Metrolla kampista itikseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seikkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seikkailija

Vieras
Varmaan näitä kysymyksiä ollut jo miljoona, mutta olen tulossa kaukoliikenteen bussilla kamppiin, sieltä hissillä metrotunneliin ja siitä itikseen. Ensin pitää löytää se hissi joka menee metrotunneliin, bussi jää laiturille 30-35 eli onko se sitten sisään bussiterminaaliin ja siitä vasemmalle ja hissillä sitten alas? Mistä voin sillä matkalla ostaa metrolipun ja paljonko maksaa nykyisin?

Mikä metro menee itikseen, vuosaaren vai ruoholahden vai Mellunmäen vai mikä :)

Ja takas itiksestä tullessa rautatieasemalle/kamppiin, niin mitä siinä silloin lukee? Ajelin viimeksi metrolla noin 10v sitten, ei muista enää.

Viimeksi kun jäin metrosta pois itiksen pysäkillä niin lähdin kävelemään oikealle, menin rullaportaat ylös ja olin ulkona josta sitten kävelin tallinnanaukion läpi itikseen. Pääseekö itikseen jotain muuta kautta, mitä tulee vastaan jos lähdenkin vasemmalle kävelemään :D :)

Joo, olen tyhmä sekä arka ja haluan tietää asiat ennen kuin lähden matkustelemaan. :)

Ja onko candytown käymisen arvoinen?

Kitios!

Nouset liukuportaita (melko lyhyet) bussiterminaalista. Tulet kauppakeskuksen ekaan kerrokseen, muistaakseni siinä etuvasemmalla on lippuautomaatti, josta voit ostaa lipun. Aikuisten kertalippu maksaa n. 2,50e siitä ostettuna. Siitä lähtee sitten liukuportaat alas metrotunneliin, siis bussiterminaalin liukuportaita vastapäätä.

Mellunmäen ja Vuosaaren metrot menee molemmat Itikseen, joten ei väliä kumpaan menet. Takaisin tullessa menet Ruoholahden metroon, Itiksessä menet siitä ovesta alas, jossa lukee "keskustaan".

Jos lähdet kävelemään metrosta vasemmalle, pääset lähemmäs kauppakeskuksen ovea, joka sekin on Tallinnanaukiolla.

Nouset liukuportaita (melko lyhyet) bussiterminaalista. Tulet kauppakeskuksen ekaan kerrokseen, muistaakseni siinä etuvasemmalla on lippuautomaatti, josta voit ostaa lipun. Aikuisten kertalippu maksaa n. 2,50e siitä ostettuna. Siitä lähtee sitten liukuportaat alas metrotunneliin, siis bussiterminaalin liukuportaita vastapäätä.

Mellunmäen ja Vuosaaren metrot menee molemmat Itikseen, joten ei väliä kumpaan menet. Takaisin tullessa menet Ruoholahden metroon, Itiksessä menet siitä ovesta alas, jossa lukee "keskustaan".

Jos lähdet kävelemään metrosta vasemmalle, pääset lähemmäs kauppakeskuksen ovea, joka sekin on Tallinnanaukiolla.

Okei, ne liukuportaat lähtee noin läheltä. Kartassa näytti että pitää mennä lidliin asti kampissa ennen kuin pääsee alas liukuportaita. Siksi tuota hissiä mietin. Mutta hyvä jos onnistuu noin kätevästi. Ok, eli varaan 2,50e taskuun kertalippua varten.

Ok kiitos, eli vasemmalle. Olen siis mennyt viimeksi "väärin" tai ainakin pidemmän kautta metrolta itikseen kun olen oikealle kävellyt.

Kiitos sulle, katselen siis Vuosaaren tai Mellunmäen metroja menomatkalla ja Ruoholahden paluumatkalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30043646:
Jos astut itäkeskuksessa metrosta vasemmalle, menet liukuportaat ylös ja käännyt oikealle, niin olet saapunut kauppakeskukseen.

Ok, se käy siis noin helposti :) Kiitos, menen siis vasemmalle tällä kertaa enkä oikealle. :)

jos jäisitkin keskustaan kampin ja forumin ostoskeskuksiin, sieltä löytyy kaikki samat (ja enemmänkin) kuin itiksessä. Ei tarvitsisi miettiä noita kulkemisia ja aikaakin säästyisi.

Okei, ne liukuportaat lähtee noin läheltä. Kartassa näytti että pitää mennä lidliin asti kampissa ennen kuin pääsee alas liukuportaita. Siksi tuota hissiä mietin. Mutta hyvä jos onnistuu noin kätevästi. Ok, eli varaan 2,50e taskuun kertalippua varten.

Ok kiitos, eli vasemmalle. Olen siis mennyt viimeksi "väärin" tai ainakin pidemmän kautta metrolta itikseen kun olen oikealle kävellyt.

Kiitos sulle, katselen siis Vuosaaren tai Mellunmäen metroja menomatkalla ja Ruoholahden paluumatkalla :)

Eijeijei ei mihinkään lidliin. siis siinä on suht keskellä liukuportaat ylös ja alas, menet ylös, siinä on vasemmalla anttila, sitten vaan suoraan liukuportaat alas metroon. Itään päin lähtee vasemmalta.

[QUOTE="Ehkä";30043725]jos jäisitkin keskustaan kampin ja forumin ostoskeskuksiin, sieltä löytyy kaikki samat (ja enemmänkin) kuin itiksessä. Ei tarvitsisi miettiä noita kulkemisia ja aikaakin säästyisi.[/QUOTE]

Mietin Kamppiakin, mutta kuitenkin Itiksessä oli enemmän mielenkiintoisia liikkeitä. Kampissa aika paljon vaateakuppoja ja niitä en kaipaa. Onhan niitä itiksessäkin, mut paljon muitakin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30043778:
Eijeijei ei mihinkään lidliin. siis siinä on suht keskellä liukuportaat ylös ja alas, menet ylös, siinä on vasemmalla anttila, sitten vaan suoraan liukuportaat alas metroon. Itään päin lähtee vasemmalta.

Joo, tiedän mitä paikkaa tarkoitat. Katsoin tuota karttaa vaan jotenkin hassusti. Nyt tiedän mitä paikkaa tarkoitat, kerran siitä ohi kävellyt ja tosiaan silloin näin ne liukuportaat. En vain tiennyt niiden menvät metroon :)

Vasemmalle suuntaan siis, enköhän nyt lyödä itseni metroon ja sitten itikseen. Kiva tietää etukäteen että mihin pitää suunnistaa :)

On edelleenkin isoin ja laidasta laitaan liikkeita. Eli jos haluaa hypistella, niin omasta mielesta paras. Ehka se "katumainen" vahemman sliipattu tunnelma viehattaa. Jossakin Jumbossa ei kesta kuljeskella, haukotus.

Itikseen harvemmin menen, mutta jos haluan jotain tiettyä ja tiedän että keskustan liikkeistä moiset ovat kadonneet jo aika päivää sitten, niin suuntaan silloin sinne. Itiksessä tosiaan pyörii enemmistönä niitä mamuja ja romaneita jne tyylitöntä sakkia joten ne tyylikkäimmät ja tietyn tyyliset vaatteet jää siellä suunnassa hyllyn koristeeksi. Kelpaa mulle!

Yhteistyössä