meidän perheen aamu. ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ullabulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ullabulla

Vieras
mies alkaa pukemaan lapselle vaatteita. lapsi huutaa kurkku suorana ja minä yritän komentaa olemaan hiljempaa. mies ei sano mitään. ei mitään vaikka lapsi huutaa ja huutaa ja minä ilmaisen että pääni hajoaa kohta tähän huutoon (aiheuttaaa kunnon jysärin kiljuminen.)
mies karjaisee lapsi sylissään että turpa kiinni. siis minulle. sitten kiellän huutamasta lapsen kuullen. mies tulee keittiöön lyö nyrkin pöytään ja karjuu jotain. lapsi istuu ja itkee vieressä.

käsken miehen makkariin jossa läppäsen poskelle että ole hiljaa lapsi pelkää. (mies huutaa aina lapsen kuullen). mies ottaa kaksin käsin kiinni minusta ja heittää sängylle kun nousen vielä uudelleen. otamme huomion että olen raskaana.

mahtava aamu. ei voi muuta sanoa.

Et säkään saa miestäsi läpsiä, eikä hän sinua heitellä. Onko teillä ennenkin ollut tapana käyttää fyysistä väkivaltaa? En yhtään ihmettele jos lapsi pelkää teitä molempia!

Menit sitten rikkomaan toisen koskemattomuutta ??
Sen sijaan jotta olet vain vieressä katsonut kuinka oma lapsesi huutaa ja miehesi ei selvästikään saa tilannetta haltuunsa niin mikset hyvä ihminen mennyt auttamaan...sen patsastelun sijaan. Ei ihme jos tulee ylilyöntejä ja eroja, jos kommunikointi on tuolla tasolla.

Ketään ei saa läpsiä,näin se vaan on.
Valitettavasti lapset karjuu välillä ja kovaa,oma 2v ainakin.
Ja ei paljon kiellot silloin auta,paremmin huomiotta jättäminen ainakin meillä.
Nyt kannattas teijän molempien katsoa peiliin ja miettiä onko järkeä jatkaa,kun vielä vauvakin tulossa.Miten tiukalla pinnan sitten vetää jos sattuu olemaan vielä koliikkivauva :ashamed:

en olisi saanut lyödä. tiedän. mutta sama toistuu miehellä uudelleen ja uudelleen että karjuu lapsen kuullen. en jaksa enää aina hyssytellä lapsi sylissä kun mies karjuu.
eikä lapset pelkää meitä. nyt säikähti isäänsä ja huutoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ullabulla:
mies ei sano mitään. ei mitään vaikka lapsi huutaa ja huutaa

Minun mielestäni tuo kielii siitä, että mies on sisäisesti jo niin raivoissaan, ettei uskalla sanoa tai tehdä mitään huudon lopettamiseksi.

Teit itse väärin kun läppäsit miestä, mutta olen erittäin huolissani miehen totaalisesta pinnan palamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Ketään ei saa läpsiä,näin se vaan on.
Valitettavasti lapset karjuu välillä ja kovaa,oma 2v ainakin.
Ja ei paljon kiellot silloin auta,paremmin huomiotta jättäminen ainakin meillä.
Nyt kannattas teijän molempien katsoa peiliin ja miettiä onko järkeä jatkaa,kun vielä vauvakin tulossa.Miten tiukalla pinnan sitten vetää jos sattuu olemaan vielä koliikkivauva :ashamed:

nii-in..ite oon eroa miettiny myös. mutta parempi kait se on olla vaikka lasten takia yhes ja tapellan´kerran kuussa kun lapsilla kaksi kotia.
ja paras olisi olla huomioimatta. nyt vaan en jaksanu kuunnella itkua ja huutoa, kun on jo muutenki migreeni aluillaan. siksi olisin tahtonut että mies kieltää lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en olisi saanut lyödä. tiedän. mutta sama toistuu miehellä uudelleen ja uudelleen että karjuu lapsen kuullen. en jaksa enää aina hyssytellä lapsi sylissä kun mies karjuu.
eikä lapset pelkää meitä. nyt säikähti isäänsä ja huutoa.

Niin kuinka monta niitä lapsia onkaan ja mistä sinä tiedät ettei pelkää??
Vakiovastaus aina näissä perheväkivalta-tapauksissa "lapsista huolehditaan kyllä" "lapsilla ei ole hätää" blaablaa...

mitä teen sitten kun mies ei ole hiljaa vaan karjuu vaikka pyydän ja käsken sanallisesti lopettamaan kun lapsikin jo pelkää. minun sanominen ei auta. hän vain huutaa onko se parempoi kuin se että minä fyysisesti teen jotain jotta huuto loppuu ja lapsi ei tätä kuitenkaan ole todistamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä teen sitten kun mies ei ole hiljaa vaan karjuu vaikka pyydän ja käsken sanallisesti lopettamaan kun lapsikin jo pelkää. minun sanominen ei auta. hän vain huutaa onko se parempoi kuin se että minä fyysisesti teen jotain jotta huuto loppuu ja lapsi ei tätä kuitenkaan ole todistamassa?

siis esim. juuri tuo läppäisy poskelle että lopeta hyvä mies. ei siis mitään nyrkkiä naamaan tms.

Juu, ilman muuta kannattaa pysyä paskassa parisuhteessa lasten takia...huh huh ja kop kop, onko sulla mitään siellä pääkopassa ?
Jos lapset joutuvat nyt jo kärsimään isänsä huutamisesta niin miten sä luulet tekeväsi lapsillesi palveluksen jotta se huuto saa vaan jatkua sen sijaan et heillä ois turvallinen koti jossa ei huudettais raivonvallassa.

Voi jestas, tuli paha mieli lapsen ja syntyvän lapsen puolesta. Ja ei miehen takia, vaan sinun. Mieti nyt itsekin kirjoitustasi. Olisko raskaushormonit sumentaneet järjenjuoksun.

just joo eka annat kuvan et tätä tapahtuu yhtenään ja nyt sit kauheet selittelyt migreeneist ja kerran kuussa tappelusta. itse kasvoin ilmapiirissä jossa äiti aina nalkutti ja isä huusi ja vaikka ei fyysistä väkivaltaakaan käytetty niin se ilmapiiri oli ahdistava ja näin aikuisenakin vaike kunnioittaa ja lähestyä omia vanhempia vaikka parhaansa varmasti tekevätkin. Se ilmapiiri kotona jättää jälkensä ja aiheuttaa lapselle epävarmuutta ja pelkoja koska lapsen maailma ei osaa vielä käsitellä tommosia asioita oikeissa mittakaavoissa.

:( Käsiksi ei saa käydä koskaan, ei kumpikaan. Eikö huutavan lapsen huomiota voi yrittää ohjata johonkin muuhun toimintaan? Tuskinpa "ole hiljaa" -käskeminen moneenkaan uhmikseen (olettaen kyseessä oli uhmaikäinen) toimii. Tai sitten sitä lapsen huutoa on vain kestettävä...

Yhteistyössä