miehen logiikka on jotain mikä menee ohi multa ja pahasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis teistä kumpikaa ei ole ollut valmis lopettamaan tupakointia (joka saattaa vaikuttaa raskaaksituloon) mutta järeämpiä aseita pitäisi saada käyttöön?

olenko minä jossain kirjoittanut että kumpikaan meistä ei ole lopettamassa tupakointia?
onko vaikeuksia ymmärtää että meillä on ollut alusta saakka tiedossa se että ongelmia tulee suurella todennöisyydellä olemaan ja että ne ei johdu tupakasta vaan ihan jostain muusta.
kauhean kivahan se olis ajatella että kaikki mahdolliset viat lakkais olemasta heti kun lopetetaan tupakointi ja energiajuomien juominen, jota en edelleenkään juo mitään järjettömiä määriä.. mutta se nyt vaan ei ole niin.. vaikka tuapkoinnin lopetus parantaa hedelmällisyyttä niin niitä isompia vikoja se ei korjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23009311:
Mulle oli tarkoitus tehdä munasarjojen varjoainekuvaus, juurikin että saadaan tietää piuhojen olevan toimintakunnossa, no aine oli just siltään lopussa joten laitettiin ainoastaan suolaliuosta, enkä voi sanoa sen tuntuneen yhtään miltään, saatika aiheuttaneen mitään jälkituntemuksia.

Tämä tosin ei vaikuta nyt sun tilanteeseesi, mutta jos etukäteen auttaisi tietää, että ei välttämättä tunnu tuo mitenkään.

Ja mulla on kaikki nämä tehty ihan kunnallisella puolella, eikä mies halunnnut itseään testauttaa, sillä kun kuitenkin myös jo jälkikasvua oli, silti sain lääkitykset ja muut.
Tosin meillä oli myös jo yksi yhteinen muksu.

mulle olis tarkoitus tehdä se missä laitetaan suolaliuosta ja ilmakuplia katetrilla.. voihan se tietty olla että se ei tunnu missään, mutta mie luotan mun pettämättömän surkean tuuriin ja näin ollen saan ne kaikki mahdolliset kivut ja juilimiset :D tai siis siihen varaudun

[QUOTE="niin";23009603]Varmaan myös miehelläs se testeihin meno on projekti, joka on käynnissä *whistle*
Enkä kyllä ymmärrä, jos yhteiskunnan varoja törsätään tälläsiin tutkimuksiin, ennenkuin noi kaikki itseaiheutetut mahdolliset ongelmat on poistettu / lopetettu.[/QUOTE]

yhteiskunnan varoja ei haaskata kun maksetaan ihan itse (yksityisellä puolella mennään)
ja tuohon toiseen en edes viitsi vastata :headwall:

Sä et lopeta tupakointia vielä ja kuitenkin painostat miestä tekemään asioita raskaaksitulon eteen nyt?

Kovin ristiriitaista. Ihan kuin koko homma olisi nyt miehestä kiinni ja hänen harteillaan.

Tupakka saattaa kuitenkin olla yksi tekijä asiassa. Minusta tulisi tuon projektin eteen tehdä ensin se mikä on itse tehtävissä.

joo, miksiköhän ei olla tuota ajateltu.. että todennäköisempää on tupakoinnin aiheuttama lapsensaanti ongelma kuin esim syöpälääkkeiden aiheuttamat pysyvät vauriot, mun synnytyksen jälkeiset komplikaatiot jne
ja edelleenkin, se lopetus on työn alla

[QUOTE="eve";23009659]Sä et lopeta tupakointia vielä ja kuitenkin painostat miestä tekemään asioita raskaaksitulon eteen nyt?

Kovin ristiriitaista. Ihan kuin koko homma olisi nyt miehestä kiinni ja hänen harteillaan.[/QUOTE]

voisitte nyt ihan jättää tuon tupakoinnin suosiolla veks keskustelusta, kun se ei nyt juuri tähän asiaan liity :headwall:

Mikäköhän se komeilee syöpää aiheuttavien syiden listaykkösenä? Oliskohan tupakka.

mie en jaksa.. sovitaan sitten niin että ollaan tyhmiä kun ei tajuta että se meidän ainoa ongelma on tupakointi, se on se syy miksi lasta ei kuulu ja mitään tutkimuksia ei tarvita kun eihän nyt voi mitkään muut asiat vaikuttaa.. ja niin kauan kun tupakkaa kuluu yksikin niin ei ole miehen tarpeen käydä tutkimuksissa jota varten yhteistuumin haettiin lähete, ei tietenkään, koska se vika on edelleenkin vain ja ainoastaan tupakoinnissa. ihan sama mitä kumpikin meistä on sairastanut tai kokenut tai millaisia operaatioita meille on tehty.. ei koska se AINOA vikaa aiheuttava asia on tupakointi.
mitä nöyrimmät pahoittelut että TAAS kehtasin tehdä TURHAN aloituksen, kun olen niin TYHMÄ etten tajua tupakan olevan ainoa vika mitä meillä on

mie en jaksa.. sovitaan sitten niin että ollaan tyhmiä kun ei tajuta että se meidän ainoa ongelma on tupakointi, se on se syy miksi lasta ei kuulu ja mitään tutkimuksia ei tarvita kun eihän nyt voi mitkään muut asiat vaikuttaa.. ja niin kauan kun tupakkaa kuluu yksikin niin ei ole miehen tarpeen käydä tutkimuksissa jota varten yhteistuumin haettiin lähete, ei tietenkään, koska se vika on edelleenkin vain ja ainoastaan tupakoinnissa. ihan sama mitä kumpikin meistä on sairastanut tai kokenut tai millaisia operaatioita meille on tehty.. ei koska se AINOA vikaa aiheuttava asia on tupakointi.
mitä nöyrimmät pahoittelut että TAAS kehtasin tehdä TURHAN aloituksen, kun olen niin TYHMÄ etten tajua tupakan olevan ainoa vika mitä meillä on

Oletko sä vähän tyhmä? Eihän kukaan ole väittänyt sen olevan se yksi ja ainoa vika vaan se voi olla merkittävä tekijä tuossa asiassa!

Miten te jaksatte ihmiset kiusata toista jolla on vaikea tilanne muutenkin? taitaa olla tuo kiusaaminen ihan verissä jos pitää väkisin alkaa mussuttamaan sivutolkulla samasta asiasta.

pitäs kyllä saada se majurin "ei harmaille" ruksi ketjuihin.

Tupakointi

Useimmat tupakoijat tietävät, että terva, nikotiini ja muut savukkeiden sisältämät kemikaalit (yli 100) ovat merkittävä uhka terveydelle, mutta nykyisin tupakoinnin uskotaan myös heikentävän hedelmällisyyttä jopa 30 %. Jotkut tupakoinnin hedelmällisyyteen liittyvät vaikutukset ovat palautumattomia, mutta tupakoinnin lopettaminen voi silti estää suurempien vaurioiden kehittymisen.

Seuraavassa joitakin tapoja, joilla tupakointi voi heikentää naisen hedelmällisyyttä:

Sukupuolielinten verenkierron heikentyminen, joka voi aiheuttaa emättimen kuivuutta ja muita sukupuolielämän ongelmia.
Kypsymättömien munasolujen tuhoutuminen munasarjoissa ja tämän seurauksena munasolujen määrän väheneminen.
Muutokset hormonien vapautumisessa.
Munanjohtimien liikkuvuuden heikentyminen ja munanjohtimien sairaudet.
Alkion kiinnittymiskyvyn heikentyminen.

Halu saada lapsi antaa lisämotivaatiota tupakoinnin lopettamiseen ennen raskaaksi tuloa.

[QUOTE="eve";23009774]Kyllä se vaan saattaa liittyä vaikka sinä et sitä halua uskoa.[/QUOTE]

eli meidän tupakointi on syy siihen miksi mies ei ole mennyt noihin tutkimuksiin.. hyvä että selvensit tämän asian, olinpas taas hölmö kun en tuota tajunnut :headwall:

Oletko sä vähän tyhmä? Eihän kukaan ole väittänyt sen olevan se yksi ja ainoa vika vaan se voi olla merkittävä tekijä tuossa asiassa!

mie nyt haen eka ne viat mieluummin noista ilmiselvistä asioista jotka johtuvat molemmilla jo olleista jutuista, jos ja kun selviää että vika ei ole niistä johtuva niin voin tulla heti tekemään aloituksen jossa julistan teidän olleen oikeassa

[QUOTE="eve";23009843]Miksi edes pitäisi mennä ennekuin ne omat keinot on käytetty?[/QUOTE]

siis onko vaikeuksia ymmärtää, miehellä on ollut syöpä jonka hoito saattaa olla ongelmien aiheuttaja, mulla on ollut synnytyksen jälkeisiä komplikaatioita jotka saattavat aiheuttaa ongelmia
eli näin ollen ne on hyvä tarkistaa ja katsoa että onko meillä oikeasti mitään mahdollisuuksia saada lapsia. ( ja ihan ollaan jo lääkärin kanssa asiasta keskusteltu, että ehkäpä se on osannut kertoa ne asiat mistä lähdetään liikenteeseen)

[QUOTE="kiki";23009900]Mut eikö se tupakointi olisi joka tapauksessa parempi lopettaa ennen raskautta. Sä voisit siis olla tälläkin hetkellä raskaana, mut poltat edelleen?[/QUOTE]

toki olisi parempi lopettaa ennen raskautta, mä en edelleenkään ole missään vaiheessa sanonut ettei me aiota lopettaa, mie yritän kokoajan.. ei voi olla noin vaikea ymmärtää..
ja itseasiassa, jos olisin jostain syystä raskaana niin lopetus muuttuis 100 kertaa helpommaksi, niin se onnistui pojankin kohdalla (olin vain tarpeeksi tyhmä aloittaakseni polttamisen uudelleen pojan ollessa vauva, ja sitä kadun todella)

siis onko vaikeuksia ymmärtää, miehellä on ollut syöpä jonka hoito saattaa olla ongelmien aiheuttaja, mulla on ollut synnytyksen jälkeisiä komplikaatioita jotka saattavat aiheuttaa ongelmia
eli näin ollen ne on hyvä tarkistaa ja katsoa että onko meillä oikeasti mitään mahdollisuuksia saada lapsia. ( ja ihan ollaan jo lääkärin kanssa asiasta keskusteltu, että ehkäpä se on osannut kertoa ne asiat mistä lähdetään liikenteeseen)

Niin, syöpähoidot _saattaa_ olla se ongelma, synnytyksen jälkeiset komplikaatiot _saattaa_ olla se ongelma, tupakointi _saattaa_ olla se ongelma.

Tai nämä kaikki yhdessä saattaa olla se ongelma niin miksi ette omalta osaltanne poista niitä ongelmia ensin jotka poistettavissa on. Jos olette yli vuoden yrittäneet niin onhan tässä ollut aikaa sille lopettamisprojektillekin.

Niin, syöpähoidot _saattaa_ olla se ongelma, synnytyksen jälkeiset komplikaatiot _saattaa_ olla se ongelma, tupakointi _saattaa_ olla se ongelma.

Tai nämä kaikki yhdessä saattaa olla se ongelma niin miksi ette omalta osaltanne poista niitä ongelmia ensin jotka poistettavissa on. Jos olette yli vuoden yrittäneet niin onhan tässä ollut aikaa sille lopettamisprojektillekin.

aloituksen varsinainen ongelma oli se että mies ei saa mentyä noihin tutkimuksiin, vaikka on lähete ja vaikka mä olen menossa mukaan auttamaan, ei tupakointi tai sen mahdolliset vaikutukset hedelmällisyyteen. joten tupakan lopetus ei juuri tähän nimenomaiseen ongelmaan juuri nyt auta. voidaan toki jauhaa vielä vaikka 2 sivua lisää siitä miksi minä mielestäni tiedän meidän tilanteen paremmin ja miksi on välttämätöntä tehdä nuo tietyt tutkimukset asian selvittämiseksi. voidaan vääntää siitä että pitäisikö lopettaa vai ei, vaikka olen kyllä mielestäni useamman kerran sanonut että ollaan lopettamassa.. mutta voin sen toki kirjoittaa 70 kertaa lisääkin jos on tarvis

Mikä syöpä sun miehellä on ollut ja mitä hoitoja on saanut?

Omalta mieheltäni on hoidettu imusolmukesyöpä ja lääkärit sanoi silloin, että harvoin ne sytostaattihoidot hedelmällisyyttä haittaa. Kantasolusiirto onkin sitten jo oma juttunsa. Tietty kivessyöpä on varmaan kans hiukan alttiimpi hedelmällisyyden suhteen.

Mun mieheltä otettiin talteen siemennestettä ennen hoitojen alkua varmuuden vuoksi ja pakastusaika oli 5vuotta minkä sairaala maksoi. sen jälkeen se raukeaa, jos ei itse maksa uutta jaksoa.

Meillä minä tulin ihan tuosta vaan raskaaksi 9kk sytostaattien päättymisen jälkeen eli ei vaikuttanut todellakaan millään tavalla hedelmällisyyteen meidän kohdalla. Kolmas lapsi oli siis.

Tuo tupakointijuttu on minusta selittelyä. Luultavasti asia ei ratkea sillä, mutta mielestäni jos noin kovin yrittää lasta ja on tutkimuksiinkin menossa niin se tupakka viimeistään siinä kohtaa pois, vaikka syyt olis missä muualla tahansa.

Yhteistyössä