Mieheni ei tee kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja jos tuntuu, että miehet eivät ole suhteessa halusta olla toisen kanssa ja ovat etäisiä vaikka itse on hyvä miehelle, niin neiti/rouva on hyvä ja etsii miehen, joka ei ole itsekäs paskiainen. Sellaisiakin kun nimittäin löytyy :) He eivät toki välttämättä vietä aikaansa Onnelassa tms. mestoissa.

Kaikki alkaa mun nähdäkseni tarkasta ja viisaasta kumppanin valinnasta, jossa järki ei täysin lennä pellolle mutta jossa tunnekin on aito ja iso.

Mites, jos mies on ennen parisuhdetta asunut yksin ja toivottavasti hoitanut nää kotityöt edes jokseenin kunnialla. Kun muutetaan saman katon alle sen kumppanin kanssa, niin muuttuko sitten miehen tehtäväksi vain "autella" naista?

Mä en nyt kyllä tähän keskusteluun osaa mitään sanoa, ihan käsittämätöntä tän "miehen" kommentit. Oikeasti kirjotin ensin tosi pitkän kommentin, mutta eihän tästä tule mitään.
Siivoamisesta nyt tuskin kannattaa tehdä mitään ylifilosofisia tulkintoja. On ihan totta, että parusihteesssa pitää tehdä asioita, joista toiselle tulee hyvä mieli ja muuta, mutta siivoaminen nyt on ihan perus juttu. Ihan järjetöntä. Omasta isästäni kyllä huomaan, että hän ei ole asunut muuta kuin omien vanhempiensa luona ja sitten myöhemmin äitini. En ole koskaan nähnyt häntä imurin varressa. Kyllä naisillakin on samat "arkivelvollisuudet" kuin miehilläkin. Kotitöiden nakittaminen pääasiassa toisen sukupuolen harteille on kyllä jotain ihan... oon kyllä aika sanaton.

[QUOTE="mies";29155874]Totta kai kaikkien jotain pitää tehdä, mutta omalla laillaan. Mutta yksilönvapaus suhteen sisällä, eli että jokainen hoitakoon oman ruutunsa, ei taas kanna. Suhde on ennen kaikkea _jakamista_, omaa tahtoa olla _toisen_ kanssa, olla _toisen_ elämässä, palvella ja auttaa _toista_, jne. Jos tää linkki jää heikoksi, suhde ei voi hyvin. Minä en esimerkiksi edes tapaa ihmistä, josta ei tule tunnetta, että voisin haluta hänen kanssaan tällaisia asioita. Oli hän mitä tahansa.

Naiset ovat juuri olleet hyviä tässä jakamisessa, antamisessa, auttamisessa, avautumisessa, jne. En tiedä onko se hyvä asia, mutta niin nyt kuitenkin maailma on pyörinyt. Vain "pseudofeministi" haluaa kääntää tämän ympäri. Valitettavasti pelkään, että ihmissuhdevaikeuksia tulee sellaisella tiellä riittämään. Se muistuttaa ajattelun tasolta lähinnä murrosikäisen kiukkua. Vähän sama kuin mies alkaisi pitsinnyplääjäksi siksi koska ennen miehet sotivat. Ajattelu on absurdia ja kaukana kypsyydestä, realismista tai järkevästä päättelystä, siten kuin miehet, ja väittääkseni myös naiset, pystyvät ymmärtämään.[/QUOTE]

Naiset eivät ole koskaan olleet hyviä jakamisessa ja antamisessa. Antaminen on vallankäyttöä ja silmänlumetta. Naiset antaa tasan niin kauan, kuin siitä on hyötyä :) Se, että sinä haluat lokeroida naisen tiettyyn rooliin kodin ylläpitäjänä ja vastuunkantajana, on sinun asiasi. Harva nainen kuitenkaan tuntee poltetta ja intohimoa kerätessään miehensä sotkuja pitkin asuntoa.
Sinun käytöksesi muistuttaa lähinnä murrosikäisen kapinaa. Sinun mielestäsi kaiken muun on toimittava ympärilläsi juuri siten kuin se sinulle sopii laittamatta itse tikkua ristiin. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, ettei auton imurointi kahdesti kuukaudessa ole lähelläkään niin oleellista, kuin koti, joka on inhimillisen siisti. Kodissa eletään ja nukutaan ja vietetään suurin osa päivästä, toisin, kuin autossa. Toivottavasti olet yhtä innokas heiluttelemaan imuria kotona, kuin autossasikin.

Jos minä jostain kummallisesta syystä olisin ajautunut elämään kaltaisesi teinin kanssa, olisin jo näivettänyt sinut henkiseen tuskaan, halveksuntaan ja seksin puutteeseen.

Se, että kerrot auttelevasi vaimoasi kotihommissa, kertoo jo kaiken. Hassua, ettet ymmärrä, että sinun tehtäväsi ei ole autella, vaan kantaa vastuu omalta osaltasi kodini ylläpidosta.

[QUOTE="mies";29155874]Totta kai kaikkien jotain pitää tehdä, mutta omalla laillaan. Mutta yksilönvapaus suhteen sisällä, eli että jokainen hoitakoon oman ruutunsa, ei taas kanna. Suhde on ennen kaikkea _jakamista_, omaa tahtoa olla _toisen_ kanssa, olla _toisen_ elämässä, palvella ja auttaa _toista_, jne. Jos tää linkki jää heikoksi, suhde ei voi hyvin. Minä en esimerkiksi edes tapaa ihmistä, josta ei tule tunnetta, että voisin haluta hänen kanssaan tällaisia asioita. Oli hän mitä tahansa.

Naiset ovat juuri olleet hyviä tässä jakamisessa, antamisessa, auttamisessa, avautumisessa, jne. En tiedä onko se hyvä asia, mutta niin nyt kuitenkin maailma on pyörinyt. Vain "pseudofeministi" haluaa kääntää tämän ympäri. Valitettavasti pelkään, että ihmissuhdevaikeuksia tulee sellaisella tiellä riittämään. Se muistuttaa ajattelun tasolta lähinnä murrosikäisen kiukkua. Vähän sama kuin mies alkaisi pitsinnyplääjäksi siksi koska ennen miehet sotivat. Ajattelu on absurdia ja kaukana kypsyydestä, realismista tai järkevästä päättelystä, siten kuin miehet, ja väittääkseni myös naiset, pystyvät ymmärtämään.[/QUOTE]
No mä en ottaisi miestä, joka on joko kykenemätön tai haluton viemään omat sukkansa pyykkikoriin, laittamaan käyttämänsä astiat tiskikoneeseen jne. Onneksi on miehiä, joilta luontuu hommat ihan itsestään eikä naisen tarvitse "autella" miehiä hommissa, joista jo eskarilainenkin selviää itsenäisesti :)

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="mies";29155942]Ja jos tuntuu, että miehet eivät ole suhteessa halusta olla toisen kanssa ja ovat etäisiä vaikka itse on hyvä miehelle, niin neiti/rouva on hyvä ja etsii miehen, joka ei ole itsekäs paskiainen. Sellaisiakin kun nimittäin löytyy :) He eivät toki välttämättä vietä aikaansa Onnelassa tms. mestoissa.

Kaikki alkaa mun nähdäkseni tarkasta ja viisaasta kumppanin valinnasta, jossa järki ei täysin lennä pellolle mutta jossa tunnekin on aito ja iso.[/QUOTE]

Luoja miten hyvin mä olenkaan valinnut. Se on osannut hoitaa kotinsa ennen minua ja näemmä vielä sen jälkeenkin.

[QUOTE="llk";29155972]Mites, jos mies on ennen parisuhdetta asunut yksin ja toivottavasti hoitanut nää kotityöt edes jokseenin kunnialla. Kun muutetaan saman katon alle sen kumppanin kanssa, niin muuttuko sitten miehen tehtäväksi vain "autella" naista?

Mä en nyt kyllä tähän keskusteluun osaa mitään sanoa, ihan käsittämätöntä tän "miehen" kommentit. Oikeasti kirjotin ensin tosi pitkän kommentin, mutta eihän tästä tule mitään.
Siivoamisesta nyt tuskin kannattaa tehdä mitään ylifilosofisia tulkintoja. On ihan totta, että parusihteesssa pitää tehdä asioita, joista toiselle tulee hyvä mieli ja muuta, mutta siivoaminen nyt on ihan perus juttu. Ihan järjetöntä. Omasta isästäni kyllä huomaan, että hän ei ole asunut muuta kuin omien vanhempiensa luona ja sitten myöhemmin äitini. En ole koskaan nähnyt häntä imurin varressa. Kyllä naisillakin on samat "arkivelvollisuudet" kuin miehilläkin. Kotitöiden nakittaminen pääasiassa toisen sukupuolen harteille on kyllä jotain ihan... oon kyllä aika sanaton.[/QUOTE]

Mä en taas näe, mikä siinä auttelussa on niin vakavaa. Tulee vaikutelma, että autteleminen olisi jotenkin naisen itsemääräämisoikeuden tms. pyhän asian vastaista. Eli esimerkiksi se, että olet huolehtiva puoliso, olisikin väärin rakastettu. Ei näin. Annetaan jokaisen rakastaa omalla tavallaan ja relasti, ei millään yleisesti hyväksytyn standardin tavalla. Tähän kaikki perustuu, seksistä ihastumisen kautta ihmisyyteen ja tunteiden ilmaisuun. Eli nimenomaan siihen, että se ei ole eikä sen tarvitse olla "poliittisesti korrektia".

Siivoaminen on minustakin perus juttu, mutta ei käsitysten siivoamisesta tarvitse olla samat molemmilla. Yhtä totuutta asiassa ei ole. Ellei sit mennä 100 v ajassa taaksepäin, jolloin koti oli naisen hallitsema paikka.

[QUOTE="mies";29156005]Mä en taas näe, mikä siinä auttelussa on niin vakavaa. Tulee vaikutelma, että autteleminen olisi jotenkin naisen itsemääräämisoikeuden tms. pyhän asian vastaista. Eli esimerkiksi se, että olet huolehtiva puoliso, olisikin väärin rakastettu. Ei näin. Annetaan jokaisen rakastaa omalla tavallaan ja relasti, ei millään yleisesti hyväksytyn standardin tavalla. Tähän kaikki perustuu, seksistä ihastumisen kautta ihmisyyteen ja tunteiden ilmaisuun. Eli nimenomaan siihen, että se ei ole eikä sen tarvitse olla "poliittisesti korrektia".

Siivoaminen on minustakin perus juttu, mutta ei käsitysten siivoamisesta tarvitse olla samat molemmilla. Yhtä totuutta asiassa ei ole. Ellei sit mennä 100 v ajassa taaksepäin, jolloin koti oli naisen hallitsema paikka.[/QUOTE]

Etkö sä oikeasti ymmärrä, miksi tuo "autteleminen" särähtää korvaan?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Autan vaimoa siivoamisessa"-lauseesta tulee mieleen sama kuin jos sanotaan että "Isä on lapsenvahtina" omille lapsilleen?
Tulee sellainen olo ettei kyseinen pari ole lainkaan samassa arvossa lastenhoidossa tai kotitöissä vaan ne ovat naisen hommia joissa mies sitten suopeasti auttelee "jos nainen on väsynyt tai tarvitsee apua".
Kuvottavaa minun mielestäni.
Eikä se ole mitään valtaa tai määräämistä. Ainakaan meillä. Mies tykkää kokkailla, minä tykkään siivota. Yleensä työnjako tuo. Välillä vaihdetaan ja kummaltakin kumpikin onnistuu. Samaten pihatyöt, osaan ihan samalla tavalla ajaa traktoria ja käyttää raivaussahaa kuin mies osaa pestä pyykkiä ja vatkata taikinaa.
Miksi pitää tehdä irvokas asetelma herkästä ja heikosta naisesta joka repii onnensa miehen sukkia keräämällä ja tienaavasta miehestä joka töiden jälkeen rentoutuu sanomalehti kädessä nojatuolissa vaimon palvellessa silmät säihkyen miestään? Tällainen kuvio päti 50-luvulla ehkä, mutta nykyään myös naiset tuovat elantonsa taloon ja tuollaiset roolit ovat mennyttä aikaa suurimmassa osassa perheitä.

Ja nyt ei ole kyse siitä etteikö esim. meillä "palveltaisi" (huomioitaisi) toisiamme. Minä keitän mieluusti miehelle aamukahvit, laitan eväät hänellekin rasiaan, hieron häntä iltaisin, haen postipaketin postista ohi kulkiessani, parsin rispaantuneen taskun maastohousuista. Sellaista. Mies taas esim. raappaa autoni ikkunat ja tarkastaa auton pissapojan, kokkaa mulle iltapalaa, ripustaa pyytämäni naulakon seinään. Noin esimerkkinä.

Naiset eivät ole koskaan olleet hyviä jakamisessa ja antamisessa. Antaminen on vallankäyttöä ja silmänlumetta. Naiset antaa tasan niin kauan, kuin siitä on hyötyä :)

Musta sulla on jo koko asenne pielessä ja suorastaan karmee :) Kannattaa tutustua esimerkiksi naisen historiaan. Oot katsonu liikaa Dexteriä tms. kun noin kyyniseksi on mennyt elämä. Jos antaminen on vain valtaa, niin kylläpä elät pimeässä ja kylmässä maailmassa. On hämmentävää, että nainen voi ajatella noin teräksisesti. Onneksi en tunne arjessa tyylisiäsi naisia, jos nyt nainen olet.

Se, että sinä haluat lokeroida naisen tiettyyn rooliin kodin ylläpitäjänä ja vastuunkantajana, on sinun asiasi. Harva nainen kuitenkaan tuntee poltetta ja intohimoa kerätessään miehensä sotkuja pitkin asuntoa.

Kyse ei ole minusta, vaan siitä, että naisen maailmaa on läheisistä ja ympäristöstä huolehtiminen enemmän kuin miehen maailmaa. Näin on ollut jo antiikin ajoista saakka. Tälle ei voi vain kohauttaa olkapäitään.

Lisäksi siivoamisessa asenne ei saa olla itsekäs, vaan kanssaihmisiä palveleva. Esimerkiksi minä miehenä aina siivoan, jos vieraita tulee, koska meillä on silloin mukavampaa olla. Ei tässä pitäisi naisella olla mitään vaikeuksia niin kauan kuin mies muistaa kiittää tästä ja auttaa, jos esim. nainen ei jaksa siivota. Ja tietenkin siivota itsekin jotain. Kyse on _pyyteettömyydestä_ ja _epäitsekkyydestä_, jotka hyvälle suhteelle on hirmu tärkeitä juttuja. Suosittelen valitsemaan kumppanin, jossa tällaisia ominaisuuksia on, ihan oman hyvinvoinnin takia.

Sinun käytöksesi muistuttaa lähinnä murrosikäisen kapinaa. Sinun mielestäsi kaiken muun on toimittava ympärilläsi juuri siten kuin se sinulle sopii laittamatta itse tikkua ristiin. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, ettei auton imurointi kahdesti kuukaudessa ole lähelläkään niin oleellista, kuin koti, joka on inhimillisen siisti. Kodissa eletään ja nukutaan ja vietetään suurin osa päivästä, toisin, kuin autossa. Toivottavasti olet yhtä innokas heiluttelemaan imuria kotona, kuin autossasikin.

En nyt ymmärrä... Enhän minä ole sanonut, että mies voisi olla tekemättä yhtään mitään yhteiseksi hyväksi. Olen sanonut, että miehen tekemisen ei tarvitse olla samanlaista kuin naisen tekemisen, koska he eivät ole yksi ihminen vaan heteropari (kreik. eri).

[QUOTE="vieras";29155983]No mä en ottaisi miestä, joka on joko kykenemätön tai haluton viemään omat sukkansa pyykkikoriin, laittamaan käyttämänsä astiat tiskikoneeseen jne. Onneksi on miehiä, joilta luontuu hommat ihan itsestään eikä naisen tarvitse "autella" miehiä hommissa, joista jo eskarilainenkin selviää itsenäisesti :)[/QUOTE]

Mut kun ei kyse ole tuosta. Vaan siitä, että miehen viemättä jättämisestä et voi vielä päätellä mitään siitä, miten tärkeänä mies pitää sinua, kotia ja suhdettanne. Mies ei ole kuten sinä olet. Jos yrität tehdä miehestä mieleisesi, käytät valtaasi mieheen väärällä tavalla siten, ettet enää kunnioita hänen erilaisuuttaan. Olet silloin itsekäs, tai tyranni, tai molempia koska et näe muita keinoja olla ja rakastaa kuin omasi. Asia on toinen sitten, jos mies ei ole rakastava. Mutta se, _miten_ hän on rakastava, on aivan toissijaista. Eihän seksissäkään se, _miten_ rakastellaan, ole kaikista tärkein, vaan _mitä_ rakastellaan ja mikä tunne/"henki" jutussa on. Se vasta on läheisyyttä.

Ei meilläkään mies laita astioitansa koneeseen, vaan kasaa ne lavuaariin ja liruttaa vettä päälle. Kotoa opittu tapa. Vituttaa joo sen vesitorneja alkaa sitten siivoamaan. Ja olen sanonut sata kertaa..

Ja miksei vaimosi voi säilyttää avonaisia maalipurkkeja sinun autossasi?

Yhteisessä autossamme voisi säilyttää, kunhan vastaisi myös seuraamuksista. Kuulostaa tosin sen verran erikoiselta, että olisi selvittänyt tämän asian ennen yhteisen auton hankkimista.

Jotenkin huvittavaa, että mielestäsi toisen näkemyksiä ja tapoja tulee hyväksyä vain siihen asti, kun se on sinusta sopivaa.

Missä kohtaa kirjoitin näin?

Oletko sinä siis mielestäsi se, jonka kuluu asettaa rajat parisuhteessa ja toinen osapuoli saa toteuttaa itseään niiden rajojen sisällä?

En, enkä niin väittänytkään.

Tähän ketjuun tosin taitaa kirjoittaa useampikin nimimerkillä mies.

"Kannattaa tutustua esimerkiksi naisen historiaan."
"Kyse ei ole minusta, vaan siitä, että naisen maailmaa on läheisistä ja ympäristöstä huolehtiminen enemmän kuin miehen maailmaa. Näin on ollut jo antiikin ajoista saakka. Tälle ei voi vain kohauttaa olkapäitään."
"Ei tässä pitäisi naisella olla mitään vaikeuksia niin kauan kuin mies muistaa kiittää tästä ja auttaa, jos esim. nainen ei jaksa siivota. Ja tietenkin siivota itsekin jotain."

No mä olen oipiskellut jonkin verran sekä sukupuolentutkimusta että Suomen historiaa, mutta mikä se sellainen historia on, josta noin tiukasti pitää kiinni? Mä en nyt oikeen ymmärrä kun sä yrität perustella siivoamisen halua historiallisilla perusteilla. Pitäisikö muistakin historiallisista jaoista pitää kiinni? Mihin vedät rajan? Mä en saa sun ajatuksista nyt kyllä ollenkaan kiinni.

[QUOTE="mies";29156069]Mut kun ei kyse ole tuosta. Vaan siitä, että miehen viemättä jättämisestä et voi vielä päätellä mitään siitä, miten tärkeänä mies pitää sinua, kotia ja suhdettanne. Mies ei ole kuten sinä olet. Jos yrität tehdä miehestä mieleisesi, käytät valtaasi mieheen väärällä tavalla siten, ettet enää kunnioita hänen erilaisuuttaan. Olet silloin itsekäs, tai tyranni, tai molempia koska et näe muita keinoja olla ja rakastaa kuin omasi. Asia on toinen sitten, jos mies ei ole rakastava. Mutta se, _miten_ hän on rakastava, on aivan toissijaista. Eihän seksissäkään se, _miten_ rakastellaan, ole kaikista tärkein, vaan _mitä_ rakastellaan ja mikä tunne/"henki" jutussa on. Se vasta on läheisyyttä.[/QUOTE]

:O Kyllä se nyt on epäkunnioittavaa jos toinen on siivonnut koko mökin päivän aikana samalla kun on pitänyt huolta yhteisistä lapsista ja sitten tulee Mies kotiin, jättää astiansa pöydälle, nakkelee vaatteensa lattialle,sotkee keittiön (tuskin muutakaan siivoaa jälkeensä jos maitopurkinkin jättää pöydälle haisemaan) ja yks kaks sillä naisen näkemällä vaivalla ja työllä ei olekaan mitään merkitystä.
Kun sinä Mies olet sen autosi imuroinut, niin se on varmaan ihan ok että vaimosi kaataa etupenkillesi keksipaketin ja istuu päälle? Kun ei toisia HAITTAA keksinmurut autonpenkillä?

Ja ihan vinkkinä vaan; totta helvetissä sillä on väliä MITEN rakastellaan. Vaikka sinä mantrana hokisit sitä rakkauttasi ja silmät ummessa meditoisit sitä henkistä yhteyttä niin jos se kosketus, rytmi ja asento on perseellään tai vehkeet ei sovi keskenään yhteen niin se on kyllä ihan yks lysti vaikka miettisit tähtihippuja ja sydämiä siinä.

[QUOTE="mies";29156084]En. Mielestäsi keksit itse siihen arvolatautunutta ideologis-poliittista sisältöä, jota siihen ei välttämättä kuulu. Eli että mies, joka auttelee naista, kohtelee naista pahoin.[/QUOTE]

Ja nyt ollaan sun mukavuusalueella hakemassa parodiallista-kultturelli-abderiittis-abduktiollis-absintti-absolutismillis-panfobiallista definitiota.

"Autan vaimoa siivoamisessa"-lauseesta tulee mieleen sama kuin jos sanotaan että "Isä on lapsenvahtina" omille lapsilleen?
Tulee sellainen olo ettei kyseinen pari ole lainkaan samassa arvossa lastenhoidossa tai kotitöissä vaan ne ovat naisen hommia joissa mies sitten suopeasti auttelee "jos nainen on väsynyt tai tarvitsee apua".
Kuvottavaa minun mielestäni.

Mutta näetkö kuinka sinutkin on aivopesty reagoimaan noin? Toi asennekaan ei ole kovin valoisa ja myönteinen. Eli ongelma on enemmän päässäsi kuin todellisuudessa. Näetkö itse, että tuo on enemmän Suomen kulttuurin tapa ajatella, ei mikään oikea, objektiivinen fakta?

Eikä se ole mitään valtaa tai määräämistä. Ainakaan meillä. Mies tykkää kokkailla, minä tykkään siivota. Yleensä työnjako tuo. Välillä vaihdetaan ja kummaltakin kumpikin onnistuu. Samaten pihatyöt, osaan ihan samalla tavalla ajaa traktoria ja käyttää raivaussahaa kuin mies osaa pestä pyykkiä ja vatkata taikinaa.
Miksi pitää tehdä irvokas asetelma herkästä ja heikosta naisesta joka repii onnensa miehen sukkia keräämällä ja tienaavasta miehestä joka töiden jälkeen rentoutuu sanomalehti kädessä nojatuolissa vaimon palvellessa silmät säihkyen miestään? Tällainen kuvio päti 50-luvulla ehkä, mutta nykyään myös naiset tuovat elantonsa taloon ja tuollaiset roolit ovat mennyttä aikaa suurimmassa osassa perheitä.

Mutta tässä sä taas politisoit asian. Kannattaa tutustua asioihin lisää, sillä näkemykset tarkentuvat.

Toista ei saa kohdella samanlaisena kuin itse on, vaan itsestä erilaisena ihmisenä. Musta mennään pahoin metsään, jos toisen pitää olla itsen peilikuva. Siitä puuttuu juuri se näkemys, että toinen on ainutlaatuinen yksilö, ei itsen kanssa samanlainen yksilö. Siinä näkemyksessä ei ole mukana järkeä eikä tunnetta, vaan kaikki on "sitä samaa huttua"... Jolloin lopulta ei ole väliä, kenen kanssa sitä on koska kaikilla on enemmän yhteistä kuin erilaista tai erityistä.

Ja nyt ei ole kyse siitä etteikö esim. meillä "palveltaisi" (huomioitaisi) toisiamme. Minä keitän mieluusti miehelle aamukahvit, laitan eväät hänellekin rasiaan, hieron häntä iltaisin, haen postipaketin postista ohi kulkiessani, parsin rispaantuneen taskun maastohousuista. Sellaista. Mies taas esim. raappaa autoni ikkunat ja tarkastaa auton pissapojan, kokkaa mulle iltapalaa, ripustaa pyytämäni naulakon seinään. Noin esimerkkinä.

Hyvä. Minä olenkin puhunut siitä, että miestä pakotettaisiin olemaan ja ajattelemaan naisen mielen mukaisesti.

[QUOTE="mies";29156084]En. Mielestäsi keksit itse siihen arvolatautunutta ideologis-poliittista sisältöä, jota siihen ei välttämättä kuulu. Eli että mies, joka auttelee naista, kohtelee naista pahoin.[/QUOTE]
Ei mies kohtele naista pahoin vaan mies on avuton tossu, joka ei osaa tai kykene tekemään jotain asiaa. Näin nainen joutuu tekemään sen asian miehen puolesta ja mies vähän auttelee sen mukaan, mitä osaa tai kykenee. Normaali mies osaa tehdä kotitöitä ihan itsekin eikä vain vaimonsa apulaisena.

Monesti anopin ja miniänkin välinen suhde on parempi, jos anopin ei tarvitse olla huolissaan, miten "äidin pikku apulainen" jakselee ja saako se avuton reppana edes ruokaa ja puhtaita sukkia. Miniää luonnollisesti ottaa päähän, jos on mennyt ottamaan puolisokseen kotitöissä lapsen tasolle jääneen miehen, joka tarttis enemmän äitiä kuin vaimoa.

Arvon leidit, rauha rauha... kysykääpä islam-uskoiselta imaamilta mitä miesten pitää tehdä perheessä. Ja sinä rasisti-persu joka sanot ettei malli kuulu monikulttuuriseen Suomeen - SINÄ olet sikapersu.

No mä olen oipiskellut jonkin verran sekä sukupuolentutkimusta että Suomen historiaa, mutta mikä se sellainen historia on, josta noin tiukasti pitää kiinni? Mä en nyt oikeen ymmärrä kun sä yrität perustella siivoamisen halua historiallisilla perusteilla. Pitäisikö muistakin historiallisista jaoista pitää kiinni? Mihin vedät rajan? Mä en saa sun ajatuksista nyt kyllä ollenkaan kiinni.

No pidän itse tuota jakoa naisten ja miesten välillä niin vanhana, että sen kumoaminen on aika hullunkurinen ajatus. Minäkin luen paljon feminismiä ja historiaa ja siis tältä pohjalta sanon. Ei historia eikä sukupuolentutkimus rohkaise siihen, että sukupuolia pitäisi olla, tai olisi, vain yksi. Eli tässä mielessä kannatan historian tuntemista. Yleensä ne, jotka eivät tunne menneisyyttä, yrittävät asioita tai hankkeita, jotka jäisivät "viisaampana" yrittämättä. Historian tuntemus lisää ihmisen konservatiivisuutta. Mutta ei sekään ole kategorisesti ikävä asia.

Mies!
Minua ei ole aivopesty ajattelemaan mitenkään vaan minä en olisi koskaan ryhtynyt lapsia tekemään ja taloa rakentamaan miehen kanssa ajatellen että ne ovat minun työmaani jossa mies myötämielisesti hätätingassa auttelee.
Ei vaan me olemme tasaveroisia aikuisia, tienaavia ja vastuullisia vanhempia jotka tekevät yhtä paljon kodin ja lasten eteen.
En ymmärrä ajatustasi siitä että miehen ja naisen pitäisi TÄLLAISISSA asioissa olla niin kamalan eri viivalla? Juu, me olemme erilaisia luonteiltamme, fyysisesti poikkeamme, harrastuksemme ovat erilaisia, tapamme osoittaa välittämistä, tapamme olla yhteydessä ystäviin ja sukulaisiin on erilainen. Mutta miksi kaksi peruskohtaa pitäisi poiketa toisistaan, lapset ja koti ja niistä vastuun kantaminen? Olemme molemmat töissä (minä muuten tienaan tonnin enemmän kuin mies! Niinkin voi olla!) ja molemmat hoidamme kotia ja lapsia. Mikä tässä kuviossa sinusta on pakkosyötettyä ja istutettua, mitä pitäisi tehdä toisin?
Pitäisikö minun ryhtyä myös kokkaamaan siivous ja huolehtimistoimien ohella jotta Mies saisi olla Mies eikä hänen tarvitsisi muuta kuin kivasti pikkusen autella jos minua väsyttää? Pitäisikö minun ehdottomasti kieltäytyä lumien kolaamisesta koska olen heikko ja suloinen, hellyttävä naisihminen?

:O Kyllä se nyt on epäkunnioittavaa jos toinen on siivonnut koko mökin päivän aikana samalla kun on pitänyt huolta yhteisistä lapsista ja sitten tulee Mies kotiin, jättää astiansa pöydälle, nakkelee vaatteensa lattialle,sotkee keittiön (tuskin muutakaan siivoaa jälkeensä jos maitopurkinkin jättää pöydälle haisemaan) ja yks kaks sillä naisen näkemällä vaivalla ja työllä ei olekaan mitään merkitystä.
Kun sinä Mies olet sen autosi imuroinut, niin se on varmaan ihan ok että vaimosi kaataa etupenkillesi keksipaketin ja istuu päälle? Kun ei toisia HAITTAA keksinmurut autonpenkillä?

Etkö todella näe muita vaihtoehtoja kuin täysi piittaamattomuus tai naisen kanssa samoin ajatteleminen?

Ja ihan vinkkinä vaan; totta helvetissä sillä on väliä MITEN rakastellaan. Vaikka sinä mantrana hokisit sitä rakkauttasi ja silmät ummessa meditoisit sitä henkistä yhteyttä niin jos se kosketus, rytmi ja asento on perseellään tai vehkeet ei sovi keskenään yhteen niin se on kyllä ihan yks lysti vaikka miettisit tähtihippuja ja sydämiä siinä.

No sinun seksielämäsihän on palstalla aika keskusteltua. ;) Tarkoitin sitä, että tärkeintä ei ole miten. Seksi on korvien välin asia.

[QUOTE="vieras";29156129]Ei mies kohtele naista pahoin vaan mies on avuton tossu, joka ei osaa tai kykene tekemään jotain asiaa.[/quote]

No on sullakin viileitä ajatuksia. Eihän se mies jumalauta mikään robotti ole!

[QUOTE="vieras";29156129]Näin nainen joutuu tekemään sen asian miehen puolesta ja mies vähän auttelee sen mukaan, mitä osaa tai kykenee. Normaali mies osaa tehdä kotitöitä ihan itsekin eikä vain vaimonsa apulaisena.[/quote]

Mut kyse ei ole miehisestä potenssista tehdä asioita, vaan yksinkertaisesti siitä, että mies ei ajattele täsmälleen samoin jonkin asian tekemisestä, tai ole välttämättä yhtä kiinnostunut siitä. Minua esimerkiksi miehenä ei kiinnosta puhdetyöt eli veistäminen tai sahaus. Mutta ethän sä millään voi mulle sanoa, että onpa munaton tossu, kun ei veisto suju. Toivottavasti ymmärrät, ettei vika ole todellisuudessa vaan sun omissa asenteissa. En minäkään voisi naiselle koskaan sanoa, että kylläpä on äijämäinen nainen, kun ei osaa kutoa pitsiä. Siis eihän siinä ole mitään järkeä! :)

Kyl naisen pitäis ajattelemaan vähän pidemmälle ja mä uskon että pystyykin. Ja jos sä rakastat sun kumppaniasi, niin sä et tuomitse häntä, vaikka hän ei ole, mitä sun omassa päässä on. Vaan sä hyväksyt hänet sellaisena kuin hän on lähtökohdiltaan. Näillä kahdella on valtava ero.

[QUOTE="vieras";29156129]Monesti anopin ja miniänkin välinen suhde on parempi, jos anopin ei tarvitse olla huolissaan, miten "äidin pikku apulainen" jakselee ja saako se avuton reppana edes ruokaa ja puhtaita sukkia. Miniää luonnollisesti ottaa päähän, jos on mennyt ottamaan puolisokseen kotitöissä lapsen tasolle jääneen miehen, joka tarttis enemmän äitiä kuin vaimoa.[/QUOTE]

Siis ei hitto, ootko sä ees nainen? Mistä näitä Ice Queen -naisia oikein tulee palstalle...?
emoticone-msn-pas-cool.gif

Yhteistyössä