Moi kaikki
Sipuli: voi itku

toivottavasti jatkotutkimukset valaisevat asiaa lisää ja saatte enemmän tietoa. Muista, että vaadit lääkäreitä/hoitajia kertomaan tarkkaan mistä on kyse, olen huomannut että heillä on usein niin kiire, että itselle jää huoli kun ei jotain asiaa kunnolla ymmärrä. Toivotaan, että mistään ikävästä ei ole kyse.
Samat sanat Nitalle, soita neuvolaan ja kysy istukasta. Mullahan oli np-ultrassa myös istukka kohdunsuun päällä ja lääkäri vaan heitti siihen että ""jaa, istukka väärässä paikassa, tulee tuottamaan myöhemmin vaikeuksia"". Eikä selittänyt kiireisenä sen enempää. Olin tietty ihan hädässä! Luin kaikista kirjoista, mitä se tarkoittaa ja panikoin lisää. Onneksi oli nyt rakenneultrassa noussut oikealle paikalle. Kai se ongelma siinä on lähinnä se, että jos istukka on kohdunsuun päällä, niin synnytys _voi_ olla vaarallisempi (siis ei nyt tarkoita, että välttämättä olisi, kun se kuitenkin tiedetään etukäteen). Sillähän on myös aikaa vielä nousta. Mutta mielestäni tuossa tapauksessa, kun rakenneultran aikoihin vielä kohdunsuun päällä, niin sitten sitä pitäisi tarkkailla ultraamisilla, että nouseeko se vai ei. Eiköhän neuvolassa osata sanoa.
Jonsku: menen tavalliselle osastolle Kättärille. Mies ei pysty olemaan töistä pois niin kauaa, että voisi koko ajan olla mun kanssa Haikaranpesässä, enkä halua ketään muuta tukihenklöksi. Mutta ne tavalliset huoneethan on 1-2 hengen huoneita ja isä saa olla paikalla niin paljon kun haluaa, että eiköhän nekin ole ihan hyviä.
Mulla tuli eilen ja tänään jumppaamisen yhteydessä supistuksia, siis sellaisia inhan tuntuisia eikä mitään kivuttomia harjoitussupistuksia. Ainakin luulen että ne oli niitä; maha meni ihan kireäksi ja tuntui pahalta. Taitaa nyt jumppa jäädä vähäksi aikaa ja täytyy nyt selvittää, mikä laji olis turvallinen.. ei ainakaan mitään alavatsalla tehtäviä liikkeitä ilmeisesti.
Ensin potkuja sai odotella ja sitten kun ne alkoivat, niin alkoivatkin kunnolla: vauva myllää mahassa kamalasti, toivottavasti siitä ei tule kamalan riehuva luonne