[QUOTE="mies";29155874]Totta kai kaikkien jotain pitää tehdä, mutta omalla laillaan. Mutta yksilönvapaus suhteen sisällä, eli että jokainen hoitakoon oman ruutunsa, ei taas kanna. Suhde on ennen kaikkea _jakamista_, omaa tahtoa olla _toisen_ kanssa, olla _toisen_ elämässä, palvella ja auttaa _toista_, jne. Jos tää linkki jää heikoksi, suhde ei voi hyvin. Minä en esimerkiksi edes tapaa ihmistä, josta ei tule tunnetta, että voisin haluta hänen kanssaan tällaisia asioita. Oli hän mitä tahansa.
Naiset ovat juuri olleet hyviä tässä jakamisessa, antamisessa, auttamisessa, avautumisessa, jne. En tiedä onko se hyvä asia, mutta niin nyt kuitenkin maailma on pyörinyt. Vain "pseudofeministi" haluaa kääntää tämän ympäri. Valitettavasti pelkään, että ihmissuhdevaikeuksia tulee sellaisella tiellä riittämään. Se muistuttaa ajattelun tasolta lähinnä murrosikäisen kiukkua. Vähän sama kuin mies alkaisi pitsinnyplääjäksi siksi koska ennen miehet sotivat. Ajattelu on absurdia ja kaukana kypsyydestä, realismista tai järkevästä päättelystä, siten kuin miehet, ja väittääkseni myös naiset, pystyvät ymmärtämään.[/QUOTE]
Naiset eivät ole koskaan olleet hyviä jakamisessa ja antamisessa. Antaminen on vallankäyttöä ja silmänlumetta. Naiset antaa tasan niin kauan, kuin siitä on hyötyä

Se, että sinä haluat lokeroida naisen tiettyyn rooliin kodin ylläpitäjänä ja vastuunkantajana, on sinun asiasi. Harva nainen kuitenkaan tuntee poltetta ja intohimoa kerätessään miehensä sotkuja pitkin asuntoa.
Sinun käytöksesi muistuttaa lähinnä murrosikäisen kapinaa. Sinun mielestäsi kaiken muun on toimittava ympärilläsi juuri siten kuin se sinulle sopii laittamatta itse tikkua ristiin. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, ettei auton imurointi kahdesti kuukaudessa ole lähelläkään niin oleellista, kuin koti, joka on inhimillisen siisti. Kodissa eletään ja nukutaan ja vietetään suurin osa päivästä, toisin, kuin autossa. Toivottavasti olet yhtä innokas heiluttelemaan imuria kotona, kuin autossasikin.
Jos minä jostain kummallisesta syystä olisin ajautunut elämään kaltaisesi teinin kanssa, olisin jo näivettänyt sinut henkiseen tuskaan, halveksuntaan ja seksin puutteeseen.
Se, että kerrot auttelevasi vaimoasi kotihommissa, kertoo jo kaiken. Hassua, ettet ymmärrä, että sinun tehtäväsi ei ole autella, vaan kantaa vastuu omalta osaltasi kodini ylläpidosta.