Miehen naispuolinen kaveri ihastunut häneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympääntynyt

Vieras
Onko muilla naisilla kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Olisi kiinnostavaa kuulla, etenkin jos ihastuneesta naisesta on tullut ongelma ja miten siitä on selvitty - ja ennen kaikkea, miten mies itse suhtautui tällaiseen.

Miehelläni on naispuolinen kaveri, ja ovat tunteneet jo useita vuosia. Eivät ole kovin usein yhteydessä, lähinnä muutaman kuukauden välein käyvät esim.oluella. Epäilin yhdessä vaiheessa pettämistä (mutta syystä jota en tässä jaksa selittää koska se ei ole olennaista) ja löysin miehen kännykästä viestin juuri tuolta naiselta. Olin kyllä jo aiemmin huomannut, että hän heittää palvovia ja rakastuneita katseita mieheeni, mutta viesti meni jo yli. Se kuului jotakuinkin näin: "vielä näin monen vuoden jälkeen saat multa edelleen jalat alta." En paljastanut miehelleni, että luin viestin jotten pahentaisi asiaa - etenkin jos mitään ongelmaa ei ylipäätään ole. Otin kuitenkin erään kerran puheeksi naisen ihastumisen häneen. Mies sanoi tietävänsä asiasta, mutta väitti ettei nainen enää ole ihastunut. Löytämäni viesti antoi selvästi ymmärtää muuta. Mietin asiaa itsekseni pitkään ja pyörittelin sitä ties miten päin ja tulin lopulta siihen tulokseen, etten vain voisi ikinä uskoa, että mieheni pettäisi minua. Eikä hän niin ole tehnytkään, tiedän sen melko varmasti. Minua kuitenkin kiinnostaisi aivan hillittömän paljon, mitä hän teki tai sanoi, koska sai tuollaisen viestin siltä naiselta. Vai tekikö mitään? Ja eikö häntä tosiaan häiritse toisen kuolaaminen? En tiedä, pitäisikö myöntää että luin viestin ja pyytää selitystä, vai ei.

Mielestäni mieheni on aivan liian ystävällinen, etenkin naisille. Oma periaatteeni on se, että jos joku käyttäytyy noin vaikka tietää minun olevan varattu, niin sanon kyllä tarpeeksi selvästi ja napakasti, että turha yrittää, pysytäänpä korrektin käyttäytymisen puolella tai sitten yhteydenpito loppuu tähän. Näin on itselleni kerran käynyt, pistin välit poikki miespuoliseen kaveriin joka alkoi haluta jotain ihan muuta ja kehitti lähes pakkomielteenomaisen fiksaation minuun. Häiriköi tuon jälkeen, mutta nyt olen onneksi päässyt hänestä eroon. Kaveruuteen eivät kuulu tuollaiset tunteet.

Minua ärsyttää ja loukkaa tuollainen. Lähinnä se nainen. Kuinka hän kehtaa kuolata mieheni perään, vaikka varsin hyvin tietää hänen olevan varattu (jo vuosia) ja olemme kolmestaankin tavanneet ja jutelleet?
Maailmassa on muitakin miehiä, miksi hän haluaa juuri minun mieheni?
En ole kuukausiin katsonut mieheni kännykkää, mutta mieleni tekisi - vain varmistaakseni, että asian laita on nyt parhain päin, eikä typerä pelailu ja palvonta naisen puolelta enää jatku.

Alkuperäinen kirjoittaja Tympääntynyt;10670466:
Onko muilla naisilla kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Olisi kiinnostavaa kuulla, etenkin jos ihastuneesta naisesta on tullut ongelma ja miten siitä on selvitty - ja ennen kaikkea, miten mies itse suhtautui tällaiseen.

Miehelläni on naispuolinen kaveri, ja ovat tunteneet jo useita vuosia. Eivät ole kovin usein yhteydessä, lähinnä muutaman kuukauden välein käyvät esim.oluella. Epäilin yhdessä vaiheessa pettämistä (mutta syystä jota en tässä jaksa selittää koska se ei ole olennaista) ja löysin miehen kännykästä viestin juuri tuolta naiselta. Olin kyllä jo aiemmin huomannut, että hän heittää palvovia ja rakastuneita katseita mieheeni, mutta viesti meni jo yli. Se kuului jotakuinkin näin: "vielä näin monen vuoden jälkeen saat multa edelleen jalat alta." En paljastanut miehelleni, että luin viestin jotten pahentaisi asiaa - etenkin jos mitään ongelmaa ei ylipäätään ole. Otin kuitenkin erään kerran puheeksi naisen ihastumisen häneen. Mies sanoi tietävänsä asiasta, mutta väitti ettei nainen enää ole ihastunut. Löytämäni viesti antoi selvästi ymmärtää muuta. Mietin asiaa itsekseni pitkään ja pyörittelin sitä ties miten päin ja tulin lopulta siihen tulokseen, etten vain voisi ikinä uskoa, että mieheni pettäisi minua. Eikä hän niin ole tehnytkään, tiedän sen melko varmasti. Minua kuitenkin kiinnostaisi aivan hillittömän paljon, mitä hän teki tai sanoi, koska sai tuollaisen viestin siltä naiselta. Vai tekikö mitään? Ja eikö häntä tosiaan häiritse toisen kuolaaminen? En tiedä, pitäisikö myöntää että luin viestin ja pyytää selitystä, vai ei.

Mielestäni mieheni on aivan liian ystävällinen, etenkin naisille. Oma periaatteeni on se, että jos joku käyttäytyy noin vaikka tietää minun olevan varattu, niin sanon kyllä tarpeeksi selvästi ja napakasti, että turha yrittää, pysytäänpä korrektin käyttäytymisen puolella tai sitten yhteydenpito loppuu tähän. Näin on itselleni kerran käynyt, pistin välit poikki miespuoliseen kaveriin joka alkoi haluta jotain ihan muuta ja kehitti lähes pakkomielteenomaisen fiksaation minuun. Häiriköi tuon jälkeen, mutta nyt olen onneksi päässyt hänestä eroon. Kaveruuteen eivät kuulu tuollaiset tunteet.

Minua ärsyttää ja loukkaa tuollainen. Lähinnä se nainen. Kuinka hän kehtaa kuolata mieheni perään, vaikka varsin hyvin tietää hänen olevan varattu (jo vuosia) ja olemme kolmestaankin tavanneet ja jutelleet?
Maailmassa on muitakin miehiä, miksi hän haluaa juuri minun mieheni?
En ole kuukausiin katsonut mieheni kännykkää, mutta mieleni tekisi - vain varmistaakseni, että asian laita on nyt parhain päin, eikä typerä pelailu ja palvonta naisen puolelta enää jatku.

Aloita vaan se miehen kännykän kyylääminen, ja kohta huomaat olevasi se entinen...

Itse asiassa edellisen kirjoittajan lyhyehköön viestiin sisältyi kyllä pieni asiantynkäkin: jos lähdet kyttäämisen tielle, ei sille tule loppua. No, oletetaan että löydät kännykästä kiihkeitä molemminpuolisia rakkaudentunnustuksia. Silloin lienee selvä peli. Mutta entäs jos ei löydy? Antaako se sinulle varmuuden, ettei mies petä? Ehkä hän onkin niin ovela, että osaa järjestää yhteydenpidon salaisesti? Pääsetkö tutkimaan mahdollisen työkännyn? Entäs sähköpostin? Oletko muistanut seurata auton kilometrimittaria, kertyykö "ylimääräistä"? Jne, jne. Seisot upottavan suon laidalla.

Viestisi oli alkuun tervejärkisen naisen kirjoittamaa tekstiä, mutta sitten se loppu: kaikki syy kaatuukin miestäsi vikittelevään naiseen. Miksi ihmeessä?

Jos miehesi ego ja turhamaisuus vaatii ns. pitkäaikaisen ystävättären lähentelevää huomiota, niin eikös ongelma ole silloin miehessäsi? Hän leikkii tulella, joka voi roihahtaa hallitsemattomaksi ja vastuu jää vain ja ainoastaan hänelle.

Ns. pitkäaikainen ystävätär on täysin vapaa olemaan niin hölmö kuin huvittaa, koska hänellähän ei ole oikeastaan muuta vastuuta kuin yleisten käytösnormien noudattaminen tai noudattamatta jättäminen. Voimme toki kaikki sinun mieleksesi moralisoida naisen suhdetta mieheesi, mutta emme voi puuttua kansalaisvapauteen ja sananvapauteen. Joten keskitä vain tarmosi ja järkesi nyt mieheesi.

Ja mitä kyttäämistä se on, jos miehesi käytös herättää epäilyksiäsi? Jos kyse on väärinkäsityksestä sitä suuremmalla syyllä on parempi puhua asia heti selväksi kuin paisuttaa sitä mielessään kuin myrkkypommia. Olette parisuhteessa olevat ihmiset, läheisempiä kuin muut ympärillänne ja siihen suhteeseen on mahduttava myös heikkoutta, pelkoa, surua ja vihaa. Kuin myös tahtomista ja sääntöjen sopimista.

Minulle ei olisi tullut mieleenikään mieheni ns. naisystävän kohdalla jäädä pohtimaan, mitä saan sanoa ja mihin voin puuttua. Näin, ettei mieheni selvästikään ollut riittävän kypsä vastaamaan ihmissuhteistaan ja hän selkeästi paapoi ns. naisystävänsä avuttomuutta. Miehelläni on muitakin naisystäviä, mutta tämän yhden kanssa hän oli selvästi epävarma mikä on oikein ja mikä ei. Niinpä tarjosin vain yhden ratkaisun ja totesin ikävän yksikantaan, että ns. ystävyyssuhde naiseen saa loppua, koska mieheni velvollisuus ei ole esittää sankaria kuin vain minulle. Jätin miehen miettimään ja hän sai sanottua naiselle, että tilanteen pitää muuttua. Ihme kyllä, nainen ratkaisi asian häviämällä kokonaan.

Minua ärsyttää ja loukkaa tuollainen. Lähinnä se nainen. Kuinka hän kehtaa kuolata mieheni perään, vaikka varsin hyvin tietää hänen olevan varattu (jo vuosia) ja olemme kolmestaankin tavanneet ja jutelleet? Maailmassa on muitakin miehiä, miksi hän haluaa juuri minun mieheni? En ole kuukausiin katsonut mieheni kännykkää, mutta mieleni tekisi - vain varmistaakseni, että asian laita on nyt parhain päin, eikä typerä pelailu ja palvonta naisen puolelta enää jatku.

Valitettavasti useimmiten näissä kuvioissa on niin, ettei kukaan jaksa olla kovin pitkään ihastunut toiseen ilman ihastuksen ruokintaa. Todennäköisesti miehesi joko antaa ymmärtää naisella olevan häneen mahdollisuuksia tai hän ei ole tehnyt selkeästi tiettäväksi, että on sitoutunut sinuun. Joka tapauksessa on turha syyttää yksinomaan tuota naispuolista kaveria, sillä avainasemassa noihin tunteisiin ja niiden ylläpitämiseen on sun oma miehesi. Ehkä hänellä itsellään ei vastaavia tunteita ole tuota naista kohtaan, mutta hänen egoaan hivelee naisen huomio ja palvonta. Siinä myös syy sille, miksei miehesi ole halunnut tehdä loppua tuolle ihastumiselle. Ihmeellisen varauksettomasti haluat uskoa miehesi rehellisyyteen ja naisystävän kierouteen, kun yleensä kuitenkin viattomaankin tangoon tarvitaan kaksi.

"Niinpä tarjosin vain yhden ratkaisun ja totesin ikävän yksikantaan, että ns. ystävyyssuhde naiseen saa loppua, koska mieheni velvollisuus ei ole esittää sankaria kuin vain minulle."

Tuossa lauseessa on ehkä asian ydin. Seurustelevan miehen ei kuuluisi esittää sankaria, eli olla ylimääräisesti avulias ja paapova muita naisia kuin omaa kumppania kohtaan. Hienoa toimintaa kirjoittajalta! Hienoa että mies ymmärsi.

Tosin tämä on vähän kulttuurisidonnaista, sillä joissakin maissa miehet vain ovat ylimääräisesti kohteliaita vieraitakin naisia kohtaan, avaavat ovea tms... silloin kun oma kumppani on siinä vierellä, näyttää se vähän oudolta. Oikean herrasmiehen (hmm...?) pitäisi kuitenkin osata saada oman kumppani tuntemaan itsensä tärkeimmäksi.

Tällaisessa tilanteessa on suunnilleen kaksi vaihtoehtoa:
1. Lyhyt harkinta, nopea päätös ja toteutus jonka ennustettava hallittavuus vähäinen.
2. Rakastumisen pitempi oppimäärä, sen onnistunut omaksuminen ja hallittu soveltaminen.
Onko muilla naisilla kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta?
Jos asiaa ei haluta sisäistää opiskelemalla on nimimerkki: "Tiipatiipadii", esittänyt käytännössä joutuisan ja varmantehokkaaksi koetun menettelytavan. Siihen kuitenkin liittyy suuriakin riskejä, eikä sillä aina saavuteta toivottua lopputulosta.

Olisi kiinnostavaa kuulla, etenkin jos ihastuneesta naisesta on tullut ongelma ja miten siitä on selvitty - ja ennen kaikkea, miten mies itse suhtautui tällaiseen.
Kun rakastuminen on vaistonvarainen toiminta, mikä ei noudata koskaan minkään valtakunnan hyviä tapoja (moraalia), tulee rakastuneesta helposti ja usein ongelma sekä itselleen että ympäristölleen.

Se miten rakastumisen kohde suhtautuu ja käyttäytyy, on jossain määrin arvaamatonta mutta jokseenkin ennustettavissa, mikäli kaikki kovat realiteetit halutaan hyväksyä sellaisina kuin ne sillä hetkellä ovat.

Minunkin mieheni on tuollainen avulias "kaikkien kaveri" ja näitä häneen ihastuneitä, autettavia, lohdutettavia yms. on ollut riesaksi asti.

Mutta kyllä minäkin tavallani ihmettelen, miksi syytät sitä naista?

Minua itseäni ainakin tilanteessa loukkaa eniten se, että mieheni ei kunnioita parisuhdettamme sen vertaa että sanoisi näille roikkujille suoraan ettei ole tarvetta moisille tuttavuuksille. Kyllä minä ihmettelen näiden naistenkin käytöstapoja mutta mielestäni mies on tilanteessa kyllä ratkaisevassa asiassa.

Tätä noidankehää on kierretty vuoskausia, aina silloin tällöin putkahtelee näitä "ystäviä"....ehkä jossain vaiheessa saan tarpeekseni.

Minunkin mieheni on tuollainen avulias "kaikkien kaveri" ja näitä häneen ihastuneitä, autettavia, lohdutettavia yms. on ollut riesaksi asti.

Mutta kyllä minäkin tavallani ihmettelen, miksi syytät sitä naista?

Minua itseäni ainakin tilanteessa loukkaa eniten se, että mieheni ei kunnioita parisuhdettamme sen vertaa että sanoisi näille roikkujille suoraan ettei ole tarvetta moisille tuttavuuksille. Kyllä minä ihmettelen näiden naistenkin käytöstapoja mutta mielestäni mies on tilanteessa kyllä ratkaisevassa asiassa.

Tätä noidankehää on kierretty vuoskausia, aina silloin tällöin putkahtelee näitä "ystäviä"....ehkä jossain vaiheessa saan tarpeekseni.

Jos työkaverin, vaikkakin naisen, eteisen lamppu ei toimi, ja hän pyytää apua elektroniikkaa taitavalta mieheltä. kuten minä, menen toki auttamaan asiassa. Ihan siksi, ettei särkisi sorjia nilkkojaan kiivetessään talousjakkaralle, vaan että saisi eteiseen toimivat valot. Ystävyyttä...

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista ja hyvistä pointeista.

Olen kyllä miettinyt asiaa, monelta eri kantilta. Miettinyt realiteetteja ja riskejä.
Kirjoitukseni on lyhyt ja ytimekäs, ja toisten elämää kunnolla tuntematta on tietenkin hankalaa antaa mitään neuvoja, mutta sen verran korjaan, etten varsinaisesti syytä ketään mistään, eikä tarkoitus ollut vyöryttää mitään "kaikkea" naisen niskaan. Kuitenkin, kuten siinä sanoin, ihmettelen miten joillakin - tässä tapauksessa tuolla naisella - on ylipäätään pokkaa vokotella varattua miestä, etenkin kun nainen tuntee minutkin ja oli juuri meidän yhteisissä juhlissakin. Eniten häiritsee se, kun en oikeastaan tiedä miten mieheni asiaan suhtautuu (ja sen takia minua kiinnostaisi hirveästi, mitä hän sille naiselle oli tehnyt tai sanonut, enkä oikeasti tiedä uskallanko kertoa epäilleeni niin paljon, että luin sen viestin. En tiedä mitä tapahtuu, lakkaako hän luottamasta minuun pahimmassa tapauksessa? Toisaalta ajattelen niin, että jos asiassa ei ole mitään salattavaa, silloin suuttumisen aihettakaan ei ole. Tottakai ymmärrän että urkkiminen ärsyttää, etenkin jos ei ole tehnyt mitään, mutta jos on hyvät perustelut teolleen niin eikö se ole hyväksyttävämpää?

Itse ajattelen näin. En hirveästi pahastuisi jos mies tutkisi kännykkäni tai vaikkapa sähköpostini, koska hän ei tule löytämään kummastakaan mitään epäilyttävää.

Muitakin vastaavanlaisia keskusteluketjuja lukeneena mietin itsekin mieheni roolia tässä. Hän ei varsinaisesti ole mikään seurapiiripörriäinen, mutta aina ystävällinen ja tuttavallinen kaikille. Avoimuudesta en tiedä. Tuntuu ettei hän hirveästi puhu omista syvimmistä ajatuksistaan minulle, ja pelkään että hän puhuu niistä tuolle naiselle. Ennen meidän seurustelusuhdettamme naisella oli jotain ongelmia eronsa ja exänsä kanssa ja soitti mieheni paikalle ja hän meni tukemaan. Olemme puhuneet mieheni kanssa tästä asiasta mutta en maininnut tekstiviestistä. Sanoin miehelleni että ehkä tämä nainen pitää sinua jonain sankarina, prinssinä valkealla ratsulla ja palvoo sinua sen vuoksi edelleen tajuamatta ettet ole enää hänen saatavillaan.

Mäkin olen ihastunut varattuun mieheen. On maailmassa tosiaan muitakin miehiä ja kyllä niitäkin katselen ja teen enemmänkin kun kiinnostava osuu kohdalle. Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että se kyseinen varattu mies kiinnostaa.

Olin alkuviikosta työmatkalla ja sielläkin pokasin kolmikymppisen naimisissa olevan kahden lapsen isän. Varatut on parhaita, kohtaaminen on kiihkeä kun vieraan kosketuksesta on jo aikaa. Eikä varattu taatusti puhu asiasta kenellekään. Seuraavan kerran onkin sitten jo helpompi mennä suoraan asiaan, kun on jo tutustuttu.

Sen kiinnostavan varatun kohdallakin mulla on jo suunnitelma. Kyllä mä ajattelin siltäkin saada. Kerran ollaan jo suudeltu, vieläpä sen varatun aloitteesta.

Sinkkunainen: Turhaa vonkaamista, liian paljon treffejä, elokuvia, illallisia jne. ennen kuin pesää lohkeaa. Sitten vielä jälkihoitoa ja soittelua yms. paskaa

Varattu nainen: Heti asiaan. Ei jälkipuheita. Puh.numerot vaihdetaan, jos on tarvetta uusintaan...

YH-äiskä: Epätoivoisuutta. Heti asiaan. Ei jälkipuheita. Puh.numerot vaihdetaan, jos on tarvetta uusintaan... YH:lla porukan parhaat aamupalat ja "aamupalat"... ;))

Sinkkunainen: Turhaa vonkaamista, liian paljon treffejä, elokuvia, illallisia jne. ennen kuin pesää lohkeaa. Sitten vielä jälkihoitoa ja soittelua yms. paskaa

Varattu nainen: Heti asiaan. Ei jälkipuheita. Puh.numerot vaihdetaan, jos on tarvetta uusintaan...

YH-äiskä: Epätoivoisuutta. Heti asiaan. Ei jälkipuheita. Puh.numerot vaihdetaan, jos on tarvetta uusintaan... YH:lla porukan parhaat aamupalat ja "aamupalat"... ;))

Jorska, noin se suunnilleen menee miestenkin kanssa. Tosin sinkkumiehiltäkin kyllä lohkeaa heti, mutta haluavat olla yhteyksissä ja alkavat kaikenlaisiin lemmenlurituksiin ja haluavat suhdetta.

Varatun miehen kanssa menee juuri noin kuin sanoit varatuista naisista. Isät kuuluu samaan sarjaan. Yh-isistä ei kokemusta siinä mielessä, mutta luulisin että heillä olisi enemmän sinkkumiesten ominaisuuksia ja myös tuota epätoivoa jonka koen epäseksikkäänä. Heillä voi olla myös katkeruutta naisia kohtaan.

Varattu nuori isä on ehdoton suosikkini, on tiettyä vastuullisuutta ja paljon menetettävää joten toimii asiallisesti. Lisäksi varattu isä on monesti tosi kiimainen, koska kotona ei välttämättä ole kovin paljoa seksiä.

Viimeksi muokattu:
Tympääntyneelle. Nuo edelliset viestit kantsii jättä omaan arvoonsa, näitä kyynisiä paskanjauhajia, jotka mielestään sanovat asiat "suoraan niin niin kuin ne on" riittää kyllä ja heidän asenteensa elämään sitten heistä näkyykin.

Asiaasi. Kirjoitit minusta kovin sydäntäsärkevästi, vaikutat niin vilpittömältä ja kiltiltä ihmiseltä. Saat kaikki sympatiani. Kunpa asiat olisivat juuri siten, kuin niin kovasti haluat.

Miehesi on siis ns. hyvä mies. Se on tietysti ihana asia, mutta valitettavasti silläkin on kääntöpuolensa. Hyviä miehiä kun ei joka oksalla kasva. Ja halukkaita ottajia sitten olisi.

Minullakin on tällainen hyvä mies. Hänellä on suuri sydän, auttavainen mieli ja runsaasti kaikenlaisia käytännön taitoja ja tietoja, ja sen päälle vielä kohtuullisen hyvä ulkomuoto. Kohta 30 vuotta ollaan yhdessä taivallettu ja niihin vuosiin kyllä mahtuu niin ystävättäriä kuin muitakin naispuolisia tapauksia, jotka ovat osoittaneet halukkuutensa pästä osalliseksi tästä hyvyydestä. No suuri ja ymmärtäväinen sydän on onneksi minullakin enkä ole näistä pultteja ottanut, huvittunut vain mielessäni. Että miksiköhän sen pitää olla juuri tämä minun mieheni, joka kutsutaan hätiin, kun eronneen ystävänaisen omakotitalon öljypoltin konstailee tai auton renkaat pitää vaihtaa. Ja niin edelleen.

Olen aina mieheeni luottanut kuitenkin, mutta onhan elämä yllätyksiä täynnä, ja tärppäsihan se sitten kerran. Naimisissa oleva perheystävä, siis naispuolinen, alkoi soitella ja valitella huonoa avioliittoaan ja kas kummaa, keskustelukumppaniksi hän kelpuutti vain miehen, ei minua. Kun halusi niin kovasti sitä miehistä näkökulmaa asioihin. Kuinka lie sitten käynytkään, yksi asia kaiketi johti toiseen jne. Luottavainen vaimo sai tietysti sitten viimeisenä kuulla, mistä oli kyse. Eron partaallahan siinä sitten käytiin ja monenlaista mutkaa kierrettiin, ennen kuin tilanne rauhoittui. Saimme joten kuten kursittua liittomme takaisin kasaan, mutta hirveän haavan tämä konflikti suhteeseemme teki. En edelleenkään kyttäile miehen tekemisiä. Aikuinen mies tekee mitä tahtoo. Mutta jotenkin on mennyt usko ihmisten vilpittömyyteen ja varsinkin aina, kun tulee puhe miehen ja naisen välisestä "vain ystävyydestä" minulle tulee tunne, että puhukaa mitä puhutte.

Eli sen vielä sulatan, että mies auttelee "avuttomia" naisia, auttaahan hän niin herkästi kaikkia muitakin ihmisiä, käy leikkaamassa naapurin vanhan mummon nurmikkoa ja käyttää sairasta äitiäni lääkärissä ja tutkimuksissa, korjaa ja remppaa ihmisten taloja ja tavaroita ja mitä ikinä nyt keksivätkään. Mutta jossain menee se rajakin sitten.

Ei tuollaista viestiä tule kenenkään puhelimeen, ellei siihen ole aihetta ja ellei viestittäjä olisi tietyssä mielessä varma vastaanottajasta. On ihan mahdollista, että heillä on tällainen flirttisuhde. Ei sen välttämättä tarvitse sen enempää olla, mutta totta puhuen, ei varatulla ihmisellä kuuluisi olla sellaistakaan. Naisen puolelta ihan ymmärrettävää, onhan se aina kivaa jos on olemassa joku mies, jolle voi vähän keimailla ja johon voi testailla viehätysvoimaansa. Mies on varattu, joten jutussa on vielä se kutkuttava salaperäisyyden tuntu ja se, että voi kuvitella olevansa miehelle jonkinlainen saavuttamaton unelma ja ihanasti erilainen kuin se kotona oleva nainen.

Ehkä tässäkään ei kaikkien mielestä ole mitään pahaa, mutta minä pahanilmanlintuna näen tässä kyllä vaaran. Voi käydä niin kuin Kälviällä eli yksi asia johtaa toiseen jne.

Vaikea sanoa tuosta viestistä nyt sitten, että pitäisikö sinun ottaa se reilusti vaan esiin ja vaatia selitystä tai ainakin tuoda julki, että olet tietoinen tällaisesta, etkä asiasta suuremmin pidä. Täytyy kyllä ihailla itsehillintääsi, moni ei tuota sisällään pitäisi. No minä nyt en ainakaan, en tosin koskaan tutki miehen puhelinta, mutta jos sattuisin sen tekemään ja tuollaisen näkemään, niin kyllä siitä vain keskustelu käytäisiin. Vaikka toisen puhelutietoja ei saisi kuulemma katsoakaan, niin tuskinpa siitä poliisiasiaa kuitenkaan tehtäisiin.

Enpä muuta siis osaa neuvoa, kuin että pidä nyt ainakin silmäsi auki, ettei seläntakanasi ihan mitä vaan pääse tapahtumaan sinun tietämättäsi. Ketään ei saa kahlehtia ja jokainen tehköön möhlinkinsä itse, mutta se on inhottavaa, jos toista ihmistä petetään ja hööpötetään jonkin tekosyyn varjossa.

Kamilla: miksi viestini pitäisi jättää omaan arvoonsa? En ole kyyninen, pidän elämästä, miehistä ja seksistä. Haen uusia kokemuksia koska pidän sellaisesta. Nautin elämästä monin eri tavoin, elämäni ei täyty miesten jahtaamisesta, harrastan sitä vain piristeeksi. Minulla on ihan hyvä itsetunto, olen mukava ja ystävällinen, pidetty ihminen. Minulla on hyvä työ ja ystäviä ja olen itsekin parisuhteessa. Aina se ei vain riitä, ihania miehiä on maailma puolillaan. En ole kyyninen paska, jos tapaisimme saattaisit jopa pitää minusta :) Enkä ole mikään hutsunnäköinen helppo naikkonen. Ihan tavallinen iloinen nainen, joka kyseenalaistaa perinteisen käsityksen seksistä.

Jos ap haluaa ymmärtää miehensä nais-ystävää, ehkä minun viestejäni ei kannatakaan sivuuttaa?

Ehkäpä ap:n ei tarvitse suuremmin yrittää ymmärtääkään miehensä naisystävää, luulisin näin. Eiköhän hänellä ole tärkeämpiäkin asioita tässä.

Joo, olet varmasti hauska ihminen, mutta ehkä et sitten ihan kuitenkaan kaikkien mielestä...

Nuorten isien kanssa pelehtiminen ei kuulosta hirveän fiksulta hommalta. Ja niin sinun kuin tuon äijänkin tekstit olisi sopineet paremmin vaikka seksipalstalle.

Nimimerkki Kamilla, niinpä minullekin kävi samoin.
Perhetutun vaimo kertoi murheensa ja samalla piti auttaa kaikenlaisessa puuhastelussa, tietysti puolin ja toisin oli kiinnostusta. Sain sitten selville ja en edelleenkään kyttää, vaikka luottamus meni pitkäksi aikaa.
Mutta kihla-ja vihkisormusta en enää pidä..

Jos miehesi ei salaile kännykkäänsä, hänellä tod.näk. on kaikki OK. Jos pettäminen alkaa, yleensä myös käytös muuttuu salailevaksi, tulee enemmän ylitöitä yms. menoja. Jos kaikki on kuten ennenkin, nainen tuskin merkitsee miehellesi mitään ihmeempää.

Erittäin usein miehen ja naisen ystävyys ei jaksa pysyä pelkkänä ystävyytenä, vaan ainakin toisen osalta on kyseessä (salattua) ihastumista. En väitä, etteikö joskus voi olla kyse puhtaasta kaveruudesta, mutta oman kokemukseni mukaan todella usein taustalla on jollakin tavoin seksuaalisviritteistä toimintaa ennemmin tai myöhemmin. Siksi miehen ja naisen välinen ystävyys pitäisi tapahtua niin avoimesti, että heidän puolisot eivät tule mustasukkaiseksi vahingossakaan. Ei siis kahden keskistä oleskelua, vaan ainoastaan sellaista oleilua, että toiminta kestää päivänvalon.

Kamilla: miksi viestini pitäisi jättää omaan arvoonsa? En ole kyyninen, pidän elämästä, miehistä ja seksistä. Haen uusia kokemuksia koska pidän sellaisesta. Nautin elämästä monin eri tavoin, elämäni ei täyty miesten jahtaamisesta, harrastan sitä vain piristeeksi. Minulla on ihan hyvä itsetunto, olen mukava ja ystävällinen, pidetty ihminen. Minulla on hyvä työ ja ystäviä ja olen itsekin parisuhteessa. Aina se ei vain riitä, ihania miehiä on maailma puolillaan. En ole kyyninen paska, jos tapaisimme saattaisit jopa pitää minusta :) Enkä ole mikään hutsunnäköinen helppo naikkonen. Ihan tavallinen iloinen nainen, joka kyseenalaistaa perinteisen käsityksen seksistä.

Jos ap haluaa ymmärtää miehensä nais-ystävää, ehkä minun viestejäni ei kannatakaan sivuuttaa?

Tokihan minua kiinnostaa sellaisen naisen (tai miksei miehenkin) näkökulma, joka varattuja vokottelee. Enkä ole kieltänyt sitä, etteikö tangoon tarvittaisi aina kaksi.

Miksi ne varatut kiinnostavat? Nimenomaan siksikö, että he ovat varattuja?
Entä onko sinulla omaatuntoa tai moraalia? Nämä kaksi ovat useimmille ihmisille tuttuja.
Itse ajattelen niin, että jos tapaisin mukavan miehen josta kiinnostun, ja kävisikin ilmi hänen olevan varattu, niin todella suuttuisin ja jättäisin hänet saman tien. Kyllä sitä järkeäkin pitää osata ihmisten kanssa käyttää, eikä pelkää jalkoväliä.

Ymmärrän kyllä jännityksen hakemisen ja muun, kuitenkin meillä kaikilla on loppujen lopuksi samat vietit ja tarpeet. Se, mikä meidät erottaa eläimistä on järki ja moraali. Miettikäämme sitä.

Viimeksi muokattu:
Ei tuollaista viestiä tule kenenkään puhelimeen, ellei siihen ole aihetta ja ellei viestittäjä olisi tietyssä mielessä varma vastaanottajasta. On ihan mahdollista, että heillä on tällainen flirttisuhde. Ei sen välttämättä tarvitse sen enempää olla, mutta totta puhuen, ei varatulla ihmisellä kuuluisi olla sellaistakaan. Naisen puolelta ihan ymmärrettävää, onhan se aina kivaa jos on olemassa joku mies, jolle voi vähän keimailla ja johon voi testailla viehätysvoimaansa. Mies on varattu, joten jutussa on vielä se kutkuttava salaperäisyyden tuntu ja se, että voi kuvitella olevansa miehelle jonkinlainen saavuttamaton unelma ja ihanasti erilainen kuin se kotona oleva nainen.

Vaikea sanoa tuosta viestistä nyt sitten, että pitäisikö sinun ottaa se reilusti vaan esiin ja vaatia selitystä tai ainakin tuoda julki, että olet tietoinen tällaisesta, etkä asiasta suuremmin pidä. Täytyy kyllä ihailla itsehillintääsi, moni ei tuota sisällään pitäisi. No minä nyt en ainakaan, en tosin koskaan tutki miehen puhelinta, mutta jos sattuisin sen tekemään ja tuollaisen näkemään, niin kyllä siitä vain keskustelu käytäisiin. Vaikka toisen puhelutietoja ei saisi kuulemma katsoakaan, niin tuskinpa siitä poliisiasiaa kuitenkaan tehtäisiin.

Enpä muuta siis osaa neuvoa, kuin että pidä nyt ainakin silmäsi auki, ettei seläntakanasi ihan mitä vaan pääse tapahtumaan sinun tietämättäsi. Ketään ei saa kahlehtia ja jokainen tehköön möhlinkinsä itse, mutta se on inhottavaa, jos toista ihmistä petetään ja hööpötetään jonkin tekosyyn varjossa.

Kiitos kannustavista sanoistasi! Olo helpottuikin jo hieman, kun saa kuulla muita järkeviä mielipiteitä.

Olen temperamenttinen ja tunteellinen ihminen, mutta kuitenkin toisaalta hyvin hillitty ja hallittu. En hyväksy huutamista, riehumista tai muuta vastaavaa. Olisin voinut raivostua tuosta viestistä saman tien, mutta järjen ääni sisälläni hiljensi ja kehotti miettimään asiaa vakavasti.

Kuten aiemmin tuolla kirjoitin, en todellakaan usko mieheni pettävän minua. Ei hänellä ole siihen kovin paljoa mahdollisuuksiakaan, sillä hän on tällä hetkellä työtön. Ja käsittääkseni tämä nainen on töissä - ja he näkevät melko harvoin. Mitään suhdetta siis tuskin on, mutta jotakin on tai on ollut ja minua kiinnostaisi tietää siitä vaikka mietin sitäkin, onko sillä enää väliä. Toivon, etten ikinä olisi lukenut sitä viestiä, sillä minua vaivaa niin paljon se, mitä mieheni siihen vastasi ja miksi nainen kirjoitti noin. En löytänyt hänen vastaustaan lähetetyistä.
Ja olen tästä aiheesta muutamia päiviä sitten tosiaan mieheni kanssa puhunut, naisen ihastumisesta häneen, siitä mitä tästä ajattelen jne - ja tämä kaikki mainitsematta sitä viestiä. Mies tosiaan väittää, ettei nainen enää häneen ole ihastunut. Tuo ihastusviesti oli tullut kesäkuun alussa...
Mietin, että luultavasti asia on niin että mieheni vain tahallisesti tai tahtomattaan antaa ymmärtää jotain, eikä joko itse tajua sitä tai sitten nauttii tuon naisen huomiosta. Ihmettelen kyllä miksi, sillä nainen on mieheni mittapuulla ruma ja mieheni saa taatusti kotona enemmän huomiota kuin pystyy kestämään. Rakastan ja palvon miestäni ja muistan aina kehua häntä (vaikka varmasti myös nalkutustakin tulee, siitä perinteisestä eli kotitöistä, mutta normaalia elämäähän se).

Viimeksi muokattu:
Jos miehesi ei salaile kännykkäänsä, hänellä tod.näk. on kaikki OK. Jos pettäminen alkaa, yleensä myös käytös muuttuu salailevaksi, tulee enemmän ylitöitä yms. menoja. Jos kaikki on kuten ennenkin, nainen tuskin merkitsee miehellesi mitään ihmeempää.

Erittäin usein miehen ja naisen ystävyys ei jaksa pysyä pelkkänä ystävyytenä, vaan ainakin toisen osalta on kyseessä (salattua) ihastumista. En väitä, etteikö joskus voi olla kyse puhtaasta kaveruudesta, mutta oman kokemukseni mukaan todella usein taustalla on jollakin tavoin seksuaalisviritteistä toimintaa ennemmin tai myöhemmin. Siksi miehen ja naisen välinen ystävyys pitäisi tapahtua niin avoimesti, että heidän puolisot eivät tule mustasukkaiseksi vahingossakaan. Ei siis kahden keskistä oleskelua, vaan ainoastaan sellaista oleilua, että toiminta kestää päivänvalon.

Ensimmäinen kappale on hyvin tiivistetty. Mieheni ei salaile kännykkäänsä ja unohtelee usein sähköpostinsakin auki jne. Ei erityisemmin salaile käytöstään, mutta joskus hänen mennessään baariin hän kertoo aika laveasti, ketä porukassa on. Ei esim.mainitse nimeltä. Oletan, että tuolloin porukassa on ollut tuo nainen eikä hän mainitse tätä koska ajattelee etten pitäisi siitä. En pitäisikään, mutta vielä vähemmän pidän salailusta. Ja siitä, että hänen ylipäätään pitää tavata sitä naista! Miksi edes pitää?

Periaatteessa en usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen. Asia on juuri kuten tuossa viimeisessä kappaleessa kirjoitat, vaikka jotkut tahtovat muuta väittää. Tokihan se toimii joidenkin harvojen kohdalla, mutta näiden ihmisten ei tarvitse ajatella, että "koska tämä toimii minulle, toimii se muillekin tai he ovat väärässä ja huonoja, omistushaluisia ihmisiä".
Minullakin on kyllä miespuolisia kavereita, enkä koskaan ole salaillut heitä mitenkään. He tutustuvat myös minun mieheeni. Miespuoliset kaverini ovat sen tyyppisiä miehiä, etten heitä katselisi sillä silmällä vaikka mahdollisuus olisikin. Mitään seksuaalista ei siis ole minun eikä mieskavereideni välillä koskaan tapahtunut.

Sen sijaan tiedän ihan mieheni omasta suusta, että kaikki hänen naispuoliset kaverinsa ovat ainakin jossain vaiheessa olleet häneen ihastuneita (en ole voinut olla sitä itsekään huomaamatta) ja useimpien kanssa on ollut "jotain juttuakin". Mitä se jokin juttu sitten on, seksiäkö, en tiedä enkä kehdannut kysyä vaikka kiinnosti.

Tämä viestin lähettänyt nainenkin on ollut mieheni perheen kesämökillä joskus. Se tuli ilmi eräässä sivulauseessa juhlissamme. Mieleni tekisi kysyä siitäkin, että missä statuksessa, tyttöystävänkö? Miten olisi totuuden paikka?
Pelkään kuulostavani liian mustasukkaiselta ja vainoharhaiselta.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa tutulta. Minulla oli samankaltainen tilanne. Tai no en ole ihan varma joko tämän toisen naisen ihastus, hän kaverinsa on hiipunut. Kaveriaan mies näkee joka päivä. Aluksi se melkein teki minut hulluksi, tuntui, etten voinut luottaa mieheen yhtään. Kun kyseinen nainen on sellainen, joka pussailee miehiä poskelle, istuu syliin ja muutenkin hakeutuu lähelle ihmistä.

Ainoa keino millä pystyin omaa parisuhdettani ja oloani helpottamaan oli keskustelu. Puhuin mieheni kanssa asiasta. Kerroihin rehellisesti,että tämä toimita häiritsee minua, poskipusut ja sylissä istumiset eivät kuulu mielestäni parisuhteessa olevan miehen käyttäytymiseen muiden naisten kanssa. Mieheni ei aluksi oikein ymmärtänyt, ja kertoikin ettei hän ymmärrä mikä siinä häiritsee, kun kaikki on vain kavereita. Kysyin mieheltäni,että miltäs hänestä tuntuisi, jos minä käyttäytysin oman vastakkaista sukupuolta olevan kaverini kanssa samalla tavalla, ja vielä sellaisen, jonka tiedän olevan/olleen minuun ihastunut. Eipäs kuulema kivalta tuntuisi. Homma on rauhoittunut, mutta silti hiukan harmittaa edelleen, nuo toisten naisten antamat mielestäni liian ystävälliset huomionosoitukset, tai se, kun en tiedä naisen tunteita miestäni kohtaan. Ehkä mie olen liian mustasukkainen, mutta mielestäni parisuhde on tasavertainen, eli jos mie ei pidä käyttäytymisestäni, ei hänellä ole oikeutta käyttäytyä samalla tavalla.

On pelkkä myyytti että mies ja nainen voisivat olla pelkkiä kavereita. Ellei ikäeroa ole sukupolvien yli ja toinen on todellakin vain avun tarpeessa.

Nuorempana uskoin miehen ja naisen väliseen ystävyyteen. Olen muuttanut mieleni kokemuksen kautta.
Miespuoliset ystävät pyrkivät sänkyyni, jopa mieheni ystävät pyrkivät sänkyyni tilaisuuden tullen. Jopa naapurin isäntä on pyrkinyt sänkyyni.
Samoin minun naispuoliset kaverini ovat ollet tyrkyllä miehelleni, liian liki. Ihan liian liki. Olen pistänyt välit poikki, en kaipaa sellaisia ystäviä, mutta he haluisivat olla vielä sen jälkeen mieheni ystäviä??!!
Mieheni omat naispuoliset ystävät ovat pyrkineet hänen sänkyynsä jne.

Onko joku päässyt tavoitteeseensa? On.
Lopulta se aina menee siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko enää;10673710:
On pelkkä myyytti että mies ja nainen voisivat olla pelkkiä kavereita. Ellei ikäeroa ole sukupolvien yli ja toinen on todellakin vain avun tarpeessa.

Nuorempana uskoin miehen ja naisen väliseen ystävyyteen. Olen muuttanut mieleni kokemuksen kautta.
Miespuoliset ystävät pyrkivät sänkyyni, jopa mieheni ystävät pyrkivät sänkyyni tilaisuuden tullen. Jopa naapurin isäntä on pyrkinyt sänkyyni.
Samoin minun naispuoliset kaverini ovat ollet tyrkyllä miehelleni, liian liki. Ihan liian liki. Olen pistänyt välit poikki, en kaipaa sellaisia ystäviä, mutta he haluisivat olla vielä sen jälkeen mieheni ystäviä??!!
Mieheni omat naispuoliset ystävät ovat pyrkineet hänen sänkyynsä jne.

Onko joku päässyt tavoitteeseensa? On.
Lopulta se aina menee siihen.

Olen onnellisesti naimisissa. Minulla on paljon miespuolisia ystäviä ja ystäviksi jäävät. Osa vapaita ja osa varattuja. Kaikille olen ilmoittanut ennemmin tai myöhemmin olevani onnellinen liitossani..ts. kehun puolisoani, puhun puolisostani palvovasti jne. kaikkien kuullen niin, että varmasti tulee selväksi, että leikki on leikkiä, mutta tosi on kyseessä vain kotiin päin. Näin on toiminut vuosikymmen, tai parikin. Joten mies ja nainen VOI olla ystäviä, kunhan kumpikin tekee pelin selväksi heti, että ei kaipaa panoseuraa vaan vain ja ainoastaan vastakkaisen sukupuolen näkökantaa. Toisaalta teen miesten kanssa töitä, minulla on liuta pikkuveljiä ja ystäväpiirini on lapsesta asti koostunut pojista ja miehistä, joten sitä kautta perspektiivi miesystävyyteen on vähän eri..ehkä.

Yhteistyössä