meidän eilisilta ja mies nukkui autotallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juttaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";25916366]Ihan kummia jotkut vastaukset. Miksi miestä pitäisi tässä nyt paapoa mitenkään, aikuista ihmistä? Miksi ap:n olisi pitänyt antaa miehen kiukunpuuskan mennä ja tulla kun kerta sen kärki oli suunnattu suoraan ap:tä vasten? Ap:llä on mielestäni täysi syy suuttua. Itse varmaan tekisin niin että jollei mies tule katuvaisena tai edes sovittelevana kotiin, sanoisin että pidetään hieman etäisyyttä ainakin henkisesti kunnes voidaan yhteensovittaa eräitä näkemyseroja asian tiimoilta.

Sillä, eikö tässä nyt mies ole ihan naurettavasti käyttäytynyt?! Jos nainen toimisi noin niin äijät heittäisi varmaan ulos.[/QUOTE]

Jos mun tekstiin viittasit niin riitaan tarvitaan kaksi. Jos toinen ei vastaa haasteeseen niin hulluhan sitä pitää olla että yksinään jaksaa pitkään pauhata. Kun pahimmat höyryt on päästetty, järkikin pelaa taas ja voidaan keskustella asioista ilman että ennen tähän hetkeen pääsyä on haukuttu toista tai vihjailtu että joku toinen ois parempi puoliso keskustelun pohjalle.

[QUOTE="vieras";25916417]ei se tarkoita etteikö sillä vois olla toista vaikka olettekin sille tärkeitä.. tossa on kaikki merkit toiselle naiselle. Etenkin tuo et etsii susta vaan vikaa.[/QUOTE]

okei...en usko,mutta ymmärrän vaihtoehtosi... oma tuntuma on työhön liittyvää,en kerro hänen töistään enemää,mutta vastuu alue on huima ja tulosvastuu. Voi yrittää selvittää kyllä onko toinen nainen.Vaatisi vaan helv pokkaa hältä!!!

Muutamia juttuja tuli joihin vastaan: eilen oli vain pakko jo naurahtaa kun mies kyhnötti autotallissa takin alla ja oli todella marttyyri...tiedän ettei olisi ehkä pitänyt nauraa,mut kellään ei olisi pokka pitänyt enää siinä vaiheessa (luulen et mies itsekkin tajusi ja oli sitten nolona) silitin häntä ja pyysin tulemaan kainaloon...hän vain jatkoi riittaa noloin lausein ja silloin pokka petti :/

mutta rahahuolet voi olla yksi syy,ei ehkä mitn suuria ?!! tai sitten jotain isoa josta en edes tiedä.... toinen nainen tai panojuttu on niin kaukaa haettua,soitellaan hyvät yöt nukkumaan menessä ja hän on niin poikki ja ennen kaikkea se että hän on oikeasti ollut tosi onnellinen ja ylepä uudesta perheenjäsenestään esim kavereilleen ja kaverillaan on yötä ja jos on tarkistusmatka työpaikkakunnalle.... ei ei ei....

Se tulee juurikin mieleen, että jos sillä on jotain velkoja tai vippejä, mistä ei oo sulle kertonut ja joutunut tiukoille niiden kanssa, ja nyt ahdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja heräätys.;25916324:
Itse asiassa olen hyvinkin reipas, aikaansaava ja jaksava ja positiivisuudesta saanut paljon kehuja. Mutta tiedän hyvin, että aina ei ole helppoa, joskus väsyttää, elämä on raskasta jne., eikä sille aina voi itse mitään. Se, että minä olen pärjännyt, ei tarkoita sitä, että kaikkien muiden elämä noudattaisin juuri samoja kaavoja. Eikä sen tarvitse tarkoittaa laiskuutta. Tämä sädekehän kiillottaminen ei siis osu omaan nilkkaani, mutta ärsyttää, kun valmiiksi väsyneille kasataan lisää paineita.

Minusta tämä elämä ei ole suorittamista ja pakonomaista reippautta varten, vaan ihminen saa väsyä ja helpottaa taakkaansa silloin, jos näin käy.

Voi miten kulunut on tuokin täällä jatkuvasti käytetty lausahdus: sädekehän kiillotus" ja plaa plaa plaa plaa.

Toiset vaan on reippaampi kuin toiset jotenka vaikka sen kuinka muotoilis en tuu koskaan ymmärtämään tai antamaan empatiaa laiskoille kotiäideille, joilla on niin rankkaa. Ei oo ihmekkään jos miestä vituttaa.

Jotain muuta ton purkauksen takana kuitenkin on, tuskin nyt sekainen huusholli tollaiseen kiukutteluun aikuiselta (?) mieheltä (?) on ihan aiheellista.

Olen itsekin pienen vauvan kanssa äitiyslomalla, isommat ovat jo koulussa. En katso olevani mikään kotiorja, joka puunaa 50-luvun vaimon tavoin kotia ja hoitaa kaikki perheeseen liittyvät asiat herra hidalgon marssiessa nukkumaan töistä tullessaan. Jos mieheni palkkaisi mut järkevään hintaan, niin toki mahdollisesti voisin työsopimuksen hänen kanssaan tehdäkin. Mutta kun me ollaan perhe, jokainen tekee oman panoksensa kodin ja perheen vuoksi. Kodin ulkopuolella ja kodin seinien sisällä. Saan äitiyspäivärahaa saman verran kuin mies palkkaa, joten ihan turha vetää mitään elätti-korttiakaan esiin. Mua ihmetyttää, millaisen kasvatuksen saaneita naisia täällä keskustelee ja millaisissa oloissa jotkut elävät...

[QUOTE="vieras";25916462]Voi miten kulunut on tuokin täällä jatkuvasti käytetty lausahdus: sädekehän kiillotus" ja plaa plaa plaa plaa.

Toiset vaan on reippaampi kuin toiset jotenka vaikka sen kuinka muotoilis en tuu koskaan ymmärtämään tai antamaan empatiaa laiskoille kotiäideille, joilla on niin rankkaa. Ei oo ihmekkään jos miestä vituttaa.[/QUOTE]

*repii ranteita*

Jos mun tekstiin viittasit niin riitaan tarvitaan kaksi. Jos toinen ei vastaa haasteeseen niin hulluhan sitä pitää olla että yksinään jaksaa pitkään pauhata. Kun pahimmat höyryt on päästetty, järkikin pelaa taas ja voidaan keskustella asioista ilman että ennen tähän hetkeen pääsyä on haukuttu toista tai vihjailtu että joku toinen ois parempi puoliso keskustelun pohjalle.

yritin tulla vastaan ja sopia (vaikka loukattu olo,mitä puhui siivoojan palkkaamisesta ja että siivoominenhan on minun työtä yms) mies kyhnötti autotallissa takkinsa alla ja jatkoi vaan.Mikä on jo tosi outoa,hän ei nuku koskaan missään autotallissa.... ja pyysin viereeni,ei kelvannut tulla... Nyt ihmettelen kahta kauheemmin miksi edes nukkui autotallissa?!! vitsit tää juttu haisee...

[QUOTE="vieras";25916462]Voi miten kulunut on tuokin täällä jatkuvasti käytetty lausahdus: sädekehän kiillotus" ja plaa plaa plaa plaa.

Toiset vaan on reippaampi kuin toiset jotenka vaikka sen kuinka muotoilis en tuu koskaan ymmärtämään tai antamaan empatiaa laiskoille kotiäideille, joilla on niin rankkaa. Ei oo ihmekkään jos miestä vituttaa.[/QUOTE]

Kuulostat todella ihanalta ihmiseltä! NOT... :kieh:

• Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Sen mitä luin niin sain kyllä suuren intuition. Ei sillä miehellä mitään toista naista tai rahahuolia täydy olla.
Sillä on toisen lapsen jälkeinen shokki. Siis se, että se nyt on jotenkin tajunnut että helvetti, tässä sitä ollaan ja nää on mun kasvatettava. Kahden kertainen vastuu ja huoli.

Jotenkin samanlaista oli meillä kun meillä toinen muksu syntyi. Mies halus tehdä enemmän töitä ja sillä oli aina jotain menoa... ja mä mietin kauan että mitä tää nyt on ja päädyin tähän analyysiin....

Ei välttämättä tajua itse sitä, ei osaa vastata vaikka kysyis ja/tai kieltäis asian.

Mutta ikävä tilanne ap:lla. TSemppiä ja jaksamista ja toivotaan että keittiöpsykologia olis oikea vastaus eikä muut olettamukset.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Kiitos Debra kun edes yritit pohtia asiaa kanssani,suora puhe herran kanssa jos ja kun tulee...luulisi että olisi jo leppynyt?! aina joskus on vaan vähän vaikea lukea miestä,kun tuntuu että silloin kun keskustellaan ei puhu niitä oikeita tunteita.

• Tykkää
Reactions: Debra
Hupsista keikkaa, sanon.

Ap:lle :hug:. Onpas tilanne kehkeytynyt... Juu, ei tässä mun mielestä myös ole pohjimmiltaan kyse ja kitinä mistään siivouksesta tahi sen puutteellisuudesta, isommat kuviot puhuvat nyt. Ensimmäiseksi mieleen juolahtaa se, että ikään kuin miehesi olisi suunnitellut lähtöä jo pitemmän aikaa ja vain odottanut sopivaa saumaa toteutukselleen tai sitten sitä syytä. Nyt tuli sitten vissiin se "syy". Paha olohan miehelläsi on, se on selvä asia, jota nyt sitten purkaa ilmoille tällä tavoin tietämättä kenties oikein itsekään, kuinka käsitellä omaa tilannettaan.

Masentunut? Taloudellisia huolia? Töissä jotain? Ikäkriisi? Tai - toinen nainen? Toiseen naiseen en ihan heti suorilta käsin jaksa uskoa, sillä noissa em. asioissa on kyllä jo vaikutusta tarpeeksi - ei noiden kanssa painiskeleva pysty ylläpitämään toista suhdetta. Tai sanonko näin, että jos hänen kelkkaansa on joku toinen erehtynyt, niin eipä se millään terveellä pohjalla ole.

Akuuttia keskustelunpaikkaa pukkaa. Mikäli nyt yleensä naamaansa ilkiää moisen jälkeen näyttää.. Toisaalta - sua on aika huolella viime aikoina aliarvostettu, joten mieti tykönäsi haluatko häntä edes takaisin. Ja jos haluat, niin sitten valmistaudu olemaan se vahvempi osapuoli, joka kantaa hetkellisesti sitten teidän molempien taakat harteillaan, sillä mikäli lähdette selvittämään vyyhtiä ammattilaisen avun ja tuen kera, ei miehesi käyttäytyminen ja läsnäolo välttämättä ole yhtään sen kauniimpaa kuin nytkään.

Voimia, todella! Jos miehesi ei jostain syystä halua enää asioita selvitettävän, niin pidä sinä itse huoli siitä, että itse pääset tilanteen herraksi asiassa, että itsellesi tavalla tai toisella selvität asian siten, että voit sen jälkeen jatkaa eteenpäin takertumatta meneeseen, tämän tilanteen tuomaan nöyryytykseen ja epävarmuuteen. Pidä huoli itsestäsi, koska lapsenne tarvitsevat sinua. Toisaalta - minun silmin olet osoittautunut vahvaksi ihmiseksi kaiken tämän keskellä - sä kyllä pärjäät :).

No jos sillä olis toinen nainen, se tuskin olis nukkunu siellä autotallissa ja vasta aamulla lähteny sen toisen luo.
Ennemminkin jonkun sortin avunpyyntökäytöstä, jos tosiaan autotallissa ei oo edes kunnon paikkaa, vaan kyyhöttää jossain nurkassa takin alla. Ihmisen on vaikea myöntää olevansa väärässä ja jos on muutenkin uuvuksissa ja kokee riittämättömyyttä, se on vielä vaikeampaa.

Mies käyttäytyy huonosti ja korppikotkat hyökkää ap:n kimppuun :O

Eikö jokaiselle pitäisi olla nykypäivänä täysin selvää että kun on yhdessä lapset tehty niin yhdessä ne myös hoidetaan.
Vastasyntyneen vauvan äidillä on oikeus olla väsynyt. Esikoisen levittämät lelut kerkiää kyllä kerätä vaikka illalla kun lapset nukkuu ja jos ukkoa ärsyttää levitetyt lelut niin kerätköön ne itse.
Ei sen kodin tarvitse miehelle mikään täyshoitola olla, ymmärrän hyvin sen että se joka on kotona hoitaa ruuan laitot, pyykit ja pääosin siivoukset mutta silloin kun ollaan yhdessä kotona pitää kotitöitä tehdä molempien.

Kiitos Debra kun edes yritit pohtia asiaa kanssani,suora puhe herran kanssa jos ja kun tulee...luulisi että olisi jo leppynyt?! aina joskus on vaan vähän vaikea lukea miestä,kun tuntuu että silloin kun keskustellaan ei puhu niitä oikeita tunteita.

Toivotaan, että kaikki vielä järjestyy ja pääsette yhteiselle aaltopituudelle taas.

Jospa olisi nyt saanut päästettyä niitä höyryjä, mitä stressi tai työuupumus tai mikä onkaan on aiheuttanut. Ja toivottavasti tajuaa, kuinka paljon sua loukkaa toi käytös.

Tsemppiä!

• Tykkää
Joo, ja toi on hyvä pointti, minkä sunflower20 heitti - eli kriisi kahden pienen lapsen elättämisestä ja huolehtimisesta. Se vastuu, mikä lapsista tuleekaan, niin se voi yhtäkkisesti jyrätä alleen raavaankin miehen. Ja näin on käynytkin.

Yrittäkää saada aika ja paikka keskustelulle ja puhukaa asia/tilanne halki.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25916228]Ja sua taitaa niiiiiiin nyt ärsyttää, että joku on vain yksinkertaisesta reippaampi kuin sinä tai keskiverto mamma.[/QUOTE]

Joo kyllä mua niiiiiin ärsyttää kun hän on niiiin hieno ihminen.

Joo, ja toi on hyvä pointti, minkä sunflower20 heitti - eli kriisi kahden pienen lapsen elättämisestä ja huolehtimisesta. Se vastuu, mikä lapsista tuleekaan, niin se voi yhtäkkisesti jyrätä alleen raavaankin miehen. Ja näin on käynytkin.

Yrittäkää saada aika ja paikka keskustelulle ja puhukaa asia/tilanne halki.

Kiitoksia,toivottavasti olette oikeilla jäljillä ja kyse on yhdestä perheenjäsenestä enemmän...itsellä pyörii myös mielessä että hällä on töissä nyt ollut niin vaikeaa ja kokee että mulla on niin helppoa...en tiedä yritän selvittää missä mennään ja perusteellisesti...olen vaan niin ihmeissäni miksi iso mies nukkuu autotallissa takkinsa alla?!!

Kiitoksia,toivottavasti olette oikeilla jäljillä ja kyse on yhdestä perheenjäsenestä enemmän...itsellä pyörii myös mielessä että hällä on töissä nyt ollut niin vaikeaa ja kokee että mulla on niin helppoa...en tiedä yritän selvittää missä mennään ja perusteellisesti...olen vaan niin ihmeissäni miksi iso mies nukkuu autotallissa takkinsa alla?!!

..ei ehkä kokenut tilanteesta mitään muuta ulospääsyä ja itseänsä rauhoittaakseen meni autotalliin käpertymään pahaan oloonsa ulkovaatteineen kaikkineen. Jos vain oli niin hukassa itsensä kanssa... Nurkkaan ajettuna ihminen käyttäytyy irrationaalisesti ja myöhemmin jopa itsekin hämmästelee omia reagointejaan asioihin.

Tuossa on monen asian sumppua, mitkä vaikuttavat kaikki yhdessä ja erikseen. Työuupumus, mikäli hänellä sitä on, on iso asia ja oireilee mm. hyvin epäloogisena käytöksenä. Miehesi tarvitsee/huutaa väliintuloa nyt, joten toivottavasti pääsette keskustellen asioihin käsiksi ja miehesi ymmärtää myös itse aktiivisena osapuolena hakea ratkaisua tilenteen purkamiseksi ja rauhoittamiseksi. Yksin ei kenenkään tarvitse pulmiensa kanssa olla.

Mulle tuli mieleen myös heti, että hakemalla haki riitaa ja syytä eroon. Ehkä sillä on ollut joku yhden illan juttu jota nyt katuu ja se näkyy tuollaisena käytöksenä? Ei ehkä halunnut tulla viereenkään siinä pelossa että murtuisi ja kertoisi mitä on tapahtunut?

Koskas sen miehen pitäisi tulla kotiin, jos tulee?

Pitää palata kertomaan miten meni...häiritsee hieman ajatuksia kun moni on heti huutamassa "sillä on toinen tai yhden illan juttu" sit itsekkin nyt jo ihan vainoharhasena miettii missäs se on ollutkaan viime aikoina...mutta tiedän melko varmasti työpaineet on ne asiat,just kertoi että työkaverinsa joutu saikulle työuupumuksen takia. :( tosissaan katson millä mielellä tulee ja jos ei kuulu soitan sille.

Yhteistyössä