja en ole ehtinyt laittaa. Työyksikkö muuttui 1.6. alkaen ja se on sellainen muurahaispesä, että ei palijo ""omia asioita"" ehdi toimittaa. Nyt sitten uudessa yksikössäni kaikki tietävät minun raskautumisesta. Ja hyvä niin. Syksyllä meitä jää 2 eläkkeelle ja minä (toivottavasti) äippälomalla, niin täytyy kyllä työnantajalle antaa ""rauha"" miten se aikoo selvittää/ratkaista tilanteen. Ja itsellekkin helppoa kun ei tarvi piilotella mitään.

On se vaan kumma, että vieläkin pelkää. Vieläkin puhun, että ""jos"". Ehkä sitten kun rakenne-ultran on läpikäynyt, niin alkaa uskomaan enemmän. Liikkeitäkään kun ei tunne, niin on vähän sellainen""tyhjä"" olo. Liitoskuvut ovat edelleen. Joskus voimakkaammin ja joskus taas sitten ei. Pelkäsin ja ajattelin, että mitenkähän tuon seksin kanssa oikein menee, mutta kyllä se vaan näköjään onnisti eikä tehnyt kipeää :)

Mulla nämä fiilikset ovat menneet kyllä semmoisiksi pehmoiksi että aivan mahoton. Miestäkin haluaisin halata ja paijata koko ajan ja hän tuntuu kyllä aivan mielettömän rakastettavalta ja maailman ihanimmalta mieheltä. Oikein kuohun ja pursuan rakkautta ja hyvää fiilistä. Kerroin miehelleki näistä tuntemuksista, ettei se nyt ajattele, että mikähän tuohon on mennyt...:) En osaa fiiliksiä kirjoittaa, mutta tuntuu kuin leijuisin pilvissä. No, mikäpäs se siinä. Kyllä sitä suruakin mahtuu aina välllä, joten pitää nauttia tästä ""aallosta"" kun sen aika on.

Fiilikset ovat taivaissa. Oispa myös siivousintokin. Hoh, hoijaa. Ei millään viitsi enkä taida tehdäkkään mitään. Oottelen kunnes puuska iskee. Lapset meni viikoksi isälleen ja olisi oikea mäihä siivota perusteellisesti heidän huoneensa, mutta en halua, en jaksa, en viitsi. Yäk.
Siirrän kaikkea ja ajattelen: sitten kun jään ä-lomalle, siivoan sitten komerot ja syynään kaikki paikat oikein puhtaaksi... Mitenkähän siinä käy:)

Hyvää viikonloppua teille kaikille!

Hei!

Sellainenhan minun piti kysyä:

onko noista ultrista mahdollista saada jokin videofilmi tai vastaava? Jotenkin olen ymmärtänyt, että jotkut ovat saaneet muutakin sieltä kuin vain pelkät valokuvat. Oonkohan käsittänyt väärin? Esim. Jessistä ymmärsin, että olisi saanut filmin tapaisen matkaansa.

Hei!
Ajattelin osaisko joku opastaa, et kannattaisko mun alkaa syömään rauta lääkkeitä tai jotain vitamiineja ym? Kun kävin tällä viikolla neuvolassa Hemoglopiini oli 114 ja aiemmin on ollut 126. Neuvola täti ei puhunu mitään, löi vaan arvot ylös ja huomasin sit vasta kotona et miten ne oli laskenu. Ni kannattaisko alkaa syömään jotain vitamiinilisää tms? Nyt on rv 15+6. Kaikki muuten ollu ihan ok, mut nuo veriarvot huolestuttaa... Yritän syödä mahdollisimman terveellisesti, mut aina ei kerkiä, työkiireiden takia.

Hei Kuuhullu!

Pitäisikö sinun soittaa tädille ja kysyä hänen mielipide?
Itse en rautaa tms. lähtisi syömään ominpäitten.
Sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin asiasta niin ei jäisi mitään arvailujen varaan.

Meitsillä varmaan tulee sama asia esille. Muutenkin on alhainen hemis, joten mielenkiintoista nähdä miten käy.

Vipe:
Mun tietääkseni yksityisiltä lääkäriasemilta voi joistakin saada sen videokasetinkin, ainakin 3d-ultrista. Kunnalliselta ei saa muuta kuin ne kuvaprintit, ainakaan täällä pk-seudulla.

Mulla nyt rv 15+3 ja ongelmana vieläkin väsymys, huimaus, huono olo ja tällaiset. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta sellainen huono olo kuitenkin on. Viime tiistaina kävinkin ylimääräisellä käynnillä neuvolassa, tarkistettiin hb (129) ja verenpaineet (110/69), mutta ei tosiaan olleet hirmu alhaiset, vaikka hieman laskeneet edellisestä käynnistä. En tajua mistä tämä johtuu, kun noiden vaivojen pitäisi kai loppua rv 16 mennessä. Kärsin kyllä ruokahaluttomuudesta, jolloin en välillä muista syödä tarpeeksi usein, mutta aina ei auta vaikka mitä yrittäisi syödä. Fyysinen kuntokin on päässyt heikoksi. Väsymys ärsyttää siksikin, kun pitäisi jaksaa tuota esikoista hoitaa. Esikoista odottaessa ei ollut mitään tällaisia vaivoja.
Kärsiikö kukaan muu samoilla viikoilla oleva tällaisista vaivoista? Saisi jo se seesteinen keskiraskaus alkaa. :/

rauta-arvot näyttäs oelvan jo aika alamailla..

Meillä neuvolassa sanoi, että se 117 on raja..

Mulla oli edelliskerralla 118 ja silloin ei vielä tarvinnut syödä..Nyt kun kävin täll viikolla olikin jo sitten 103..Mulle määrättiin sitten täysi rauta kuuri eli kolme kertaa päivässä ensi neuvola kertaa asti...

Mun mielestä voi aloittaa syömään vaikka sen yhden tabun päivässä..Riippuu tietysti mitä ostat..Niillähän on melkoisia eroja.. Mutt hitaasti hyvä tulee, ja mulle ainakin on joskus sanottu, ettei tarvi syödä joka päivä jos ei vielä oo niin alhaalla..Tiedä häntä sitten..

Kannattaa muistaa että sinne neuvolaan voi aina soittaa ja kysyä neuvoa. sitä varten ne siellä on..Työtään tekevät :)

Moi taas kaikki marraskuiset.
Onkin mennyt mooonta aikaa siitä kun viimeeksi kirjoitin.
Meillä kaikki hyvn, sitä odottaa kuin kokkomikko joulua, että pikkuisen liikkeet alkaa tuntumaan. Ainankin maha on kasvanut sen verran, että siellä tuntuu kaveri kasvavan, kunnon mammavaatteissä minun pitää elellä, ei yhdetkään vanhat pöksyt mahdu jalkaan.
Olin Berliinissä käymässä ja siellä on pari ihanaa mammaliikettä (ei mitään telttoja ja mummomekkoja). Aika kalliita oli jotkut vaatteet, mutta mallasin mekkoja ja ompelin nyt itselleni mekon. Tuli aika kiva.
Kannattaa varmaan käydä siellä selailemassa, ehkä löytyy ideoita kesämekkoihin/hääpukuun.
www.mia-nana.de
www.umstandsmode.de
Kesäterveisiä kaikille marrasmameille ja hauskaa odotusta!
Liisi

Täällä menossa 17+3 ja mahaa ei vielä havaittavissa. Painoa on kyllä tullut jo neljä kiloa lisaa... Ja ylipainoa oli muutenkin reilu kymmenen kiloa. Eli nyt pitäisi kyllä tarkkailla noita syömisiä! Mulla ei missään vaiheessa mitään pahoinvointia ollutkaan ja siksipä olen pystynyt mässyttämään kaikenlaista naamaani hyvällä ruokahalulla.

Mutta muuten on siis kaikki mennyt tähän asti hyvin :-)

Mulla on ollut koko ajan hemoglopiini arvo ihan hyvä. Olen kyllä tietoisesti syönyt tavallisesta enemmän rautapitoista ruokaa kuten pelkkää ruisleipää (ei yhtään pullaleipää), herneitä, pinaattia ja tavallista enemmän liharuokia.

Kyllä oireilu jatkuu muillakin!!! Itse olen tänään 16+4 ja pahoinvointi jatkuu.. Se 16 vk on vain tällainen ""yleinen"" raja pahoinvoinnille ja ei se kaikilla päde. Kultaista keskiraskautta sitä täälläkin odotellaan....

Huomenia kaikille. Vaikka päivä se alkaa kai taas jo olemaan...

Täällä on viikonloppu menny ulkoilessa ja päänsärystä kärsiessä. Perjantaina alkoi päänsärky joka ei loppunut särkylääkkeellä eikä ulkoilemalla, lauantaiaamuna oli poissa, mutta päivällä tuli taas pahempana takaisin ja jatkui koko illan. Ja samoin sunnuntaina, tosin eilen piti jo nousta sängystäkin ylös hyvin varovasti ettei kuukahda lattialle samantien. Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä missä vika? Voiko johtua mm. alhaisesta verenpaineesta? Onko muilla ollu vastaava? On todella rasittavaa kun ei viitsisi aina syödä särkylääkkeitäkään.

Sitte pitäisi jaksaa vielä lähteä kaupungille kenkien ostoon, ja inhoan kyseistä asiaa. Rakastan pitää jaloissa mukavia, rentoja kenkiä. En pidä yhtään juhlakengistä ja koroista... ja sellaiset jotkut sitä kai pitää hankkia. =(

Toivottavasti kaikki voivat hyvin ja elämä porskuttaa iloisena eteenpäin.

Myy (16+2)

Huomenia kaikille. Vaikka päivä se alkaa kai taas jo olemaan...

Täällä on viikonloppu menny ulkoilessa ja päänsärystä kärsiessä. Perjantaina alkoi päänsärky joka ei loppunut särkylääkkeellä eikä ulkoilemalla, lauantaiaamuna oli poissa, mutta päivällä tuli taas pahempana takaisin ja jatkui koko illan. Ja samoin sunnuntaina, tosin eilen piti jo nousta sängystäkin ylös hyvin varovasti ettei kuukahda lattialle samantien. Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä missä vika? Voiko johtua mm. alhaisesta verenpaineesta? Onko muilla ollu vastaava? On todella rasittavaa kun ei viitsisi aina syödä särkylääkkeitäkään.

Sitte pitäisi jaksaa vielä lähteä kaupungille kenkien ostoon, ja inhoan kyseistä asiaa. Rakastan pitää jaloissa mukavia, rentoja kenkiä. En pidä yhtään juhlakengistä ja koroista... ja sellaiset jotkut sitä kai pitää hankkia. =(

Toivottavasti kaikki voivat hyvin ja elämä porskuttaa iloisena eteenpäin.

Myy (16+2)

Hei, tiikeri.
Me taidetaan olla täs marraskuu masujen porukassa kuopukset, olet siis 20v..? Mie oon 19v. Mut kerkiän just kuukautta ennen laskettua aikaa täyttää 20v.

No mitä oon mieltä, tulitko liian nuorena raskaaksi? Mulle on kaverit paapattanu et miks näin nuorena, mut vanhemmat ihmiset ei oo ollu pahana. Sanonu vaan, että ""sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa!"" :D

Ja omasta mielestäni en oo turhan nuori, me peräti yritettiin lasta. Ja onnellisia ollaan. Mut mun äiti kyllä vissiin oli pikkasen turhan nuori kun sai mut, 16v. Ja sen takia se ei oo voinu saada toista lasta kun teki mut niin nuorena.

Monet on sanonu et mulla jää nyt sit nuoruus elämättä, mut omasta mielestäni oon kerenny elää sitä tarpeeks. Kun vietin 3,5v railaksta opiskelijaelämää... Ja nyt noin vuoteen en ole edes juonut, kun ei vaan oo tehny mieli.

Kirjotelkaa kaikki ikä mielipiteitä...

Minä myös odottelen sitä ""ihanaa, energistä keskiraskautta"" (nyt rv 18 + 5). En ole oksennellut missään vaiheessa, mutta alusta asti on ollut kuvottavaa oloa, joka pahenee iltaisin, turvotusta (ilmaa vatsassa), ummetusta ja närästystä. Lisäksi hartiat ovat olleet tavallista enemmän jumissa, ja tästä seuraa päänsärkyä. Lääkkeiden ottamistahan pitäisi välttää, joten olen yrittänyt jättää Panadolinkin minimiin. Hemoglobiini on vielä kohtuullinen, mutta verenpaine melko alhainen. Painoa on tullut max 2 kg.

Anteeksi kun on tuo viime viesti tullut pariin otteeseen. Johtunee koneesta eikä käyttäjästä... =)

Mä soittelen tuossa neuvolaan ja kyselin tuosta päänsärystä ja huippaamisesta. Pitäisi mennä keskiviikkona käymään lääkärillä, selvitellään mistä johtuu. Äsken kun olin kaupungilla niin piti välillä ottaa tukea jotta pysyy pystyssä.

Olisi kiva tietää onko verenpaine laskenut vielä viime neuvolasta. Jolloin oli 92/58, täti veikkailu huippauksen johtuvan nimenomaan alhaisesta verenpaineesta. No, toivottavasti menee ohi ja pian.

Pietäänpä lippu korkealla marrasmasut!!!

Hei marrasmamiset,
aika alhaiselta tuntuu toi sun verenpaine myy, ei se varmaan ihme jos huippaa.
Tulin juuri lääkäriltä (se oli se rakenneultra ym.) unohdin kokonaan kysyä koko kaverin pituutta, kun niitä kaikenmaailman läpimittoja ja reiden pituutta vaan mittailtiin. Olen 19+2 ja laskeskelin, että mahamatkustaja voisi olla n 19-21 senttinen. Onko kellään tietoa voiko olla näin.
Kuuluu onneksi hyvää ja elämä tuntuu sujuvan kivoilla radoilla. On vaan välillä yksinäistä kun mies on töissä 900 kilsan päässä, eikä edes viikonloppuisin aina päästä näkemään.
Mullahan oli itselläni jännät paikat täällä töissä kun nyt elokuun alusta piti tulla ylennys koko puljun toiminnanjohtajaksi. Noh, mites siinä sitten kävi, en saa paikkaa ja kuulemma mieluiten minut ulos heittäisivät (onneksi Saksan äitiysturvalaki ei salli potkuja raskauden takia muuta kuin konkurssin sattuessa). Ja kun ne ei minua nyt täältä hyvällä saa heivattua ulos, niin yrittävät pahallakin. Kiusaamista ja äärimmäistä mobbausta, eikä anneta mitään töitä. Istun siis pyörittelemässä peukaloita ja ihmettelen kellon hidasta kulkua.
Haluaisin jo pian sairaslomalle, jotta voisin esim lentää mieheni luo asustelemaan, mutta neuvolalääkärini on sellainen tyyppiä ""rautatäti"", ettei hänen mielestään nuoren naisen pidä antaa periksi ja käski vaan purra hammasta yhteen ja istua pallillani niin äitiyslomaan saakka. (kääk, vielä 16 viikkoa).
Mitäs olette mieltä sisaret?
Olisi niin kovin onnellinen tämä raskaus ja voisin iloita elämästä, mutta aina pitää näitä inhottavia töitä mietiskellä.
Kirjoitelkaa ja olkaa täältä kaukaa tervehdittyjä!
Liisi

Liisi hei!
Kay katsomassa pregnancy.org ja sielta fetal development! Siel on aika hyvin viikko viikolta masuasukin kehitys ja arvioidut pituus-paino-jutut!
Vipe, me ei saatu filmia mukaan, mutta taalla Karolinskassa se olis ollu mahdollista, mut kone oli rikki niin, etei saatu ku paperiversiot, mut oman kameran olis tietty voinu ottaa mukaan ja kuvata tapahtuma silla. Harmi etei ite tajuttu ennen ku oli jo hiukka liian myohaista. Sillon ekalla ultralla mies otti omalla kameralla talteen... se kun on innoissaan kuin pikkupoika. Ymmartaahan sen, kun tama on sen eka. On sita itekkin ihan onnesta soikeena, mutta toi ukko on jotain ihan muuta. Valilla musta tuntuu, et se on enemman raskaana kuin mie, mielihaluineen kaikkineen!

04.11. Iku, 32v, NKL
18.11. Sue, esikoinen
20.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
25.11. Ripsu, 29v, esikoinen, TAYS
iltatähti, OYS

No nyt oli pakko tulla kirjoittamaan, vaikka tulenpalava kiire..

eilen tunsin nimittäin ekan kerran potkun! Eikä se edes tuntunut miltään ilmavaivoilta niinkuin jotkut sanoo, vaan ihan sataprosenttisen varmalta potkulta:)

Muuten nämä ihanat raskausvaivat vaan lisääntyvät päivä päivältä, nyt on häntä- ja häpyluukipuja ja jonkun ihme hermon puristumista kummassakin lonkassa. ähh.. Istumatyö ei tosiaan ole herkkua just nyt.

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Yhteistyössä