Meidän koira puri, eikä syyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tervetuloa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just tän takia en uskalla lenkkireissulla käydä kaupassa. En kiusallanikaan jätä koiriani kaupan eteen yksinään. Aina jotain järjenjättiläistä kiinnostaa käydä paijaamassa. En tiedä mitä koira tekis. Ei välttämättä mitään. Ylipäätään en anna lasten tulla koiriani silittelemään. Pelottaa liikaa se "mitä jos..."

Mutta ethän voi koskaan tietää koiran taustoista? Jos se on pelokas, kaltoinkohdeltu, mikä tahansa juttu (jota ollaan mahdollisesti korjaamassa). IKINÄ ei pidä lähestyä vieraita koiria, jos ei tiedustele asiaa ensin omistajalta.

Sellaista koiraa ei minusta saisi jättää kaupan eteen yksikseen odottelemaan.

Pahimmassa tapauksessa koira joutuu piikille, jos puraisee pahasti, ja on ollut valvomatta jossain kaupan edessä :(

Entäs jos sen koiran paikalla ois ollut harhainen skitsofreenikko jota tää tyttö ois ohimennessään vahingossa hipaissut ja saanut sitten puukosta? Oisko sekin ihan oikein?
Vai miksi jotain mielipuolisia purevia koiria saa jättää ihan vapaasti kaupan eteen? Koiran ei kuulu purra.

Mä sit taas katoin yks päivä, kun odotin autossa, että joku oli jättänyt koiransa siihen ja joku poika kiusasi sitä koiraa siinä, ISÄ VIERESSÄ! Minä en tykkää koirista, mutta en mä silti ikupäivänä antaisi mun mukuloiden käyttäytyä noin!

Eli josko olisi oma koira, en jättäisi mihinkään kaupan ulkopuolelle kiinni :(

saisi ja saisi, ei saisi niin... siis se tyttö mennä koskemaan vieraisiin koiriin!
mikä siinä on että niitä lapsia ei opeteta miten eläinten kanssa käyttäydytään?mitäs jos se lapsi olisi esim. menny ronkkimaan linnun pesää jossa poikaset, ja emo olisi tullut nokkasemaan. kenen syy se sillon olisi?
Opettakaa niille lapsille, että ei ole mitään asiaa mennä koskemaan vieraisiin eläimiin ja muutenkin eläimiä kohdellaan kunnioittaen!

Ei joudu jos koira on asianmukaisesti kytkettynä.

Kyllä se niin on, että omistaja on vastuussa siitä, jos koiransa puree kaupan edessä ketä tahansa vaikka olisi kuinka asianmukaisesti kytketty. Tämä siksi, että kaupan edusta on yleistä aluetta ja koiran on oltava yleisellä paikalla omistajansa hallittavissa. Ja jos omistaja on kaupassa niin koira ei ole omistajan hallinnassa.

Oma entinen luonnevikainen koira ei purrut lapsia kaupan edessä vaikka olivat sitä halaamassa kun tulin kaupasta. Koira oli todella pelokkaan näköinen, mutta hermot piti. Mutta siitä opin, etten enää jätä edes kilttiä koiraa kaupan eteen. Kuka vain voi tulla sitä silittämään eikä eläimeen voi yllättävässä tilanteessa luottaa täysin.

Itse seurasimme viereisen auton touhuja.
Sinne oli jätetty pikkutyttö kahden koiran kanssa. Tyttö puki koirille omaa pipoaan ja huivia veteli kaulaan. Minua hirvitti, koska ajattelin sen terrierin vähintäänkin jossain vaiheessa hermostuvan tytön touhuihin.
En iki maailmassa jättäisi lasta koirien kanssa autoon odottamaan kauppareissun ajaksi. :headwall:

Itse seurasimme viereisen auton touhuja.
Sinne oli jätetty pikkutyttö kahden koiran kanssa. Tyttö puki koirille omaa pipoaan ja huivia veteli kaulaan. Minua hirvitti, koska ajattelin sen terrierin vähintäänkin jossain vaiheessa hermostuvan tytön touhuihin.
En iki maailmassa jättäisi lasta koirien kanssa autoon odottamaan kauppareissun ajaksi. :headwall:

Tää on mun mielestä sairasta! Muistan kerran, kun täällä palstalla oli, että lasta ja koiraa ei saisi jättää kahdestaan kotiin. Siis mitä? Eli lapsi ei voi jäädä omaan kotiinsa koiran takia? Ja sit niitä koiria on pakko ottaa? Ja nytkin sitten tollaisessakin tilanteessa tarvii pelätä, että koira tekee jotain omalle lapselle? Huh.

[QUOTE="vieraana";22440689]Tää on mun mielestä sairasta! Muistan kerran, kun täällä palstalla oli, että lasta ja koiraa ei saisi jättää kahdestaan kotiin. Siis mitä? Eli lapsi ei voi jäädä omaan kotiinsa koiran takia? Ja sit niitä koiria on pakko ottaa? Ja nytkin sitten tollaisessakin tilanteessa tarvii pelätä, että koira tekee jotain omalle lapselle? Huh.[/QUOTE]

Koira on ELÄIN, ei perheenjäsen, perheenjäseniksi rinnastetaan ihmiset.
Koira on harrastus, koira kun hankitaan, se hankitaan harrastuksiin, lenkkikaveriksi jne jne. Koira on eläin, ei ihminen.

Niin ja mihin kohti kaupan edustalla koira oli kytkettynä? oliko kulkureitillä ja oliko pitkässä vai lyhyessä narussa?
Vikaa tietty tytössäki, emme myökään tiedä sitä et minkä ikäisestä lapsesta kyse. Totuus nyt on kuitenki sekin että vaik oisit 100krt lapselle sanonu/opettanu ni joskus ne opit tuppaavat unohtumaan!

Yhteistyössä