Menisittekö minuna anoppilaan vai jättäisittekö väliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KYPSÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KYPSÄ

Vieras
Anoppi ja appi eivät ole tavanneet lastenlastaan (ainokainen, kuten myös mieheni) nyt kolmeen kuukauteen. Olemme pyytäneet heitä kylään, mutta eivät ole halunneet tulla. Mies kävi välissä kerran yksin anoppilassa, koska en halunnut lähteä. Usutin itse miehen menemään äitiään ja isäänsä moikkaamaan sillä kertaa...

Olimme puhelinyhteydessä (kaiuttimen kautta) koko porukka, ja mieheni pyysi taas vanhempiaan käymään. Tähän anoppi märisi, että eikös miehen pitänyt tulla heidän suunnalleen jotain asiaa hoitamaan. Ja hän jatkoi tankaten, että koska MIEHENI on tulossa.

Mies sanoi, että ME voimme tulla parin vko:n kuluttua vkoloppuna, jos sopii. Tästä appi ilostui ja sanoi, että kyllä sopii. Anoppi taasen alkoi märisemään, että ei se ole hyvä aika, koska heille tulee siivooja. Voi ..tana. Tyypit ovat eläkkeellä, joten ei luulisi olevan hankaluutta siirtää siivoojaa, kun oltaisiin tulossa 3 k:n jälkeen kylään. En lisäksi edes usko, että mitään siivoojaa on tulossa, koska pariskunta on eläkkeellä ja siivooja on paljon halvempi tilata viikolla kuin lauantaina/ sunnuntaina päivällä. Siivousta ei tee mikään tuttu vaan firma.

Koko ajan anoppi pyysi MIESTÄ kylään ja puhui vaan yksikössä hänestä. Mä vähän ajattelin, että mies voikin sitten mennä seuraavankin kerran yksin sinne käymään, koska olen aivan täynnä v***maista anoppiani, jolle kaikki on aina niin hanklalaa ja aina pitää mököttää ja aina pitää mennä hänen aikataulujensa mukaan. Me molemmat mieheni kanssa käymme työssä ja meillä on hyvin vähän vapaa-aikaa. Siksi menpojen sopiminen ei meille koko vkolopuksi välttämättä ole niin helppoa. Anopilla ei taas ole elämää, hän on yksinäinen eläkeläinen. Silti, aina hän keksii menoa ja muttaa, jos tapaamista yritetään.

En haluaisi edes mennä, koska viesti on tullut selväksi. Mutta mies pakottaa, sanoo että nyt mennään perheenä tai ei lainkaan. En jaksa. Miksi jotkut ihmiset ovat niin ilkeitä?

Tällekin parille ollaan tarjouduttu maksamaan ulkomaanmatkoja ylöspitoineen, jos lähtevät kanssamme. Mutta ei. Menevät mieluummin kahden. Ollaan maksettu hotelleja, oopperoita ja illallisia, mutta niilläkin reissuilla anoppi on naama norsunv***lla. Että ole hyvä vaan.

En todellakaan enää kestä sitä naista oikkuineen. En haluaisi olla enää yhteydessä heihin, olkoot mun puolestani keskenään. Anteeksi vuodatus.

Ihme tyyppejä. On kamalan vaikea käsittää, etteivät isovanhemmat ole kiinnostuneita lapsenlapsesta.

Kai se niin menee, ettei sellaisia ihmissuhteita kannata väkisin ylläpitää, jotka syövät kaiken energian ja saavat pahalle tuulelle. Että ehkä voit jättää yhteydenpidon täysin miehesi vastuulle ja seurailla tilannetta sivusta.

Lapsen kannalta olisi tietysi kiva, jos olisi hyvät suhteet isovanhempiin, mutta eipä kai se pakottamalla onnistu...

Näin mä kanssa ajattelin, että en vain suostu menemään ja sillä hyvä. Mietin, että kysellään vielä yhden kerran kesälomalla uudelleen, haluavatko tavata myös minua ja/ lastenlasta tai pelkää lastenlasta. Jos silloinkin on menoa, saa mun puolestani jäädä yhteydenpito täysin miehen vastuulle. Minä se olin tänäkin vuonna, joka muistutti miestä 4 kertaa tekemään kukkalähetyksen anopille, että häntä varmasti äitienpäivänä muistetaan. Kutsua kylään ei tietysti eilen perille menneistä (hiton kalliista) kukista huolimatta esitetty.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Pyydä appesi yksin kylään.. tai käske miehesi pyytää.. ;)

Tuo on muuten hyvä idea. Meillä olis hyvä tekosyykin, jonka varjolla pyytää. Appi tuntuu olevan halukas tapaamaan lastenlasta, ja meilläkin on ihan hyvät välit. Joten siten saisi pidettyä yllä lapsen ja papan suhdetta! Kiitos ajatuksesta!!

Jos et mene, sehän tarkoittaa sitä, että anoppisi saa tahtonsa läpi.
Sen kun menette koko porukalla ja näytätte sille, että teitä ei niin vain anopit määräile!

Jatkan vielä kun jäi toi äsken vähän kesken, eli menisin tosiaan ihan piruuttani sen takia kun anoppi niin selvästi osoittaa, ettei halua olla sun kanssa tekemisissä. Pakottaisin sen tällä tavalla hyväksymään poikansa perheen ja kärsimään ainakin muutaman vierailun vuodessa, kestämään sen, että pojalla on nyt tämä nainen vaimona eikä anoppi siihen voi millään tavalla oikkuiluillaan vaikuttaa.
Mutta ehkä olen vähän ilkeä ihminen...

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:
Jatkan vielä kun jäi toi äsken vähän kesken, eli menisin tosiaan ihan piruuttani sen takia kun anoppi niin selvästi osoittaa, ettei halua olla sun kanssa tekemisissä. Pakottaisin sen tällä tavalla hyväksymään poikansa perheen ja kärsimään ainakin muutaman vierailun vuodessa, kestämään sen, että pojalla on nyt tämä nainen vaimona eikä anoppi siihen voi millään tavalla oikkuiluillaan vaikuttaa.
Mutta ehkä olen vähän ilkeä ihminen...

Nain juuri.

=)

Mä en menisi. Musta on kumma et eläkeläiset joilla on aikaa ei voi vierailla ainoa poikansa perheen luona.

Mut noista ulkomaan matksoista ymmärän kyllä. Mäkin tykkään käydä ulkomailla miehen kanssa kaksin tai omien lasten kanssa, on vapaus tehdä mitä tykkää. Ainakaan sellaiselle ulkomaan matkalle en lähtisi joka maksettaisi mulle sillä varjolla et toimisin sit lapsenlikkana.

Minkä ikäisiä appivanhempasi ovat?
Ilmeisesti tässä on kyse taas tästä äiti-poika-suhteesta, eli äiti ei kestä ajatuksta että pojasta tulee aikuinen mies joka "hylkää " äidin ja ottaa "toisen naisen" eli menee naimisiin tai avoliittoon ja tekee lapsia ja perustaa perheen.. äidin on vaikea tätä hyväksyä.

Minä suosittelen että menet sinne anoppilaan. menette perheenä. Olet aikuinen ihminen, anoppi on vanha nainen, anna mennä ohi monet asiat ja käyttäydy kunnolla. Tai pidä vaan suusi kiinni.

Kerran tai kahdesti vuodessa ei voi olla iso uhraus sinulta, joka olet nuorempi.

Vanhat ihmiset eivät OIKEASTI jaksa samoja asioita ja samalla tavalla kuin nuoremmat. He ovat uomiinsa, kaavoihinsa kangistuneita. Omien tapojensa "orjia". Anna olla.

Minä kuvitteliun että ap.n anoppi olisi sellainan kammotus, joka puuttuu miniän elämään ja jaksaa ohjeita ja ilkeilee, mutta hänhän on "vain" vanha nainen, joka ei halua minkään muuttuvan eikä jaksa muutoksia, eikä halua mennä kotoaan mihinkään, eikä varmaankaan hyväksy miniäänsä omalle pojalleen - ei ilmeisesti hyväksyisi ketään naista siihen tehtävään. eli kyseessä ei ole henkilökohtainen kohtelu vaan miniään ylipäätään liittyvä suhtautuminen.

No tottakai menisin kun mies kerran haluaa että perheenä mennään! Mikä siinä nyt olisi niin kamalaa kuin että miniän egoa vähän koetellaan? Eihän se käynti ole kuin yksi hetki elämästä, kyllä sen jan jaksaa olla siellä ja yrittää käyttäytyä kuin aikuinen ihminen. Muutenkin aloituksestasi sai sellaisen käsityksen että et paljon arvosta eläkeläisiä ja yleensäkään vanhempia ihmisiä? Ja koko ajanko sinua pitäisi kiitellä ja kehua?

En menisi.

En lukenut kokonaan kirjotustasi mutta minulle äitienpäivä on meidän oman perheen juhla, siihen ei anoppi kuulu.
Anoppi on mieheni äiti, ei minun tai lasteni äiti. Mies hoitaa äitinsä muistamisen miten tahtoo : )

Meillä anoppi ei ole kiinnostunut lastenlasten eikä meidän elämästä, tapaamiset on muutaman kerran vuodessa kun niukin naukin tulee lasten synttäreille - kun ehtii ja aikatauluihin sopii (koskaan ei tule varsinaisena juhlapäivänä)

Olipa todella viisas ja aikuismainen neuvo:( Toivottavasti ap ei ota tätä tosissaan, että oikein miestä pitäisi käskeä äitinsä hylkäämään. Ja jos ei mies tottele niin ei saa, niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olipa todella viisas ja aikuismainen neuvo:( Toivottavasti ap ei ota tätä tosissaan, että oikein miestä pitäisi käskeä äitinsä hylkäämään. Ja jos ei mies tottele niin ei saa, niinkö?

Leikkiin tarvitaan kaksi ja anoppihan se tässä kuulostaa siltä jolla käytös ei ole kovin aikuismainen.. ei miehen tarvitse äitiään hylätä mutta jos appi haluaa tavata lastenlastaan niin ei kai sitä anopin takia kannata jättää tekemättä.
Mies voi edelleen soitella halutessaan äidilleen ja käydä vaikka yksin äitinsä luona.. ;)

Olipas vieraalla anopilla kapia katse.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mä en menisi. Musta on kumma et eläkeläiset joilla on aikaa ei voi vierailla ainoa poikansa perheen luona.

Mut noista ulkomaan matksoista ymmärän kyllä. Mäkin tykkään käydä ulkomailla miehen kanssa kaksin tai omien lasten kanssa, on vapaus tehdä mitä tykkää. Ainakaan sellaiselle ulkomaan matkalle en lähtisi joka maksettaisi mulle sillä varjolla et toimisin sit lapsenlikkana.

No kuule ei ole ollut tapana maksattaa ketään mukaan lapsenlikaksi. Ollaan oltu omien vanhempieni kera myös matkalla (maksoivat matkan itse) ja tasan yhtenä iltana heidän usutuksestaan käytiin miehen kanssa kaksin syömässä illalla ilman lasta. Kun ei haluta olla taakaksi. Sitäpaitsi; anoppi on sanonut, että hän ei halua hoitaa lastamme.

Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Minkä ikäisiä appivanhempasi ovat?
Ilmeisesti tässä on kyse taas tästä äiti-poika-suhteesta, eli äiti ei kestä ajatuksta että pojasta tulee aikuinen mies joka "hylkää " äidin ja ottaa "toisen naisen" eli menee naimisiin tai avoliittoon ja tekee lapsia ja perustaa perheen.. äidin on vaikea tätä hyväksyä.

Minä suosittelen että menet sinne anoppilaan. menette perheenä. Olet aikuinen ihminen, anoppi on vanha nainen, anna mennä ohi monet asiat ja käyttäydy kunnolla. Tai pidä vaan suusi kiinni.

Kerran tai kahdesti vuodessa ei voi olla iso uhraus sinulta, joka olet nuorempi.

Vanhat ihmiset eivät OIKEASTI jaksa samoja asioita ja samalla tavalla kuin nuoremmat. He ovat uomiinsa, kaavoihinsa kangistuneita. Omien tapojensa "orjia". Anna olla.

Minä kuvitteliun että ap.n anoppi olisi sellainan kammotus, joka puuttuu miniän elämään ja jaksaa ohjeita ja ilkeilee, mutta hänhän on "vain" vanha nainen, joka ei halua minkään muuttuvan eikä jaksa muutoksia, eikä halua mennä kotoaan mihinkään, eikä varmaankaan hyväksy miniäänsä omalle pojalleen - ei ilmeisesti hyväksyisi ketään naista siihen tehtävään. eli kyseessä ei ole henkilökohtainen kohtelu vaan miniään ylipäätään liittyvä suhtautuminen.

Niin. Nämä harrastavat ja käyvät kokoajan matkoilla eli eivät ole vanhoja ja väsyneitä. Anoppi on 63. Ei kait sen ikäinen ole vielä seniili kaavoihinkangistuja...? Ja anoppi todellakin jakaa non stop ohjeita ja ilkeilee ihan kaiken aikaa. Luultavasti inhoaa minua siksi niin syvästi, että olen hänen ilkeilynsä yläpuolella; ts. en IKINÄ vastaa pahaan pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kuule ei ole ollut tapana maksattaa ketään mukaan lapsenlikaksi. Ollaan oltu omien vanhempieni kera myös matkalla (maksoivat matkan itse) ja tasan yhtenä iltana heidän usutuksestaan käytiin miehen kanssa kaksin syömässä illalla ilman lasta. Kun ei haluta olla taakaksi. Sitäpaitsi; anoppi on sanonut, että hän ei halua hoitaa lastamme.

OK. En siis tarkoittanut että te olisitte sen takia pyytäneet heitä mukaan vaan ihan yleisti puhuin, teidän tilanteitahan en voi edes tietää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tottakai menisin kun mies kerran haluaa että perheenä mennään! Mikä siinä nyt olisi niin kamalaa kuin että miniän egoa vähän koetellaan? Eihän se käynti ole kuin yksi hetki elämästä, kyllä sen jan jaksaa olla siellä ja yrittää käyttäytyä kuin aikuinen ihminen. Muutenkin aloituksestasi sai sellaisen käsityksen että et paljon arvosta eläkeläisiä ja yleensäkään vanhempia ihmisiä? Ja koko ajanko sinua pitäisi kiitellä ja kehua?

Kerro ihmeessä, mitä voisin vielä enemmän tehdä, jotta osoittaisin kunnioitusta miehen vanhempia kohtaan? Ehkä en itse ole tajunnut, että lähetämme jonkin väärän signaalin? Olemme yrittäneet käydä heidän luonaan, mutta anoppi osoittaa selkeästi vikuroimalla, ettei pidä minun ja lapsemme läsnäolosta. Apen kanssa ei ongelmaa.

Olemme yrittäneet kutsua miehen vanhempia meille, Mutta sekään ei heitä innosta; eivät tule. Anoppi kutsuu vain miestä yksin kylään ja mies ei halua mennä yksin. Eli vaatii meitä mukaansa.

Olemme varanneet + maksaneet anopille ja apelle kultturihuvituksia asuinkaupungissamme, jotta heidän reissunsa meille eivät olisi vain meillä joköttämistä. Ja atrjonneet ravintolaillallisia. Mutta anopilla on herne nenässä näilläkin keikoilla, eikä heitä juuri huvita tulla. Kyselen kovasti, mitä toivoisivat syötäväksi meillä, leivon itse herkullisia jälkiruokia osoittaakseni panostusta. En ikinä puhu itsestänni, koska ketään ei asiani kiinnosta ja toivon miehen ja lapsen kuulumisten vievän huomion näissä tapaamisissa.

Anoppi alkoi riehumaan minulle lapsemme ristiöisissä (korotti ääntä kirkossa) ja lopetti jostain syystä puhumisen minulle ristiäisten jatkoilla (maksoin niistä tarjoiluista + tiloista 700 ?, mieheni toisen mokoman). Mutkin vieraat kiinnittivät huomiota anopin todella outoon ja töykeään + eristäytyvään käytökseen. Tämän ja lukuisia muita (pahempia) edesottamuksia olen sietänyt koskaan pillastumatta. mitä minun pitäisi tehdä toisin? Ristiinnaulita itseni anopin iloksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

OK. En siis tarkoittanut että te olisitte sen takia pyytäneet heitä mukaan vaan ihan yleisti puhuin, teidän tilanteitahan en voi edes tietää :)

Käsitin väärin, sori:)!

Yhteistyössä