Mieheni ei tee kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Naisena, jota ei ole opetettu siisteyteen, täytyy sanoa, ettei se ole noin yksinkertaista. Jos ne hemmetin sukat eivät siellä lattialla vaivaa, niin ei niitä tajua nostaakaan. Niihin ei tavallaan kiinnitä ollenkaan huomiota. Joten hankala niitä on sieltä nostaakaan. Niiden jälkien kerääminen vaatii hirveästi keskittymistä ja muistamista. Siksi se menee usein niin, että kun asiasta sanoo, jonkun aikaa se omien jälkien siivoaminen onnistuu, mutta sitten ubohtuu. Toisilla taas ne pistävät automaattisesti silmään. Ja häiritsevät. Joten ne on helpompi sieltä kerätä.

Tässä on minusta pointtia ainakin vähän. Itse olen lakannut vaatimasta mieheltä sellaista siisteystasoa missä viihdyn itse, koska ei minulla ole oikeutta häntä vaatia muuttua täysin eri ihmiseksi. Häntä ei sukat lattialla häiritse. Niinpä en korjaa niitä pois ja sitten muutu marttyyriksi, vaan yksinkertaisesti potkin ne sivumpaan niin etten kompastu niihin. Vaikka mies ei ehkä niitä korjaa yhtä nopeasti siitä pyykkikoriin mitä minä haluaisin, niin korjaa kuitenkin jossain vaiheessa, sen olen huomannut. Yleensä seuraavana aamuna tarkistaa voisiko niitä vielä käyttää, ja jos ei, (kuten yleensä on) niin vippaa ne pyykkikoriin.

On mahdollista antaa toiselle tilaa olla oma itsensä, ja olla samalla myös oma itsensä. Ei ainut vaihtoehto ole se missä jompikumpi 100%mukautuu toisen vaatimuksiin, vaan kumpikin voi tulla toista puolitiehen vastaan. Mm.siitä on mielestäni rakkaudessa kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja mietitääs hei;29156651:
mies 8 tuntia töissä = nainen kotona lasten kanssa + kotityöt 24 tuntia

Kumpihan kuluttaa enemmän energiaa? =)

Ei nyt ihan mutkia suoriksi sentään vedetä.. kuka tekee kotitöitä 24 h? Ei niitä kotitöitäkään ihan jatkuvalla syötöllä kukaan tee tai ei ainakaan tarvitsisi tehdä. Koettakaa naiset ottaa vähän rennommin, huusholli pysyy pystyssä kyllä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äippä;29156641:
Tässä on minusta pointtia ainakin vähän. Itse olen lakannut vaatimasta mieheltä sellaista siisteystasoa missä viihdyn itse, koska ei minulla ole oikeutta häntä vaatia muuttua täysin eri ihmiseksi. Häntä ei sukat lattialla häiritse. Niinpä en korjaa niitä pois ja sitten muutu marttyyriksi, vaan yksinkertaisesti potkin ne sivumpaan niin etten kompastu niihin. Vaikka mies ei ehkä niitä korjaa yhtä nopeasti siitä pyykkikoriin mitä minä haluaisin, niin korjaa kuitenkin jossain vaiheessa, sen olen huomannut. Yleensä seuraavana aamuna tarkistaa voisiko niitä vielä käyttää, ja jos ei, (kuten yleensä on) niin vippaa ne pyykkikoriin.

On mahdollista antaa toiselle tilaa olla oma itsensä, ja olla samalla myös oma itsensä. Ei ainut vaihtoehto ole se missä jompikumpi 100%mukautuu toisen vaatimuksiin, vaan kumpikin voi tulla toista puolitiehen vastaan. Mm.siitä on mielestäni rakkaudessa kysymys.

Kumpa kaikki naiset tajuaisivat tämän. Avioerot vähenisivät ainakin 50%.

[QUOTE="Vieras";29158017]Ei nyt ihan mutkia suoriksi sentään vedetä.. kuka tekee kotitöitä 24 h? Ei niitä kotitöitäkään ihan jatkuvalla syötöllä kukaan tee tai ei ainakaan tarvitsisi tehdä. Koettakaa naiset ottaa vähän rennommin, huusholli pysyy pystyssä kyllä![/QUOTE]

nainen kotona lasten kanssa se on kuule ihan 24/7 hommaa ;)

Miehen kannattaisi ehdottomasti kouluttaa naista jättämällä lainanlyhennykset/vuokra tai vaikkapa ruoat ostamatta. Saattaa sillä kotona lojuvalla vaimollakin arvostus pikkuhiljaa miehen tekemää työtä kohtaan nousta ja ne astiat ja sukat löytää tiensä oikeisiin paikkoihin vaimon toimesta ilman nalkutusta ja anonyymillä nettipalstalla selkäänpuukottamista.

Ei voi olla niin JUMALATTOMAN iso asia että pitää nostaa meteli jostain perkeleen SUKISTA tai MAITOTÖLKISTÄ jos itse saa öllötellä kotona miehen kustannuksella.

Hyi että sä vaikutat kuvottavalta :X Hassua kun meillä mies on "töissä" niin ne laskut ja muut jää helposti maksamatta ellen minä niistä huolehdi vähillä tuillani.
Ei auta sanomiset kauniisti, ei uhkailut, ei mikään. Porsas mikä porsas. Ja sä et ilmeisesti tajua mitä on toisen ihmisen kunnioittaminen? Onko se sitä että voi kulkea kotonaan välinpitämättömänä, välittämättä muista jotka saman katon alla asuu.
Ihan turhaan yrität vähätellä ja toistaa kliseetä nalkuttajista. Kyllä miehessä ON jotain vikaa jos pitää nalkuttaa. Nalkuttaminenhan tarkoittaa sitä että samasta asiasta pitää sanoa monta kertaa. Millaiselle aikuiselle ei mene perille jo ensimmäisestä sanomisesta?! Mietippä nyt kaks kertaa ennenkuin lauot näitä egosi pönkityshöpinöitä.

[QUOTE="mies";29156583]Mutta taas vertaat työelämään. Jätä työelämä pois, se toimii aivan eri dynamiikalla.

Totta kai jos on niin väsynyt, että kuolee, pitäisi auttaa. Mutta kun et voi omistaa sitä toista niin sun pitää myös kunnioittaa sitä toisen omaa tilaa ja tapaa olla. Vaikkei se sua tyydytä täysin. Itsekkäälle ihmiselle toinen on vain omien halujen täydennysväline. Ihminen, joka kohtaa toisen ja kunnioittaa tätä, huomaa toisen erillisyyden itsestä ja sen arvon. Loppujen lopuksi kukaan ihminen ei voi ilman väkivaltaa määrätä toista olemaan, kuten hän haluaa. Jos yrität ahtaa toisen omaan toiveeseesi, hän todennäköisesti katkaisee suhteen tai hankkii muualta "apua" eli pettää - mikä on tietenkin väärin eettisesti, mutta ymmärrettävämpää silloin.[/QUOTE]

Kotitöiden hoitaminen ja kodin ylläpito on huomattavasti rankempaa, kuin töissä oleminen. Miksi ihmeessä siis kotielämää ei saa verrata työelämään?

En minäkään kinannut mieheni kanssa ennen lapsia siitä, kuka siivoaa mitäkin ja ne yhdet sukat siellä sun täällä ei juurikaan haitanneet.
Sen jälkeen, kun asuntoomme ilmestyi pieniä lyhytkasvuisia ihmisiä, kotimme siivouksentarve maximoitui/lapsi x 10. Sen jälkeen on saattanut vituttaa se, että se toinen osapuoli ei korjaa niitä perkeleen sukkia sieltä lattialta. Ei ole iso homma. Kahden aikuisen koti on aika eri homma pitää kunnossa, kuin lapsiperheen.

Tosin minä ratkaisin ongelman sillä, että mies kyllä löytää lattialle asetellut vaatteensa sängyn alta. Se, miten pölyisenä ne ovat, riippuu ihan siitä, miten hyvin mieheni on imuroinut sängyn alta.
En odota, että mieheni tulisi olla yhtä siisti kuin minä, mutta minusta ei ole kohtuutonta odottaa, että hän korjaa jälkensä heti, ei huomenna, eikä ylihuomenna. En minäkään jätä vauvan paskaisia vaippoja lattaille, ja ajattele siivoavani niitä siitä sitten joskus, kun se minulle sopii.

On jokseenkin naurettavaa, että sinä kerrot täällä totuuksia naisille, jotka elävät lapsiperheen arkea, henkilönä, jolla ei selkeästikkään ole lapsia, tai edes yhteistä asuntoa parisuhteen toisen osapuolen kanssa.

Ja tiedoksi, jos sinä päästät kumppanisi siihen pisteeseen, että se on niin väsynyt, että se melkein jo kuolee, niin olis varmaan kannattanut auttaa vähän aiemmin.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Meillä oli tappelua kotitöistä ennen. Se oli sitä, että minä siivoan ja mies valittaa, että mitä nyt taas pitäisi siivota. Nyt minä siivoan sillon kun siivoan ja mies ei valita. Näin on hyvä. Pääosin on kyllä täysin siistiä, mutta välillä pääsee tiskit kertymään keittiöön illalla ja siivoan vasta aamulla ja kun lapsiperhe ollaan, niin tavarat ei kyllä oikeilla paikoillaan yleensä ole.

Meillä mies pikkuhiljaa huomasi, miten sitä sotkua kerääntyy hetkessä ja miten hän ei pääosin tee mitään. Itselleni on siis ok, että teen lähes kaiken, kunhan kukaan ei hengitä niskaan ja valita jos haluan ottaa jonkun päpivän rennommin.

Ja kyllä se mies roskat vie, kun pyydän tai annan käteen ja joskus on yllättänyt ja tyhjentänyt tiskikoneen.

Alkuperäinen kirjoittaja mietitääs hei;29156651:
mies 8 tuntia töissä = nainen kotona lasten kanssa + kotityöt 24 tuntia

Kumpihan kuluttaa enemmän energiaa? =)

no...yleensä sitä nukutaankin joskus :D Jos nukut esim. 10 h, niin 14 h teet jotain. Vähän liioteltua, vaikka kyllä se mies usein saa loppupäivän vaan levätä. Toki varmasti voit jossain vaiheessa istahtaa ja katsoa teeveetä tai harrastaa seksiä. Vai onko se seksikin miehen kanssa niitä kotitöitä :D. Ulkoilu kyllä menee usein työstä lasten kanssa, varsinkin jos niitä on monta ja vaativia. Pitää huolehtia paljosta. Silti varmasti esim. raksamiehen hikinen työ on varmasti fyysisesti rankempaa tai yrittäjällä on paljon stressiä. Silti työ pitäisi olla itselle mukavaa, tulisi mennä alalle josta pitää. Kotiäidin on taas otettava vastaan se kotiäidin työ. Sitä työtä ei voi mihinkään vaihtaa ja siinä tullaan olemaan kunnes lapset lentää pesästä. Ruokaa pitää laittaa, pyykit pestä, ostaa lapsille vaatteet, siivota, huolehtia lapsista, käydä kaupassa... kyllä sitä tekemistä on joka sormelle.

[QUOTE="mies";29156380]En tiedä onko asia noinkaan. Jos väitteesi olisi totta, olisi tyttöjen opettaminen siivoamiseen ja siisteyteen ongelma, lähinnä kusetusta.

Hirveän kyyniset tunnelmat täällä monella, vaikka naisten kanssa keskustelen :)[/QUOTE]

Siitä voisit vetää johtopäätökset, että monet naiset tietävät itse paremmin, millaisia naiset ovat ja millä tavalla rakastavat, kuin sinä, joka et (oletettavasti) ole nainen ja tulet tänne naisille sanomaan, että olette tällaisia, vaikka emme ole. Kannattais mennä itseensä ja oivaltaa, että ajatuksesi ovat omia fantasioitasi, joita toki saat päässäsi vaalia, mutta sun on turha kuvitella, että täältä saat valheille vastakaikua.

En ymmärrä, miten koko ajan hoet rakkaudesta ja naisen palvelemisesta. Se, että mies tekee 50% kotitöistä ei poista keskinäistä kunnioitusta ja rakkautta. Ehkä, et itse pysty kokemaan rakkautta, jos nainen ei tee kaikkea ja sä vain "autat" naista. Meillä rakastetaan toisiamme, vaikka olemmekin jakaneet kotityöt keskenään n. puoliksi. Kummatkin tekevät sellaisia kotitöitä, jotka ovat mieluisampia. Mies mm. kokkaa, tiskaa, käy ruokakaupassa, hakee lapsen ja vie, mä taas huolehdin järjestyksestä, sisustamisesta, lapsen vaatetuksesta, pyykkien pesemisestä ja hankinnoista. Molemmat siivoavat vuorotellen/kuka kerkeää/jaksaa. Meillä molemmat huomioivat toisia (jota sä voisit kutsua palvelemiseksi). Oikeastaan meillä mies enemmän palvelee mua kuin mä häntä. Olet unohtanut kokonaan sen, että jokainen nainen haluaa mieheltä huomionosoituksia ja palvelemista. Joku onkin joskus sanonut, että parasta esileikkiä on, että mies siivoaa:D

Joten parisuhteessa rakkauden kokemiselle este ei todellakaan ole se, että mies kantaa vastuunsa kotitöistä. Mielestäni parisuhteen rakkauden pahin este onkin se, ettei toinen osapuoli tee osaansa yhteisien lapsien, kodin ja talouden hoitamiselle. Kun perusasiat ovat kunnossa, voi keskittyä romanttisiin huomiosnosoituksiin, treffi-iltojen ym. tavoin parisuhteen ylläpitämiseen. Kun perusasiat ovat hukassa kuten, että mies ei tee mitään kotona ja jättää sukkansakin naisen siivottavaksi, kukkapuska toisinaan ei saa rakkautta aikaan.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Meilläkään mies ei siivoa. Mutta on sentään ymmärtänyt, että kotitöitä pitäisi jakaa perheen kesken edes vähän. Joten meillä käy 2x kk miehen palkkaama siivooja. Paremmin se siivoaa kuin mies, joten en valita :) itselle jää sitten siisteyden ylläpito ja imurointi (koirataloudessa sitäkin saa tehdä monta kertaa viikossa)

[QUOTE="mies";29156583]Mutta taas vertaat työelämään. Jätä työelämä pois, se toimii aivan eri dynamiikalla.

Totta kai jos on niin väsynyt, että kuolee, pitäisi auttaa. Mutta kun et voi omistaa sitä toista niin sun pitää myös kunnioittaa sitä toisen omaa tilaa ja tapaa olla. Vaikkei se sua tyydytä täysin. Itsekkäälle ihmiselle toinen on vain omien halujen täydennysväline. Ihminen, joka kohtaa toisen ja kunnioittaa tätä, huomaa toisen erillisyyden itsestä ja sen arvon. Loppujen lopuksi kukaan ihminen ei voi ilman väkivaltaa määrätä toista olemaan, kuten hän haluaa. Jos yrität ahtaa toisen omaan toiveeseesi, hän todennäköisesti katkaisee suhteen tai hankkii muualta "apua" eli pettää - mikä on tietenkin väärin eettisesti, mutta ymmärrettävämpää silloin.[/QUOTE]

Miksi ei voisi verrata kotitöitä työelämän töihin? Yhtä paljon ne velvollisuudet vievät voimia ja yhtä paljon molemmissa harmittaa, jos työnjako on epäreilu. Miksi se parisuhteessa olisi yhtään sen kummempaa?

Yhteistyössä