Miehen teoria siitä miksi vaimo ei anna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PatrikJ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PatrikJ

Uusi jäsen
31.10.2012
6
0
1
Terve,

Olen huomannut ystäväpiirissäni (30-40 -v miehiä, kuten minä) selkeän trendin: pitkä parisuhde takana, naimisissa useita vuosia, 1-2 lasta ja seksi hiipuu sietämättömälle tasolle.

N. 4/5 miespuoleisista ystävistäni valittaa että saa seksiä aivan liian vähän. Itselläni sama tilanne: seksiä ihanan vaimoni kanssa n. 1,5 kertaa kuukaudessa, kun itselläni olisi toiveena 2-3 kertaa viikossa. Joillakin ystävilläni seksiä on vain parin-kolmen kuukauden välein.

Nämä ystäväni ovat hyviä ihania tyyppejä: osallistuvat kotona kodin ylläpitoon yhtä paljon kuin vaimonsa. Siivoavat, laittavat ruokaa, ovat helliä, fiksuja, pärjäävät työelämässä ihan kiitettävästi, eivät dokaile älyttömästi, eivät käyttäydy typerästi tai väkivaltaisesti, ovat hyviä isiä, ovat iloisia, ulospäin suuntautuneita, hauskoja, keskustelevat, ottavat naisensa huomioon myös sängyssä jne... Kaiken huipuksi suurin osa vielä ihan timmissä kunnossa, ehkä jopa fyysisesti seksikkäitä.

Mutta monen vuoden seksin puute ajaa epätoivoon: yksi kaverini suunnittelee nyt pettämistä, toinen eroamista, kolmas thaihierojalla käymistä. Itse vain hajoan.

Teoria: Tai oikeastaan liuta epämääräisiä ajatuksia, jotka ovat keskenään jopa ristiriitaisia, joista toivoisin kuitenkin mielipiteitä ja vinkkejä asioiden saattamiseksi taas sellaiseen kuntoon että aktiivinen seksielämä palaisi parisuhteeseen:

- Välillä tuntuu että miehet ovat aivan liian kilttejä vaimoilleen. Kimmo-sarjan Ramin tyylisiä kotinössöjä, joiden luota nainen haluaa Kimmon syliin. Vaimot eivät vaan enään syty samasta äijästä.

- Vaimoissamme on vika: he haluavat kaiken, mutta sitä tavoitellessaan stressaavat itsensä sellaiseen tilaan etteivät enää jaksa seksiä. Työ, koti ja lapset ovat vain liikaa. Tulevat kotiin töistä väsyneenä, osallistuvat kotitöihin väsyneinä, menevät aikaisin nukkumaan, eivätkä vain jaksa.

- Paitsi seksistä, he eivät jaksa huolehtia itsestään, mikä johtaa siihen etteivät vaimot koe itseänsä yhtä seksikkäiksi kuin suhteen alkuaikoina. Ei ole aikaa käydä lenkillä tai varaa ostaa uusia vaatteita. Vaikka miehet oikeasti palvovat vaimojaan ja heidän seksikkyyttään, lyö median luoma kuva ihannevartalosta vain liikaa läpi.

- Hormonit. Kaveri kertoi just kuinka vaimonsa oli sanonut kuinka "on ollut taas pari viikkoa tosi ihanaa", johon mies vain totesi että "niinpä", ja katsoi kalenteriaan tietäen että seuraavat pari viikkoa menee taas menkkojen ympärillä niin että joka asiasta tulee riitaa. Eikä puhettakaan seksistä.

- Miehet ovat menettäneet seksikkyyttään jämähtämisen vuoksi. He ovat tyytyväisiä elämäänsä, mutta vaimoja kiihottava kunnianhimo on ehkä osin tyydytetty: heillä on perhe, työ, lapsia, kiva vaimo. Mutta ei enää valtavia unelmia tai visioita, poltetta tai kunnianhimoa valloittaa maailma. He jämähtävät kotisohvalle yhtä väsyneinä kuin vaimonsa, räpläävät läppärillä facebookia ja katsovat telkkaria. Väsyneitä he ovatkin, mutta haluaisivat silti vielä seksiä. Ei ehkä enään päivittäin mutta selvästi useammin kuin vaimonsa.

- Syntyy kierre, jossa vaimoa alkaa ärsyttämään jatkuva vonkaaminen. Ja miehen vonkaus menee yhä epätoivoisemmaksi, ja sen myötä vähemmän sytyttäväksi.

- Mies tulee pahalle tuulelle kun ei saa seksiä ja tulee torjutuksi jatkuvasti. Nainen puolestaan pahalle tuulelle kun ei ole hellyyttä. Mies haluaa seksiä ja sen jälkeen hellyyttä. Nainen ensin hellyyttä, sitten vasta seksiä.

"-Syntyy kierre, jossa vaimoa alkaa ärsyttämään jatkuva vonkaaminen. Ja miehen vonkaus menee yhä epätoivoisemmaksi, ja sen myötä vähemmän sytyttäväksi. "
Tämä oli hyvin sanottu ja oivallettu. Naisena ja äitinä on asia tuttu. Valitettavasti olen sitä mieltä, että tilanne kehittyy salakavalasti ja mies alkaa pelastaa sitä vasta silloin, kun mahdollisuudet ovat 50/50.
Äitinä väitän (lukuisten keskustelujen perusteella), että miehet eivät ymmärrä eivätkä tue naista lapsen syntymän jälkeen ja ensimmäisinä vuosina, jonka takia nainen loitonee henkisesti kumppanista. Jos henkinen läheisyys häviää, häviää halutkin. Sanomalehdet ovat täynnä hölynpöly ohjeita naisille ja toivoisin joka ikisen heittävän ne roskikseen. Esim. miksi naisen pitäisi kiittää miestä imuroinnista? Lastahan kiitetään hyvistä teoista. Tasa-arvoisessa yhteikunnassamme valitettavasti pidetään edelleen yllä holhottava-mies meininkiä. Nainen väsy toisesta huolehtimiseen ja lopulta saattaa käydä niin, että vaikka naisella on halut, niin hän pärjää ilmankin. Ei vaan huvita "hoitaa" vielä tämäkin.
Naimisissa olevat naiset harrastavat usein ns. rauha-seksiä. Kun usean kerran harrastaa seksiä vain sen takia, että toinen lopettaisi murjottamisen, niin lopulta seksi kärsi inflaation naisen silmissä. Sinkkunaista hyväksikäyttävä voi saada tuomion, mutta avioliitossa olevia naisia kehotetaan alistumaan, jotta miehen tarpeet tulisi tyydytetyksi! Niin, ei sanota suoraan, että alistu, mutta hienovaraisesti vihjaistaan.
Nainen on luotu hoivamaan lasta ja jos mies ei osa sitä huomioida ja tukea vaan vaatii omansa, niin hyvää ei siitä seuraa. Liian moni äiti on niin väsynyt, että tarvitsisi aikaa itselle ennen kun pitää alkaa järjestää yhteistä aikaa. siitäkään lukuisat pariterapeutit eivät kirjoita. Kehotetaan järjestämään yhteistä aikaa, mutta monesti naisen pitäisi saada levätä ja eheyty ennen kun alkaa hoitaa seuraavaa projektia.

Meillä taas toisinpäin. Minä haluaisin seksiä 3-7 krt / vko, mutta miehelle sopisi hyvin juuri kerran pari kuussa... Raskausaikana mies oli iloinen, kun en ollut seksin perään vonkumassa. Sai olla rauhassa. Nyt lapsen synnyttyä on mun halut taas palanneet ja no, kyl toi mörökölli tekee parhaansa et saa mun tarpeet tyydytettyä. Mutta vois useammin tehdä, mutta kun ei... :/

Ihan pikaisesti vain: sulla oli PatrikJ ihan hyvä teoria ja pitkälti voin allekirjoittaakin sen. Tosin mua ei haittaa jatkuva vonkaaminen ja sama äijäkin kelpaa oikein hyvin ;-)

Mieheni on ollut aina kova tekemään töitä eli pitkät työpäivät ja työmatkat ovat pitäneet ja pitävät häntä paljon poissa kotoa. Hän myös kuntoilee aktiivisesti ja aamut tai illat menevät usein harrastaessa. Eli mulla ei ole arjessa tuota kokemusta jossa mies jakaa kotityöt yms. Mieheni on kuitenkin ihana tyyppi kotona ollessaan (ellei ole rättiväsynyt töistään) enkä häntä pois vaihtaisi. Toki tälle arjelle on tehtävä jotain, koska en jaksa enkä halua sitä yh:na pyörittää, naimisissa kun kuitenkin olen, mutta se on jo toinen juttu.

Ensimmäisen lapsen jälkeen olin synnytyksen vuoksi tosi kipeä ja pitkään, ei paljon seksi kiinnostanut. Yövalvomiset ja yksinäinen arki ei myöskään haluja kohottanut joten seksielämä oli aika mitätöntä. Toisen lapsen synnytys oli helppo eikä valvomista ollut niin paljon kuin esikoisen kanssa. Toisen lapsen jälkeen uskalsin enemmän puhua ja vaatia mieheltä läsnäoloa ja osallistumista arjen pyörittämiseen. Tunnistan hyvin tuon Madmaman heiton siitä, ettei jaksaa miestä "hoitaa". Heti kun saa lapset nukkumaan, ei välttämättä ole seksimoodissa. Kerran kun avauduin, että en jaksa tätä rumbaa yksin uskalsi myös mieheni sanoa jotain joka pysäytti. Se sanoi, että siitä tuntuu etten rakasta häntä enää. Syyksi sanoi kosketuksen puutteen. Nämä asiat saivat minut heräämään ja olen siitä saakka yrittänyt koskettaa sekä ohimennen "silleen nätisti" että valojen sammuttua seksin merkeissä eli niin minä teen aloitteen (ja se on edelleen vähän vaikeaa mulle, en tiedä miksi). Pyrin myös sanallisesti ilmaisemaan kiintymystä ja rakkautta. Tämä oma toimintani on auttanut myös itseäni haluamaan enemmän seksiä. Yksi neuvohan on, että harrastaa seksiä vaikka ei niin huvita -> alkaa huvittaa jossain kohtaa aidosti. Meillä tai siis mulla kävi varmaan osin näinkin.

Saikohan tuosta nyt mitään tolkkua...lapset hyörii tässä niin ajatus katkesi sen sata kertaa :-D

Mut siis kai yritän sanoa sitä, että puhukaa. Joku hyvä rauhallinen hetki. Aloittakaa sanomalla toisesta jotain hyvää. Kertokaa sitten, miltä teistä tuntuu ja kysykää miltä sama asia tuntuu toisesta. Olisiko jotain mitä voi itsessä muuttaa, että toisella olisi parempi. Tulisiko toinen puolitiehen vastaan.

Täytyi rekisteröidä tunnus ihan tämän ketjun vuoksi. Hyvin kiteytetty aloituksessa.

Joskus pitkässä parisuhteessa nainen kokee velvollisuudekseen tyydyttää miehen tarpeet eli naisen sanojen mukaan "annan pillua".

Vaimon sanat "johan sä eilen sait" jotenkin viiltävät syvältä. Minulle ei ainakaan riitä, että saisin vain pillua. Joskus sekin toki riittää, mutta toinen tahtoo rakastella ja toinen vain "antaa".

^ Onko sillä mitään tehoa, että sanoo vaimolle tuosta "johan sä eilen sait" -kommentin viiltävyydestä, että kyseessä ei ole pelkkä "tunteeton paneminen". Kun siis minut pysäytti juuri se, että mies kertoi luulevansa, etten enää rakasta ym. kun seksielämä (yksi tapa ilmentää rakkautta ja yhteenkuuluvuutta) oli vähissä.

^ Onko sillä mitään tehoa, että sanoo vaimolle tuosta "johan sä eilen sait" -kommentin viiltävyydestä, että kyseessä ei ole pelkkä "tunteeton paneminen". Kun siis minut pysäytti juuri se, että mies kertoi luulevansa, etten enää rakasta ym. kun seksielämä (yksi tapa ilmentää rakkautta ja yhteenkuuluvuutta) oli vähissä.

Tiedät varmasti kokemuksesta, että sitä jaksaa tai haluaa tiettyä asiaa toistaa vain X kertaa. Jossain vaiheessa sitä luovuttaa. "Johan sä eilen sait" tulee edelleen vastaan vaikka olen siitä kymmeniä kertoja sanonut. Näitä tiuskivia sanontoja on tietenkin muitakin ja riita saadaan aikaiseksi, jos lähden siihen mukaan "johan sä eilen söit"...

Omaa vaimoani olen oppinut ymmärtämään ja luovimaan vuosien varrella. Hän ei syty kuin hehkulamppu, hän on pikemminkin hitaasti lämpenevä säästölamppu. Niin sanotusti valot täytyy laittaa päälle jo aamusta tai viimeistään soitolla/tekstiviestillä päivän aikana :)

Puhumattakaan aloitteen tekijästä. Jos jäisin odottamaan hänen aloitetta niin tulisi synkkä kuukausi.

Hän ei syty kuin hehkulamppu, hän on pikemminkin hitaasti lämpenevä säästölamppu. Niin sanotusti valot täytyy laittaa päälle jo aamusta tai viimeistään soitolla/tekstiviestillä päivän aikana :)

Tähän tekee mieli sanoa asia mikä on tutkittu fakta, mutta silti hyvin harvan tiedossa: naisella kestää keskimäärin 20 minuuttia syttyä. Tämän kun miehenä tiedostin, aukeni silmät moneen asiaan.

Suomeksi: älä ehdota seksiä sitten kun olette jos sängyssä, vaan lähesty puoli tuntia ennen vaikka suutelemalla niskaa "ihan ohimennen." Sitten kun menette nukkumaan on peti jo ihan eri lämpöinen ;)

Meillä samatilanne kun ketjun aloittajalla paitsi ettäminulle riittäisi n. 3 kertaa viikossa ja
mies haluaisi joka päivä vähintään kerran. Nyl liittomme on hajoamassa seksin vähyyteen
vaikkaesim. lauantaina oli 3 kertaaja eilen 2 kertaa. Mikä avuksi? Pitäisikö minun mennnä
johonkin terapeutille jotta minusta tulisi normaali kun nyt mieheni mielestä en ole