Meidän häät kohu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oksettavaa katsoa kuinka siskot haukkuvat toisiaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no siis morsiameltahan nää säännöt tuli... ei kait muuten ois noussutkaan kohu, jos ois ollut hääparin yhteinen päätös, mut ihan selvästi oli tää neiti joka säännöt saneli....

joo, se et polttariväki vetää viinaa ja sulho on selvinpäin oli mustakin tökeröä. oisivat voineet järkkää jotain selvinpäinkivaa sit ku kerran sulho ei voi ottaa...

Siis miksi ihmeessä, kun mä olen raskanaana, mun pitäisi kieltää myös mieheltä oluen jne. juonti?? Siis että miten se multa on pois, jos mun mies juo alkoholia, kunhan ei örvellykseksi asti mene?? En ymmärrä.

Ja tuohon ko. ohjelmaan viitaten: ihmettelen suuresti naisia, jotka haluavat sellaisen miehen, joka "tottelee" heitä aivan joka asiassa kuin koira - miksi ei ikinä saisi miehellä olla omaa mielipidettä, naisen mielipiteestä poikkeavaa? Mua ei yhtään ainakaan kiinnostaisi mikään tossukka, josta ei olisi muuksi kuin myöntelijäksi - mitä sellaisesta suhteesta saa irti??

Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
no siis morsiameltahan nää säännöt tuli... ei kait muuten ois noussutkaan kohu, jos ois ollut hääparin yhteinen päätös, mut ihan selvästi oli tää neiti joka säännöt saneli....

joo, se et polttariväki vetää viinaa ja sulho on selvinpäin oli mustakin tökeröä. oisivat voineet järkkää jotain selvinpäinkivaa sit ku kerran sulho ei voi ottaa...

Kyllähän se sitten loppujen lopuksi uskalsi pari lasillista ottaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:

Kyllähän se sitten loppujen lopuksi uskalsi pari lasillista ottaa! :)

niinpä, ihan hyvä :D

Sulhanenhan sanoi jälkihaastattelussakin että ihan oma päätös se juomattomuus oli, mutta eihän sitä kukaan usko kun sehän on silkka mahdottomuus että joku mies haluaisi olla juomatta. Ja vaikka se oliskin ollut vaimon toive niin ihmettelen kyllä millaisia parisuhteita teillä on jos koskaan ei tehdä mitään toisen mieliksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Sulhanenhan sanoi jälkihaastattelussakin että ihan oma päätös se juomattomuus oli, mutta eihän sitä kukaan usko kun sehän on silkka mahdottomuus että joku mies haluaisi olla juomatta. Ja vaikka se oliskin ollut vaimon toive niin ihmettelen kyllä millaisia parisuhteita teillä on jos koskaan ei tehdä mitään toisen mieliksi :whistle:

Peesaan viimeistä lausetta !!

Niin, onhan se hyvä aloittaa tuo toisen miellyttäminen sellaisista asioista, mitä luultavasti (toivottavasti) olisi tarkoitus juhlia/viettää vain kerran elämässä! :)

Ja mä puhun nyt ihan yleisellä tasolla, en niinkään tämän meidän häät- ohjelmassa esiintyvän pariskunnan jutusta.

sulhasen haastattelussa hän oli kyllä itse sanonut että oli ihan oma päätös olla juomatta, eli ehdot ei tullut morsiolta.

Niin, polttarit on polttarit ja jotenkin tuntuu oudolta, että mies joka ennen porukassa on juonut ykskaks itse päättää, että juuri tässä juhlassa en juo.

Alkoholista muutenkin, olen sitä mieltä, että jos se ei ole ongelma, sitä ei tarvitse rajoittaa. Jos se taas ON ongelma, ni sitte totaalistop.

Ymmärrän, jos jotain raskaanaolevaa potuttaa, kun toinen ryypiskelee esim jatkuvasti ja hilluu baareissa, tai hekumoi saunakaljan äärellä päivittäin. Siinä tulee mukaan jo miehenkin puolelta huomaavaisuus, eli huomioidaan puoliso ja vähennetään. Se taas, jos nainen ei voi omissa polttareissa juoda, se taas on toisen "rankaisemista" ettei anna juoda. Millälailla se olisi minulta pois jos miehen polttareissa juo? Enhän mä ole sitä näkemässä? Vaikka joutuisin itse olemaan selvinpäin.

Varmaan ohjelmassa annettiin kärjistetty kuva, ja minun silmääni bestman vaikutti pöljältä kaveriaan kohtaan kun puhui tuollaisia, mutta silti.. Vähän oudot kuviot. Ehkä se on se ikä? Ehkä minä olen liian vanha enkä kateellinen miehelleni, vaikka saakin välillä saunakaljaa ja minä en. :)

Mutta kyllä sille pitää olla joku hyvä syy että tehdään mieliksi eikä vaan siks kun toinen haluaa pomottaa, sillä tässä tapauksessahan ei morsiamelle olis mitään vahinkoa ollut vaikka sulhanen olis vähän juonutkin. En minäkään tykkäis jos oma mies vetää kaatokännit mutta ei mulla ole mitään syytä kokonaan juomista kieltää ilman hyvää syytä.

Kyllä parisuhteessa pitää tehdä toiselle mieliksi, mutta pitää myös kumpaisenkin pitää joustaa ja ottaa tilanne huomioon. Raskaus ei ole syy sulhaselle olla juomatta kun morsiamella oli omia ystäviä tukenaan eikä hän ollut sulhasen ns. hoidettavana jos jotakin sattuisi.
Ei kai sulhanen tämän nousseen kohun jälkeen olis voinut sanoa että morsian pakotti olemaan juomatta, kun muutenkin oli jo leimattu tossukaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

sulhasen haastattelussa hän oli kyllä itse sanonut että oli ihan oma päätös olla juomatta, eli ehdot ei tullut morsiolta.

Ohjelmassa bestman sanoi että tekstareissa sulhanen oli noissa rajoituksista kirjoittanut että kun morsian on sitämieltä... miks bestman olis tuollaisesta valehdellut kun ei ole mitään aihetta. Luulen että sulho koittaa jälkikäteen kaunistella tilannetta kun nuo asiat tulivatkin julki ohjelmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Ohjelmassa bestman sanoi että tekstareissa sulhanen oli noissa rajoituksista kirjoittanut että kun morsian on sitämieltä... miks bestman olis tuollaisesta valehdellut kun ei ole mitään aihetta. Luulen että sulho koittaa jälkikäteen kaunistella tilannetta kun nuo asiat tulivatkin julki ohjelmassa.

Ja olihan se kaasokin aika vaikeena siinä Vapun kanssa jutustellessaan ja polttarisuunnitelmista ja morsiamen päätöksistä kertoillessaan....

Mun mielestä mies saa olla ryyppäämättä omissa polttareissaan jos haluaa. Kuitenkin on hölmöä, että naisen raskauden takia, pitäisi polttarit järjestää viinattomina. Eli polttarit on kuitenkin se viimenen tyttöjen tai poikien juhla ja niihin ei pitäisi puolisolla olla mitään sanomista... tai no ymmärrän kyllä, jos puoliso haluaa rajoitta vieton 1pv mittaiseksi, mutta se mitä sielä tapahtuu ei pitäisi kuulua puolisolle.

Onhan se nyt ihan järjentöntä että muija sanelee saako mies ottaa vai ei omissa polttareissaan. Samalla suunnittelee sujuvasti omat polttarinsa. Kuulostaa kohtalaisen kontrollifriikiltä, ja mun myötätunto on kokonaan miehen ja kavereiden puolella. Kieltääkö se imettäessäkin että mies ei saa mennä kavereiden kanssa baariin kun hän ei voi juoda? Ymmärrän että jos on oikeasti tarve olla selvä, eli esim synnytys lähestyy jne, mutta sillon jokainen täysjärkinen mies on muutenkin selvä. Mut omissa polttareissa????

mielestä se että tämä morsmaikku käväs täällä "valottamassa" sitä tilannetta ja kuinka ne asiat oikeasti ovat blaa blaa..oli tosi selittelyn makua siinä selostuksessa. Mulla tulee ainakin mieleen, että miksi niitä asioita pitää käydä todistelemassa jossain keskustelupalstalla.
Joten minä en ainakaan ihan kybällä niihin morsiammen selittelyihin usko.

Näissä keskusteluissa on hyvin noussut esiin perisuomalainen ajatusmaailma, että ilman viinaa ei voi olla hauskaa Ei ihme, että tässä maassa on niin paljon alkoholiongelmaa, kun juomattomuutta pitää selitellä. Jotku osaa pitää hauskaa ilman alkoholiakin, jopa näissä pakollisissa ryyppäjäisjuhlissa..

Aivan hullulta kuulostaa nuo teidän jutut kun vetoatte siihen että koska te antaisitte miehen juoda ja teidän miehen ei tarvitse olla juomatta niin tästä syystä kaikki jotka eivät tuota hyväksy ovat tiukkapipoisia nipottajapirttihirmuja. Tuolla logiikalla joku erittäin vapaamielinenhän voi tuomita kaikki teidät jos ette lainaa sulhastanne kaasolle polttariyönä, sehän on ihan suotavaakin että paras ystävä ja tuleva mies kokeilevat toisiaan. Onko ihan liikaa vaadittu tällaisella AIKUISTEN keskustelupalstalla että selitykset ei olis sitä tasoa että koska minä annan miehen juoda milloin vaan niin muidenkin pitää antaa :whistle: Joo, tiedän jo vastauksen...on liikaa vaadittu :D

Miks pitää aina ryypätä?? Voihan sitä juhlia selvinpäinkin? Mulla ainakin on hauskinta aina selvinpäin! :D Ja toi, et jos vaimo on raskaana ni onhan se mieskin tavallaan raskaana, ku yhteistä lasta odotetaan.. Miks vaimon vaan pitäs olla juomatta, ku yhtä hyvin mieski voi olla sen 9kk juomatta..!!

mun mies sais juoda mutta ei juo. Toki en kattois joka päivä ti viikonloppu känniä. tai lähellä laskettua aikaa.

mutta tosta ohjelmasta niin kyllä mä sain sen käsityksen että sulhanen itse haluaa olla juomatta, mutta helposti ne kaverit sitten vaan syylistää naista kun mies aikuistuu eikä halua ehkä ryypätä samaan tahtiin.
kyllähän se morsiankin sanoi että hän kaljan välistä antaa käteen.
Monilta miehiltä vaan menee kiinnostus kaljan kittaamiseen perheen lisäyksen ja jo puolison löydyttyä.

vappu antoi komentteja suoraan bestmanin näkökulmasta. Eli fiksuna naisena olisi kannattanut ottaa eka selvää että haluako mies juoda vai ei. eikä morkata ja manata liittoa. Varsinkaan kun itse ajoi karille omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos:
Voisko joku nostaa sen ketjun, missä tuo morsian kertoo oman kantansa.

on poistettu syystä, että morsian paljasteli bestmanista juttuja, jotka eivät kuulu nettipalstalle! Ja sitten itse pyysi ketjun poistamista..

no mistä tiedät että tuli morsiammelta? Ei mitään todisteita.

Se oli besmanin puhetta ja väitettä.
Tuli enemmänki sellanen kuva että bestman oli hiukka katkera ja mustasukkanen ja peloissaan että menettää parhaan ystävänsä ja väritti asioita.

Ei aikunen järkevä ihminen latele TVssä tuollaisia asioita vaikka olisi tottakin.

Koko ohjelma oli yhtä bestmanin itkua joten kukahan puhu ja käyttäytyi asiattomasti....
Mitä mahtaa sulhanen miettiä moisesta ystävästä joka haukkuu morsianta jota ei edes tunne.