Miehen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haloo, jos kyseessä kerran on työnantajan tms järjestämä illanvietto niin kyllä siellä tasan keskustellaan työasioista joko asiakkaiden tai työkavereiden kanssa. Piste.

Jos mahdollista niin yritetään ohjata keskustelu sellaisille urille että avecitkin voi osallistua.

Tuollaisia tilaisuuksia ei todellakaan pidetä sen takia että ihmiset nysväisivät omissa pienissä piireissään ja palsamoisivat parisuhteitaan.

Taidan olla ihan vähemmistössä, mutta:

tuollaisilla duuniin liittyvillä kokkareilla ollaan ensisijaisesti DUUNISSA. Ainakin minun alallani. Silloin keskustellaan asiakkaiden, kollegoiden tms kanssa.

Avecia en itse ottaisi edes mukaan, olisi vain tiellä tai tylsistyisi - tai niin kuin tässä - nolaisi minut täysin.

Jos avecini olisi käyttäytynyt kuten Maria, olisin kokenut tilanteen äärimmäisen kiusallisena, jopa kasvojen menetyksenä. En varmasti ikinä ottaisi moista kiukuttelijaa mukaani toiste.

Mutta todennäköisesti en kyllä sietäisi noin moukkamaisesti käyttäytyvää ihmistä kovin pitkään ylipäätään.

Että näin minä ajattelen - nainen, joka ei todellakaan ymmärrä, miten tuo Marian mies muka toimi väärin.

Noin on. Jos ei ilmaisia lounaita ole olemassakaan niin vielä vähemmän illallisia.

Noita ""toi on nössö, dumppa se tai laita hoitoon""-tyyppejä riittää. Kärkäs mielipide on valmis vaikkei tilanne ole edes selvillä.

Minusta se on potaskaa, että ap muka olisi varjellut itseään nolatuksi tulemiselta eikä miestään. Miestä hän ensisijaisesti ajatteli. Onhan se nyt hyvinkin noloa miehelle, jos vaimo joutuu puuttumaan julkisesti tämän tekemisiin.

""Pahimpia tilanteita ovat minusta nuo halailutilanteet (joita on ollut) joissa muut pöydässä istuja luovat minuun sääliviä tai vahingoniloisia katseita ja odottavat kiinnostuneina mitä teen. Toistaiseksi olen vain katsellut muualle enkä tehnyt mitään.""

Mariahei. Usko tai älä, mutta ihmiset todennäköisesti eivät ole sinusta ja reaktioistasi lainkaan kiinnostuneita. Tunnut pikkuisen vainoharhaiselta, jos halauskin (täysin normaali tervehtimistapa) on sinusta miehesi vokottelua.

huoh.

Älä sinä kuule Mirri ajattele asioita toisen puolesta, kun kuitenkin menee pieleen. Anna sen miehen ihan itse ajatella ja kertoa sitten, jos jotain kerrottavaa on! Hänkin pitää ihan itse huolen omista tunteistaan!!

Minä olen itsekin ollut tuollaisessa tilanteessa, että minun pitkäaikaisen poikaystäväni syliin istuu vieras nainen ja alkaa halailla. Kyllä olen todellakin saanut sääliviä katseita osakseni muilta seurueen jäseniltä. Sellainen käytös on todella törkeää minua kohtaan sekä mieheltä että tuolta vieraalta naiselta. Kyllä jokaisen pitää ottaa huomioon, missä seurassa ollaan ja käyttäytyä sen mukaisesti. On todella tökeröä leiriytyä pariskunnan väliin oli asia sitten mikä tahansa.

No sitähän minä sinulle jo sanoin, että minun mieheni kyllä ajattelee ja kertoo myös minulle ajatuksensa. Meillä ei salailla toivomuksia tai tunteita puolin eikä toisin. Asiasta kuin asiasta saa sanoa, jos se painaa mieltä.

Mirri,

halaus tervehtiessä on aivan eri asia kuin sylissä istuminen ja halaus. Sylissä istuminen (ilman halailuakin) on melko intiimiä, eikä kyllä kuulu esim. normaaleihin työsuhteisiin... Ei siis ihme, jos sylissä istuskelu aiheuttaa sääliviä tai muunlaisia katseita kumppanin suuntaan.

Halaus sen sijaan on normaali tapa tervehtiä, kun kättely olisi liian virallista. Siitä on aivan naurettavaa pillastua.

Miten mies siinä väärin tekee? Ajatteleppa asiaa toisinpäin, että joku vieras mies nappaa sinut syliinsä miehesi nähdessä tilanteen. Miten sinä siinä väärin teet?

Olet aivan oikeassa. Normaali halailu on aivan hyväksyttävää. Mutta se sen sijaan ei ole, että vaimo on otettu mukaan firman tilaisuuteen ja jätetään sitten vaille asiaankuuluvaa huomiota. Jos ei ole tarkoitus viettää iltaa lähinnä seuralaisensa kanssa, niin on paras mennä yksin. Kuulumisia voi toki vaihtaa tuttavien kanssa ym. kunhan ei tosiaan liimauduta yhteen koko illaksi.

Mies tekee väärin, jos hän ei tee elettäkään karkottaakseen liian innokasta ihailijaansa. Vaikka vaimo istuu vastapäätä katsomassa. Itse ei tulisi mieleenikään rohkaista tungettelijaa, jos joku mies liimautuisi minuun ollessani viettämässä iltaa oman mieheni kanssa. Tuntuisi todella väärältä omaa miestä kohtaan. Minulla ei ole mitään tarvetta miellyttää muita ihmisiä oman mieheni kustannuksella. Jos menemme yhdessä ulos, oli se sitten firman tilaisuus tai muu, niin velvollisuuteni on ensisijaisesti pitää huolta oman seuralaiseni viihtyvyydestä. Jos otan mieheni avecina mukaan työpaikan juhliin, niin osaan kyllä kohteliaasti pitää hänelle seuraa, jotta hän ei tunne itseään ylimääräiseksi. Tuntuisi todella typerältä jättää hänet istumaan yksikseen tuntemattomien ihmisten seuraan sillä aikaa, kun minä vietän tuntitolkulla aikaa keskustelemalla muiden kanssa.

Kyllä mä ainakin olen täysin Marian puolella. Eihän se tietenkään miehen vika ole, että joku vieras nainen häneen liimaantuu, mutta kyllä pitäisi ilmoittaa kohteliaasti, että kiitos&näkemiin. Eihän siinä voi syödä edes rauhassa, jos joku vieras vieressä kyselee jatkuvasti jotain. Ja jos mies itsekin tilanteesta kiusaantui (ei ainoastaan alkuperäisen takia), niin olisi hänellä pitänyt olla rohkeutta ajaa nainen pois.
Ja vaikka olisi millainen tilaisuus hyvänsä, niin kyllähän siinä avec pitää ottaa huomioon. Olisi lähtenyt yksin tilaisuuteen, jos olisi halunnut ainoastaan muiden kanssa jutustella.

Eihän se oli mitään mustasukkaisuutta tai henkistä epävakautta, jos toinen nainen on liimaantuneena mieheen ja haluaa naisesta eroon. Se on vaan ihan tervettä järjenkäyttöä.

Vielä selvennystä. Ei ollut työnantajan järjestämä tilaisuus, olimme vieraina. Nainen ei ollut työkaveri eikä töissä edes samassa firmassa vaan myös kutsuvieras. Mies on joskus jossain työyhteyksissä tavannut naisen, mutta koska mies on vanhempi ja työurallaan menestynyt nainen kyseli miehen työhön liittyvistä asioista ja oli varsin utelias niistä. Mutta tosiasiassa se oli tekosyy. Selvästi näki että nainen halusi jostain syystä pyrkiä tuttavaksi ja selitteli missä kaikkialla oli miehen nähnyt ja mitä tästä oli kuullut jne. Eikä sanonut minulle yhtään mitään. En olisi lainkaan loukkaantunut jos hän olisi sanonut minullekin jotain ""kaunis ilma tänään""-tyyppistä.

Jengi täällä tai osa ei näytä tajuavan mistä on kyse:

Näissä pippaloissa (avec) on aina naisia jotka huikan saatuaan alkavat hengailla jonkun sopivaksi katsomansa miehen kanssa vaikka tällä on vaimo mukana. Ei ole oikeesti kysymys mistään työjuttelusta vaan lähinnä flirttailusta ja iskemies/seurustelun tapaisesta.

Tällaisessa tilanteessa tosimiehen pitää kohteliaasti lopettaa ko keskustelu heti alkumetreille ja keskittyä vaimonsa kanssa juttelemaan. Eri jutu on sitten ihan oikeat työ ym. jutut, jotka nekään eivät saa olla tolkuttoman pitkiä.

Vanha kolli tuntuu viisaalta kollilta. Tuon juuri olen havainnut. Nuoret naiset ovat hanakoita aseman perään. Tämä oli aika törkeä tapaus.
Halailutilanne josta puhuin ei ollut tervehdyshalaus (niissä ei ole mitään pahaa, minuakin halataan tervehtiessä)vaan humalaisen naisen päällekäynti takaapäin miehen istuessa pöydässä. Mies ei tehnyt mitään naureskeli vain. Minusta hänen olisi pitänyt nousta ylös. Se olisi ollut kohteliasta (nainen puhuttelee jne...) ja samalla lopettanut päällekäynnin.

Se hempukka oli miehesi rakastajatar ja kiusoitteli miestäsi, ei suinkaan sinua. Miehesi oli naisen vallassa, yksi poikkipuolinen sana hänelta ja tyttö olisi paljastanut jotain sellaista, mistä olisi syntynyt sota pöydässänne välittömästi.

Myöhemmin kimuli sai kovaa kyytiä, kun tilannetta jälkeenpäin muistelivat.

Suurin osa porukasta moittii miehen käytöstä ja kylläkin syystä MUTTA törpöimmin tässä käyttäytyi tunkeileva nainen.Tämä on tosi yleistä naisilta kun pariskunnat ovat liikkeellä. Tungetaan vaan agressiivisesti seuraan..ei mitään käytöstapoja!

Tärkeintä on saalistaminen!
Sillä ei ole niin väliä, mitä saalistaa.. :D

Mää en pidä sormusta.. ihan vaan sen takia, että saan olla rauhas. luulevat mua vapaaksi..

Tää tarina on tosi!