Miehen hygienianpuute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveysviranomaiset tarkastavat ravintoloista säännöllisesti, kuinka paljon ulosteperäisiä bakteereja ruoasta löytyy.

Raja-arvo on yllättävän korkea - ikään kuin sallitaan, että pikkasen sieltä ruoan seasta saa kakka maistua.

Tällä tietysti kontroloidaan sitä, kuinka hyvin kokki pesee kätensä WC-reissun jälkeen.

Jotkut pesevät, moni ei pese!

Mielestäni perushygieniaan kuuluu käsienpesu aina xc-käynnin jälkeen, pesen myös aina kädet kun tulen kotiin vaikka kaupasta tai baarista. Suihkussa käymisen tiheys vaihtelee varmasti ihmisten perusaktiivisuuden mukaan. Itse hikoan helposti ja harrastan vielä reilusti liikuntaa. Suihku on aivan must päivittäin, joskus kaksikin kertaa. Joskus kun haluan raikastua, teen pikapesun eli huuhtaisen esim. kainalot, hionneet jalat ja nivustaipeet, kahteen edelliseen riittää ihan vesi. Jos olen pitänyt samaa paitaa koko päivän, en voi käyttää sitä enää seuraavana päivänä. On tietenkin eri asia, jos paita on ollut vain pari tuntia päällä enkä ole silloin hionnut pahemmin.

Kaikki hiki ei haise. Jollain ihmisillä on paha hien haju, vaikka hikoilevatkin vähemmän. Joillakin taas ei haise, vaikka hikoilevatkin paljon.

Siispä haiseeko lika aina? Vai voiko olla sellaistakin likaa, joka ei haise, ainakaan kovin paljon?

Ja pitääkö odottaa, että haisee, vai pitääkö peseytyä, ennen kuin haisee?

Useat herkulliset kypsytetyt juustot tuoksuvat "vitulle ja varpaanvälille". Miksikö? No ihan siksi, että juustojen kypsytykessä käytetyt bakteerit ovat täsmälleen samoja, jotka aiheuttavat vitulle ja varpaanvälille tyypillisen hajun.

Samat hienohelmat jotka nuuhkivat silmät ummessa hienojen ja kalliiden juustojen pikantteja aromeja, nyrpistävät nokkaansa samalta aromilta haiseville ihmisille.

Joskus kouluaikoina 70-luvulla meillä oli jumppatunti koulun jumppasalissa heti tyttöjen tunnin jälkeen. Salin haju jäi mieleeni silloin ja tunnistin sen heti kun astuin ensimmäisen kerran ranskalaiseen juustokauppaan.

Itse saatan hikoilla paljonkin, mutta en silti yleensä haise pahalle tai hikiselle. Silti olo on likainen, jos on hikoillut, joten mielestäni olen ehdottomasti silloin suihkun tarpeessa! Käynkin päivittäin suihkussa, myös silloin vaikken olisikaan hikoillut päivän aikana. Mielestäni on kyllä hyvä käydä suihkussa edes joka toinen päivä, vaikkei hiki tai lika haisisikaan... ja kyllä kainalot, jalat, alapää sekä tietty kädet ainakin tulee pestä joka päivä (kädet tietty useita kertoja päivässä!)! Varmaan oksentaisin jos pitäis alkaa likaisen tai peseytymättömän miehen kanssa vehtaamaan, tai edes mennä saman peiton alle nukkumaan. :X

Tiedän että tää luultavasti saa aikaan hullun rasististen viestien vyöryn, mut eipä juuri hetkauta. Olen miettinyt tätä hygieniajuttua usean vuoden ajan, verraten suomalaisia miehiä ulkomaalaisiin. Isälläni ei ole koskaan ollut kotona hammasharjaa; hampaat on mustuneet ja henki haisee voitte kuvitella miltä. Hänet (vaikka on hikisissä raksahommissa) joutuu pakottamaan suihkuun hellepäivän jälkeen. Vaihtaa sukat ehkä kerran kolmeen päivään jne. Ihan sama miten paljon on mutsi yrittänyt häntä koulia, tavat on ollut kuulemma ihan samat isäni kotona. No sitten, suurin osa isoveljeni kavereista on ihan samaa sorttia. Normisuomalaisia kundeja, ei siinä mitään, ikää n. 30 vee ja yli. Ja taas, henki haisee, iho kiiltää, yleensä ovat kaljuja koska kalju on helppohoitoinen. Kuteet yleensä mustat, ja alushousut paskajuovilla. Paljon partavettä tietty, et hajut taittuu. Ja nää on huom. kuitenkin kouluja käyneitä, työssäkäyviä, nuoria miehiä! Ja TODELLA monet tutut kundit kouluista ja töistä samaan kastiin. En voi ku ihmetellä.

Itse olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa. AFRIKKALAISEN (tekee töitä, ei elä sossun tuilla -eikä minun piikkiin tms, huom.) SELLAISEN!! Hui kauhistus, eikö?! Olinpa rohkea!!! No, mies on siisti, käy suihkussa kerran päivässä, tuoksuu aina hyvältä, on siistit, silitetyt vaatteet, vaatteiden pesun olen jättänyt suoraan hänelle koska alussa sain jöötä kun pesen värejä sekaisin, jolloin värit fuskaa (no, onpa meillä ainakin siistit kuteet, joten en valita). Mies kuorii ja kosteuttaa ihoaan, rasvailee käsiään ja pitää huolta kynsistään. Hampaissa ei ole KOSKAAN ollut mitään onglemia, ei reikiä, ei muuta, vaikka kävi n. 2 viikkoa sitten elämänsä ekaa kertaa hammaslääkärissä! En tiedä onko sitten kyse itsetunnosta; kun se on kohdallaan ja ihminen rakastaa itseään, tulee luonnostaan pitää huolta omasta kropastaan. Niin ja tietysti, mieheni on malli, joten sekin lienee vaikuttavan asiaan (lucky me). Mutta yleensäottaen, kun ollaan vaihdettu ajatuksia muiden naisten kanssa, jotka ovat ulkomaalaisten kanssa naimisissa (aivan sama ovatko eurooppalaisia miehiä vai afrikkalaisia), tuntuu olevan aina sama yhtälö: suomalaisista miehistä harvat ovat oikeasti siistejä. Että kyllä kannatti retkahtaa Afrikkalaiseen (putiputs) kingiin, ei hävetä lain. :P

Isäni on vanhanaikainen ihminen, lähemmäs 70v. vaikka äitini on yrittänyt isän tapoja muuttaa niin mikään ei vaan auta... maalla on asuttu ja eläimiä pidetty sitten on tultu ne saappaat jalassa sisälle ja siellä me muksut ollaan lattialla leikitty.. eikä olla kipeitä oltu eikä ole mitään allergioita. Oma mieheni käy hikisenä päivänä parikin kertaa suihkussa muttei aina joka päivä kuten en minäkään. Liika suihkussa käyminen tuhoaa niitä hyviä bakteereja joita ihmisessä on. Ja hiuksetkin rasvoittuvat sitä nopeammin mitä useammin niitä pesee.
Kumpikin pesee kätensä wc käynnin jälkeen ja aina kun jostain tullaan kotiin. varsinkin kauppareissun jäljiltä on aivan pakko pestä kun miettii mitkä kaikki kädet niistä kaupan kärryistä kiinni pitävät..Hyi...
En myöskään pese vaatteita yhden käyttökerran jälkeen ja alusvaatteet vaihdan aina suihkun yhteydessä. Liika hygienisyys on pahasta.

mies1, älä olen naurettava. Kiihkein alkuvaihe on lähestulkoon pelkkää toisen arvioimista. Ne ensimmäiset kuukaudet ovat juuri niitä, jotka osoittavat sen tuleeko suhteesta mitään. Alkuvaiheeseen kuuluu myös toisen kyseenalaistaminen ja juuri tämäntyyppiset pohdinnat.

Mikä kumma miehiä vaivaa, miksi itsensä peseminen ja alusvaatteiden vaihtaminen on niin vaikeaa? Miehet odottaa, että naiset laittavat itseään ja tuoksuvat hyvälle, mutta olettavat että naisilla ei ole hajuaistia. Luuleeko mihet tosiaan, että naisen on mukava ottaa pesemätön muna suuhun ja haistella hikisiä kainaloita, hyi helvetti. Jokainen ihminen tarvitsee pesua ja puhtaita vaatteita, oli sitten mies tai nainen.

Kiihkeän alkuvaiheen aikana syynätään toinen oikein kunnolla, mutta jos ollaan oikein rakastuneita niin niitä "virheitä" katsotaan läpi sormien ja kun se armas arki koittaa, niin sitten ne asiat jotka ovat aina vaivanneet mieltä sanotaan ääneen.

Eräs kanadalainen liikemies antoi kirjassaan neuvoja pojalleen ja hän kirjoitti jotenkin näin "Pidä silmäsi auki seurusteluaikana ja puoliksi kiinni avioliitossa". Eli juuri sitä, että pitää olla tarpeeksi kriittinen ennen kuin menee naimisiin. Toistan edelleen samaa, että jos aikuinen ihminen ei pese itseään eikä huolehdi hygieniasta,ei hän sitä tee seurustellessa, avoliitossa eikä avioliitossa. Vanha koira ei opi uusia temppuja. Siisteys ja puhtaus lähtee jo lapsuudesta, aikuista ihmistä ei voi pakottaa pesemään itseään eikä aikuista ihmistä voi vahtia, että hän sen tekee.

En ymmärrä naisia jotka huolivat jonkun haisulin, en todellakaan. Minulle ei tulisi mieleenkään seurustella sellaisen miehen kanssa, joka ei osaa edes käsiään pestä vessassa käynnin jälkeen. Ne on apinoita jotka eivät siihen kykene.

Menee nyt tuonne navan alapuolelle, sori...mutta on tosi arsesta, että miehet heittävät ilkeää läppää naisten alapään sillin tuoksusta tms. ja joskus kuulee näitä vertauskuvia nainen/tonnikala tms. Mutta kyllä se miesten alapää tuoksahtaa ihan samalla tavalla, etenkin jos sitä ei pese. Tulee vuosien takaiset villit sinkkuajat mieleen kun joskus lähdin miehen mukaan jatkoille, itse kun ajattelin, että nyt on seksiä luvassa, yritin vessassa tehdä pikapesun ja kostutetulla wc-paperilla pyyhkäistä kainaloita. No mies vain hyppäsi sänkyyn ja voitte vaan arvata mitä tuoksuylläreitä sieltä paljastui kun tyyppi oli remunnut baarissa hionneena useita tunteja...yyyhhh!

Henkseliinan raadollista linjaa jatkaakseni; olen analysoinyt jo päivän kalsareissa hionneen miesten alapaan haisevan aivan koiran hengitykselle..Tai koiran hengityksen hasievan miesten alapäälle, ihan kummin päin vain..

P.S. Niille jotka eivät omista koiraa, voin kertoa, että koirilla on tapana nuolla paikkojaan ja niiden hengitys haisee usein aivan kamalalta..

Eikös se niin menny, et hyvällä kokilla on lyhyet kädet- Ei nääs yllä raapimaan p...ttä..

Noin muuten vaati kyllä luonnetta jos meinaa olla peseytymättä päivänkin näillä keleillä ja samoissa kalsareissa useamman päivän..ei helevata.

Henkseliinan juttua sivuten...Käväisimpä tuossa lavalla naisten tansseissa. Oli siellä kyllä hikistä porukkaa. Kellä oli vaaleta huosua niin polvia myöten näky pee olevan märkänä. Voi vain arvailla niitä aromia jos siitä aletaan suoraan intiimisti touhuta.
Tunnelma oli siis kuuman kiihkeä. Ei , poishan sieltä piti lähtee. Laulelin vaan mennessäni kuin Vaaran Tero...vielä on pesää jäljellä...

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Sitten kun parisuhde on sillä tasolla, että kiihkein yhdessäolo on toisen arvioimista, niin olisi viisainta ostaa peili tai lopettaa suhde.

Hyvänen aika, kuulutko sinäkin näihin pesemättömiin miehiin?? Luulin, että sinulla olisi sen verran ollut järkeä, että tajuat hygienian merkityksen.

Kyllä minä peseydyn, mutta noin yleisellä tasolla ajattelin parisuhdetta ja siinä elämistä. Mutta on totta mitä vuonna 32 syntynyt nainen edellä kertoi , että seurusteluaikana on kyllä kaikki (tunto)sarvet pystyssä.
On minulla sellainen mittatikku, että olen kehoittanut naisen kuurille, kun seuraavana aamuna on valkoista rähmää vehkeessä, niin että tippuu.. että se siitä pelkästään miesten hajuista..

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Henkseliinan raadollista linjaa jatkaakseni; olen analysoinyt jo päivän kalsareissa hionneen miesten alapaan haisevan aivan koiran hengitykselle..Tai koiran hengityksen hasievan miesten alapäälle, ihan kummin päin vain..

P.S. Niille jotka eivät omista koiraa, voin kertoa, että koirilla on tapana nuolla paikkojaan ja niiden hengitys haisee usein aivan kamalalta..

Vaan eikö olekkin onni ettei mies yletä nuolemaan alapäätään...

Nii-i. On se joo hyvä. Koska osaamalla sen homman hyvin, voi olla makuuhuoneen kuningatar..

Mulla on ollut sua ihka kauhea ikävä. Sä olet ollut sit ihan muualla pesimässä, senkin rontti. Halipusu ja nusu. Tuuks kahville ja saunomaan? Terkkuja tosikoille..

:-))))

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Nii-i. On se joo hyvä. Koska osaamalla sen homman hyvin, voi olla makuuhuoneen kuningatar..

Mulla on ollut sua ihka kauhea ikävä. Sä olet ollut sit ihan muualla pesimässä, senkin rontti. Halipusu ja nusu. Tuuks kahville ja saunomaan? Terkkuja tosikoille..

:-))))

Juu mää tulen taas..

mies1, valkoista rähmää vehkeessä? Ettei vaan olisi sinun omia tuotoksia?

Henkilökohtaisessa hygieniasta puhuttaessa vettä on ihan turha säästää. En kyllä harrastaisi seksiä minkään haisulin kanssa.

Miksi muuten pesu pitäisi tehdä vaihvihkaa vessapaperilla tms? Miksi ei voisi kysyä suoraan isännältä tai emännältä pyyhettä lainaksi? Jos seksiä kehtaa harrastaa liki tuntemattoman kanssa, niin ei nyt pyyhkeen pyytäminen voi olla kynnyskysymys, vai voiko?